LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Intimidatie

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Mary

Intimidatie

Ongelezen bericht door Mary »

Werd gisterenavond gebeld door Dexia. Ivm wet op de privacy wil ik u meedelen dat dit gesprek wordt opgenomen, komt het gelegen dat ik bel. Nou wat denk je, nooit natuurlijk. Dan wordt er doorgegeven dat er een schuld openstaat van bijna 15.000. Wanneer ik van plan ben dit te betalen. Hoe kunnen ze. Ik heb gezegd dat als ze eens goed haar werk had gedaan ze had kunnen zien dat er een advocaat op deze zaak zit. Vraagt ze nogmaals wanneer ik het openstaande saldo ga betalen. Mogen mensen zo aan de telefoon gemanipuleerd worden. Wat kan ik nu als volgende stap van Dexia verwachten. Ik wil de 1/3 schuld wel betalen maar niet het volle pond. Dat heb ik ook niet. Ik ga dus ook niet alles betalen en dan maar afwachten of ik het ooit terug gestort ga krijgen. Heeft iemand trouwens ervaring met Leaseproces? Ik ben wel met een advocaat bezig, maar dat schiet ook niet erg op. Misschien dat ik het nog met leaseproces kan proberen, maar misschien zijn dat ook alleen geldschieters. Weet iemand meer van deze mensen? :!: :!:

trudy

Re: Intimidatie

Ongelezen bericht door trudy »

Leaseproces weet van wanten. Zeer professioneel.

Ja, ook zij doen het niet voor niets.

Wel op no-cure/no-pay basis, maar alles wat zij meer eruit halen dan de Duisenberg-schikking, daarvan krijgen zij 30%.

Als je sterk staat wat zorgplicht betreft, dan is het de moeite waard, omdat je dan bij de rechter ook je inleg met rente terugkrijgt (of een deel daarvan).

Lees hun site en het zal duidelijk worden.

Absoluut betrouwbaar. Vind ik tenminste.

In ieder geval beter dan 1/3 restschuld nog betalen (hangt wel af van de grootte hiervan).

Zie dat je restschuld € 15.000 is. Hiervan 1/3 nog betalen is veel geld. Mijn restschuld is ook zoiets.

Martinvdm

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Wij zijn ook met Leaseproces in zee gegaan en bevalt erg goed tot op dit moment...

Krijg nu wel veel Dexia post omdat we de maandtermijnen niet betalen maar we gaan gewoon door met procederen...

woest

Ongelezen bericht door woest »

Vraag aan advocatenkantoor mr Rompelberg, e.a.
Geachte Dames/Heren,
Mag ik Uw aandacht vragen voor het volgende:
Er zijn talloze vragen, die men kan stellen m.b.t. het aandelenlease drama. Eén ervan, is:
Is Dexia gerechtigd door te gaan met haar dwingende, vaak intimiderende incassopraktijken, wanneer zij zelf door de geteisterde gedupeerde in kwestie is gedagvaard? Deze vraag stel ik u, wetende, dat Dexia zelf alle rechtszaken eenzijdig heeft opgeschort, uitspraken (bijv. DSI) heeft laten uitstellen en nu doende is via de wet CAM een (vaak ongewilde) schikking door de rechter voor alle gedupeerden verbindend te laten verklaren.

Bij voorbaat mijn hartelijke dank voor Uw antwoord, dat ik graag op het Legioleaseforum van TrosRadar zou willen plaatsen, met Uw goedkeuren.

Antwoord:
Geachte mevrouw Woest,

Dank voor uw vraag. Laat ik mijn antwoord beginnen met enkele algemene opmerkingen over het incasseren van vorderingen.

Indien een partij een rechtsvordering meent te hebben op een andere partij, kan zij op diverse wijzen trachten de wederpartij tot nakoming te bewegen. Als zwaarste middel kan daarbij worden gedacht aan het voeren van een juridische procedure, na afloop waarvan een eventueel veroordelend vonnis door een deurwaarder ten uitvoer kan worden gelegd.

Niet elke vordering wordt geldend gemaakt door het voeren van een juridische procedure. Het is ook mogelijk dat een wederpartij tot nakoming overgaat nadat zij een schriftelijk verzoek daartoe heeft ontvangen. Zo'n schriftelijk verzoek kan worden verzonden door de vermeende schuldeiser, maar deze kan verzending ook opdragen aan een incassobureau of een deurwaarder. Het ontvangen van een brief
van laatstgenoemden boezemt flink schrik in, en dat is nu juist het
psychologisch effect waarop de vermeende schuldeiser hoopt: dat er zonder meer wordt betaald, omdat de schuldenaar bang is voor onbekende dreigingen.

