LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lease proces

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
adnil
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 dec 2005 22:11

Lease proces

Ongelezen bericht door adnil »

Heeft iemand al ervaring met Lease Proces? Wij zijn zojuist met ze in zee gegaan, om er toch meer uit te halen dan de Duisenbergregeling doet.

bjorrie
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 sep 2004 20:05

Re: Lease proces

Ongelezen bericht door bjorrie »

nee jammer genoeg nog niet.

Hamster
Berichten: 88
Lid geworden op: 05 jun 2005 13:58

Re: Lease proces

Ongelezen bericht door Hamster »

Zoveel meer dan de duisenbergregeling zal er uiteindelijk wel niet uitkomen. hoogstens ietsjes meer en dat komt omdat men bij Leaseproces in groepjes wordt ingedeeld, vandaar de lage kosten die de brave borsten van leaseproces berekenen.
Wanneer men uiteindelijk de rechtszaak wint dan zal helaas ieder individueel wel een bepaald percentage verschuldigd zijn aan leaseproces. Daar heeft men dan helaas nog een paar jaar de onzekerheid mee, terwijl met de duisenbergregeling eindelijk schoon schip kan worden gemaakt en de dexiapapieren in het ronde archief kunnen verdwijnen. Het is maar waar men voor kiest.

Individueel procederen levert meer op maar kost ook meer. Bovendien is iedere situatie voor elke gedupeerde anders en in groepsverband zal men rekening moeten houden met een algemeen eindvoorstel.

Hans2
Berichten: 617
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Lease proces

Ongelezen bericht door Hans2 »

Ik ben ook in zee gegaan met Leaseproces.
En heb daarin het volste vertrouwen met deze beslissing een goede keuze gemaakt te hebben.

Ik heb de tijd, meer tijd dan Dexiabank.
Mijn geld komt wel terug.
Er zijn te veel wetten overtreden.
Een bank die zich niet aan de wet heeft gehouden moet zich daar uiteindelijk toch over verantwoorden.

Door de Duisenberg-regeling schuift alles , ook in mijn geval in samenwerking met Leasproces op naar een volgende steekspel periode.
Dexia heeft de boel weer weten te rekken tot na juli 2006.

Tjaa....
En met een spreekwoord: "Niet geschoten (via Leasproces) is altijd mis!!!

Bij leaseproces baalt men verschrikkelijk dat het Dexia toch maar weer iedere keer lukt de boel te treineren.
Bruneel en zijn advocaten zijn er juist op uit om de mensen murw te maken en dat lijkt ze dan ook goed te lukken.
(Er zij vele reakties op het forum: gelukkig ik kan het Dexia gebeuren nu achter mij laten en afsluiten!!)



Dexia kleinert en bestempelt in een artikel in Trouw de mensen van Leasproces als "Valse Profeten".

Puur "koude oorlog" tactiek.

De bank komt op een wonderbaarlijke slimme wijze nog steeds goed weg. Doordat velen toch ingaan op het Duizenbergvoorstel scheelt dat de bank na juli 2006 weer vele miljoenen Euro,s.

Bruneel is niet voor niets naar Nederland gehaald.
Hij is zo langzanerhand onbetaalbaar voor Dexia en gaat over een paar jaar weg met een gouden handdruk .
Daarbij mogen niet uit het oog verliezen en vergeten dat die betaald wordt uit de pot van de mensen die nu murw gemaakt zijn en er tabak van hebben.

Kassa voor de bank!!

Hans2

Hans2
Berichten: 617
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Lease proces

Ongelezen bericht door Hans2 »

Met dank aan Okerene.

Op de informatiebijeenkomst die hij heeft bezocht werd er een "power point" presentatie verzorgd door een juriste van Leaseproces.

Wat ik begrijp werd er een vergelijking gemaakt tussen het "Duisenbergvoorstel" en een procedure waarbij er een rechter wordt ingeschakeld.

