LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Leaseproces stuurt NIET aan op een spoedige afwikkeling

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Leaseproces stuurt NIET aan op een spoedige afwikkeling

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

Onlangs hebben alle cliënten van Leaseproces een aanvullend vragenformulier toegezonden gekregen, zodat Leaseproces voor hen kon uitrekenen in welke categorie zij vallen. Natuurlijk stond het formulier vol met veelbelovende woorden als "u ontvangt zo spoedig mogelijk bericht in welke categorie u valt", maar nu blijkt dat volgens de informatie op de site van Leaseproces toch even anders te zitten:
... Deze formulieren worden door ons zo spoedig mogelijk in uw dossier verwerkt. Omdat wij vele duizenden dossiers in behandeling hebben, en omdat wij in de vakantieperiode zitten, zullen veel cliënten pas in september bericht van ons krijgen.
Omdat de rechtbank ons om aanvullende informatie vraagt, hebben de meeste van onze cliënten inmiddels een vragenformulier van ons ontvangen. Wij verzoeken u om dat formulier zo spoedig ingevuld terug te sturen, samen met de gevraagde documenten. Mocht u het formulier nog niet ontvangen hebben, dan ontvangt u dat op korte termijn. Wij streven ernaar om al onze cliënten in de maand september te informeren in welek categorie zij vallen.
Kortom: de rechtbank Amsterdam stuurt volgens de website van Leaseproces misschien wel aan op een spoedige afwikkeling, zelf zullen ze hier in ieder geval niet aan bijdragen.

En als Leaseproces al twee maanden nodig heeft om deze eenvoudige formulieren te verwerken, hoe lang doet jij er dan over om voor al die cliënten te procederen?

Martinvdm

Re: Leaseproces stuurt NIET aan op een spoedige afwikkeling

Ongelezen bericht door Martinvdm »

De leaseaffaire is al jaren en jaren aan de gang.

Iedereen die denkt dat uiterlijk 1 augustus de opt-out verklaringen verzonden moeten zijn en er van uit gaan dat 2 augustus het geld op de rekening staat, zal een koude douche krijgen.

Vergeet niet dat Dexia al jaaaaren aan het oprekken en uitstellen is en dat daarom deze zaak nog steeds loopt. Dat Leaseproces in september beloofd om alle bestaande klanten aangeschreven te zullen hebben, vind ik niet traag (even in contrast met de treiterijen van Dexia).

En natuurlijk streeft de rechtbank naar een spoedige afwikkeling, maar wie zegt dat dat te realiseren is ?
Ik zal er niet van staan te kijken dat Leaseproces zijn eerste dosis klanten naar de rechtbank stuurt, en dat de laatstgenoemde dit ook niet in een weekje 'afhandeld'...

Nee, als de mensen, en vooral de zwaarst gedupeerden, hun geld maar terugkrijgen en dat hoeft voor mij niet persé dit jaar...

We zijn toch al zo lang bezig tegen Dexia...

Groet,
Martin

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: Leaseproces stuurt NIET aan op een spoedige afwikkeling

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

We zijn toch al zo lang bezig tegen Dexia...
Reden te meer om er maar eens wat vaart achter te zetten.

Ik verwacht zeker niet dat ik het Dexia verhaal voor mij dit jaar nog kan afsluiten, ik denk eerder dat het nog 2-3 jaar gaat duren voordat het zover is en die inschatting had ik begin dit jaar al voor mijzelf gemaakt. Daar doet dit bericht van Leaseproces daar niets aan af.

Mijn kritiek op Leaseproces richt zich erop dat zij voortdurend allerlei beloften doen tegenover hun cliënten waarvan zij bij voorbaat al weten dat ze die niet waar kunnen maken. Nu lijken ze de goede weg te zijn ingeslagen door tenminste een realistische termijn te geven, maar meer informatie over drie maanden is natuurlijk niet een "zo spoedig mogelijk" antwoord. Verder hebben ze al eerder aangegeven te verwachten "dat er begin augustus naar verwachting in vele zaken schikkingen zullen worden getroffen met Dexia omdat verder procederen voor de bank zinloos is" en dat "de kans op hoger beroep door Dexia tegen een uitspraak van de rechtbank minimaal is". Ook deze laatste voorspellingen zijn nergens op gebaseerd.

Tot slot vind ik het schandalig dat toen ik in april 2006 besloot om mijn belangen te laten behartigen door Leaseproces, er van mij toen direct verwacht werd om de 125 euro onderzoekskosten + het 196 euro griffierecht te betalen. Dat kon beslist niet later, er moest direct contant betaald worden zodat er ook zo snel mogelijk gedagvaard kon worden. Nu, 14 maanden later, is er nog steeds geen dagvaarding uitgebracht en het ziet er ook niet naar uit dat dit voor oktober a.s. zal gebeuren.

