LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nachtmerrie: CB/SLV laten schikking algemeen verbindend verk

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

nachtmerrie: CB/SLV laten schikking algemeen verbindend verk

Ongelezen bericht door peewee »

Een punt van aandacht. Per 1 augustus treedt de wet collectieve afwikkeling massaschade in werking. Het wetsvoorstel is net deze week aangenomen door de eerste kamer.
Deze wet biedt de mogelijkheid dat partijen bij een schikking deze schikking ALGEMEEN VERBINDEND laten verklaren.

Ik ga er vanuit dat de Consumentenbond en SLV samen met Dexia het niet aandurven om deze weg te volgen.
Vergis ik mij dan hebben we een burgeroorlog in dit land.

koorddanseres
Berichten: 37
Lid geworden op: 28 jun 2005 20:24

Re: nachtmerrie: CB/SLV laten schikking algemeen verbindend verk

Ongelezen bericht door koorddanseres »

Geplaatst op 01 Jul 2005 00:18 door koorddanseres


--------------------------------------------------------------------------------

Als Nederland zo corrupt zou zijn dan keert de hele wereld zich tegen ons.

don't worry and panic.

Ina

a survivor
Berichten: 84
Lid geworden op: 20 jan 2004 13:55

Re: nachtmerrie: CB/SLV laten schikking algemeen verbindend verk

Ongelezen bericht door a survivor »

Daar valt de schikking van Dexia toch niet onder omdat deze voor 1 augustus heeft plaatsgevonden?
Dan valt deze toch nog niet onder het nieuwe wetsvoorstel?
:?:

Chris G
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 aug 2003 14:13

Re: nachtmerrie: CB/SLV laten schikking algemeen verbindend verk

Ongelezen bericht door Chris G »

Dexia probeert het overigens wel!
Kijk maar eens op:
http://www.platformaandelenlease.nl/Ver ... ouding.htm
onder punt 4.

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: nachtmerrie: CB/SLV laten schikking algemeen verbindend verk

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Dit is werkelijk te gek voor woorden. Dit is een vooropgezet spel.
Net voordat de kamer met vakantie gaat komt het naar buiten, en als ze terugkomen is het een voldongen feit, en is er niets meer aan te doen. dexia gaat dit echt wel uitproberen. Duisenberg wist hiervan, Zalm wist hiervan, zo wordt de politiek dus baas over recht, Het wordt tijd om te gaan emigreren, dit land is ernstig ziek.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: nachtmerrie: CB/SLV laten schikking algemeen verbindend verk

Ongelezen bericht door Piet »

Peewee schreef:
Ik ga er vanuit dat de Consumentenbond en SLV samen met Dexia het niet aandurven om deze weg te volgen.
Vergis ik mij dan hebben we een burgeroorlog in dit land.
Maak je maar gereed voor deze oorlog!

Groeten,
Piet

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: nachtmerrie: CB/SLV laten schikking algemeen verbindend verk

Ongelezen bericht door Willems »

Indien per 1 augustus de wet collectieve afwikkeling massa schade in werking zou treden en relevant voor deze lease affaire, dan hebben Zalm en Donner, zoals te verwachten, Dexia een helpende hand toegestoken! Overigens, geheel deze zwendel, berust overzichtelijk bij de overheid en Dexia: de executant en de manipulator!

Belangrijk is nu wat denken de Heren advocaten hierover en welke standpunt gaan zij in nemen?..................en dit is bepalend, want zij zijn reeds betaald...........

Antoine Vermeulen
Berichten: 128
Lid geworden op: 12 jun 2005 17:27

Re: nachtmerrie: CB/SLV laten schikking algemeen verbindend verk

Ongelezen bericht door Antoine Vermeulen »

Piet heb jij nog contacten in het leger waarop we een beroep kunnen doen bij een evt burgeroorlog?

Rasputin
Berichten: 101
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:34

Re: nachtmerrie: CB/SLV laten schikking algemeen verbindend verk

Ongelezen bericht door Rasputin »

Ik ben oud dienstplichtig militair (artillerie-seedorf) . Ik weet nog wel hoe een uzi werkt.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: nachtmerrie: CB/SLV laten schikking algemeen verbindend verk

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Mensen, dit slaat nergens op, alweer een poging om de mensen onzeker te maken!
Hierdoor kan een overeenkomst tussen veroorzakers van schade en belangenbehartigers van slachtoffers door de rechter verbindend worden verklaard.


laat dexia dan snel verklaren dat zij de veroorzakers zijn van de schade en dat wij de slachtoffers zijn, moet je eens opletten wat er dan gebeurt! Was het maar waar!

Nee, dit wetje heeft niets maar dan ook helemaal niets met het legio lease schandaal te maken.
Wel wordt alles gedaan om het schandaal, want dat is het, te verbloemen, tot in de hoogste regeringskringen aan toe en dat vind ik behoorlijk verdacht.

Wat hebben ze toch te verbergen...

we zitten er héél dicht bij, maar het is waarschijnlijk nog viezer dan we verwachten !

De koppen die moeten gaan rollen willen niet !!!

