LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] INGAAN OP DUISENBERG-REGELING OF PROCEDEREN TEGEN DEXIA??

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
STAMPERTJE5982
Berichten: 50
Lid geworden op: 12 aug 2005 10:02

INGAAN OP DUISENBERG-REGELING OF PROCEDEREN TEGEN DEXIA??

Ongelezen bericht door STAMPERTJE5982 »

Heeft u de Duisenberg-regeling geaccepteerd of gaat u doorprocederen tegen dexia???


**Uit respect wil ik op deze manier mijn medeleven betuigen over het overlijden van Dhr. Duisenberg en ik wens de familie veel sterkte met dit verlies.

Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: INGAAN OP DUISENBERG-REGELING OF PROCEDEREN TEGEN DEXIA??

Ongelezen bericht door Belegger+ »

Ik denk, dat als van misschien 100.000 gedupeerden er 100 door procederen, dit voor Dexia met gemak wordt afgehandeld. Je ziet dit forum ook wegzakken, vooral nu een aantal professionele gedupeerden zich in de PAL hoek terugtrekt. Als Tros geen intentie heeft dit item in de actualiteit te houden, kunnen ze de totale topic in principe sluiten.
Het is voor de gemiddelde Nederlander oud nieuws.

gr.
B.

Notenkraker
Berichten: 835
Lid geworden op: 21 jun 2005 11:29

Re: INGAAN OP DUISENBERG-REGELING OF PROCEDEREN TEGEN DEXIA??

Ongelezen bericht door Notenkraker »

Stampertje, mijn waarneming over het al of niet accepteren van de Duisenberg-regeling is geheel tegengesteld aan die van "Belegger+".

Ik denk dat van alle gedupeerden minstens 50% groepsgewijs of individueel tegen Dexia procedeert of dat nog gaat doen.

Meer informatie hierover is te vinden bij www.platformaandelenlease.nl en strijdvaardige lotgenoten tref je aan in het forum van PAL. Stel je vragen daar en je krijgt reële antwoorden.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: INGAAN OP DUISENBERG-REGELING OF PROCEDEREN TEGEN DEXIA??

Ongelezen bericht door JH »

LegioLease
Hier kunt u uw opmerkingen en klachten over LegioLease. 1704 29374 22 Aug 2005 20:55
Belegger+

Belegger+, wellicht wanneer de 30000ste posting is gepasseerd dat het legioleaseforum onderdeel wordt van de rubriek Banken en Financien.
Het is helaas een feit dat er genoeg aandacht is besteed door media en pers. Nu PAL een eigen forum heeft kan men voor actuele informatie aldaar terecht.

STAMPERTJE5982
Berichten: 50
Lid geworden op: 12 aug 2005 10:02

Re: INGAAN OP DUISENBERG-REGELING OF PROCEDEREN TEGEN DEXIA??

Ongelezen bericht door STAMPERTJE5982 »

In mijn situatie ga ik doorprocederen

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: INGAAN OP DUISENBERG-REGELING OF PROCEDEREN TEGEN DEXIA??

Ongelezen bericht door aert0001 »

Geplaatst op 23 Aug 2005 00:23 door aert0001



Quote:
STAMPERTJE5982
Geplaatst op: 22 Aug 2005 21:15 Onderwerp:



In mijn situatie ga ik doorprocederen
de meeste slachtoffers hebben géén enkele keus, ze moeten wel doorprocederen, simpelweg omdat deze "producten" ver boven hun financiële plafond zitten, en als men geen keus heeft dan heet dit dwang of overmacht, de slachtoffers van Legio-lease worden gedwongen om dure procedures te doorlopen, en Dexia drijft deze kosten naar ongekende en onbetaalbare hoogten, klem gezet door B.K.R. registraties en incassoprocedures probeert men hun "klantjes" murw te krijgen.
Laat je hierin niet meeslepen kom in actie, samen met anderen kunnen we de kosten beheersbaar houden, niet eenvoudig maar het werkt, ga daarom in groepsverband deze strijd aan, we zijn al heel ver gegaan en er komt heus nog wel wat aan, maar samen vangen we dat wel op, samen houden we het betaalbaar, samen gaan we verder tegen dit onrecht, de machtsspelletjes van hen die meer middelen menen te hebben, door ons aantal en eensgezindheid zijn wij velen malen sterker, let maar op,


groeten T 8) n

jaguar
Berichten: 51
Lid geworden op: 18 dec 2003 15:30

Re: INGAAN OP DUISENBERG-REGELING OF PROCEDEREN TEGEN DEXIA??

Ongelezen bericht door jaguar »

belegger+ maakt een grote inschattings fout.
diuzende mensen procederen verder en weigeren te betalen aan die klootzakken. Daar het trosforum wat wegzakt is mede oorzaak van de grote nullen die hier op het forum op de hand van of werken voor dexia aanwezig zijn. Op het PAL forum is dit makkelijker te controleren en te verwijderen. Laat je niet kisten en geef geen gehoor aan Dexia, ze verliesen op alle fronten en proberen alleen maar tijd te rekken.
Ik geef nog veel liever het resterende geldbedrag aan een advocaat als dat ik schik met hun.

