LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Let op! Teken niet te snel het aanmeldingsformulier

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Let op! Teken niet te snel het aanmeldingsformulier

Ongelezen bericht door Piet »

Hier is al vaker voor gewaarschuwd in diverse topics maar de eerste slachtoffers zijn al gevallen.
Ik heb al diverse telefoontjes en e-mails gehad van gedupeerden die al weer spijt hebben dat ze het formulier al getekend en teruggestuurd hebben!


Een aantal gedupeerden hebben het aanmeldingsformulier al getekend en teruggestuurd zonder te beseffen wat dit betekend.
Er is ook geen haast om het aanmeldingsformulier terug te sturen.
Er staat geen datum uiterste inzending, er is dus tijd genoeg om alle consequenties te overzien

Op de site van PAL staat het volgende hierover:
Het schikkingsvoorstel van Dexia, bekend als de ‘Duisenberg regeling’ waar ook de stichtingen Leaseverlies en Eegalease achter staat, is een te magere oplossing voor veel gedupeerden.
Het doet geen recht aan de jurisprudentie zoals die nu wordt gevormd door de uitspraken van rechtbanken en gerechtshoven
De Stichting Platform Aandelen Lease adviseert dan ook om het aanmeldingsformulier niet of nog niet terug te sturen naar Dexia.
Er wordt geen uiterste inzenddatum genoemd, dus u heeft tijd genoeg om de voors en tegens op een rijtje te zetten.
Bereken voor uzelf wat de mogelijkheden, kansen en kosten zijn om te gaan procederen en vergelijk dit met het schikkingsvoorstel zoals het voor uw contracten geld.
Kijk niet alleen naar het schema, maar ook naar de veelgestelde vragen zoals die op onze website en op de website van Dexia www.dexialease.nl staan.
Hierdoor voorkomt u dat u achteraf toch niet voor die regeling in aanmerking komt zoals u. misschien uit het schema denkt op te maken.
Heeft u twijfels of vragen , laat het ons weten via [email protected]

De Stichting Platform Aandelen Lease
Groeten,
Piet
Met dank aan Idaho voor de correctie
Laatst gewijzigd door Piet op 09 jul 2005 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.

HvdB
Berichten: 1097
Lid geworden op: 25 aug 2004 17:58

Re: Let op! Teken niet te snel het aanmeldingsformulier

Ongelezen bericht door HvdB »

Piet


Geplaatst op 08 Jul 2005 20:24 door Verstuur mail Piet
Hier is al vaker voor gewaarschuwd in diverse topics maar de eerste slachtoffers zijn al gevallen.
Ik heb al diverse telefoontjes en e-mails gehad van "gedupeerden" die al weer spijt hebben dat ze het formulier al getekend en teruggestuurd hebben!
Helaas is hier niets meer aan te doen.
Ik geloof er niets meer van!! Deze stichtingen hebben andere belangen in deze zaak!!

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Let op! Teken niet te snel het aanmeldingsformulier

Ongelezen bericht door Elias »

Een zeer terechte waarschuwing Piet, die ik al enkele keren plaatste.
(HvdB gelooft toch nooit iets, zelfs niet in de kerk)

Uit de laatste brief van SLV 30.6.05, blijkt duidelijk
- dat er GEEN einddatum inzending wordt genoemd.
- dat Dexia pas na 1 oktober 2005, en dan nog zo soedig mogelijk ( ?) individuele uitslag zal geven of iemand wel/niet onder de tot nu toe vaak vage schikkingsregels valt
- ondertussen hebt u slechts "een bewijs van ontvangst" van de gedane aanmelding
- en Dexia heeft u handtekening ( en van uw eega) t.b.v. de evt. procedure massaschikking........(aangepast)

U bent overgeleverd aan de duivel, terwijl u zelf concreet nog niets zwart op wit hebt.
Weer pure misleiding dus met als doel: Zo veel mogelijk geld binnenharken en het aantal procedures (die Dexia 99% verliest) beperken.

Groet,
Elias.
Laatst gewijzigd door Elias op 09 jul 2005 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.

