| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Leaseproces gaat klanten onderverdelen in categorieën
Leaseproces gaat klanten onderverdelen in categorieën
Een nieuwsberichtje op de site van Leaseproces:
Ik vermoed dat Leaseproces Dexia aan de hand van deze gegevens 'passende' schikkingsvoorstellen gaat doen begin augustus waarmee Dexia procedures die nog niet zijn opgestart alsnog kan voorkomen. Dexia kan deze schikkingsvoorstellen dan wel afwijzen, maar als bij voorbaat vast staat dat er in een gerechtelijke procedure toch een hogere vergoeding wordt toegekend zou dat een wel heel domme strategie zijn: Dexia draait dan immers ook op voor alle proceskosten en moet in zo'n procedure nog meer vergoeden!Aanvullend vragenformulier voor bestaande clienten
Nu de rechtbank Amsterdam nieruwe categorieen heeft vastgesteld, willen wij voor onze bestaande clienten graag zo spoedig mogelijk uitrekenen in welke categorie zij vallen. Hiervoor hebben wij aanvullende informatie van u nodig. U ontvangt daarom van ons op korte termijn een vragenformulier met aanvullende vragen. U ontvangt dan tevens de bevestiging dat uw opt-outmelding door notaris Kielstra te Den Haag is geregistreerd. U vindt meer informatie over de nieuwe categorieen door hiernaast op Uitspraken te klikken.
Re: Leaseproces gaat klanten onderverdelen in categorieën
Nog een kleine aanvulling, Leaseproces schrijft over de recente uitspraak tegen Levob en de gevolgen voor Dexia op haar site het volgende:
Ik denk ook niet dat het Gerechtshof in hoger beroep bij de zgn. voorbeeldzaken die op 27 april tegen Dexia zijn gewezen alsnog zal gaan corrigeren. Als de rechtbank Amsterdam wel één ding wil voorkomen dan is dat dat zij haar onderverdeling in categorieën straks na een uitspraak in hoger beroep weer moet gaan aanpassen. Die methode is dus in heel goed overleg ontwikkeld.Het gerechtshof te Amsterdam heeft in een zaak tegen Levob (vergelijkbaar met Dexia-zaken) bepaald dat Levob 60% van het verlies moet vergoeden. Het gerechtshof bevestigt hiermee de geldigheid van de richtlijnen van de rechtbank Amsterdam in Dexia zaken. Hoger beroep heeft dus voor Dexia geen zin meer.
-
Martinvdm
Ook is dit formulier verzonden aan diverse mensen die ooit informatie hebben ingewonnen bij Leaseproces. Natuurlijk als doel om zoveel mogelijk mensen duidelijk te maken hoe hun kansen liggen en wat ze kunnen verwachten.
De datum van 1 augustus komt ook al aardig dicht in de buurt.
Het valt me op, dat de vraag of de betaalde cq. ontvangen premies maar van een andere bankrekening, er nu ook bij staat.
Ik heb dit 2 jaar geleden aangegeven bij ze omdat er ook mensen (zoals ik) de premie in 1 x betaald heb, en de dividenden op een aparte rekening lieten storten om zo, bij afloop van het contract, een extra leuk potje te kunnen hebben.
Gr,
martin
De datum van 1 augustus komt ook al aardig dicht in de buurt.
Het valt me op, dat de vraag of de betaalde cq. ontvangen premies maar van een andere bankrekening, er nu ook bij staat.
Ik heb dit 2 jaar geleden aangegeven bij ze omdat er ook mensen (zoals ik) de premie in 1 x betaald heb, en de dividenden op een aparte rekening lieten storten om zo, bij afloop van het contract, een extra leuk potje te kunnen hebben.
Gr,
martin
Ja, 1 augustus komt al snel dichterbij - nu wordt het spannend. Dexia doet ondertussen ook geen moeite meer om te verhullen dat zij zo snel mogelijk uit Nederland wil vertrekken. Zo is begin deze maand tijdens 'onderhoudswerkzaamheden' de website www.dexiabank.nl geheel afgesloten en staan er voor het eind van deze maand weer 'onderhoudswerkzaamheden' gepland. Wat mij opvalt is dat de website www.dexia-aanbod.nl nog wel in de lucht is.
