LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Liggen onze persoonlijke gegevens op straat?

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Liggen onze persoonlijke gegevens op straat?

Ongelezen bericht door Piet »

Een jaar geleden is op het, nu oude, forum een topic verschenen over het feit dat veel mensen telefonisch werden benaderd door figuren die weten dat je een aandelenlease contract hebt en een oplossing aanbieden voor jouw probleem.
MarQ is zo'n voorbeeld.
Dit is gewoon het oude spaar select met dezelfde mensen die onder een andere naam proberen weer geld te verdienen van jouw ellende.
Het is een tijd rustig geweest maar nu hoor ik weer van diverse kanten dat er weer 's avonds telefonisch contact wordt gezocht.
Is dit jou ook overkomen, laat het mij weten.
Als je gebeld wordt, vraag naam en telefoonnummer.
Trap er niet in!

Hieronder een paar reacties van de oude topic:

Ik krijg diverse meldingen van gedupeerden die telefonisch worden benaderd door mensen die weten dat je een aandelenlease contract hebt en je een oplossing aanbieden.
Hoe weten deze mensen dat je een Winst Verdriedubbelaar hebt of een ander contract??

Alleen dexia weet dit.

Fiscaal Totaal is zo’n instelling die mensen benadert en weet welk contract je hebt!

Er zijn er echter meer instellingen/bedrijven die dit doen.

Wie is ook gebeld met de mededeling: u heeft een ******* contract en wilt u ook hier van af, wij kunnen u helpen met een oplossing die weinig geld kost.

Hoe weten zij dit en hoe komen zij aan jouw contract gegevens en telefoonnummer!!!

Wie heeft ook zo’n ervaring en is ook benaderd door dit soort mensen?

Groeten,
Piet

Ik heb al diverse mailtjes binnengekregen van mensen die benaderd zijn door dit soort bedrijven en op de hoogte zijn van gegevens die alleen bij dexia bekend kunnen/ mogen zijn.
Tot nu zijn gevallen bekend van de volgende bedrijven:

Fiscaal Totaal uit Utrecht en Intrasurence (www.hypotheekservicedesk.nl)

Minder onschuldig is de groep die onder de vlag van dexia mensen geld afhandig maakt met de belofte dat u hiermee uw contract kunt afkopen.
dit is pure oplichting.
Ik kan me voorstellen dat slachtoffers van deze praktijken hier niet graag over praten, maar toch wil ik vragen om mij hierover te mailen zodat we, uiteraard discreet, e.e.a. kunnen uitzoeken en eventueel aangifte kunnen doen en een vinger achter deze groep kunnen krijgen.

Groeten,
Piet

Ik krijg nog steeds e-mails van mensen die telefonisch benaderd worden door mensen die weten dat zij een aandelenlease contract hebben.

Een nieuwe naam is Totaal Advies Nederland.
Zij zeggen dat ze bestanden kopen van de KPN en hiermee mensen benaderen?

Wie weet hier meer van of is ook benaderd door mensen die weten dat je een aandelenlease contract hebt.

Bekend zijn al de volgende bedrijven:
Fiscaal Totaal uit Utrecht
Intrasurence (www.hypotheekservicedesk.nl)

Er zijn meer redenen dat anderen onze gegevens hebben:

Ik heb gehoord dat werknemers van Dexia én tussenpersonen die Dexia producten verkochten bestanden hebben aangelegd met de gegevens van die mensen. Deze worden gebruikt ondanks dat dit verboden is.

Veel tussenpersonen zijn overgenomen door of gefuseerd met andere tussenpersonen, dat betekent dat hun verzekeringsportefeuille ook voor anderen toegankelijk is.

Het komt echter bij iedereen op het zelfde neer, door een nieuwe lening los je de "schuld" bij dexia af.

TRAP ER NIET IN!

dexia blij, de verkoper blij en jij hebt een nieuwe zware lening.