J.L. v. N.
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 mei 2005 11:17

Re: Let op! Teken niet te snel het aanmeldingsformulier

Ongelezen bericht door J.L. v. N. »

Dat geloof ik ook! (Naar aanleiding van het laatste bericht van HvdB.)

1. De belangen van de gedupeerden tegen Dexia en Aegon.

2. Het bovenwaterhalen van de oplichterspraktijken van Dexia e.a.

De belangen van een ventje als HvdB wijzen duidelijk de andere kant op.

HvdB
Berichten: 1097
Lid geworden op: 25 aug 2004 17:58

Re: Let op! Teken niet te snel het aanmeldingsformulier

Ongelezen bericht door HvdB »

Ik kom op voor de belangen van de ja-zeggers die gewoon geen schijn van kans hebben op dit forum.
Deze mensen worden door een aantal mensen geintimideerd.
Schandalig!

Notenkraker
Berichten: 835
Lid geworden op: 21 jun 2005 11:29

Re: Let op! Teken niet te snel het aanmeldingsformulier

Ongelezen bericht door Notenkraker »

De ja-stemmers hebben zich in de luren laten leggen door de mooie beloftes van Dexia. Maar het is nog niet te laat om velen van hen nog te confronteren met de andere mogelijkheden die er zijn. Voordat ze een handtekening zetten, waar ze later spijt van krijgen.

Welk voordeel heeft HvdB eigenlijk bij het constant afkraken van PAL en Payback? Anders dan dat hij belangen in Dexia heeft?

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: Let op! Teken niet te snel het aanmeldingsformulier

Ongelezen bericht door cornelis »

Deze mensen worden door een aantal mensen geintimideerd.
Schandalig!

Klinkt ons bekend in de ooren was bij het DEXIA AANBOD ook het geval, terecht opgemerkt SCHANDALIG.

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Let op! Teken niet te snel het aanmeldingsformulier

Ongelezen bericht door pluutje »

Ik geloof er niets meer van!! Deze stichtingen hebben andere belangen in deze zaak!!
Hannes van de Bank,

Dat interesseerd toch niemand een biet wat jij geloofd!
[ :lol: ]

gerritsmit
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 jul 2005 21:08

Re: Let op! Teken niet te snel het aanmeldingsformulier

Ongelezen bericht door gerritsmit »

Hier is al vaker voor gewaarschuwd in diverse topics maar de eerste slachtoffers zijn al gevallen.
Ik heb al diverse telefoontjes en e-mails gehad van gedupeerden die al weer spijt hebben dat ze het formulier al getekend en teruggestuurd hebben!
Helaas is hier niets meer aan te doen.
Dit bedoel ik nou Piet. :cry:

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Let op! Teken niet te snel het aanmeldingsformulier

Ongelezen bericht door pluutje »

Geplaatst op 08 Jul 2005 21:02 door HvdB
--------------------------------------------------------------------------------
Ik kom op voor de belangen van de ja-zeggers die gewoon geen schijn van kans hebben op dit forum.
Deze mensen worden door een aantal mensen geintimideerd.
Schandalig!
Jij komt voor niemand op! Iedereen weet dat! Je bent net kleefpasta, niet van het Forum te krijgen en maar reageren om te reageren.

[ :idea: :oops: ]

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: Let op! Teken niet te snel het aanmeldingsformulier

Ongelezen bericht door Captain-America »

gerritsmit
Geplaatst op 08 Jul 2005 21:52 door gerritsmit
--------------------------------------------------------------------------------
Quote:
Hier is al vaker voor gewaarschuwd in diverse topics maar de eerste slachtoffers zijn al gevallen.
Ik heb al diverse telefoontjes en e-mails gehad van gedupeerden die al weer spijt hebben dat ze het formulier al getekend en teruggestuurd hebben!
Helaas is hier niets meer aan te doen.
Dit bedoel ik nou Piet.
Wat is er (nu toch weer??) mis met een weergave van hetgeen zich daadwerkelijk her en der afspeelt?

Of mag dit niet algemeen bekend gemaakt worden?

Ter nadere aanvullende info, daar is een forum als dit nu juist voor (bedoeld)!