Overgenomen: dd 15 december 2005 22.11 uur
en geplaatst



Okerene
Geplaatst op 15 Dec 2005 21:28 door Okerene


PAL / Leaseproces informatie avond Duisenberg-Regeling Zwolle 13 december 2005

De voorlichtingsavond over de Duisenberg-Regeling ten behoeve van gedupeerden in het Mercure Hotel te Zwolle mag zeker geslaagd genoemd worden. Er waren erg veel belangstellenden aanwezig en de zaal was goed gevuld.

Op zeer professionele wijze spraken vertegenwoordigers van het gerenommeerde advocatenkantoor Dommerholt Advocaten ( Mr. J.W. Schrotenboer ) en Leaseproces ( Mevr. Mr. C.E.M.Roeleveld met Mr. G.R. ten Heuw ) op deze in samenwerking met de Stichting Platform Aandelen Lease (PAL) georganiseerde bijeenkomst.

Aangezien Piet Koremans PAL vertegenwoordigde in Enschede waren zij aangenaam verrast (ik ken Mr. Jan Willem Schrotenboer vanwege mijn hulp aan gedupeerde familieleden op hun kantoor in Zwolle) dat zij mij nu (voor PAL) mochten verwelkomen en bedankten zij mij na afloop voor de aanvullende opmerkingen vanuit de zaal.

Uiteraard komt de eer alle medewerkers van de Stichting Platform Aandelen Lease toe, die ik dan ook bij deze namens hen bedank.

Het is goed te zien dat in korte tijd advocaten en juristen zich terdege als echte belangenbehartigers ingewerkt hebben in de soms lastige aandelenleasematerie.

Met een heel goed voorbereide Power Point presentatie van Mevr. Mr. Roeleveld ( www.Leaseproces.nl) kwamen de knelpunten uit de Duisenberg-Regeling goed uit de verf.

Ondanks de vertragingstactiek die Dexia hanteert en de toepassing van de Wet Collectieve Afwikkeling Massaschade (WCAM) op alle contracten er door wil drukken zijn de slagingskansen voor gedupeerden hun geld terug te vorderen sterk gestegen.

Dexia hanteert andere normen en rekenmethoden dan de rechter en dat resulteert vaak in teleurstelling bij degenen die zich voor de Duisenberg-Regeling hebben aangemeld, want deze houdt geen rekening met juridische argumenten.

Overigens is er als u het aanmeldingsformulier Duisenberg-Regeling hebt opgestuurd nog geen nood. U kunt aangeven dat u hiervan alsnog afziet. (kan Leaseproces voor u regelen) Alleen is het oppassen dat u dan niet het door Dexia aan u opgestuurde (soms ongevraagde) vaststellingsovereenkomst getekend terugstuurt, want dan ziet u definitief af van uw recht om ook uw inleg terug te vorderen.

Procederen en/of doorprocederen tegen Dexia is volgens Leaseproces veelal 'financieel voordeliger', omdat in meer dan 80% van de gevallen ook de inleg teruggeëist kan worden. De inleg is met gebruikmaking van de Duisenberg-Regeling namelijk geheel verloren! Door de methode van procederen die Leaseproces hanteert, waarbij alleen ingeschreven advocaten in bepaalde verplicht gestelde trajecten worden ingehuurd, kunnen de kosten van het procederen zeer laag gehouden worden. Het staat u overigens natuurlijk vrij zelf rechtstreeks een advocaat in te huren, indien u daar de middelen (nog) voor heeft. Geschikte advocaten staan op de site van PAL (ook van PayBack)

http://www.platformaandelenlease.nl/Advocaten.htm

Mogelijk komt u ook voor toevoeging in aanmerking.
http://www.platformaandelenlease.nl/RvR.htm

