LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] leeftijd

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
rrpwe

leeftijd

Ongelezen bericht door rrpwe »

wel??
Laatst gewijzigd door rrpwe op 02 mar 2006 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Janny

Re: leeftijd

Ongelezen bericht door Janny »

Nou je moest wel zo oud zijn dat je je eigen handtekening kon plaatsen!
We willen allemaal graag volwassen zijn, maar als we het zijn willen we weer achter ons onvermogen schuilen?

Probeer er eens achter te komen wat de leeftijd is waarop men mag stemmen,
Dat zou wel eens de leeftijd kunnen zijn, waarop je ook de verantwoordelijkheid voor je financiele taken zelf mag dragen.
Janny

*

Ongelezen bericht door * »

:?: :?: j :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:a :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:nn :?: :?: :?: :?: :?: y :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:

bromtol

Ongelezen bericht door bromtol »

Je mag in ieder geval op je 18e en daarna zelfstandig overeenkomsten sluiten. Daarvóór mag dat ook, maar dan alleen met toestemming van de wettelijke vertegenwoordiger/ouders. Die toestemming wordt verondersteld te zijn gegeven ten aanzien van overeenkomsten waarvan het in het maatschappelijk verkeer gebruikelijk is dat die door minderjarigen zelfstandig worden aangegaan. Een 16 jarige kan dus zonder probleem een hamburger of CD kopen, maar een aandelenlease overeenkomst waarschijnlijk niet.

Als jij 20 was, dan is de leeftijd dus geen argument.

Pieter
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pieter »

In aanvulling op bovenstaande.

Zover ik begrepen heb gaat het bij aandelenlease contracten nog een stukje verder. Toestemming van wettelijke vertegenwoordigers is niet voldoende. Een Rechter moet de tot stand gekomen contracten ook goedkeuren. Deze stelling is me een aantal keren door verschillende advocaten in mijn oren gefluisterd. Echter hoe de vork precies in de steel zit weet ik (nog) niet.

Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback

aert0001

Ongelezen bericht door aert0001 »

Minderjarigen hebben schriftelijke toestemming nodig van een kantonrechter om deel te nemen in dit "soort contracten",
net wat Pieter zegt!

T :roll: n

Pieter
Contacteer:

Dank je T :roll: n,

Duidelijk.

De kriebels lopen me over de rug bij het summiere "aanbod" wat Dexia/Artesia doet bij deze , minderjarige, tot stand gekomen contracten. De aanbieder zit hier heel erg fout en nog proberen ze daar onderuit te komen.
Bah wat geldzucht het moreel van een bank te niet doet gaan.

Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback

aert0001

Ongelezen bericht door aert0001 »

proberen kan, maar met een kundig advocaat zal dit niet lukken, de wet is op dit punt keihard,

T :wink: n

Pieter
Contacteer:

:roll:

klopt Ton,
Echter niet iedereen heeft deze wetenschap. Door het proberen lokt Dexia/Artesia de onwetende wederom in de tweede valkuil. Bah bah en nog eens bah.

Ik kan me daar heel erg kwaad over maken over deze misleiding en misbruik maken van de onbekenheid en daardoor plegen van machtsmisbruik!!!!!!

Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans

bromtol

Ongelezen bericht door bromtol »

Artikel 1:345 lid 1 onder d BW bepaalt dat een voogd machtiging van de kantonrechter behoeft om geld te lenen als er voor rekening van het kind wordt geleend. De voogd heeft ook machtiging nodig voor het beleggen voor een minderjarige (artikel 1:350 BW). Dit zegt echter nog niets over de vraag of het kind wel of niet zelf kan lenen en beleggen en of het kind toestemming nodig heeft. Zoals ik echter al opmerkte kan het kind dat waarschijnlijk niet zelf omdat het niet gebruikelijk is dat kinderen dat zelf doen. Zou het kind met toestemming nodig hebben dan kan hij volgens mij wel lenen en beleggen met die toestemming van zijn vertegenwoordiger. Zou de voogd dat voor hem doen, dan moet de kantonrechter toestemming geven.

Hoe dan ook, de vraagsteller was 20 jaar oud en dus meerderjarig. Die kon dus in ieder geval zelf beleggen en lenen en is dus niet afhankelijk van een voogd die dat voor hem doet/deed

painter

Ongelezen bericht door painter »

Er moet een advertentie in de krant dat de Zwijnenbank onder een andere naam weer een poot aan de grond wil krijgen, "ARTESIA" genaamd, deze bank moet en zal kapot in dit land.

VR GR

wreker

Ongelezen bericht door wreker »

Bij Dexia denkt men zeker...we beginnen gewoon opnieuw met een andere naam en iedereen is alles vergeten en vergeven. :roll:

Gesloten