Ik denk ook niet dat Dexia veel keus heeft, aangezien zij inmiddels vanuit verschillende hoeken onder vuur wordt genomen (Nederland - aandelenlease, België - L&H zaak, in Canada of VS was nog een zaak). Al deze rechtszaken beschadigen haar imago natuurlijk steeds meer en ondertussen zullen ook de verstandige Belgen zich wel beginnen af te vragen in hoeverre zij hun geld nog aan deze bank kunnen toevertrouwen. Als Dexia het grootste deel van haar aandelenleasedossiers allemaal dit jaar nog zou kunnen afhandelen, zou dit door haar aandelenhouders / klanten natuurlijk goed worden ontvangen. En het staat ook nog eens goed op het CV van Knuppel, die per slot van rekening is aangenomen om Dexia Nederland z.s.m. en met zo min mogelijk schade te sluiten.
Ook Knuppel heeft eind 2007 liever het aantal openstaande dossiers beperkt tot een klein aantal van 1.000 i.p.v. 20.000 - 30.000. Dan kan hij weer wat mensen ontslaan en bespaart hij daarmee enorm veel personeels- en advocatenkosten.
Ik denk ook niet dat Dexia veel keus heeft, aangezien zij inmiddels vanuit verschillende hoeken onder vuur wordt genomen (Nederland - aandelenlease, België - L&H zaak, in Canada of VS was nog een zaak). Al deze rechtszaken beschadigen haar imago natuurlijk steeds meer en ondertussen zullen ook de verstandige Belgen zich wel beginnen af te vragen in hoeverre zij hun geld nog aan deze bank kunnen toevertrouwen. Als Dexia het grootste deel van haar aandelenleasedossiers allemaal dit jaar nog zou kunnen afhandelen, zou dit door haar aandelenhouders / klanten natuurlijk goed worden ontvangen. En het staat ook nog eens goed op het CV van Knuppel, die per slot van rekening is aangenomen om Dexia Nederland z.s.m. en met zo min mogelijk schade te sluiten.
Ook Knuppel heeft eind 2007 liever het aantal openstaande dossiers beperkt tot een klein aantal van 1.000 i.p.v. 20.000 - 30.000. Dan kan hij weer wat mensen ontslaan en bespaart hij daarmee enorm veel personeels- en advocatenkosten.
-
Martinvdm
Al hetgeen hangt af van de totale opt outers die straks na 1 augustus door zullen gaan procederen. Persoonlijk denk ik dat Dexia met de 'Dberg klanten' schoon schip gaan maken en voor de opt out groep er een rekensom op los zullen laten. Nog enkele jaren procederen, advocaatkosten, personeelskosten en noem het maar op gaat ook aardig in de papieren lopen en vergeet de imagoschade niet. Ze zullen het zo snel mogelijk af willen ronden om zich daarna in Belgie te kunnen richten (L&H) en NIET TE VERGETEN het vertrouwen terugwinnen van de Belgische klanten !!
Ben ik te optimistisch dat het dit jaar achter de rug is voor de gedupeerden ? Ik weet het niet, maar als ik Dexia baas was, zou ik het wel zo snel mogelijk afgehandeld willen hebben...
Overigens...
Groet,
Martin
Ben ik te optimistisch dat het dit jaar achter de rug is voor de gedupeerden ? Ik weet het niet, maar als ik Dexia baas was, zou ik het wel zo snel mogelijk afgehandeld willen hebben...
Overigens...
jaja...strategische beslissing kan men ruim zien natuurlijk...Dexia Bank Nederland N.V. (Dexia) heeft besloten haar commerciële activiteiten af te bouwen. Een van de gevolgen van deze strategische beslissing is dat Dexia in 2006 is gestopt met haar diensten op het gebied van Online Sparen en Beleggen.
Groet,
Martin
Ik denk dat het dit jaar wel heel snel gaat i.v.m. de catagorie-uitspraken die als voorbeeld gaan dienen, bovendien Dexia kan of zal wel beweren daartegen gaan wij in hoger beroep, met dat kost hun ook klauwe met geld, met een onzekere uitkomst. De Hoge Raad heeft zich in het verleden al uitgesproken over effectenlease zaken.
Alleen Dexia is nog belangstellend na het verjaringsaspect bij eegaverweer, hoewel zij (intern) weet dat het altijd al huurkoop is geweest echter door het ontkennen tot anno 2007, en weigeren van met
sprongcassatie, het vertragen en vertragen waardoor het verjaringsaspect klaarblijkelijk door oneerlijk spel van Dexia is veroorzaakt.
Doordat er vele mensen nog niet hebben besloten, onderwijl bljkt de breedgedragenheid van de weggegooid regeling enkele door enkele instaties te worden gedragen onder leiding van Dexia.
