LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] mijn maandtermijnen betaal ik...

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.

Mijn maandtermijnen betaal ik sinds...

2001 niet meer
0
Geen stemmen
2002 niet meer
2
8%
2003 niet meer
8
31%
2004 niet meer
6
23%
2005 niet meer
6
23%
heden nog altijd
4
15%
 
Totaal aantal stemmen: 26

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

mijn maandtermijnen betaal ik...

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Even een poll om voor de mensen hier op het forum komen een duidelijk beeld te geven, wie er al gestopt is met betalen en wie nog niet en wat de beweegredenen hiervoor zijn.

Mijn mening is dat hoe langer je betaald hoe minder je kansen worden.
Je geeft namelijk aan de ene kant dan aan niet eens te zijn met je contract, maar aan de andere kant neem je jezelf dan ook niet serieus om nog te blijven betalen.

Dus als je actie gaat ondernemen, dien je ook direct te stoppen met betalen anders maak je jezelf ongeloofwaardig.

m.v.g. justice

MartijnA3
Berichten: 62
Lid geworden op: 17 jan 2005 15:59

Re: mijn maandtermijnen betaal ik...

Ongelezen bericht door MartijnA3 »

Ik heb van €9000 van mijn vader geleend in 2002 om alle resterende maantermijnen vol te storten toen ik een hypotheek ging aanvragen.

Nu hebben mijn ouders dat geld nodig en heb ik een verhoging aangevraagd van mijn huidige hypotheek. Die kreeg ik alleen als ik de restschuld van Dexia ook betaalde, want met een BKR registratie kreeg ik die verhoging niet.

Ik heb dus nu alles betaald en ben klaar met Dexia. €25.000 euro lichter, dat wel en elke maand goed opletten waar elke euro naartoe ging.

Ik vraag me nu af of ik nog wel in aanmerking zou komen voor een schikking en of ik nog wel kans maak bij de rechter mocht ik Dexia gaan dagvaarden.....

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: mijn maandtermijnen betaal ik...

Ongelezen bericht door woest »

Er was ons geadviseerd om te blijven betalen ONDER PROTEST. Dat heb ik tot januari 2005 gedaan. De laatste drie maanden van het laatste contract betaal ik niet meer, omdat ik inmiddels dexia heb gedagvaard.
Ik geloof, dat die toevoeging 'onder protest' wel belangrijk is.
groet,
Loes

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: mijn maandtermijnen betaal ik...

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Hallo Martijn (A3),

Het is juist van groot belang in jouw zaak dat je Dexia zelf dagvaart.
Bij jou zullen ze namelijk minder haast maken omdat je de resterende maandtermijnen al reeds hebt voldaan.
Pas op het moment dat jouw contract afloopt zullen ze je pas de eerste brieven sturen om de restschuld te voldoen, tot die tijd hoor jij zeker niks omdat je immers (netjes) hebt betaald.

Wanneer je niks doet krijg je ook geen geld terug, daarom is er in jouw zaak extra belang dat je snel een advocaat raadpleegt en je contract aanvecht.

De reden waarom er zo expliciet wordt gewaarschuwd te stoppen met betalen is dat je het geld alleen kunt terugvorderen via de rechter, wat minstens 1 a 1,5 jaar duurt.

Vandaar dat je beter de maandtermijnen automatisch kunt overboeken naar een spaarrekening.

S6 justice

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: mijn maandtermijnen betaal ik...

Ongelezen bericht door pluutje »

MartijnA3,

Heb je betaald onder protest en met voorbehoud van alle rechten?

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: mijn maandtermijnen betaal ik...

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Woest,

Je bent hoogstwaarschijnlijk op aanraden van SLV door blijven gaan met betalen van je maandtermijnen aan Dexia, achteraf gezien niet de meest slimme zet.
Je hebt er verstandig aan gedaan om te stoppen, want nogmaals met je dagvaarding geef je aan niet eens te zijn met je contract althans met de totstandkoming van het contract.
Als je aan de andere kant wel blijft betalen, denkt Dexia gelooft die zichzelf?

Hij zegt dat het contract vernietigd is en/ of niet deugt maar blijft wel betalen aan ons, dan zal die ook wel weten/ denken dat die er toch niet onderuit kan!

m.v.g. justice

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: mijn maandtermijnen betaal ik...

Ongelezen bericht door woest »

Justice, dat was inderdaad op aanraden van SLV, waar ik meteen lid van werd. Ik was bang. Ik dacht: ik wil de contracten aanvechten, maar ze liggen er wel en als ik me tot de uitspraak aan mijn plichten houd, kunnen ze me wat dat betreft niet aanvallen. Te benauwd geweest. Ik wist toen niet wat ik nu weet. Heb ook de restschuld onder protest betaald en zit behoorlijk klem, financieel.