Voor aanvang kreeg iedere bezoeker een enveloppe met een gedegen "informatiebrief en een invul/vragenformulier", dat overigens ook op de site van leaseproces te vinden is en gratis gebruikt kan worden om vooraf uw kansen te laten inschatten voor een eventueel door u aan te melden zaak. (ook als u meerdere contracten heeft) Een onderzoek en persoonlijk advies kan eventueel later volgen en voor u geregeld worden. Uitgangspunt is dat u een beter resultaat boekt dan de Duisenberg-Regeling. (vragen hierover kunt u overigens tegen lokaal tarief bij hen inwinnen op werkdagen van 9 tot 17.30 uur. Een gratis 0800 nummer wordt vermeld op het formulier dat aan bezoekers van de voorlichtingsavond(en) word uitgereikt )

Door uitreiking van een A4-tje met “veel gestelde vragen” werd duidelijk al antwoord gegeven op vragen die de meeste gedupeerden al jarenlang bezighouden. Ook werden de aanwezigen gewezen op het belang zich op te geven bij de stichting Platform Aandelen Lease die een gratis belangenbehartiger en een informatiecentrum voor aandelenlease gedupeerden is. Liefst met een emailadres zodat u snel bereikt kan worden en op de hoogte gehouden kunt worden van de nieuwste ontwikkelen.

http://www.platformaandelenlease.nl/Aanwijzingen.htm

Zo krijgt men ook informatie over het belang je nu uit te laten schrijven bij de stichtingen Leaseverlies en Eegalease die nu met Dexia samenspannen om de Duisenberg-Regeling voor iedereen er door te drukken. Terwijl zij geacht worden voor de gedupeerden op te komen en weten dat deze regeling volstrekt ontoereikend is.

http://www.platformaandelenlease.nl/Ver ... rloren.htm

Veel schrijnende gevallen werden in de zaal openbaar en werden de schurkenstreken van Dexia en hun voorgangers bekend. Na afloop kwamen velen naar de sprekers en ook naar mij toe en lieten met ongeloof hun vaststellingovereenkomst zien die zij van Dexia ontvangen hadden. Zij dachten op grond van de Duisenberg-Regeling nog iets te ontvangen maar kwamen er bijvoorbeeld achter dat winst uit eerdere contracten doodleuk wordt verrekend. Iemand dacht ook dat hij zo’n € 4000.- terug kreeg, maar een volgende brief gaf aan dat hij dat niet kreeg omdat hij zijn eindafrekeningen nog niet betaald had.
Quote:
Quote:
“Ja, ik ben er gek om eerst nog meer te betalen en dan minder terug te krijgen”

reageerde hij verontwaardigd toen ik hem vertelde dat conform de Duisenberg-Regeling was gehandeld. “Ik ga dus rechten” was zijn besluit toen.

De informatieavonden zijn er dus niet voor niets!

Met vriendelijke groet.

Okerene

Zie ook zijn waardevolle bijdragen in de vaste items boven aan het forum betreffende vergunningen.

Hans2

hoekandat1
Berichten: 190
Lid geworden op: 05 okt 2005 20:25

Re: Lease proces

Ongelezen bericht door hoekandat1 »

Bijltjesdag nadert snel voor de lease oplichters.

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Lease proces

Ongelezen bericht door Pieter »

Op de website van de Vereniging Payback vindt u onderandere een rekenmodel.
Hier kunt u zelf berekenen wat procederen u gaat kosten ten opzichten van de Duisenberg-regeling. Leaseproces tarieven zijn in het model opgenomen. Als ook Beursklacht, vaste prijs afspraken met advocaten en uurtarieven van advocaten.

Directe link naar het rekenmodel. http://www.pay-back.nl/duisenbergschikking.asp

Voor het opzeggen of het voeren van verweer tegen het WCAM verzoek kunt u terecht op de website www.slv-nee.nl

Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback

jong
Berichten: 39
Lid geworden op: 08 nov 2003 10:39

Re: Lease proces

Ongelezen bericht door jong »

kan lease proces de(eventueel verkorte versie van..)powerpoint presentatie op internet zetten ? Via hun site of tros-radar?

Gesloten