Betaal dexia NIET
Ga naar een advocaat, stop in overleg met de advocaat met betalen, vernietig je contract en vorder je geld terug van dexia.

Groeten,
Piet

dejongh1
Berichten: 589
Lid geworden op: 18 okt 2003 13:23

Re: Liggen onze persoonlijke gegevens op straat?

Ongelezen bericht door dejongh1 »

Beste Piet,
ik vind het vreemd dat Tros Radar in haar laatste programma over
aandelenlease alleen informatie van derden doorspeelt aan de kijkers maar zelf niet de kern van de zaak behandelt.Ik zet nog steeds
vraagtekens bij Tros Radar over de behandeling van aandelenlease.
Ik vind Tros Radar erg terughoudend met de aandelenleasezaak.Zij
is net zo voorzichtig als de Nederlandse politiek.Er worden voortdurend
berichten van mij verwijderd.Zoveel voor de vrijheid van meningsuiting.
Wat een stelletje huichelaars!

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Liggen onze persoonlijke gegevens op straat?

Ongelezen bericht door croosjes »

Piet, dit is oud nieuws. Het blijft natuurlijk een belangrijk iets, elke coltcenter controleert steekproef ge-wijs in een perioden of de fin.situatie veranderd is en vragen dan of er een adviseur u mag bellen. Dit leeft al een tijdje zo 5 jaar. En KPN bestanden worden zeker verkocht of bestanden door fusie of overnamen, Daarom zijn bedrijven ook zo gedreven in het klanten bestand en niet om het bedrijf zelf. Denk aan alle grote bedrijven en waar ook weer advocaten bij werken""valt het muntje""

Vrgr.Andre

dejongh1
Berichten: 589
Lid geworden op: 18 okt 2003 13:23

Re: Liggen onze persoonlijke gegevens op straat?

Ongelezen bericht door dejongh1 »

Beste Tros Radar,
Mijn bericht 'Democratie in Nederland", wat jullie meteen hebben verwijderd zal binnenkort wel ergens te lezen zijn maak je maar geen
zorgen.In ieder geval weet ik dat ik in de roos geschoten heb met dit
bericht.You can stick it where the sun doesn't shine!

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Liggen onze persoonlijke gegevens op straat?

Ongelezen bericht door pluutje »

"Bij ons staat de brievenbus uit de zon'' :lol:

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Liggen onze persoonlijke gegevens op straat?

Ongelezen bericht door aert0001 »

Auw :?

Ton

jdeboom
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:52

Re: Liggen onze persoonlijke gegevens op straat?

Ongelezen bericht door jdeboom »

Beste Piet

Nu sla je toch de spijker een beetje mis hoor.
Natuurlijk snap ik je frustraties, een ex beroepsmilitair die zo bij de poot word genomen door een lease clubje. Maar aan de andere kant had je hier ook gepost als de aandelen koersen waren blijven stijgen? .En bij de poot genomen vind ik zelf een groot woord, Ik wist namelijk donders goed dat ik met geleend geld ging beleggen. Maar dacht ook dat de bomen tot in de hemel groeiden en dat het wel zou lukken. En nee ik had niet door dat ik met een restschuld kon blijven zitten. Oké naderhand toen ik het contract nog een keer GOED had doorgelezen, had ik het ook pas door. Dom Dom Dom :oops:
Aan de andere kant heb je ook wel weer een beetje gelijk, regels zijn er niet voor niets en ook banken en verzekering maatschappijen moeten zich aan regels houden.
Maar dit forum begint een beetje op een reclame bord te lijken voor de clubjes en verenigingen die er zijn. En ik krijg het sterke vermoeden dat advocaten provisie betalen voor ieder gewonnen zieltje. :?:
Maar je gebral om niet te betalen heeft ook averechtse gevolgen. Dexia meldt bij het BKR dat je niet betaalt en dat zorgt er voor dat er een codering achter je naam komt.
De gevolgen zijn rampzalig. Met je hypotheek aan de gang? Vergeet het maar. :evil:
Enorme problemen gehad door jullie zogenaamde advies!!!
Gelukkig werkt een goede vriend van mij bij een financieel advies bureau en deze heeft voor mij de hele zooi geregeld. Ondanks dat hij ook wel z’n bedenkingen had en er veel tijd en moeite in heeft gestoken. En ben hem er ook heel erg dankbaar voor.
En nu ik me een beetje in de materie verdiept heb blijkt gewoon, dat wanneer je een restschuld van plus minus 7000 euro hebt je het veel beter via je hypotheek op kunt lossen.
En dat weet jij net zo goed als ieder ander nadenkend mens.
Hoef ik jou het denk ik niet voor te rekenen. TOCH????
Soms vraag ik me werkelijk af of jullie hier werkelijk zo onwetend zijn of willen jullie nu gewoon niet zien hoe de wereld in elkaar steekt.

