LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Minimale Looptijd Korting Kado

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
balder
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 apr 2005 15:07

Re: Minimale Looptijd Korting Kado

Ongelezen bericht door balder »

Beste Johan,

Dank voor de (inderdaad teleurstellende) info, die mij niet helemaal verrast.

Ik ben altijd bang geweest dat mensen met korting kado-achtige langlopende contracten er in de onderhandelingen tussenuit zouden vallen.

En dat blijkt inderdaad te zijn gebeurd.

Dit verklaart trouwens ook waarom er over dit soort kwesties zo geheimzinnig wordt gedaan en er nooit eens expliciet gezegd wordt wat de schikking per afzonderlijk soort contract betekent.

Want niemand -zeker Leaseverlies niet- heeft er belang bij om er openlijk voor uit te komen dat de schikking voor een aantal contracten niets oplevert. Waarom zouden Leaseverlies en consorten toegeven dat ze voor heel veel mensen waarvoor ze zeiden op te komen in het geheel niets hebben bereikt?

Groet,

balder

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Minimale Looptijd Korting Kado

Ongelezen bericht door impact »

De naam "Korting Kado" is op zich al misleidend. Kan beter vanaf nu
"Rente Kado voor Dexia" worden genoemd.

balder
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 apr 2005 15:07

Re: Minimale Looptijd Korting Kado

Ongelezen bericht door balder »

Nee ik blijf Korting Kado toch een briljante naam vinden, reden waarom ik om de hele zaak nog steeds kan lachen.

johanmulder
Berichten: 199
Lid geworden op: 25 feb 2004 16:38

Re: Minimale Looptijd Korting Kado

Ongelezen bericht door johanmulder »

Balder,
Helaas is het zelfs nog erger dan niets wat Leaseverlies bereikt heeft. Iedere maand dat mensen hebben doorbetaald, na verloop van de eerste drie jaar, hadden zij zich 50% van de kosten kunnen besparen.
Leaseverlies is er de oorzaak van dat velen nog heel veel geld verloren hebben met hun advies om maar door te blijven betalen.
In hun laatste brief geven ze nu wel heel voorzichtig aan dat het nu wellicht voordeliger is om maar te stoppen ( vanwege de hoge rente).
Inderdaad lijkt dit voor Korting Kado / Profit Effect de aangewezen weg, want de boeterente is al vaak meer dan het koersverlies(restschuld). Over je contract uitdienen hoef je dan niet eens meer te praten.
Johan Mulder.

balder
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 apr 2005 15:07

Re: Minimale Looptijd Korting Kado

Ongelezen bericht door balder »

Beste Johan,

Dit ben ik geheel met je eens, zij het dat de koersen het afgelopen jaar wel gestegen zijn. Maar afkopen is de boodschap.

Groet,

Balder

macapo
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 jun 2005 21:16

Re: Minimale Looptijd Korting Kado

Ongelezen bericht door macapo »

beste Balder.

Ik ben in het zelfde glorieuze contract gestapt als jij.

(Weet je wat zou moeten doen).

Neem contact op met dexia en vraag om een:
berekening tussentijdse beeindiging.

Hierin wordt je feiloos uitgelegt, middels berekeningen van verkoop,
tegoeden, korting, aflos en restand hoofd som wat er nog te voldoen
is aan dexia.


DEZE METHODE IS VOOR ELK CONTRACT VAN TOEPASSING.
HET GEEFT MEER DUIDELIJKHEID VAN DE RESTSCHULD BIJ VOORTIJDIGE
STOPZETTING VAN DE BETALING.

Aangezien ik een rode machtigings kaart ingestuurd heb betaal ik niets meer aan dexia, en geeft mij deze tussentijdse berekeningen een overzicht wat mijn restschuld is.