Misschien is het enige goede van betalen geweest, dat ik hen nu heb gedagvaard en niet zij mij. Een misvatting van mij was, dat ik pas kon dagvaarden NA het aflopen van het contract. Nogmaals; ik wist toen niet wat ik nu weet. Tja, als ik het had geweten.... wat zal dat zinnetje in vele hoofden zijn omgegaan (en nog)!
groet,
Loes
Laatst gewijzigd door woest op 16 feb 2005 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.

MartijnA3
Berichten: 62
Lid geworden op: 17 jan 2005 15:59

Re: mijn maandtermijnen betaal ik...

Ongelezen bericht door MartijnA3 »

Pluutje, ja, dat heb ik gelukkig gedaan.

Ik wil Dexia wel dagvaarden, maar ik zou niet weten waar ik een advocaat van zou moeten betalen. Ik heb een gemiddeld salaris en een eigen woning, maar ik heb weinig financële ruimte.

Heb geen idee hoe die toevoeging berekend wordt, maar ik heb in ieder geval een afspraak met een advokaat as maandag, ben wel benieuwd wat daar uit komt.

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: mijn maandtermijnen betaal ik...

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Dat klopt, vandaar dat ook het bedrijfsleden graag personen van 18 jaar wilt (lekker goedkoop) met de ervaring van een 40 jarige.

Daarom dat het ook goed is om over deze zaken te praten, anders had je alsnog niks geregeld en wellicht nooit geweten dat er wel degelijk mogelijkheden waren op vernietiging van je contract.
Omdat er nog duizenden mensen rondlopen met geen idee van de (nieuwe) juridische mogelijkheden is het en blijft het de komende maanden zeker van belang om mensen te wijzen op de kansen en ze hierbij te ondersteunen.

Verder geeft iedere positieve uitspraak nieuwe jurisprudentie af wat enkele maanden erna voor jou van toepassing kan zijn, daarom is het ook belangrijk mekaar te steunen en te helpen waar het gaat.

m.v.g. justice man

MartijnA3
Berichten: 62
Lid geworden op: 17 jan 2005 15:59

Re: mijn maandtermijnen betaal ik...

Ongelezen bericht door MartijnA3 »

Woest, ben je in aanmerking gekomen voor toevoegeng? Zo niet, waar betaal je je advocaat dan van als je het financieel al moeilijk hebt?

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: mijn maandtermijnen betaal ik...

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Goede zet Martijn!

Je kunt er alleen maar wijzer van worden, en zelfs als je niet in zee gaat met die advocaat en/ of de advocaat niet op toevoeging wil werken kan deze je wel doorverwijzen en wellicht enige tips geven tot verdere beperking van de schade.

m.v.g. justice man

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: mijn maandtermijnen betaal ik...

Ongelezen bericht door woest »

Absoluut!
En juist nu is het belangrijk zoveel mogelijk te weten te komen, omdat er een schikking wordt bekokstoofd. Het geeft ook een sterker gevoel, als je weet, dat je met velen bent.

Zonder het forum was ik nooit zo veel te weten gekomen, dat is het enige goede wat er (tot nu toe) uit mijn lidmaatschap van die SLV is gekomen!

En het is goed om wat je weet en wat je je nog afvraagt, te delen. Ik ben erg blij met bijdragen van Okerene, Ton, Piet en nog zo veel meer en ook van jou, Justice, waarvoor dank.
Vriendelijke groet,
Loes
Laatst gewijzigd door woest op 16 feb 2005 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: mijn maandtermijnen betaal ik...

Ongelezen bericht door woest »

Martijn,
nee, ik heb een goed inkomen, maar hoge vaste lasten en andere persoonlijke omstandigheden, die me nekken. Maar geen toevoeging.
Ik heb me aangesloten bij een groep waardoor de kosten enorm gedrukt worden:

Mail Ton of Piet! En sluit je aan bij een groep.
Groet,en veel succes!
Loes

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: mijn maandtermijnen betaal ik...

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Tja woest, het is niet altijd eerlijk maar je moet soms met de riemen die je hebt roeien.
Maar het feit dat wij maar eenvoudige mensen zijn met een normaal inkomen en een beperkte kennis van financiële producten levert wel op dat het zorgplicht aspect extra zwaar meetelt.
Ook hierin heeft het nadeel plaatsgemaakt voor een voordeel.
Het is juist de kunst om van nadelen voordelen te maken!

Groeten justice

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: mijn maandtermijnen betaal ik...

Ongelezen bericht door woest »

Ja, Justice, en ik zet alle zeilen bij, om maar in de beeldspraak te blijven. Toch kan de enorme luxe van het hebben van een eigen huis je op papier rijk maken, terwijl je geen steen uit je portemonnee kan trekken om te betalen en soms met krediet aan het plafond zitten. Dan moet ik misschien mijn huis uit. Dit zal voor velen een luxe-probleem lijken en relatief gezien is het dat ook, maar toch..

