LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Manifest

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Kor S
Berichten: 588
Lid geworden op: 26 feb 2005 12:01

Re: Manifest

Ongelezen bericht door Kor S »

ah.

nou ad, je weet dat ik eigenlijk dat soort lieden liever negeer,
maar dit, hoe jij ze van jetje geeft [pardon the expression]
is ook subliem. compliments. h.g kor.

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Manifest

Ongelezen bericht door Elias »

Hij (Dexiabank) post onder die naam, maar is dat natuurlijk niet......etc.

Vervolgens zeurt hij overal over "wij" en "ons"; meervoud, hij en de Dexiabank dus.

Maar weet je hoe dat komt ? Hij is onlangs aangenomen bij de Afdeling Executie Faillissement; hij gaat daar het oud papier opruimen....
Steekt ie ook nog een deel van in eigen zak natuurlijk, die curator moet maar goed opletten!!!!

Groet
Elias.

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Manifest

Ongelezen bericht door Pieter »

1. Aandelen zouden niet gekocht zijn.
Antwoord: hoe hadden we dan tot medio 2001 uit kunnen betalen.
2. Zorgplicht.
De aanvraag voor een contract kwam bij ons binnen, wij sturen contract op, we krijgen het ondertekend teruggestuurd. Dan voeren we gewoon de opdracht uit. Als er al sprake is van misleiding dan waren dat de tussenpersonen. Moet je daar ook je geld halen.
3. Ontbreken handtekening echtgenoot.
Er was ruimte onderaan het contract voor een tweede handtekening, als lessee dan thuis alles tegen partners wens doet is dat ons niet aan te rekenen en ten tweede was er bij een stijgende beurs, wat u en ik dachten en verwachtten nooit vernietigd. Drogreden dus, alleen juridisch wel juist daarom dat rechtbanken er mee zitten en de feitelijke wet handteren, hier hebben we dus de HR nodig voor een goede interpretatie.
4. WCK.
We zijn een bank, natuurlijk mogen we wel geld (uit)lenen. Wij hebben feitelijk het geld geleend om de aandelen te kopen, die aan u verleased en alleen het renteverschil tussen wat u en wat wij betaalden was de winst.
Alle andere uitvluchten die gedupeerden verzinnen nemen we niet eens serieus.
Tja een discussie met een zogenaamde dexiabank :lol:
1, Als er niet uitgekeerd was, was het schandaal toentertijd al bovenwater gekomen en dexia van fraude beticht.
2. Ach ja als je denkt dat je niet hoeft te informeren naar de financiele positie van je klanten, tja dan heb je een dure fout gemaakt. Jammer genoeg voor jouw dat de tussenpersonen vaak onder de clienteremissie vielen en dus de aanbieder mede verantwoordlijk is voor de daden van de verkoop kanalen. Betere controlle op je eigen verkopers had je een hoop ellende kunnen besparen.
3. Contract niet gecontrolleerd op juiste ondertekening. . Wettelijke bepaling, maar ja geld zucht en zoveel mogelijk incaseren maakt blind. vooral als het gepaard gaat met drugs etc. zie " de listen van Labouchere"
4 Wck, tja ook een bank moet zich aan de wet houden. Kredieten verstrekken zonder vergunning? wederom een dure fout.

Samenvatting, Wie zijn gat verbrand moet op de blaren zitten. En reken maar dat dexia en cs dat gaan doen :!:

Mvg,
Pieter

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Manifest

Ongelezen bericht door Piet »

Het aantal steunbetuigingen zit al boven de 1100!!

Laat zien waar wij voor staan en steun dit Manifest.

Groeten,
Piet

Gast

Re: Manifest

Ongelezen bericht door Gast »

Fantastisch voor die meneer maar wat bereik je hiermee Piet. Alleen maar negatieve stemmingen.

Het is niet meer actueel en het komt over als, wij dommelingen hebben geen eigen verantwoording. Wel dus deels, maak niet uit verder, jut het volk maar op. De politiek is er klaar mee. De advocaten heb je werk zat bezorgd !! Zal ook niet geheel belangeloos aan je voorbij gaan.

Demonstreren heeft geen zin meer, het volk heeft geen belangstelling meer !!