Er zijn situaties denkbaar waarin niet zeker is of een verplichting tot betaling bestaat. Degene die tot betaling wordt aangesproken zal niet bereid zijn voetstoots tot betaling over te gaan. In een gerechtelijke procedure kunnen alle argumenten pro en contra door de rechter worden gewogen. Dit komt de schuldeiser niet goed uit: veel liever had hij dat de schuldenaar voetstoots zou betalen, desnoods onder dreiging van boze brieven van incassobureau's en/of deurwaarders.

Met betrekking tot effectenlease zijn zeer veel geschillen tussen de aanbieders (waaronder: Dexia) en gedupeerde leasebeleggers aan de rechter voorgelegd. Vaak nam Dexia daartoe initiatief, soms hebben de beleggers deze juridische procedures aanhangig gemaakt. Uit de tot dusverre gepubliceerde jurisprudentie blijkt dat Dexia deze procedures vaak verliest. Jammer genoeg is de vaart een beetje uit de procedures geraakt, omdat de Raad voor Rechtspraak meent dat de
effecten van de Duisenberg regeling moeten worden afgewacht. Daardoor ligt het wijzen van vonnissen en arresten een beetje stil en dreigt er een vacuüm te ontstaan.

Dexia probeert van dit vacuüm handig gebruik te maken, door gedupeerde beleggers te confronteren met een offensief van scherp getoonzette incassobrieven, niet zelden verzonden door Raets incasso. Juridisch gezien is dit zinloos en Dexia weet dit ook. Ik kan mij goed voorstellen dat gedupeerden het vervelend vinden om deze brieven te ontvangen.

Juridisch is hier echter niets tegen te doen. Het staat Dexia in beginsel vrij om brieven te laten versturen, ook door deurwaarders en incassobureau's, net zoals het u vrijstaat om deze brieven naast u neer te leggen (hetgeen ik u zeer adviseer). Het blijft echter vervelend om incassobrieven te ontvangen.

(censuur)Mr. Rompelberg vindt, dat Dexia moet ophouden leasebeleggers, die toch al zwaar zijn gedupeerd, volkomen onnodig de
stuipen op het lijf te jagen en dat zij braaf de diverse vonnissen moet
afwachten in de diverse juridische procedures die zij nota bene vaak zelf
aanhangig heeft gemaakt.

(censuur)Men geeft opdracht aan incassobureau's of deurwaarderskantoren, om nodeloos alarmerende incassobrieven
te versturen in zaken die ter beslechting aan de rechter zijn voorgelegd.

Ik hoop u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Michel Rompelberg
www.rechten.nl
(Enigszins geparafraseerd)

Geplaatst op 01 Jul 2005 15:18 door Julika

Ik heb zojuist een brief van het Incasso Buro ontvangen met de text.

Geachte heer/mevrouw,
Van onze cliente, Dexia Bank Nederland N.V.ontvingen wij de vordering op u m.b.t.de eindafreking van uw aandellease-overeenkomst Nr.......

Wellicht ten overvloede wijzen wij u er op dat ondanks de onder leiding van de heer Dr.W.F.Duisenberg tot stand gekomen schikkingsovereenkomst tussen Dexia Bank en de stichtingen Leaseverlies en Eegalease, de Consumentenbond en de Vereiniging van Effectenbezitters niet tot gevolg heeft dat u het openstaande bedrag onbetaald kunt laten. U heeft nog steeds een betalingsverplichting jegens Dexia, waaraan u moet voldoen om in aanmerking te komen voor een schikkingsvoorstel.

We kunnen ons echter voorstellen dat u niet voornemens bent het totaal verschuldigde bedrag nu te voldoen. Neem u in dat geval contact met ons op voor het afspeken van een gespreide betaling. Indien wij met u hierover overeenstemming bereiken voldoet u ook aan de voorwaarde om in aaanmerking te komen voor een schikkingsvoorstel. Meer informatie kunt u vinden op de website www.dexialease.nl

de zakkenvullers zijn weer onderweg

groetjes Julika

Geplaatst op 12 Jul 2005 17:10 door Jana
Vandaag lag hij in de brievenbus.....een acceptgiro met vermelding op ik maar even 50.000 euro wil betalen in 2 weken ....en als ik dit niet doet, dan komt er 10.000 euro bij aan rente, incassobureau kosten en btw.....

Het heeft bijna 1,5 jaar geduurt... gelukkig hebben we enkele maanden onze advocaat ingeschakeld...dus...Dexia maak je borst maar nat.
We zullen winnen.....laat de rechter maar bepalen of we dit bedrag moeten gaan betalen ....

Ik begrijp nu dat het schikkingsvoorstel van Duisenberg niet van toepassing is op onze situatie omdat we niet betaald hebben...

Wie heeft dit ook al meegemaakt ?
Geplaatst op 12 Jul 2005 17:18 door Captain-America

Goedemiddag Jana,

Zie deze topic:
http://forum.trosradar.nl/forum/viewtopic.php?t=31286
en join.

