LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Is het dexia-schandaal bewust opgezet door dexia zelf?

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Is het dexia-schandaal bewust opgezet door dexia zelf?

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

met als doel om in een tijd dat het slecht gaat toch zoveel mogelijk geld bij de mensen te kunnen 'ophalen'?

Het zou zomaar kunnen, dat het zo is gegaan...

Dexia heeft Legio-lease gekocht met slechts één doel voor ogen: rijker worden,
ook al wisten ze dat hun klanten er nooit beter van konden worden.
Zoveel mogelijk contracten zou hun miljarden moeten opleveren.

Niet door die woekerrente, maar door een veel betere truck.

Ze wisten dat de nodige vergunningen er niet waren,
ze wisten dat ze beter maar om één handtekening konden vragen om zoveel mogelijk slachtoffers te maken.
Geen discussies thuis, gewoon zo snel mogelijk die handtekening binnenhalen.

Ze hadden vooraf al het plan om helemaal niet de aandelen te kopen want ze wisten als geen ander dat de beurs dalende was.
Ze hadden het plan om dan rijk te worden door die restschuld te bedenken.

Financieel gewin was voor hun ook veel belangrijker dan welk belang van de klant dan ook.

Maar hoe krijg je mensen zo ver om die een lening aan te smeren tegen een rente percentage wat hoger is dan de gemiddelde stijging van de beurs in de afgelopen 30 jaar?

Gewoon door bewust zoveel mogelijk te verdoezelen dat het om een lening gaat.
Hierbij is zelfs gestudeerd op het lettertype en de lettergrootte in de reclamefolders.

Een geslaagde actie zou hun miljarden opleveren.

Helaas zakte de beurs harder dan ze hadden voorzien, waardoor hun slachtoffers in opstand kwamen.

Nu hebben ze naar het zich laat aanzien door de schikking één miljard minder winst, maar toch nog behoorlijk veel winst over.

En omdat het om zulke gigantische bedragen gaat, wordt geen enkel middel geschuwd, ook niet als dat wat voor schade dan ook zou toebrengen aan hun slachtoffers, om in ieder geval nog een deel van de geplande winst veilig te stellen, in samenwerking met duisenberg en SLV.

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Is het dexia-schandaal bewust opgezet door dexia zelf?

Ongelezen bericht door Pieter »

Dexia heeft niet alleen Legio lease en Labouchere opgekocht als een soort van geld machine.

Maar heeft in mijn persoonlijke visie ook een vijandige overname gedaan op de stichting SLV/EL door 5 miljoen te bieden voor degene die zouden stemmen op duivelsberg schikking. Wat in de strategie past om de verliezen van de bank binnen de perken te houden.

Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans

Feydakin
Berichten: 204
Lid geworden op: 25 jul 2005 09:01

Re: Is het dexia-schandaal bewust opgezet door dexia zelf?

Ongelezen bericht door Feydakin »

Dexia heeft Legio-lease gekocht met slechts één doel voor ogen: rijker worden
Overnames dienen een bepaald doel, de marktpositie te verbeteren is er één van, uiteraard is men er op uit om winst te maken, indien men geen winst wil/kan/mag maken moet men geen bedrijf beginnen.

Feydakin
Berichten: 204
Lid geworden op: 25 jul 2005 09:01

Re: Is het dexia-schandaal bewust opgezet door dexia zelf?

Ongelezen bericht door Feydakin »

Maar heeft in mijn persoonlijke visie ook een vijandige overname gedaan op de stichting SLV/EL door 5 miljoen te bieden voor degene die zouden stemmen op duivelsberg schikking.
Ik hoop oprecht dat jullie dat niet in dagvaarding meenemen Pieter.

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Is het dexia-schandaal bewust opgezet door dexia zelf?

Ongelezen bericht door Pieter »

Feydakin,

Dat is mijn persoonlijke visie/mening, dus geen verenigings standpunt.

Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans

Feydakin
Berichten: 204
Lid geworden op: 25 jul 2005 09:01

Re: Is het dexia-schandaal bewust opgezet door dexia zelf?