Ben zelf ooit met legio in zee gegaan door een schrijven in de consumenten gids. Was volgens hen het beste beleggingsplan wat er bestond. :?:
En nu zijn ze iedere maand wel één keer met aandelen lease bezig. Maar ook hier is een heel simpele verklaring voor KIJKCIJFERS. :wink: Er zijn nu eenmaal een paar honderd duizend mensen die z’n plannetje hebben afgesloten.
En dan nog iets over je posting. Wanneer je je handtekening zet voor een telefoon aansluiting en je naam in het telefoon boek laat registreren teken je er gelijk voor dat je gegevens verkocht mogen worden. LEES DE KLEINE LETTERTJES.
Simpel voorbeeld 500.000 mensen met een leaseplan 7 miljoen telefoon aansluitingen is 1 op de 14 belletjes RAAK.
Vindt het een gezonde manier van ondernemings geest als een bedrijf zo slim is dit uit te vogelen. En al die cijfers halen ze gewoon hier weg of via tros radar.
En dan moeten ze nog iets aan je gaan verdienen. Een advocaat brengt gewoon 180 tot 200 euro per uur in rekening en of hij wint of verliest dat geld ben je kwijt
Dus mensen die dit lezen denk eerst goed na, en denk vooral aan je eigen beurs.

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Liggen onze persoonlijke gegevens op straat?

Ongelezen bericht door impact »

Ze beginnen 'm nu bij Dexia echt te knijpen. Zozeer zelfs, dat ze nu een "jdeboom" ( zeker een Baumschüler, zoals ze in Duitsland zeggen over een domme pias?) hebben ingezet om hier zijn Dexia-onzin te verkondigen. "Spreekt helemaal de taal van de bank" (met dank aan Jan Mulder van de Postbankreclame).

Kor S
Berichten: 588
Lid geworden op: 26 feb 2005 12:01

Re: Liggen onze persoonlijke gegevens op straat?

Ongelezen bericht door Kor S »

redigeren maar weer trosradar . andere naam topic , onze gegevens zijn op straat. of big brother is watchin you. :? [COMMODORE GEVRAAGD. ] zie topic ,zesde groep gaat dagvaarden.
Laatst gewijzigd door Kor S op 21 mar 2005 21:15, 6 keer totaal gewijzigd.

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Liggen onze persoonlijke gegevens op straat?

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Aan de andere kant heb je ook wel weer een beetje gelijk, regels zijn er niet voor niets en ook banken en verzekering maatschappijen moeten zich aan regels houden. Maar dit forum begint een beetje op een reclame bord te lijken voor de clubjes en verenigingen die er zijn. En ik krijg het sterke vermoeden dat advocaten provisie betalen voor ieder gewonnen zieltje.
Maar je gebral om niet te betalen heeft ook averechtse gevolgen. Dexia meldt bij het BKR dat je niet betaalt en dat zorgt er voor dat er een codering achter je naam komt.
De gevolgen zijn rampzalig.
Met je hypotheek aan de gang? Vergeet het maar.
Ja die Boom.