Ook ondergetekende gaat door.

Su6 met de strijd, samen sterk en sterker door strijd!
Geplaatst op 12 Jul 2005 17:32 door Ikwaseenbeetjedom

dexia is gewoon weer een incasso aktie gestart, dat is wel duidelijk.

SLV heeft hun een schikking in handen gespeeld waarbij ze zelf kunnen bepalen wie daar voor in aanmerking komt en daarom kunnen ze nu dus weer gewoon verder gaan waar ze gebleven waren, voordat ze elke rechtzaak die er liep verloren

en dat is geld incasseren, gewoon doorgaan met afpersen, want wettelijk gezien (zie de laatste rechtzaken) hebben ze helemaal geen recht op dat geld en dat maakt SLV , raets incasso, duisenberg etc gewoon medeplichtig aan deze afpersing.

http://forum.trosradar.nl/?url=forum/vi ... hp?t=29229

P.S.Woest:Laatste link heeft geen zin meer: onderwerp verwijderd.
Laatst gewijzigd door woest op 26 jul 2005 20:28, 2 keer totaal gewijzigd.

anne_

Ongelezen bericht door anne_ »

Dexia probeert van dit vacuüm handig gebruik te maken, door gedupeerde beleggers te confronteren met een offensief van scherp getoonzette incassobrieven, niet zelden verzonden door Raets incasso.
Om het nog maar even onder de aandacht te brengen.
Reats Incasso, het bureau waarop Dexia tegenwoordig vooral op terugvalt houdt er wat eigenaardige praktijken op na. Bovendien is het niet aangesloten bij (een van de) beroepsvereniging(en) en bestaat er noch een intern, noch een extern klachtmechanisme. Geen fris kantoor, voor zover ik kan opmaken tot nu toe
.

Anne.

nooitmeeraandelen

Ongelezen bericht door nooitmeeraandelen »

gisteren bij leaseproces geweest, zij gaan verder voor ons. (eegaleasers)
betalingen aan dexia hebben we nu gestopt, alle post van dexia kan ongeopend naar leaseproces, in telefoontjes moeten wij ook naar leaseproces verwijzen. Het kost een paar centen, maar het geeft wel een rustig gevoel, je staat niet meer alleen.
iedereen succes!

cornelis

Ongelezen bericht door cornelis »

nooitmeeraandelen

Zo is dat ik kan iedereen van harte aanbevelen om een advokaat in de arm te nemen al dan niet in groeps verband.

Ik dacht eerst ook we komen er wel uit met dexia heb heek wat heen en weer gebeld en geschreven maar dexia toont absoluut geen begrip

Hoe diep je ook in de ellende zit het kan ze niets schelen
het enige wat ze deden en doen is dreigen en intimideren

Groetjes

jebe

Ongelezen bericht door jebe »

de eerste dexia joker die mij denkt te bedreigen moet nog geboren worden..gewoon ophangen zonder wat te zeggen,of nummermelder nemen en gewoon niet opnemen,ben je ook van die irritante reclame-zooi af :D ik heb dik 35.000 te betalen aan dexia(volgens dexia dan!!)maar het intereseert me eigenlijk niets meer,lig er niet van wakker.
heb een advocaat maar die spant nog geen zaak aan,ik kijk de zaak eerst aan..alle brieven stuur ik gelijk door!!ik zal tot de laatste snik volhouden met weigeren te betalen..dat standpunt heb ik al jaren,daar blijf ik bij.dus wat komt,dat komt :lol: ik weet dat ik een gelukkig mens moet zijn,want als ik 1keer per maand aan dexia denk,is het veel!!voor de mensen die die schijt bank niet uit hun hoofd kunnen zetten,sterkte

bokkie

Ongelezen bericht door bokkie »

Vervelende is dan dat die advocaat wel uurtjes blijft schrijven. Lood om oud ijzer aan wie je je geld kwijt bent.

woest

Ongelezen bericht door woest »

Geplaatst op 26 Jul 2005 18:30 door jebe

de eerste dexia joker die mij denkt te bedreigen moet nog geboren worden..gewoon ophangen zonder wat te zeggen
Wel een beetje drastisch, hè Jebe :lol:

Maar zonder gekheid: goed, dat je er zo over kan denken; je bent inderdaad een gelukkig mens als je dexia uit je hoofd kan bannen.
Succes met alles!

Ikwaseenbeetjedom

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Geplaatst op 26 Jul 2005 13:46 door cornelis

nooitmeeraandelen

... dexia toont absoluut geen begrip

Hoe diep je ook in de ellende zit het kan ze niets schelen
het enige wat ze deden en doen is dreigen en intimideren
Je begrijpt het niet cornelis, dreigen en intimideren ?

Welnee, dat heet schikken.

Of heet het nog anders..
http://forum.trosradar.nl/?url=forum/vi ... hp?t=29229

Gesloten