Oorlog bezuinigingen etc. zijn aan de orde van de dag !! Niet meer het volk dat een gokje ging wagen en verloor. Snap je :roll:

Kor S
Berichten: 588
Lid geworden op: 26 feb 2005 12:01

Re: Manifest

Ongelezen bericht door Kor S »

ad, heb je noch wat meer spandoekteksten?
b.v.d. h.g kor.
en muisje je holletje in,over negativiteit gesproken zeg. 8)

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Manifest

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Ik ben even uit balans Kor, maar ze komen zeker reken daar maar op.

Lfs Ad

Gast

Re: Manifest

Ongelezen bericht door Gast »

Zoek het verder maar uit Pluutje :lol: Mensen die er geen moer mee te maken hebben, krijg je met demonstraties niet meer op je hand.

Er gebeurt meer in de wereld.

Groeten aan hg Kor. S

Kor S
Berichten: 588
Lid geworden op: 26 feb 2005 12:01

Re: Manifest

Ongelezen bericht door Kor S »

oke ad , ik wacht ze met geduld af . b.v.d
h.g kor.

Gast

Re: Manifest

Ongelezen bericht door Gast »

Tja een discussie met een zogenaamde dexiabank
1, Als er niet uitgekeerd was, was het schandaal toentertijd al bovenwater gekomen en dexia van fraude beticht.
2. Ach ja als je denkt dat je niet hoeft te informeren naar de financiele positie van je klanten, tja dan heb je een dure fout gemaakt. Jammer genoeg voor jouw dat de tussenpersonen vaak onder de clienteremissie vielen en dus de aanbieder mede verantwoordlijk is voor de daden van de verkoop kanalen. Betere controlle op je eigen verkopers had je een hoop ellende kunnen besparen.
3. Contract niet gecontrolleerd op juiste ondertekening. . Wettelijke bepaling, maar ja geld zucht en zoveel mogelijk incaseren maakt blind. vooral als het gepaard gaat met drugs etc. zie " de listen van Labouchere"
4 Wck, tja ook een bank moet zich aan de wet houden. Kredieten verstrekken zonder vergunning? wederom een dure fout.

Samenvatting, Wie zijn gat verbrand moet op de blaren zitten. En reken maar dat dexia en cs dat gaan doen
1. Natuurlijk is er wel uitbetaald, wij houden ons aan gemaakte afspraken, dat kun je van gedupeerden niet zeggen
2. Kom ik toch weer terug op kant- en klaarproducten. Wij konden niet in uw portemonnee kijken. Hadden wij de krach voorzien dan hadden we natuurlijk nooit deze contracten verkocht, want het kost ons VERSCHRIKKELIJK veel geld. Maar wij dachten net als u dat de beurs alleen maar kon stijgen, daarom hebben we geen rekening gehouden met restschulden, maar we hebben gewaarschuwd dat er incidentaal een restschuld kan ontstaan. Dat het zo massaal is gebeurt is spijt ons, maar is niet onze schuld, maar de beurs. Dat we de producten niet verzekerd hebben, zoals het sprintplan van Aegon wel was, daar snijden we ons mee in de vingers, want we hebben nu een vordering zonder dat we daar een onderpand voor hebben. Dat zulke propagandahitsers als Piet dan zo luid roepen niet betalen stoort ons zeer. De hele betalingsmoraal in Nederland gaat eraan. Wanneer gaan mensen ook geen belasting meer betalen?! Want dat zit er dan ook aan te komen.
3. Hadden we privé-detectives mee moeten sturen soms om de burgelijke staat te controleren?! En die hebzucht, je had je geld ook op een gewone rekening kunnen zetten, hebben jullie ook niet gedaan.
4. Banken hebben sowieso uitleenrecht, anders zouden het geen banken zijn.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Manifest

Ongelezen bericht door Piet »

En nog steeds komen de steunbetuigingen binnen.

Er zijn er al ruim 1350 ontvangen.

Er is nog ongeveer een kleine week om te reageren, dus mail naar;
[email protected]

Wil je het Manifest lezen, klik hier:
http://www.platformaandelenlease.nl/Doc ... nifest.htm

Groeten,
Piet

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Manifest

Ongelezen bericht door pluutje »

want het kost ons VERSCHRIKKELIJK veel geld.
Dubio,

Laten we het hopen Dexiabank. :!:

:lol:

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Manifest

Ongelezen bericht door Piet »

Er kan nog steeds gereageerd worden via e-mail.
Er zijn al ruim1400 steunbetuigingen binnengekomen.