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: Let op! Teken niet te snel het aanmeldingsformulier

Ongelezen bericht door Idaho »

Op het moment dat u via deze overeenkomst tekent, geeft u aan dat u een punt zet achter deze zaak en afziet van een (lopende) juridische procedure.
Piet hiermee wordt het formulier bedoeld dat opgestuurd wordt nadat je het aanmeldingsformulier hebt opgestuurd.
Jj doet het een beetje voorkomen als of de mensen die het aanmeldingsformulier hebben ingestuurd hun rechten kwijt zijn, niet waar dus!
De mensen die jou gemaild hebben dat ze nu al spijt hebben dat ze het aanmeldingsformulier opgestuurd hebben......pffff kom op zeg, waar moeten ze spijt van hebben dan?
Ze willen schikken, meer niet, waarom dan spijt, het kan niet zijn omdat ze hun rechten kwijt zijn, want dat is absoluut niet waar, dus waarom dan wel?
Leg mij dat eens uit als je wilt.

bvd,
Idaho

Chris G
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 aug 2003 14:13

Re: Let op! Teken niet te snel het aanmeldingsformulier

Ongelezen bericht door Chris G »

Idaho,
Of je leest niet goed of je bent nogal naief.

Daarom maar het belangrijkste gedeelte van het aanmeldingsformulier gekopieerd van de site van dexialease.nl en hieronder geplaatst en daar staat het toch heel erg duidelijk! (in rood)


Aanmeldingsformulier Duisenberg-Regeling

In juni 2005 is, na bemiddeling door de heer W.F. Duisenberg, een defi nitieve regeling tot stand gekomen inzake effectenlease (de ‘Duisenberg-Regeling’). Het is een overeenkomst tussen Dexia Bank Nederland N.V.
(hierna: ‘Dexia’) en de stichtingen Leaseverlies en Eegalease, de Consumentenbond en de Vereniging van Effectenbezitters. Hiermee beëindigen deze partijen hun juridische geschillen over effectenleaseovereenkomsten.

Procedure
Wilt u gebruik maken van de Duisenberg-Regeling voor uw ná 1 januari 1997 beëindigde en/of nog lopende effectenlease-overeenkomst(en), vul dan de achterzijde van dit formulier in en stuur dit naar Dexia. U krijgt eerst een ontvangstbevestiging, en vervolgens informatie over uw persoonlijke situatie.
Als er sprake is van teruggave of korting onder de Duisenberg-Regeling ontvangt u ook een overeenkomst tussen u en Dexia. Op het moment dat u deze overeenkomst tekent, geeft u aan dat u een punt zet achter deze zaak en afziet van een (lopende) juridische procedure.

Houdt u er rekening mee dat uw verzoek niet in alle gevallen onmiddellijk behandeld kan worden:

- Indien uw overeenkomst al is afgelopen of vóór 1 oktober 2005 afl oopt, stelt Dexia spoedig na 1 oktober 2005 informatie over uw persoonlijke situatie ter beschikking.
- Als uw lopende overeenkomst op 1 oktober 2005 voorbij de minimum-looptijd is, informeert Dexia u ook spoedig na 1 oktober 2005.
- Voor een overeenkomst die ná 1 oktober 2005 nog loopt, ontvangt u in elk geval nader bericht van Dexia kort voordat uw overeenkomst de reguliere looptijd bereikt.

Belangrijk
Als u op dit moment een overeenkomst heeft die u vóór de minimum-looptijd zou willen beëindigen, wijzen wij u erop dat u dan niet in aanmerking komt voor de Duisenberg-Regeling.

Een andere voorwaarde van de Duisenberg-Regeling is dat u aan al uw betalingsverplichtingen moet hebben voldaan (of u heeft daarvoor een betalingsregeling met Dexia getroffen of zult dat nog doen voor 1 oktober 2005).

Heeft u op dit moment een betalingsachterstand en wilt u weer gaan betalen, dan verzoeken wij u contact op te nemen met Dexia via telefoonnummer 0900 - 339 4222 (€ 0,15 per minuut).

