LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] lopende contracten doorbetalen????

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
joostburgers

lopende contracten doorbetalen????

Ongelezen bericht door joostburgers »

hallo dexia beleggers,

moet ik nu er door duisenberg en de beleggers een schikking is getroffen nog mijn 2 lopende contracten doorbetalen?
of worden die ook van tafel geveegt???
neem aan dat daar ook een restschuld uit zal komen!!!
weet iemand hier antwoord op aub?

alvast bedankt,

J.Burgers

Jaap Bakker

Re: lopende contracten doorbetalen????

Ongelezen bericht door Jaap Bakker »

Stichting Leaseverlies, Stichting Eegalease, Consumentenbond en Vereniging van Effectenbezitters (VEB) bereiken akkoord op hoofdlijnen met Dexia onder leiding van bemiddelaar Duisenberg 29-04-2005
Den Haag, vrijdag 29 april 2005 – De Stichting Leaseverlies, de Stichting Eegalease, de Consumentenbond en de Vereniging van Effectenbezitters (VEB) hebben een akkoord bereikt met Dexia over een oplossing van de aandelenleaseproblematiek. Genoemde partijen zullen het bereikte onderhandelingsresultaat nu voorleggen aan hun achterban met een positief advies. Dit akkoord biedt op korte termijn duidelijkheid voor de betrokkenen en kan jarenlange procedures met bijbehorende kosten en onzekerheid voorkomen. Het bevat een redelijke en billijke compensatie voor grote groepen belanghebbenden. Daarnaast is een ruimere coulance regeling afgesproken voor mensen met financiële problemen. Deze regeling geldt ook voor mensen die al eerder het Dexia aanbod hebben aanvaard.

De oplossingen zijn zowel van toepassing op overeenkomsten die zijn beëindigd vanaf januari 1997, als op lopende overeenkomsten.

Cliënten met een effectenleaseovereenkomst krijgen een korting van tweederde op hun mogelijke restschuld bij afloop van het contract. Eventuele positieve resultaten uit andere overeenkomsten van diezelfde cliënt worden verrekend.
Cliënten die op basis van artikel 1:88 Burgerlijk Wetboek (meetekenen van de partner) tijdig en op correcte wijze vernietiging van de overeenkomst hebben ingeroepen krijgen een volledige korting (100%) op de mogelijke restschuld bij afloop van het contract. Eventuele positieve resultaten uit andere overeenkomsten van diezelfde cliënt worden verrekend.
Cliënten met een product dat niet kan eindigen met een restschuld krijgen 10% korting op de restschuld die na vroegtijdige beëindiging zou kunnen ontstaan.
Cliënten die het Dexia aanbod hebben aanvaard krijgen een vierde optie; bij direct aflossen van de restschuld wordt een korting van eenderde gegeven.
De bestaande coulanceregeling van Dexia die bedoeld is om sociale problemen te voorkomen en voor alle cliënten toegankelijk is, wordt verder verruimd.

Bron: Eegalease

Dubio

Ongelezen bericht door Dubio »

Wat voor contracten zijn het?

Jaap Bakker

Ongelezen bericht door Jaap Bakker »

De oplossingen zijn zowel van toepassing op overeenkomsten die zijn beëindigd vanaf januari 1997, als op lopende overeenkomsten.

Dutchie

Ongelezen bericht door Dutchie »

Wat voor contracten zijn het
Profit Effect

joostburgers

de lopende contracten zijn allebei korting cadeau.

flappie

Ongelezen bericht door flappie »

niet betalen

pewi

Ongelezen bericht door pewi »

joostburgers
Moet ik mijn maandtermijnen blijven betalen?

Ja, het nakomen van uw contractuele verplichtingen is een voorwaarde om in aanmerking te komen voor een schikking.
Zie dexia site

joostburgers

klopt het dat deze voor 10 jaar zijn?
nee toch..................

pewi

Ongelezen bericht door pewi »

Weet ik niet zeker. Maar in het contract staat een datum vanaf waneer het contract kostenloos kan worden beeindigd. Ik ga ervan uit dat deze datum geldt, anders is het voorstel al helemaal een kat in de zak

Vrgr pewi

marcel23

Ongelezen bericht door marcel23 »

Voor degenen die een lopend contract hebben betekent dit dat eerst alle maandtermijnen voldaan moeten worden. (Lees nog een paar jaar in de bodemloze dexia put blijven storten) Om dan vervolgens nog eens voor 1/3 van de restschuld op te mogen draaien.