Gewoon iedereen opt-outen, en eis de inleg plus rente terug !
met vriendelijke groet
b17
Alleen Dexia is nog belangstellend na het verjaringsaspect bij eegaverweer, hoewel zij (intern) weet dat het altijd al huurkoop is geweest echter door het ontkennen tot anno 2007, en weigeren van met
sprongcassatie, het vertragen en vertragen waardoor het verjaringsaspect klaarblijkelijk door oneerlijk spel van Dexia is veroorzaakt.
Doordat er vele mensen nog niet hebben besloten, onderwijl bljkt de breedgedragenheid van de weggegooid regeling enkele door enkele instaties te worden gedragen onder leiding van Dexia.
Gewoon iedereen opt-outen, en eis de inleg plus rente terug !
met vriendelijke groet
b17
Ik heb zaterdag vragenformulier ontvangen van Leaseproces.
Ik ga ervanuit dat velen deze ontvangen hebben die aangesloten zijn
bij Leasepoces. Ik ben benieuwd wie wat ingevuld heeft bij de verklaring waarom de partner niet op de hoogte was.
Verder wordt gevraagd naar kopie belastingaangifte van het jaar voor sluiten van het controct of loonstrookje en bankafschriften van toen. Gelukkig hadden wij deze nog bewaard en kunnen wij kopieren en opsturen. Wat zijn jullie erevaringen met deze vragenformulier.
Groeten
Ik ga ervanuit dat velen deze ontvangen hebben die aangesloten zijn
bij Leasepoces. Ik ben benieuwd wie wat ingevuld heeft bij de verklaring waarom de partner niet op de hoogte was.
Verder wordt gevraagd naar kopie belastingaangifte van het jaar voor sluiten van het controct of loonstrookje en bankafschriften van toen. Gelukkig hadden wij deze nog bewaard en kunnen wij kopieren en opsturen. Wat zijn jullie erevaringen met deze vragenformulier.
Groeten
Ik heb nog geen vragenformulier ontvangen!
Deze onderverdeling in groepen is het begin van het einde.
Vermogenden worden genadeloos uitgefilterd en krijgen nul of weinig compensatie.
Rechters zijn natuurlijk niet gek, en gratis geld bestaat al helemaal niet !
Groet,
B+
Vermogenden worden genadeloos uitgefilterd en krijgen nul of weinig compensatie.
Rechters zijn natuurlijk niet gek, en gratis geld bestaat al helemaal niet !
Groet,
B+
-
Martinvdm
Voorlopig een veronderstelling en nog steeds geen feit althans voor de meesten onder ons denk ik..Jij zou zeker en vast in categorie 4 vallen en zeer weinig (5% of 15% terugkrijgen) als superbelegger met ervaringVermogenden worden genadeloos uitgefilterd en krijgen nul of weinig compensatie.
Maken we ons zorgen over de vragenlijst? Is die zorg terecht?
Als Dexia bij aanvang van de contracten er geen behoefte aan had om de zorgplicht te waarborgen en de daaruit voorvloeiende vragen te stellen, waar ontleend de rechter dan het recht aan om nu , daarover wel vragen te stellen?
Dus aan de rechter vragen waartoe de antwoorden dienen. en of deze vraagstelling gerechtvaardigd. is. Ik heb geen vragenlijst ontvangen, maar zal in geval dat gebeurt zeker de advocaat dwingend verzoeken daarover eerst met de rechter van gedachten te wisselen, voordat er van mijn kant gegevens worden verstrekt. Wel heb ik begrepen dat de vragenlijsten verstrekt worden aan die gedupeerden die nog maar pas, dus in een later stadium, zijn gaan procederen, en waar de procedure nog niet in de afrondingsfase is.
Janny
Als Dexia bij aanvang van de contracten er geen behoefte aan had om de zorgplicht te waarborgen en de daaruit voorvloeiende vragen te stellen, waar ontleend de rechter dan het recht aan om nu , daarover wel vragen te stellen?
Dus aan de rechter vragen waartoe de antwoorden dienen. en of deze vraagstelling gerechtvaardigd. is. Ik heb geen vragenlijst ontvangen, maar zal in geval dat gebeurt zeker de advocaat dwingend verzoeken daarover eerst met de rechter van gedachten te wisselen, voordat er van mijn kant gegevens worden verstrekt. Wel heb ik begrepen dat de vragenlijsten verstrekt worden aan die gedupeerden die nog maar pas, dus in een later stadium, zijn gaan procederen, en waar de procedure nog niet in de afrondingsfase is.
Janny