Meer informatie
Heeft u nog vragen over de Duisenberg-Regeling, kijk dan op www.dexialease.nl.
U kunt ons ook bellen over de Duisenberg-Regeling via 0900 - 339 4222 (€ 0,15 per minuut) of u stuurt een e-mail naar [email protected].

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: Let op! Teken niet te snel het aanmeldingsformulier

Ongelezen bericht door Idaho »

Chris als je dus heeeeeel goed leest, staat er, dat wanneer je het aanmeldingsformulierformulier opstuurt, dat je dan een overeenkomst ontvangt!!!!

En daar moet je dus heel goed op letten, niet op het aanmeldingsformulier.

maandag
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 nov 2004 12:41

Re: Let op! Teken niet te snel het aanmeldingsformulier

Ongelezen bericht door maandag »

Correcte stellingname IDAHO; de gedupeerde die zijn handtekening heeft gezet op het aanmeldingsformulier voor schikking is dus (nog) niet zijn aanspraken kwijt. Slechts indien de gedupeerde de n.a.v.
zijn toegezonden aanmeldingsformulier, de nadien van Dexia te ontvangen OVEREENKOMST voor accoord tekent, ziet hij verder af van zijn rechten tot procederen. Het insturen van het aanmeldingsformulier is voor Dexia alleen het signaal dat zij een overeenkomst/offerte voor de gedupeerde gaat opstellen. Staat gedupeerde deze offerte niet aan dan tekent hij deze niet en behoudt dan zijn recht tot procederen. Geen paniek dus;zelfs Piet kan zich wel eens vergissen. :wink:



Jos

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: Let op! Teken niet te snel het aanmeldingsformulier

Ongelezen bericht door Idaho »

Lijkt mij ook Jos, maar er wordt hier soms nog wel eens selectief gelezen.

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Let op! Teken niet te snel het aanmeldingsformulier

Ongelezen bericht door croosjes »

Gedupeerden als je het aanmeldingsformulier ondertekend dan ziet je af van de rechten van lopende en aankomende processen betreft: aandelenlease Dexia.Verder Als je getekend hebt en niet in aanmerking komt voor de schikking dan verlies je het recht vanwege de getekende aanmeldingsformulier. Het probleem is namelijk dat ze blanco getekend hebben ""iets wat nog moet uit gewerkt moet worden.""
Dus nog misleidende dan het dexia aanbod.

Waarom zouden anders de gedupeerden van Dexia aanbod een korting krijgen omdat dit aanvechtbaar is en de schikking niet.

Vrgr.Andre

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Let op! Teken niet te snel het aanmeldingsformulier

Ongelezen bericht door croosjes »

Idaho, jij hebt nog niets geleerd van het legioleaseovereenkomst daar werd ook aangemeld met een kaartje, de handtekening hierop gaf dus al akkoord voor de aandelen te kopen. Daarom klopte de datum van aankoop ook nooit voor zover de aandelen ook echte gekocht werden "" dit moet nog bewezen worden "" dus even weten wat je schrijft.


Vrgr.Andre

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: Let op! Teken niet te snel het aanmeldingsformulier

Ongelezen bericht door Idaho »

Hahahaha croosjes, jij bent er ook weer zie ik...."leuk"

Goed even voor jouw informatie, een contract wordt pas geldig als er een handtekening onder staat, als ik dus een kaartje opstuur dat ik zo'n kontrakt wil ondertekenen dan heb ik nog niks getekend.

Vraag maar na bij jouw "kwaliteitsadvocaat"

Gegroet voorvechter der gedupeerden!

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: Let op! Teken niet te snel het aanmeldingsformulier

Ongelezen bericht door Idaho »

Gedupeerden als je het aanmeldingsformulier ondertekend dan ziet je af van de rechten van lopende en aankomende processen betreft: aandelenlease Dexia.Verder Als je getekend hebt en niet in aanmerking komt voor de schikking dan verlies je het recht vanwege de getekende aanmeldingsformulier.
Volkomen onzin!!! (volgens mij) maar ik ben geen kwaliteitsadvocaat natuurlijk..........

Gesloten