Dit is wel een aardige stelling.
Je wordt bestolen, via onwettige contracten, waarvan je dacht het zit wel goed bij zo'n betrouwbare bank die zullen mij toch niet belazeren.
(zie diverse uitspraken van rechters)

Vervolgens gebruikt men een grof chantagemiddel (BKRpistool)
Dan kun je beter de politie maar niet bellen, want die grote banken mogen ook nog eens legaal chanteren.

Dus laat je leven gewoon maar naar de kloten helpen, en zeker niet je krachten bundelen, want dat is toch stom.

Lekker manneke bendegij. sodemieter op.

Liefs Ad

sannie
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 feb 2004 10:14

Re: Liggen onze persoonlijke gegevens op straat?

Ongelezen bericht door sannie »

da's mooi gezegd ad,daar sluit ik helemaal bij aan!!

Julika
Berichten: 403
Lid geworden op: 30 nov 2003 18:50

Re: Liggen onze persoonlijke gegevens op straat?

Ongelezen bericht door Julika »

@ ad
Mijn advocaat schrijft
De rechter heeft de zaak aangehouden tot 25.december 2006. Merkwaardige gang van zaken. Ich heb begrepen dat u zich hiermee niet kunt verenigen......
In juow zin lieve ad --- we zullen door gaan !!

groetjes Julika---

geldweg
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 jul 2004 12:41

Re: Liggen onze persoonlijke gegevens op straat?

Ongelezen bericht door geldweg »

het feit dat lease gedupeerden benaderd worden door nieuwe bedrijven kan komen door overnames van de oude verkooporganisaties. Marq is spaarselect, dus zij hebben alle klantgegevens. Indien een oude LL verkoper zijn toko verkoopt gaan de klantenbestanden mee. De nieuwe eigenaar kan dus al deze klanten benaderen voor andere producten.
Dexia staat hier (denk ik) volkomen buiten en denk dat er weinig aan te doen is. Er is niks illegaals aan, wel is het discutabel te noemen.

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Liggen onze persoonlijke gegevens op straat?

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Wetboek van Burgerlijke Rechtsvordering (geldend op: 18-03-2005 boek 1

Artikel 26 Rv
De rechter mag niet weigeren te beslissen.
Julika
Het is een schande dat jou zaak zo lang wordt uitgesteld.
Kijk eens of jouw advocaat iets met dit artikel kan.
Pipa had dit voor mij uitgezocht.
En denk er aan ,jij bent de baas van jouw advocaat,
dus laat je niet met een kluitje in het riet sturen.
PS Julika weet je zeker dat die datum klopt,want met Kerstmis zijn zelfs de rechters vrij?

Sterkte
Liefs Ad
Laatst gewijzigd door ad snoeren op 21 mar 2005 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Liggen onze persoonlijke gegevens op straat?

Ongelezen bericht door CB »

Geplaatst op 06 Feb 2004 11:25 door jdeboom

Beste Toni

Wij hebben het ook via de hypotheek opgelost.
Eigenlijk min of meer door toeval zijn we er achter gekomen dat het mogelijk was om de (zogenaamde schuld) in de hypotheek te verwerken. En als ik heel eerlijk moet zijn, hebben mijn partner en ik daar geen spijt van. Er is door de notaris onder protest getekend, dus mocht er in de toekomst wat te halen zijn dan zal ik daar zeker ook bij zijn. Mijn zwager heeft een advocaat in de arm genomen, omdat hij niet in het bezit is van een eigen woning.
Als we de kosten advocaat, telefoon, auto, enz bij elkaar optellen zijn wij goedkoper uit.
Gisteravond kwam hij behoorlijk euforistisch aan de deur door de uitspraak van de DSI, maar nu zich alles een beetje uitgekristalliseerd heeft blijk de uitspraak nergens over te gaan.
Lees telegraaf 06-02. Natuurlijk is het een behoorlijke beslissing die moet nemen, maar het geeft een stukje rust thuis en in het gezin. En eerlijkheid halve moet ik toegeven, dat toen wij de lease constructie aangingen op de hoogte waren van de gevaren. Aandelen kunnen nu eenmaal ook zakken.