Jaguar

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: INGAAN OP DUISENBERG-REGELING OF PROCEDEREN TEGEN DEXIA??

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Geplaatst op 22 Aug 2005 20:55 door Belegger+

Ik denk, dat als van misschien 100.000 gedupeerden er 100 door procederen, dit voor Dexia met gemak wordt afgehandeld. Je ziet dit forum ook wegzakken, vooral nu een aantal professionele gedupeerden zich in de PAL hoek terugtrekt. Als Tros geen intentie heeft dit item in de actualiteit te houden, kunnen ze de totale topic in principe sluiten.
Het is voor de gemiddelde Nederlander oud nieuws.

Wat bedoel je met "dit voor Dexia met gemak wordt afgehandeld"?
Ik had anders niet de indruk dat dexa bij de rechter gelijk krijgt.

Ik denk ook niet dat dit forum wegzakt, de zgn. trollen worden geweerd en er komen daar dus ook minder reakties op. Ja, ik geloof zeker dat dexia alles geprobeerd heeft, zowel via deel te nemen aan dit forum als rechtstreeks bij TROS RADAR, om dit forum gesloten te krijgen.
Blijkbaar lezen toch nog meer mensen dit forum dan dexia zou willen.

Dit forum blijft dus voor heel veel mensen erg belangrijk, maar hier
http://www.platformaandelenlease.nl/Nieuws/ of hier
http://www.platformaandelenlease.nl/ of hier
http://www.pay-back.nl/ of hier
http://www.dexia.be/Home_nl/dexia.htm :oops:
is ook het nodige nieuws te vinden,

Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: INGAAN OP DUISENBERG-REGELING OF PROCEDEREN TEGEN DEXIA??

Ongelezen bericht door Belegger+ »

Dexia is een gigantische bank (buiten Nederland) en heeft berekeningen gemaakt. Ik denk, dat ze "de buit" al lang binnen hebben en met een handvol gedupeerden nog tot het gaatje gaan. Daarvoor zijn al lang bedragen gereserveerd.
't is een keiharde optelsom voor hen.

Ik zit in het vak, en doe dat soort berekeningen minstens 1 maal per maand.
De uitkomst is altijd in het voordeel van de onderneming...

Met het moment van de schikking, en de publiciteit hierover, was het onderwerp voor media en politiek gesloten. Dat is de kracht van zo'n schikking / en tegelijk de zwakte van degenen die doorstrijden.

gr.
B+

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: INGAAN OP DUISENBERG-REGELING OF PROCEDEREN TEGEN DEXIA??

Ongelezen bericht door ad snoeren »

en tegelijk de zwakte van degenen die doorstrijden
De doorstrijders winnen anders nog steeds beste B+.
Dus dexia kan nog steeds niet rustig achteroverleunen.
En als het aan ons ligt kunnen ze dat nooit.

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: INGAAN OP DUISENBERG-REGELING OF PROCEDEREN TEGEN DEXIA??

Ongelezen bericht door pluutje »

Belegger+,

Bedankt!
Dat weten we dan ook weer.

Nu weer naar de serieuze ter zake doende postings. :idea:

haasje
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 mei 2004 11:41

Re: INGAAN OP DUISENBERG-REGELING OF PROCEDEREN TEGEN DEXIA??

Ongelezen bericht door haasje »

@ Stampertje

Zolang er nog steeds (meer) uitspraken zijn, ten nadele van Dexia, is het toch niet te begrijpen, dat mensen tevreden zijn met het Duisenberg-akkoord? Het kost je vele malen meer, om daarin te schikken (tenzij je een heel lage restschuld hebt), dan dat je aan een advocaat kwijt bent.
Wij zijn eegaleasers en gestopt met betalen, dus we komen sowieso niet in aanmerking voor de schikking.
Bovendien moet Dexia nog steeds aantonen, dat er daadwerkelijk aandelen zijn gekocht. Daartoe zijn ze al een aantal keer veroordeeld, maar iedere keer weten ze nog weer uitstel te krijgen.
Volgens mij is er 25 augustus weer een zaak hierover. Ben benieuwd!!
Wat, als blijkt dat ze het niet kunnen aantonen, of wat als de hr. Huls b.v.gelijk krijgt over een derde ronde schikken i.v.m. het niet hebben van de W.C.K. vergunning??? Dan zijn toch gewoon alle contracten nietig!!!!!
Jammer, als je dan geschikt hebt.
Ik zou zeggen: Mensen hou vol!!! Wacht eventueel nog het een en ander af, maar ga niet akkoord met de schikking (waarvan trouwens niet eens bekend is, hoe die ingevuld gaat worden, dat gaat Dexia pas achteraf doen.)

Groetjes Haasje.

J Hopman
Berichten: 268
Lid geworden op: 04 mei 2005 17:52

Re: INGAAN OP DUISENBERG-REGELING OF PROCEDEREN TEGEN DEXIA??

Ongelezen bericht door J Hopman »

Wij hebben een kleine schatting gemaakt wie er door procederen, en weten het aardig.

Maar dat zijn er geen 100.

