ClaimConcept schreef:Gedupeerden zijn vaak aangesloten bij meerdere belangenorganisaties tegelijk: Consumentenbond, GESP, Koersplandewegkwijt, Vereniging Consument en Geldzaken etc. Niks mis mee, maar de verwarring is soms begrijpelijk.
Een gedupeerde kan dus kennelijk tegelijk bij zowel ClaimConcept, Leaseproces, Payback als de Vereniging Consument en Geldzaken in de boeken staan. Over verwarring gesproken:
30 december 21013 hebben slotpleidooien plaatsgevonden bij Gerechtshof Arnhem van de VC&G over Fortis Groeivermogen. Onder meer bijgewoond door een op zich alleraardigste gedupeerde, maar wel met zijn contract Aegon Sprintplan onder de arm!
Hij was bepaald niet de enige verwarde in de zaal...
Van de website van Leaseproces, ook van belang voor niet-klanten:
3 februari 2014: dreigbrieven en -telefoontjes Dexia
Een kleine groep cliënten heeft van Dexia een brief ontvangen met als onderwerp: “Definitieve beëindiging van uw geschil met Dexia”. Wij waarschuwen u dringend om op deze brief niet in te gaan. Op slinkse wijze probeert Dexia onder haar verplichtingen uit te komen. Als u het bijgesloten formulier ('waiver') ondertekent dan doet u namelijk afstand van al uw rechten tegen Dexia.
Bij Dexia zien ze kennelijk de bui hangen.
Nog net voor een (normaliter) binnenkort te verwachten omslag in de rechtspraak, nog gauw even wat klanten proberen af te serveren. Kijken of ze er in trappen.
Klachtwaardig allemaal zulk gedrag, maar de AFM zal vermoedelijk -in de lijn met eerder falend optreden-de voorkeur hebben even de andere kant uit te kijken. Los van de vraag natuurlijk of Leaseproces dit optreden überhaupt aan de AFM meldt.
De individuen die zo'n brief of telefoontje van Dexia ontvingen kunnen zich natuurlijk altijd beklagen bij de AFM. En dan maar zien wat de AFM gaat doen. Ik heb er weinig fiducie in, maar je weet het nooit.
ClaimConcept schreef:Update:
Volgens Leaseproces zou gedupeerde recent diverse malen zijn vertrouwen in hen hebben uitgesproken en zullen de werkzaamheden ook zonder prestatie afgerekend moeten worden.
Onzin natuurlijk, een jaarlijkse reactie op een verzoek om inkomensgegevens sinds 2006 en voor het laatst in 2012, getuigt niet van wederzijds vertrouwen, is bepaald niet (arbeids-)intensief en is zeker niet recent te noemen.
Gedupeerden zijn vaak aangesloten bij meerdere belangenorganisaties tegelijk: Consumentenbond, GESP, Koersplandewegkwijt, Vereniging Consument en Geldzaken etc. Niks mis mee, maar de verwarring is soms begrijpelijk.
De Financiële Instelling, de Bank, de Verzekeraar: AEGON, Achmea, Dexia, Defam, Fortis (nu ABN AMRO), NN etc.
Beste Leaseproces, als een bank jarenlang om inkomensgegevens jankt, en vervolgens zomaar in 2014 een voorstel doet zonder deze gegevens, hoe zou dat dan komen? Het antwoord is te vinden in de topic Achmea frustreert klachtbehandeling via Kifid