Met vriendelijke groet Jaap
En als ik heel eerlijk moet zijn, hebben mijn partner en ik daar geen spijt van.
Dat komt nog wel, geloof me. :cry:
Er is door de notaris onder protest getekend, dus mocht er in de toekomst wat te halen zijn dan zal ik daar zeker ook bij zijn.
Wat heeft de notaris onder protest getekend, de hypotheekakte? :lol:
Geplaatst op 21 Mrt 2005 12:22 door jdeboom

Beste Piet

Nu sla je toch de spijker een beetje mis hoor.
Natuurlijk snap ik je frustraties, een ex beroepsmilitair die zo bij de poot word genomen door een lease clubje. Maar aan de andere kant had je hier ook gepost als de aandelen koersen waren blijven stijgen? .En bij de poot genomen vind ik zelf een groot woord, Ik wist namelijk donders goed dat ik met geleend geld ging beleggen. Maar dacht ook dat de bomen tot in de hemel groeiden en dat het wel zou lukken. En nee ik had niet door dat ik met een restschuld kon blijven zitten. Oké naderhand toen ik het contract nog een keer GOED had doorgelezen, had ik het ook pas door. Dom Dom Dom
Aan de andere kant heb je ook wel weer een beetje gelijk, regels zijn er niet voor niets en ook banken en verzekering maatschappijen moeten zich aan regels houden.
Maar dit forum begint een beetje op een reclame bord te lijken voor de clubjes en verenigingen die er zijn. En ik krijg het sterke vermoeden dat advocaten provisie betalen voor ieder gewonnen zieltje.
Maar je gebral om niet te betalen heeft ook averechtse gevolgen. Dexia meldt bij het BKR dat je niet betaalt en dat zorgt er voor dat er een codering achter je naam komt.
De gevolgen zijn rampzalig. Met je hypotheek aan de gang? Vergeet het maar.
Enorme problemen gehad door jullie zogenaamde advies!!!
Gelukkig werkt een goede vriend van mij bij een financieel advies bureau en deze heeft voor mij de hele zooi geregeld. Ondanks dat hij ook wel z’n bedenkingen had en er veel tijd en moeite in heeft gestoken. En ben hem er ook heel erg dankbaar voor.
En nu ik me een beetje in de materie verdiept heb blijkt gewoon, dat wanneer je een restschuld van plus minus 7000 euro hebt je het veel beter via je hypotheek op kunt lossen.

En dat weet jij net zo goed als ieder ander nadenkend mens.
Hoef ik jou het denk ik niet voor te rekenen. TOCH????
Soms vraag ik me werkelijk af of jullie hier werkelijk zo onwetend zijn of willen jullie nu gewoon niet zien hoe de wereld in elkaar steekt.