HvdB
Berichten: 1097
Lid geworden op: 25 aug 2004 17:58

Re: Minimale Looptijd Korting Kado

Ongelezen bericht door HvdB »

impact


Geplaatst op 06 Jul 2005 16:55 door impact
De naam "Korting Kado" is op zich al misleidend. Kan beter vanaf nu
"Rente Kado voor Dexia" worden genoemd.
Echt waar? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Minimale Looptijd Korting Kado

Ongelezen bericht door Piet »

N.a.v. de vraag van Balder en de tegenstrijdige meningen heb ik een e-mail gestuurd naar Dexia met de volgende vraag:
Geachte heer/ mevrouw,

Er is wat onduidelijkheid omtrent de status van het product Korting Kado.
Dit product valt onder de groep waarbij je een restschuld kunt overhouden.
Het contract heeft een looptijd van 10 jaar
Na 3 jaar kun je het contract beëindigen, de resterende termijnen met 50 % korting betalen en ook de eventuele restschuld betalen.
Onduidelijk is of dit (A) gerekend wordt als beëindiging na de minimale looptijd maar voor de maximale looptijd of dat dit (B) gerekend wordt als beëindiging voor de minimale looptijd.
Het laatste zou betekenen dat de minimale looptijd 10 jaar is en alles daarvoor valt onder de term: beëindiging voor de minimale looptijd.

Kort samengevat:
Als het Korting Kado contract na de drie jaar en voor einde contract wordt beëindigd en er is aan alle betalingsverplichtingen voldaan, is hier dan de 67 % regeling van toepassing (even niet gekeken naar de Eega regeling en Dexia Aanbod).
Kunt u mij hier uitsluitsel over geven?
Alvast bedankt en met vriendelijke groet,

Piet Koremans
Zo zijn er nog een paar vragen gesteld aan dexia.
De visie van Johan is m.i. de juiste en ik denk dat mijn mening hierover niet juist is.
Ik wacht het antwoord van Dexia nog af.
Zo zijn er natuurlijk meer producten die hieronder vallen, zoals het Profit Effect en de W10D.
Hier ben ik vanmorgen over gebeld door iemand die dit contract heeft en na 5 jaar wil beeindigen.
Hij heeft Dexia gebeld en hier hoorde hij dat ook voor de W10D de minimale looptijd 10 jaar is.
Dus ook hier Leaseverlies bedankt voor het adviseren om maar te
blijven betalen.

Ik heb al eerder geschreven, waarom maken we ons druk om die regeling.
Deze regeling is goed om de BBQ mee aan te steken.
Maak je druk om het procederen en het stoppen met betalen.
Ga naar een advocaat, overleg met hem om te stoppen met betalen aan Dexia en ga procederen.
Dit is de enige manier om je recht te halen en je verloren geld terug te zien.
Wil je meer weten, mail naar [email protected]

Groeten,
Piet
Stichting Platform Aandelen Lease

macrobody
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 feb 2004 23:11

Re: Minimale Looptijd Korting Kado

Ongelezen bericht door macrobody »

Beste balder,

Ik zal je mijn situatie beschrijven want die lijkt erg sterk op die van jou. Ik heb korting kado in 2000 aangeschaft voor 225 euro in de maand. Bij het BKR staat een schuld van 48000 euro. Nu 5 jaar later kan ik kiezen voor een tussentijdse beëindiging of aannemen Duisenberg regeling.
Tussentijdse beëindiging betekent betalen van 15000 euro en ik ben overal vanaf. Dit komt als volgt tot stand: 50% over de laatste 5 jaar termijnen (6750 euro) + koersverlies op dit moment (8250 euro) of de
Duisenberg regeling betekent betalen van 15500 euro wat als volgt tot stand komt: 5 jaar lang doorbetalen maandtermijnen (13500 euro) + 1/3 van het koersverlies over 5 jaar (2000 euro --> van 2003 tot 2005 zijn de aandelen ongeveer een 1000 euro gestegen dus denk maar niet dat over 5 jaar de aandelen ineens geweldig gestegen zijn en denk ik dat het koersverlies ongeveer op 6000 zal uitkomen) Met de Duisenberg regeling is het wel zo dat je ook nog eens die BKR registratie blijft houden die mijn leven behoorlijk beinvloed heeft...

Ik denk dat ik voor een andere optie ga kiezen en dat is niet meer betalen en het geld opzij zetten en kijken wat er gebeurd.

Gesloten