Dan heb ik het recht om openlijk kritiek te uiten op Leaseproces.

Martinvdm

Re: Leaseproces stuurt NIET aan op een spoedige afwikkeling

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Dan heb ik het recht om openlijk kritiek te uiten op Leaseproces.
Inderdaad...Dat recht heb je ook...
Je hebt ook het recht om een andere belangenbehartiger aan te schrijven, of een advocaat in te schakelen of zelfs direct met Dexia te onderhandelen.

Ik ben van mening dat Leaseproces ook het slachtoffer is van de praktijken van Dexia, maar toch hun uiterste best doen om ons, gedupeerden, zoveel mogelijk te helpen in de strijd tegen Dexia. Als zelfs de rechtspraak, de politiek en weet ik wat nog meer niet weet hoe ze met deze zaken om moeten gaan, verwacht dat van Leaseproces ook niet en misschien is er achter de schermen wel het e.e.a. aan de gang.

Nogmaals, ga er niet vanuit dat je z.s.m. klaar bent met Dexia want zo snel zal dat niet gaan...Ook de rechtbank heeft een plafond met het aantal te behandelen zaken...

En lopen er al 'hoger beroep zaken' door Dexia aangespannen tegen uitspraken van de rechter ?

Groet,
Martin

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: Leaseproces stuurt NIET aan op een spoedige afwikkeling

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

Nou, inmiddels weet de rechtspraak heel goed hoe het met de aandelenleasezaken om moet gaan; daarvoor zijn nu immers richtlijnen opgesteld.

Je kunt wel zeggen dat Dexia de rechtsgang van gedupeerden telkens probeert te vertragen en deels heb je daarin ook wel gelijk (daarbij denk ik dan even aan de Duisenberg regeling), maar voor wat betreft de inzet van Leaseproces gaat dat argument absoluut niet op. Leaseproces had in de aanloop naar de WCAM uitspraak in januari dit jaar al best een groot aantal dagvaardingen kunnen opstellen maar dat hebben ze gewoon nagelaten. Om Dexia in ieder geval te dagvaarden hoeven te maar twee eenvoudige handelingen te verrichten:

1. Een dagvaarding op te stellen. Daarvoor kan een standaardmodel gebruikt worden omdat veel aandelenleasezaken met elkaar vergeleken kunnen worden.

2. De dagvaarding ter controle naar de cliënten op te sturen.

3. De dagvaarding door een deurwaarder aan Dexia te laten betekenen.

Vertragingstactieken van Dexia of een beperkte capaciteit van de Rechtbank zijn hierbij helemaal niet aan de orde! Leaseproces kan al deze handelingen zelf en op ieder moment (laten) verrichten dus kom nu niet aan met het verhaaltje dat zogenaamd ook Leaseproces gedupeerd zou zijn.

Kom nou, dit is gewoon een kwestie van slechte organisatie.

PS: de overheid heeft met dit verhaal al helemaal niets te maken.
Laatst gewijzigd door jeroenEUR op 24 jun 2007 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: Leaseproces stuurt NIET aan op een spoedige afwikkeling

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

Ja, Dexia heeft al aangekondigd tegen alle voorbeelduitspraken van 27 april hoger beroep aan te tekenen. Daarnaast zijn er nog eerdere zaken die op dit moment ook al bij het Gerechtshof liggen.

CvdH
Berichten: 177
Lid geworden op: 23 okt 2006 19:42

Re: Leaseproces stuurt NIET aan op een spoedige afwikkeling

Ongelezen bericht door CvdH »

Ja het wordt de grote finale iedereen is vogelvrij verklaard blijkbaar per 1 augustus :shock:

Idemdito
Berichten: 120
Lid geworden op: 15 dec 2006 13:34

Re: Leaseproces stuurt NIET aan op een spoedige afwikkeling

Ongelezen bericht door Idemdito »

Zal een keer tijd worden ook :!:

Procesvoerder
Berichten: 689
Lid geworden op: 12 jul 2006 12:26

Re: Leaseproces stuurt NIET aan op een spoedige afwikkeling

Ongelezen bericht door Procesvoerder »

Wie wil kaatsen, moet de bal terugverwachten. Dat geldt ook voor Dexia na 1 augustus. (Figuratief) glasgerinkel aan het IJ?

Martinvdm

Re: Leaseproces stuurt NIET aan op een spoedige afwikkeling

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Immidels ja, maar hoe lang heeft het geduurd voordat die richtlijnen er waren..?
Vanuit de politiek (of de overheid), en dan denk ik maar weer even terug aan de tijd dat Zalm minister van Financiën was, is er weinig ondernomen. O ja, er is wel beweerd dat de WCK niet van toepassing is.