Ongelezen bericht door Feydakin »

Gelukkig maar Pieter. :wink:

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Is het dexia-schandaal bewust opgezet door dexia zelf?

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Geplaatst op 01 Okt 2005 01:43 door Pieter

Wat in de strategie past om de verliezen van de bank binnen de perken te houden.
nee Pieter, geen verlies, alleen 1 miljard minder winst, maar ze houden nog erg veel winst over!

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Is het dexia-schandaal bewust opgezet door dexia zelf?

Ongelezen bericht door Pieter »

nee Pieter, geen verlies, alleen 1 miljard minder winst, maar ze houden nog erg veel winst over!
iwebd,

Is zoiets als halfleeg of halfvol :wink:

Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans

Feydakin
Berichten: 204
Lid geworden op: 25 jul 2005 09:01

Re: Is het dexia-schandaal bewust opgezet door dexia zelf?

Ongelezen bericht door Feydakin »

Ikwaseenbeetjedom,

Je schijnt je nogal erg druk te maken over "winst".
Nogmaals, ieder bedrijf wil natuurlijk winst maken en als dan vervolgens blijkt dat van die "winst" 1.000.000.000 uitbetaald moet worden aan een doel wat verder geen enkel perspectief biedt, dan mag deze bank spreken van verlies.

Of deze bank schuldig is aan alle strafbare feiten die hier zo ter tafel komen, zal nog moeten blijken, dat ze met de overname van Labouchere/Legiolease zichzelf behoorlijk in de voet hebben geschoten moge inmiddels duidelijk zijn en daar bloeden ze dan ook behoorlijk voor.

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Is het dexia-schandaal bewust opgezet door dexia zelf?

Ongelezen bericht door Pieter »

dat ze met de overname van Labouchere/Legiolease zichzelf behoorlijk in de voet hebben geschoten moge inmiddels duidelijk zijn en daar bloeden ze dan ook behoorlijk voor
En dan is het zaak om het verlies binnen de perken te houden.
In mijn persoonlijke visie speelt het vijandig bod op SLV/EL daar een grote rol in mee.

Met vriendelijke groet
Pieter Hezemans

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Is het dexia-schandaal bewust opgezet door dexia zelf?

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Feydakin, als ze nog zoveel mogen overhouden van datgene wat ze hebben proberen te stelen, dan geloof ik eerder dat de dexia-slachtoffers bloeden en niet dexia!

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Is het dexia-schandaal bewust opgezet door dexia zelf?

Ongelezen bericht door ad snoeren »

dat ze met de overname van Labouchere/Legiolease zichzelf behoorlijk in de voet hebben geschoten moge inmiddels duidelijk zijn en daar bloeden ze dan ook behoorlijk voor.
Ze weten anders donders goed hoe ze de loop van het schiettuig, op hun slachtoffers moeten richten, om volledig hun leven te stelen!!!!!

Dus medelijden met de daders lijkt me in dit geval uiterst ongepast!!!!

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Is het dexia-schandaal bewust opgezet door dexia zelf?

Ongelezen bericht door Pieter »

Imho was de verlies post (restschulden) al lang en breed ingeboekt/afgeboekt als oninbare debiteuren. In dat verband bezien is die 1 miljard kostenpost een lachertje, afgeboekt en via de duivelsbergschikking komt elke euro, die hierdoor betaald wordt, terug als zuivere winst op de balans van Dexia.
Waar heeft Lemstra het over? Goh wat erugh voor dexia, het heeft 1 miljard gekost! Lemstra je hebt je knollen voor citroenen laten verkopen.

Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Is het dexia-schandaal bewust opgezet door dexia zelf?

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Het heeft dexia helemaal niet één miljard gekost Pieter.

Integendeel, ze houden nu door duisenbergs tussenkomst en de steun van SLV, doordat veel mensen toch nog 1/3 moeten betalen van hele dure lucht, ongeveer aan winst datgene over waar ze in het begin bij de overname van Legio Lease van zijn uitgegaan.

Ze hadden gerekend op restschulden van 100 tot enkele duizenden Euros en die zouden de mensen zonder mokken hebben betaald.