Nog niet gereageerd?
Het kan nog steeds, Jan is even buiten beeld geweest dus de publicatie met bijlage is wat uitgesteld.
[email protected]

Groeten,
Piet

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Manifest

Ongelezen bericht door Janny »

nvt
Laatst gewijzigd door Janny op 24 apr 2005 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Tussen wal en schip
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 apr 2005 21:29

Re: Manifest

Ongelezen bericht door Tussen wal en schip »

Geachte, doch enigzins domme gast,

Normaal gesproken ga ik niet in op berichten van mensen die zogenaamd goed willen doen namens de tegenpartij dan wel gefrustreerde personen die niets anders te doen hebben, onder het motto; 'geen beter vermaak dan leedvermaak,' zich geroepen voelen om op forums hun onzin te gaan verspreiden, maar nu kon ik het toch even niet laten omdat het in eerste instantie lijkt dat deze man er iets meer van weet dan de gemiddelde internethooligan. Doch, schijn bedriegt, ik zal constant letterlijk (copy paste) citaten uit zijn laatste berichten op dit forum gebruiken, kijkt u mee naar zijn eigen woorden:

Ik citeer: ‘Wij vinden het sneu dat de maker van dit manifest ipv een aanvulling voor z'n oude dag 114 euro minder heeft te besteden. Aan het bedrag wat ie noemt gaan wij ervan uit dat het een WV3D van fl 250 inleg was. Uit het manifest blijkt echter dat de man geen verstand van zaken heeft, en dat terwijl hij van 7 jaar na de krach van 1929 is, en al zo'n zestig jaar had kunnen zien dat beurzen omhoog en omlaag gaan.’

Vervolgens zegt onze vriend in een later bericht:

Maar wij dachten net als u dat de beurs alleen maar kon stijgen, daarom hebben we geen rekening gehouden met restschulden, maar we hebben gewaarschuwd dat er incidentaal een restschuld kan ontstaan. Dat het zo massaal is gebeurt is spijt ons, maar is niet onze schuld, maar de beurs.’

O, wat wenste ik dat u advocaat voor Dexia was, dan kon ik nu weer rustig slapen.
De zorgplicht volgens een Dexia groupie:

1. Zorgplicht.
De aanvraag voor een contract kwam bij ons binnen, wij sturen contract op, we krijgen het ondertekend teruggestuurd. Dan voeren we gewoon de opdracht uit. Als er al sprake is van misleiding dan waren dat de tussenpersonen. Moet je daar ook je geld halen.


Mag ik heel even heel simpel je er aan herinneren dat jullie als bank, hoe je het went of keert, eindverantwoordelijk zijn en er niet zomaar “uitleenrecht” (bestaat dat?) krijgt maar dat er regels zijn waar u zich aan moet houden.

Uw daaropvolgende (uiterst kortzichtige overigens) vergelijking c.q. stelling; ik citeer: ‘De hele betalingsmoraal in Nederland gaat eraan. Wanneer gaan mensen ook geen belasting meer betalen?!’ Want dat zit er dan ook aan te komen.’ Die redeneerwijze volgend zouden we dan net zo goed naar de lokale maffia kunnen gaan voor een hypotheek of een lening, want het hele uitleenmoraal is er al aan.

Tsja, als je die tussenpersonen gemiddeld zo’n €5000 bonus geeft per afgesloten contract geeft kan je toch wel verwachten dat die jonge, vaak ongediplomeerde ‘experts’ wel graag willen scoren. Dat moet u toch met mij eens zijn. De kat op het spek binden heet dat, heeft niks met detectives te maken. Maar toch eindelijk een goed advies verscholen in een boodschap, ik citeer nog iets leuks: ‘En die hebzucht, je had je geld ook op een gewone rekening kunnen zetten, hebben jullie ook niet gedaan.