The Dude

Ongelezen bericht door The Dude »

Heb toch maar eens het contract bekeken van Korting Kado:

Deze lease-overeenkomst wordt aangegaan voor een ononderbroken periode van 120 maanden, te rekenen vanaf de aankoopdag van de waarden (de aankoopdatum), behoudens vervroegde beëindiging. Lessee heeft het recht deze lease-overeenkomst na verloop van drie jaar na de aankoopdatum van de waarden dagelijks middels een schriftelijke mededeling aan Legio-Lease te beëindigen. In geval van vervroegde beëindiging na drie jaar wordt een korting van 50% verleend op de resterende maandbedragen (punt 3b); artikel 11 van de Bijzondere Voorwaarden Effecten Lease zal in dat geval niet van toepassing zijn.
3. De lease-som bedraagt:
a. 36 gelijke opeenvolgende maandtermijnen van zegge: f 155,58 (€ 70,60 )
Schrijve: eenhonderdvijfenvijftig 58/100 gulden
Waarvan de eerste vervalt op of omstreeks de 1e van de maand volgend op de aankoopdatum.
b. 84 opeenvolgende maandtermijnen waarvan de eerste vervalt één maand na afloop van de eerste 36 maanden als genoemd onder a. en waarvan het bedrag wordt bepaald aan de hand van een percentage van 12,4% per jaar (effectief 13,1 %) over het aankoopbedrag van de waarden op welk percentage een korting wordt verleend op basis van de gemiddelde procentuele stijging van het aandelenpakket over de eerste drie jaren na de aankoopdatum, berekend alsvolgt...

Als je het goed leest kun je dus na 3 jaar dagelijks het contract beeindigen. Je betaalt dan 50% van de nog te betalen maandelijkse termijnen. Als je dus nu stopt wordt van de restschuld (huidige waarde - aankoopwaarde aandelenpakket) 2/3 kwijtgescholden.
In mijn geval:
Nog 60 termijnen te gaan = 60 * 300 euro (heb 3 contracten) = 18.000 euro. 50% hoef ik dan te betalen is dus 9000 euro.
Restschuld nu is 11.000 euro. Hiervan 2/3 weg, dus 3666 euro betalen.
Totaal dus te betalen: 12666 euro. Beter dan 29.000 euro (18.000 + 11.000)

Heel verhaal, maar volgens mij geldt dit voor iedereen die nog lopende Korting Kado heeft.

WIE KAN DIT VERHAAL BEVESTIGEN? OF HEEFT DIT REEDS GEDAAN?

Doede.

The Dude

Ongelezen bericht door The Dude »

...stom stom stom dit had ik dus al 2 jaar eerder kunnen doen....toen mijn 3 jaar om waren. Maar goed, alles wat ik nu nog terug kan verdienen is 'winst'.
Wat betreft de restschuld: als ik het goed lees hoef ik die dan ook niet te betalen bij Korting Kado.

Hiermee refereer ik naar artikel 11 van de Bijzondere Voorwaarden Effecten Lease:
11. In geval van tussentijdse beëindiging door lessee zal de vordering van lessee bestaan in een bedrag gelijk aan de verkoopwaarde van de waarden verminderd met een bedrag gelijk aan de contante waarde van het onbetaalde restant van de totaal overeengekomen leasesom, tenzij anders is overeengekomen. De contante waarde wordt berekend overeenkomstig het bepaalde in artikel 7A: art. 1576e lid 2 BW. Een eventueel tekort zal alsdan door lessee binnen 14 dagen na dagtekening van de afrekening moeten worden voldaan.

Men spreekt hier over de restschuld die betaald moet worden door lessee (ik dus).
Als je mijn vorige bericht hierboven leest is artikel 11 NIET van toepassing bij vervoegde beeindiging.

KORTOM: Nu stoppen met Korting Kado. Restschuld heb je niet. Alleen 50% van resterende maandtermijnen moet je betalen.

Gaarne bevestiging of commentaar / aanvulling

Doede.

Gesloten