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: mijn maandtermijnen betaal ik...

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Mijn mening is dat hoe langer je betaald hoe minder je kansen worden.
Je geeft namelijk aan de ene kant dan aan niet eens te zijn met je contract, maar aan de andere kant neem je jezelf dan ook niet serieus om nog te blijven betalen.
Justice, tenzij je Dexia dagvaardt en alsnog (na betaling onder protest en voorbehoud van rechten) binnen de termijn je contract vernietigt.

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: mijn maandtermijnen betaal ik...

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Er zijn altijd uitzonderingen op de regel, maar het motto is gewoon géén geld meer laten afschrijven van je rekening en juridische hulp inschakelen of gewoon blijven betalen en niet zeuren.
Alle andere varianten leveren weinig extra op.

Stichting Leaseverlies aangesloten en verder niks; houdt in dat je jaren in onzekerheid zult zitten alvorens je weet wat de mogelijkheden zijn van deze rechtszaak.
Verder dien je alsnog zelf met de verkregen jurisprudentie uit (o.a.) deze zaak zelf een procedure te starten. Dagvaart Dexia je en neem je geen advocaat wordt je bij verstek veroordeeld.
Met andere woorden, alleen aangesloten zijn bij SLV schept weinig perspectief.

Ook personen die bij Eagalease zijn aangesloten dienen zelf alsnog te procederen met de uit (o.a.) deze zaak verkregen jurisprudentie.

Stichting juniorlease voert wel een collectief proces op basis van volmacht, hieruit kunnen de deelnemers wel direct rechten aan ontlenen.

Ook stichting Leaseleed doet een collectief proces voeren op basis van volmacht, hieruit kunnen de deelnemers wel direct rechten aan ontlenen.

Ook wanneer je jezelf aanmeld bij een van de groepen van Ton van Aart wordt er een collectief proces gevoerd op basis van volmacht, en kunnen hieraan direct rechten worden ontleent.

Echter de stap en de gedachte om voor slechts 45 euro lid te worden van SLV met de gedachte dat deze het wel voor je zullen opknappen is voor veel mensen erg aanlokkelijk.
Ook hebben veel mensen de misopvatting dat je aan deze club rechten kunt ontlenen, en dat je zelf géén proces meer hoeft te beginnen.

Jammer dat dadelijk weer duizenden mensen op de koffie komen, als ze opeens een dagvaarding van Dexia krijgen, en ze erachter komen dat ze nog maar beperkt de tijd hebben om een advocaat te vinden met kennis van zaken (die in veel gevallen ook nog op toevoeging wilt werken).

Maar aan de andere kant vind ik dat je als gedupeerde best een beetje zelf mag verdiepen in de zaak, zeker als je weet dat er duizenden euro’s op het spel staat, en na alle media aandacht toch wel kunt inschatten (als gemiddeld geïnformeerde consument) dat je het zelf niet meer alleen af kan en je juridische hulp moet inschakelen wil je van je contract afkomen en je inleg nog (deels) terug wilt zien!

m.v.g. justice man

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: mijn maandtermijnen betaal ik...

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Even omhoog gehaald om de “nieuwkomers” ook de kans te bieden hun mening te ventileren.

Met vriendelijke groet,

Justice man

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: mijn maandtermijnen betaal ik...

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Dagvaart Dexia je en neem je geen advocaat wordt je bij verstek veroordeeld.
Met andere woorden, alleen aangesloten zijn bij SLV schept weinig perspectief.
Justi, Jij haalt van alles omhoog, en in je enthousiasme maak jer toch een beetje puinhoop van. Wat je hier schrijft is natuurlijk onzin, je kan altijd nog je eigen verweer voeren. Pas op dat je niet op croosjes gaat lijken.

en denk aan je schoenen.

Lfs Ad

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: mijn maandtermijnen betaal ik...

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Beste Ad,

Waar denk je dat Dexia je dagvaard bij de sector “kanton” of bij de “gewone” rechtbank?

Als ze dat eerste doen, kunnen ze ook direct toegeven dat aandelenlease huurkoop is!

En als ze dat tweede doet wat ze tot nu toe heeft gedaan, dan heb je wel degelijk een advocaat nodig, anders wordt je wel degelijk bij “verstek” veroordeeld.

Verder weten we inmiddels ook dat jij zo kundig bent dat je zelf je eigen verweer voert, maar ook daar hebben we het al eens over gehad!

Er zijn maar weinige, dus beschouw het maar als compliment die zichzelf willen en kunnen verdedigen tegen de (top)advocaten van Dexia.

Mijn mening is doe dat niet!

Verder draag ik sandalen (nike air Jaruzalems), dus hou nu eens op over dat “schoenen” verhaal! :shock:

Met vriendelijke groet,

Justice man

Gesloten