Nee, op aanraden, dan wel door toedoen van wie slimmerd? Geachte gast, als u om wat voor reden dan ook besluit een discussie te starten, dan wel te reageren op dit forum, in beginsel bent u welkom, maar als u de intellectueel wilt uithangen zorgt u er dan wel voor dat u iets zinnigs post of anders het forum gewoon verlaten, dank u wel.

Om de sympathie nog eens te benadrukken van Dexia lui en hun fans:
’Alle andere uitvluchten die gedupeerden verzinnen nemen we niet eens serieus.’

Ergens schaam ik mij verlaagd heb om op deze onzin in te gaan, maar kon helaas even de verleiding niet weerstaan. Ik zou iedereen bij deze willen verzoeken om in het vervolg dit soort types volkomen links te laten liggen. Daar blijft een forum veel overzichtelijker van en bespaart verspilde tijd en moeite die in een demonstratie of zoiets kan worden gestoken en wordt bovendien het ego van die persoon tenminste niet gestreeld.

Ten aanzien van het manifest, ik ben het mee eens dat het prachtig is wat die man gedaan heeft en dat het in beginsel zo gelaten moet worden. Aan de andere kant, snap ik eigenlijk niet wat er op tegen is als een professionele organisatie het enigszins aanpast voordat zij het gaan gebruiken. De Nederlandse rechters of banken beoordelen alleen inhoudelijk en ik denk als je politici wilt overtuigen dat je (helaas) toch met een uiterst serieus en compleet document moet aankomen. Ik zeg dit onder voorbehoud, omdat niet exact weet hoe of wat, maar toch, de losgemaakte emoties verraste mij. Wellicht een combinatie is toch ook mogelijk? De toonzetting kan verkeerd overkomen, maar zo is het niet bedoeld lijkt me, dat is het probleem met tekst berichten op een forum, iedereen interpreteert het weer anders of plaatst het in een ander context.

Je kan op dit forum makkelijk een peiling starten, een ideetje om het wat subtieler te brengen in het vervolg? Ik ben hier ook nog maar net, zo begrijp ik niet zo goed waar de zogenaamde meningsverschillen, dan wel ruzies tussen belangenorganisaties over gaan. We hebben toch allemaal zo duidelijk hetzelfde doel? Wat valt er nou te ruziën. Zou ook veel praktischer zijn als er slechts een sterke organisatie was die het gezicht zou bepalen van alle slachtoffers. Maar ik weet het, makkelijker gezegd dan gedaan.

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Manifest

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Tussen Wal en Schip. Ik vind je relaas geweldig, dat meen ik. We moeten niet nog eens de discussie over dat Manifest opstarten denk ik. Wellicht is de posting van Okerene gedeeltelijk aan je aandacht ontsnapt. Ik denk dat hij het 'waarom' prima verwoord.
Geplaatst op 04 Apr 2005 13:28 door Okerene


--------------------------------------------------------------------------------

Manifest ondersteuning door lotgenoten.

Jan van de Beek is als beeldend kunstenaar een gevoelsmens en een erg sociaal bewogen persoon. Zijn kunstwerken worden niet voor niets dan ook aangeprezen onder de slogan "Samen Delen". Daarnaast ondersteunt hij het vrijwilligerswerk van de Sociale Hulpverlening voor ouderen van "Contour" te Tilburg. Zijn hart zit dus zeker op de goede plek.

Daarom wil ik ook een lans breken voor zijn "met zijn hele ziel en zaligheid geschreven Manifest". Vergist u niet, Jan heeft een zeer krachtige persoonlijkheid en is voor zijn leeftijd nog bijzonder gedreven en strijdvaardig zoals u ziet. Ook al is niet alles helemaal perfect.

Natuurlijk mag iemand zijn bedenkingen hebben over de taalfouten en dergelijke in zijn uitgebrachte Manifest, maar daar kun je ook als het even kan aan voorbij zien. Het gaat toch om zijn intentie en het oproepen tot een openbare discussie over het algemene aandelenleaseschandaal. Het raakt ons allemaal.

Net als Hans2 had ik zelf en met mij ook anderen bij het lezen onze bedenkingen maar wisten gelukkig aan het eind de waarde ervan "zoals het is" te waarderen. Geef het daarom a.u.b. de ruimte die het verdient. "As it is".