Dat vangen ze nu dus nog steeds, ondanks dat ze er geen enkel recht op hebben, omdat eenvoudigweg niet de totale hoeveelheid aandelen in die beruchte 'bundels' van hun hebben gezeten.

En dat hadden ze allemaal zo vooraf gepland bij de overname van Legio-Lease.

Bij een moord noemen ze zoiets "voorbedachte rade".

(zie ook
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=32287 )
Laatst gewijzigd door Ikwaseenbeetjedom op 28 jan 2006 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.

JaFO
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 jul 2005 18:54

Re: Is het dexia-schandaal bewust opgezet door dexia zelf?

Ongelezen bericht door JaFO »

Of gewoon gebruik maken van andermans geldlust en stommiteit.
Dat is natuurlijk niet goed te praten, maar toch vraag ik me af of de consument zo zwak is dat hij/zij tot op het idiote af tegen zichzelf beschermd moet worden.

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Is het dexia-schandaal bewust opgezet door dexia zelf?

Ongelezen bericht door Elias »

Alles op een rijtje gezet maken ze simpelweg minder winst.
Waarom ?
Omdat wij er onze tanden in hebben gezet en niet meer loslaten voordat recht is geschied. :!:

JaFO
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 jul 2005 18:54

Re: Is het dexia-schandaal bewust opgezet door dexia zelf?

Ongelezen bericht door JaFO »

Dat niet alleen ... dankzij de actie zijn mensen (hopelijk) weer eens bewust gemaakt dat beleggings-producten gevaarlijker zijn dan de reclames en tussenpersonen je willen doen geloven.

Daardoor wordt het (hopelijk) moeilijker voor de gehele branch om de mensen van hun geld te ontdoen. Maar het blijft oppassen!

Zelfs met de wettelijke maatregelen blijven geldverstrekkers (niet alleen Dexia, maar ook Fortis, ABN, etc.) truukjes verzinnen om negatieve woorden uit de offertes te houden.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Is het dexia-schandaal bewust opgezet door dexia zelf?

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Ik denk dat het wel degelijk een vooropgezet plan was van dexia om de mensen op te lichten.

Ik denk dat het alleen niet de bedoeling was dat de mensen er achter zouden komen.

Ik denk dat dexia bewust nooit van plan is geweest om alle aandelen te kopen, ik denk dat ze hoopten door juist de aandelen niet te kopen (wie zou dat immers kunnen controleren?) extra veel winst te maken.

Ik vind dat justitie dan ook al lang had moeten ingrijpen, zoals ze dat bij kleine boefjes wel durven.

Feydakin
Berichten: 204
Lid geworden op: 25 jul 2005 09:01

Re: Is het dexia-schandaal bewust opgezet door dexia zelf?

Ongelezen bericht door Feydakin »

Ikwaseenbeetjedom


Geplaatst op 18 Sep 2005 11:34 door Ikwaseenbeetjedom


--------------------------------------------------------------------------------

19 van de 41 eegalease-sters of eegalease-ers hebben het idee dat ze niet hebben mogen stemmen of ze hebben het verkeerd begrepen.

Slechts 4 hebben ja gestemd.

Alle chatters ten spijt, ik blijf het zeggen :

Is me dat even een zuivere stemming geweest !!

Gast

Re: Is het dexia-schandaal bewust opgezet door dexia zelf?

Ongelezen bericht door Gast »

Ik denk dat het alleen niet de bedoeling was dat de mensen er achter zouden komen.
Dexia heeft de botte pech dat er een consumentenprogramma bestaat als Trosradar!
Inderdaad, het was Trosradar die de drama in het licht bracht.
Mijn vraag luidt: Stel als Trosradar niet bestaan had, had je dan die Legiodrama ook gehad.?
Goed, dit is iets wat wij nooit zullen weten, een ding is zeker, wij allen zullen ons nooit meer gek laten maken door dergelijke figuren.
Worden we weer gebeld met mooie verhalen meteen de hoorn erop lazeren.
Ja toch? Of zullen er nog steeds mensen zijn die zich om de tuin laten leiden?

Gesloten