Dat zijn er nu al ongeveer 15.000 die doorgaan want ze kunnen gewoon alles terughalen via de rechter bij DEXIA.

En er komen er steeds meer bij die beginnen nu pas in te zien hoe ze zijn besodemieterd door die Duisenberg regeling.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: INGAAN OP DUISENBERG-REGELING OF PROCEDEREN TEGEN DEXIA??

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Geplaatst op 23 Aug 2005 13:46 door Belegger+

Dexia is een gigantische bank (buiten Nederland) en heeft berekeningen gemaakt. Ik denk, dat ze "de buit" al lang binnen hebben

soms kunnen zelfs dexianen toch zó duidelijk zijn...
buit (de ~ (m.))
1 wat men heeft verkregen door diefstal, list, geweld enz. => poet, roofgoed
2 prooi, jachtbuit
o ja, dan nog iets beste beleggerplus,
Geplaatst op 03 Jul 2005 21:00 door Belegger+

Erger nog: de kwijtgescholden restschulden zijn voor Dexia ook fiscaal aftrekbaar...en daar betalen U en ik aan mee. Lekker !

Je kunt in Nederland volgens mij nog beter een moord plegen of 600.000 gezinnen naar de rand van de afgrond duwen, dan de belastingdienst tillen (kijk maar naar de strafmaat in div uitspraken..)
dus dit wordt de strop voor dexia.

Of ze trekken niets af van de belasting en dan is dus bewezen dat er niets af te trekken was omdat er geen aandelen/restschulden waren.. daarmee zouden ze dus de massale oplichting toegeven.

Of ze trekken dit wel af van hun toch al gigantisch grote winst en dan kan zelfs zalm er niets meer aan doen want de belastingdienst is hier zo eigenwijs als het maar zijn kan! Één van die 600.000 dexia-slachtoffers is vast wel werkzaam bij de belastingdienst..

Dexia zit in de val !!!

Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: INGAAN OP DUISENBERG-REGELING OF PROCEDEREN TEGEN DEXIA??

Ongelezen bericht door Belegger+ »

Één van die 600.000 dexia-slachtoffers is vast wel werkzaam bij de belastingdienst..

Dexia zit in de val !!!
------------------------------------------------------------

...............Het zou alleszins zinvol zijn, indien de belastingdienst de aangiften van gedupeerden van de jaren 1999 tot 2001 zou heropenen (dat is tot 10 jaar terug mogelijk bij een zgn nieuw feit) en via de gegevens van Dexia vervolgens controleert, of in het kader van een regeling nu restitutie plaats vindt van toen van het fiscaal inkomen afgetrokken premies, zodat ik ook als burger een rechtsgevoel krijg, dat de toen massaal afgetrokken renten minstens voor een deel weer in de staatskas terugvloeien !

B+

Notenkraker
Berichten: 835
Lid geworden op: 21 jun 2005 11:29

Re: INGAAN OP DUISENBERG-REGELING OF PROCEDEREN TEGEN DEXIA??

Ongelezen bericht door Notenkraker »

Daar heb ik geen enkel probleem mee, Belegger+. Laat Dexia dus dan maar razendsnel aan alle gedupeerden hun inleg terugbetalen, des te eerder kan Zalm weer eens grijnzen.

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: INGAAN OP DUISENBERG-REGELING OF PROCEDEREN TEGEN DEXIA??

Ongelezen bericht door pluutje »

Ik vind het wel erg dat Belegger+ zo in de problemen zit omdat er leasecontracten zijn afgesloten :idea: :roll:

J Hopman
Berichten: 268
Lid geworden op: 04 mei 2005 17:52

Re: INGAAN OP DUISENBERG-REGELING OF PROCEDEREN TEGEN DEXIA??

Ongelezen bericht door J Hopman »

Als iedereen nu eens gaat procederen tegen Dexia en de rechters doen gewoon wat ze moeten doen.

Dat is iedereen zijn inleg of betaalde rente terug en de restschuld kwijtschelden, wat zal dan de koopkracht van de nederlanders vooruit gaan, en hoeft Zalm niet zoveel te doen voor het MKB, die komen er dan vanzelf weer bovenop.

Rasputin1
Berichten: 125
Lid geworden op: 10 aug 2005 19:53

Re: INGAAN OP DUISENBERG-REGELING OF PROCEDEREN TEGEN DEXIA??

Ongelezen bericht door Rasputin1 »

Zalm is niet voor het MKB maar voor het grootkapitaal
Van ZALM valt niets te verwachten

J Hopman
Berichten: 268
Lid geworden op: 04 mei 2005 17:52

Re: INGAAN OP DUISENBERG-REGELING OF PROCEDEREN TEGEN DEXIA??

Ongelezen bericht door J Hopman »

Het interesseert me niet waar hij voor is, ik weet wel dat hij heel veel in de melk te brokkelen heeft en wel op het gebied van de tot stand koming van de Duisenberg-regeling.

En dat is al erg genoeg, want hij heeft wijlen zijn vriend de heer Duisenberg voor zijn karretje gespannen, maar goed dat meneer Duisenberg het niet meer weet.

Gesloten