Zie het Manifest als een Nationale Sociale Zorgbrief voor alle gedupeerden. Een "Koninklijk" gebeuren. Het Manifest is namelijk bij de Notaris in Tilburg als authentieke acte reeds voorzien van twee officiële (lak-?) stempels. Het lijkt mij dan ook niet de bedoeling dit Manifest te herschrijven.

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Manifest

Ongelezen bericht door Elias »

Ook dit is nog steeds een speerpunt voor 1 juni a.s. en daarna.
De 1e en 2e KAMER en regering kunnen niet om dit manifest heen, waarin ONWIL OM RECHT te doen, puur MENSELIJK LEED en ONBEGRIP aan de kaak wordt gesteld.


UP UP

Elias.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Manifest

Ongelezen bericht door Piet »

De steunbetuigingen voor het Manifest komen nog steeds gestaag binnen.
Er hebben zich al ruim 1550 mensen aangemeld.

Op 1 juni tijdens de demonstratie in Den Haag zal het Manifest met alle namen worden aangeboden aan de Tweede Kamer.

Het is niet alleen een steunbetuiging maar ook een protest tegen de manier waarop met dit aandelenlease schandaal wordt omgegaan.
Aegon, Dexia en de andere aanbieders hebben dit kunnen verkopen terwijl dit ni de rest van Europa was verboden.
Een aantal aanbieders waaronder Aegon en Dexia hadden niet eens de vereiste vergunning (Wck) en toch is er nog steeds geen strafrechtelijke vervolging.
Aegon en Dexia hebben niet de aandelen gekocht zoals vermeld in de contracten maar gemanipuleerd met ons geld en toch is er geen strafrechtelijk onderzoek.
Aegon, Dexia, De Nederlandsche Bank, Zalm en Donner proberen deze hele affaire in de doofpot te stoppen en Leaseverlies doet hier uit eigen belang aan mee.
De rechtszaken zijn éénzijdig en zonder onze toestemming stopgezet om te voorkomen dat Dexia deze allemaal gaat verliezen en in financiële moeilijkheden komt.

Is dit democratie?
Hoe kunnen wij voor een verenigd Europa zijn als we nog niet eens in ons eigen land onze zaken op orde hebben en dankzij dit aandelenlease schandaal erachter komen dat wij in een vorm van dictatuur leven.
Hoezo normen en waarden, meneer Balkenende, als deze regering mee heult met de witteboordcriminelen van de banken die honderdduizenden mensen opgelicht hebben en het in de doofpot stopt en buigt voor de chantage van Dexia.
Immers Dexia dreigt met een rechtszaak tegen de Staat omdat Zalm heeft gezegd dat de Wck niet van toepassing is, terwijl de rechters in Nederland er anders over denken.
Zalm trekt zich daar niets van aan en blijft beweren dat Wck niet van toepassing is en haalt de Nederlandsche Bank en Duizenberg erbij om de zaak in de doofpot te stoppen.

Zeg Nee tegen de doofpot en Ja tegen het opentrekken van de beerput dat aandelenleaseschandaal heet.
Tienduizenden gezinnen zijn letterlijk en figuurlijk kapot gemaakt, veel mensen leven op de armoede grens en geestelijk, financieel, sociaal en maatschappelijk aan het eind van hun latijn.

Steun het Manifest.
[email protected]

Naam en woonplaats zijn voldoende.

Lees hier het Manifest:
http://www.platformaandelenlease.nl/Doc ... nifest.htm

Op 1 juni bieden wij het aan in Den Haag.
Ben jij er ook bij?

Groeten,
Piet
Laatst gewijzigd door Piet op 15 mei 2005 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Dreamer
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 mei 2005 18:17

Re: Manifest

Ongelezen bericht door Dreamer »

Beste Piet,

Ik vind je inzet fantastisch. Het aantal mensen welke het manifest steunen 1550 is maar gering. Er zijn volgens mij 100.000 gedupeerden. Waar blijft hun steunbetuiging. Ik ben er op 1 juni.

Gedupeerden meld je aan en kom 1 juni naar het Malieveld.

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Manifest

Ongelezen bericht door Elias »

Ik sluit me weer bij Dreamer aan.

Mensen, steun dit manifest,

- - - het kloppende hart op de juiste plaats - - - -

Gesloten