Ik heb ook niet geschreven dat Leaseproces gedupeerd is door Dexia maar wel slachtoffer van de vertragingstactieken van Dexia.

Het zal niet zo zijn dat de club van Ger van Dijk maar een beetje achteroverleund, en via dit forum de stand van zaken in de gaten houd. Ik mag aannemen, dat men de messen aan het slijpen is en dat men niet van plan is om de boeken in te gaan als een tweede Leaseverlies.

Ik ben het wel met je eens dat er bar weinig informatie naar buiten komt en een nieuwsbrief naar de mensen opsturen, zou geen overbodige luxe zijn.

Moet ze vandaag of morgen toch nog even bellen dus zal dat gelijk eens voorstellen aan ze.

Groet,
Martin

Martinvdm

Re: Leaseproces stuurt NIET aan op een spoedige afwikkeling

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Ik wist niet dat ze hoger beroep aangetekend hadden.

Natuurlijk weer als doel om de rechtspraak te forceren en zoveel mogelijk tijd te rekken.

Ze doen hun best maar...

Idemdito
Berichten: 120
Lid geworden op: 15 dec 2006 13:34

Re: Leaseproces stuurt NIET aan op een spoedige afwikkeling

Ongelezen bericht door Idemdito »

Nee, als de mensen, en vooral de zwaarst gedupeerden, hun geld maar terugkrijgen en dat hoeft voor mij niet persé dit jaar...
Hoor die koene martin nu toch weer, het hoeft voor hem niet persé dit jaar.

Wat een arrogante eigenheimer, zelf nauwelijks schuld, ja dan is het makkelijk kletsen. :shock: :roll:

Procesvoerder
Berichten: 689
Lid geworden op: 12 jul 2006 12:26

Re: Leaseproces stuurt NIET aan op een spoedige afwikkeling

Ongelezen bericht door Procesvoerder »

Hoeveel schuld zou Idemdito zelf hebben? Behalve dan natuurlijk aan het verzieken van dit forum ...

Idemdito
Berichten: 120
Lid geworden op: 15 dec 2006 13:34

Re: Leaseproces stuurt NIET aan op een spoedige afwikkeling

Ongelezen bericht door Idemdito »

En de volgende nepgedupeerde is er als de kippen bij om z'n mede nepgedupeerde bij te vallen, wat een stel. :lol:

Procesvoerder
Berichten: 689
Lid geworden op: 12 jul 2006 12:26

Re: Leaseproces stuurt NIET aan op een spoedige afwikkeling

Ongelezen bericht door Procesvoerder »

Juist. Samen sterk tegen Dexia.

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Leaseproces stuurt NIET aan op een spoedige afwikkeling

Ongelezen bericht door pluutje »

Geplaatst op 25 Jun 2007 10:01 door Idemdito
--------------------------------------------------------------------------------
En de volgende nepgedupeerde is er als de kippen bij om z'n mede nepgedupeerde bij te vallen,
Volgens mij zie ik hier maar een ''neppert''...! :idea:

Martinvdm

Re: Leaseproces stuurt NIET aan op een spoedige afwikkeling

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Ik ben geen nepgedupeerde en heb nooit gezegd dat ik géén schuld heb...

Dat jij een kinderverstand heb, gezien jouw uitspraken op dit forum, is iets waar wij weinig aan kunnen veranderen..

Idemdito
Berichten: 120
Lid geworden op: 15 dec 2006 13:34

Re: Leaseproces stuurt NIET aan op een spoedige afwikkeling

Ongelezen bericht door Idemdito »

Gelukkig, dacht ff dat het niet meer klopte, maar gelukkig zijn de "Three Stooches" weer bij elkaar, tezamen waarschijnlijk goed voor een iq van ca 110. :roll: :wink:

Martinvdm

Re: Leaseproces stuurt NIET aan op een spoedige afwikkeling

Ongelezen bericht door Martinvdm »

110 per Stooge komt in de buurt..;)

Zullen we nu weer, als het mag van je, weer serieus verder gaan op dit topic wat door Jeroen gestart is...?

Dank je wel lieve Idemdito...;)
Laatst gewijzigd door Martinvdm op 25 jun 2007 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Procesvoerder
Berichten: 689
Lid geworden op: 12 jul 2006 12:26

Re: Leaseproces stuurt NIET aan op een spoedige afwikkeling

Ongelezen bericht door Procesvoerder »

Het toppunt van ongeletterdheid, dat stuk verdriet Idemdito. En dat durft anderen op hun I.Q. aan te vallen.
Als je dan toch denkt dat je Engelse uitdrukkingen moet gebruiken, schrijf dan tenminste stooges zoals het hoort en niet met ch, knuppel!

Gesloten