Ben zelf ooit met legio in zee gegaan door een schrijven in de consumenten gids. Was volgens hen het beste beleggingsplan wat er bestond.
En nu zijn ze iedere maand wel één keer met aandelen lease bezig. Maar ook hier is een heel simpele verklaring voor KIJKCIJFERS. Er zijn nu eenmaal een paar honderd duizend mensen die z’n plannetje hebben afgesloten.
En dan nog iets over je posting. Wanneer je je handtekening zet voor een telefoon aansluiting en je naam in het telefoon boek laat registreren teken je er gelijk voor dat je gegevens verkocht mogen worden. LEES DE KLEINE LETTERTJES.
Simpel voorbeeld 500.000 mensen met een leaseplan 7 miljoen telefoon aansluitingen is 1 op de 14 belletjes RAAK.
Vindt het een gezonde manier van ondernemings geest als een bedrijf zo slim is dit uit te vogelen. En al die cijfers halen ze gewoon hier weg of via tros radar.
En dan moeten ze nog iets aan je gaan verdienen. Een advocaat brengt gewoon 180 tot 200 euro per uur in rekening en of hij wint of verliest dat geld ben je kwijt
Dus mensen die dit lezen denk eerst goed na, en denk vooral aan je eigen beurs.
Gelukkig werkt een goede vriend van mij bij een financieel advies bureau en deze heeft voor mij de hele zooi geregeld. Ondanks dat hij ook wel z’n bedenkingen had en er veel tijd en moeite in heeft gestoken. En ben hem er ook heel erg dankbaar voor.
En nu ik me een beetje in de materie verdiept heb blijkt gewoon, dat wanneer je een restschuld van plus minus 7000 euro hebt je het veel beter via je hypotheek op kunt lossen.
Geloof me ook hier ga je spijt van krijgen. :cry:
Soms vraag ik me werkelijk af of jullie hier werkelijk zo onwetend zijn of willen jullie nu gewoon niet zien hoe de wereld in elkaar steekt.
Let op mijn woorden. Uiteindelijk zal blijken dat jij en jouw goede vriend de ontwetende zullen zijn. :oops:

mvrgr
CB :wink:
Laatst gewijzigd door CB op 22 mar 2005 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Chris G
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 aug 2003 14:13

Re: Liggen onze persoonlijke gegevens op straat?

Ongelezen bericht door Chris G »

Voor al degene die eventueel het advies van jdeboom in overweging zouden willen nemen, raad ik aan een al wat oudere topic die hier al eerder op dit forum is geplaatst, eens te lezen.
Zorgt u in ieder geval dat u niet van de regen in de drup komt!
Hieronder de link naar deze topic:

http://forum.trosradar.nl/?url=forum/vi ... .php?t=780

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Liggen onze persoonlijke gegevens op straat?

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Chris.

Heb jij een fotografisch geheugen?
Ongelooflijk.
Het klopt wel allemaal wat heer Blok zegt, want zo gaat het dus.

Lfs Ad

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Liggen onze persoonlijke gegevens op straat?

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Julika,

Is jouw zaak eenzijdig door de rechter aangehouden tot 25 december 2006 of 25 december 2005 en is jouw zaak ook een huurkoop, partner niet meegetekend, zaak?

Groeten,
Piet

Gast

Re: Liggen onze persoonlijke gegevens op straat?

Ongelezen bericht door Gast »

Piet je hebt Julia al ik weet niet hoe vaak advies gegeven je kent haar zaak niet eens. !!!

Je zult wel te druk zijn met je eigen zaak :twisted:

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Liggen onze persoonlijke gegevens op straat?

Ongelezen bericht door Piet »

HansA heeft een topic geopend: Berichten rond stil leggen rechtzaken

Als iedereen zijn uitstel/ aanhouden van de rechtszaak hier aangeeft dan wordt dit ook bekendgesteld bij o.a. de Tweede Kamer fracties.

Het is belangrijk zoveel mogelijk informatie te verzamelen en dit op het juiste adres te krijgen.
Nu wordt de Tweede Kamer in slaap gehouden door de nietszeggende verklaringen van onze ministers Zalm en Donner.
Het is aan ons om het tegendeel te bewijzen, daarom deze topic en de oproep om hieraan mee te doen.
Eegaleasers, zoals Julika, doen niet mee in de bemiddelingspoging, maar toch worden deze zaken aangehouden.
Dit is te gek voor woorden en de Tweede Kamer slaapt rustig verder.
Aan ons om ze wakker te krijgen.

Groeten,
Piet


Groeten,
Piet

Gesloten