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: nachtmerrie: CB/SLV laten schikking algemeen verbindend verk

Ongelezen bericht door cornelis »

Ikwaseenbeetjedom

Ik geloof dat je gelijk heb,vooral degenen die niet in aanmerking komen voor de schikking hebben niets te vrezen van deze wet.
Of willen de hoge heren zo ver gaan dat wij eerst aan al onze betalingsverplichtingen moeten voldoen om verplicht in aanmerking te komen voor de schikking??
Maar je weet het maar nooit in dit verrotte corrupte land,en dan vinden de hoge heren het gek dat zij steeds betere bevijliging nodig hebben.
Dat is dan wel hun eigen schuld de gewone burger word tot op het bot uitgekleed.
Groetjes

CashDamageLeader
Berichten: 305
Lid geworden op: 04 mar 2005 11:45

Re: nachtmerrie: CB/SLV laten schikking algemeen verbindend verk

Ongelezen bericht door CashDamageLeader »

Emigreren is zo gek nog niet :!: :twisted:

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: nachtmerrie: CB/SLV laten schikking algemeen verbindend verk

Ongelezen bericht door peewee »

Uit de aanhoudingsverzoeken van Dexia die op de site van PAL staat blijkt voor mij klip-en-klaar dat de nu aangenomen Wet hoogstvermoedelijk onderdeel heeft uitgemaakt van de besprekingen tussen SLV/CB/VEB en Dexia, onder voorzitterschap van Duisenberg. Uit de parlementaire discussie over het wetsvoorstel vanaf medio vorig jaar al blijkt ook dat de wet mede gebruikt kan worden voor een "oplossing" voor de aandelenleasekwestie. Door Kamerleden tijdens de parlementaire behandeling van het wetsvoorstel zijn ook vragen gesteld of deze wet bruikbaar is voor de kwestie aandelenlease. Donner (het wetsvoorstel komt van het Ministerie van Justitie) acht dit het geval.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: nachtmerrie: CB/SLV laten schikking algemeen verbindend verk

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Ik kom volgens dexia niet in aanmerking voor de schikking omdat ik, weer volgens dexia, een betalingsachterstand heb.

Maar ze kunnen mij toch moeilijk dwingen om te betalen, want dan zullen ze toch eerst naar de rechter moeten en die slaapt.. :lol:

Dus voor die hele toestand over dat nieuwe wetje ben ik niet zo bang, zo dom was ik nu ook weer niet dat ik, ondanks dat ik mij in de beginfase had aangemeld bij SLV, op verzoek van SLV ben blijven betalen.

Als eegalease ben ik ook niet zo bang dat dexia dit dan gaat afdwingen..

.. want dan moeten slapende rechters wakker worden gemaakt.. :lol:

Maar als er mensen zijn die willen blijven betalen aan dexia of hun restschuld alsnog gaan aflossen (BKR bljijft wel 5 jaar staan).. tja..
dexia heeft wel meer vaste klanten :lol: :lol: :lol:

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: nachtmerrie: CB/SLV laten schikking algemeen verbindend verk

Ongelezen bericht door pluutje »

Geplaatst op 01 Jul 2005 18:50 door Rasputin
------------------------------------------------------------------------------
Ik ben oud dienstplichtig militair (artillerie-seedorf) . Ik weet nog wel hoe een uzi werkt.
AV weet dat nog niet :!:

pewi
Berichten: 679
Lid geworden op: 16 feb 2005 20:52

Re: nachtmerrie: CB/SLV laten schikking algemeen verbindend verk

Ongelezen bericht door pewi »

Aanhoudingsbrief Dexia:
4. Overigens wijst de Bank in dit verband op de hierbij gaande artikelen 907 en 1015 van het wetsvoorstel collectieve afwikkeling massaschade. In artikel 907 wordt bepaald dat partijen bij een overeenkomst strekkende tot schadevergoeding bij massaschade de rechter kunnen verzoeken die overeenkomst verbindend te verklaren voor personen aan wie de schade is veroorzaakt. In artikel 1015 wordt bepaald dat de tijdens de behandeling van voornoemd verzoek lopende procedures worden geschorst indien daartoe wordt verzocht door een van de bij het akkoord betrokken partijen.
Van het internet geplukt:
De praktijk laat zien dat, wanneer zich een geval van massaschade voordoet, de slachtoffers een organisatie oprichten die in allerlei opzichten hun belangen behartigt. Dat is gebeurd in de zaak-Volendam, in de Dexia-zaak, in de Egalease-zaak en in de DES-zaak, waarvoor het DES-centrum is opgericht. Dit sluit niet uit dat ook een bestaande organisatie zich de belangen kan aantrekken. De Consumentenbond heeft dat gedaan in de Dexia-zaak. Op enig moment komt de schadeafwikkeling aan de orde, en dan zal de rechter, mede afhankelijk van de andere activiteiten van de organisatie die zich bij de rechter presenteert, moeten vaststellen of deze organisatie voldoende representatief is om in het kader van dit voorstel een overeenkomst aan de rechter voor te leggen. Een organisatie die is opgericht door de veroorzakers van de schade zal minder snel worden beschouwd als een representatieve organisatie dan een organisatie die representatief is voor de benadeelden. Een en ander kan echter ook afhangen van de eventuele instemming van de benadeelden met de organisatie.
Het is dus eigenlijk de bedoeling dat er een belangenorganisatie wordt opgericht door de slachtoffers of dat een belangenorganisatie zich de betreffende zaak aantrekt. Voor mij zijn de clubs als SLV / EL, consumentenbond, en VEB niet een belangenorganisatie voor de slachtoffers, maar eerder een nachtmerry. De rechter zal moeten nagaan, of de betreffende organisatie over voldoende steun van zijn achterban geniet, dus hier hoef je in feite niet wakker van te liggen.
Bij het betreffende wetsartikel, wordt ook de mogelijkheid van een opt-out besproken. Dit houdt in dat mensen die zich niet kunnen vinden in de schikking er binnen een bepaalde termijn uit kunnen stappen. Zij kunnen dan zelf gaan procederen.
Artikel 17 GW
Niemand kan tegen zijn wil worden afgehouden van de rechter die de
wet hem toekent.
Vrgr Pewi.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: nachtmerrie: CB/SLV laten schikking algemeen verbindend verk

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

ze hebben het voor elkaar gekregen dat 80% ja heeft gezegd !

het maakt niet uit of dat eerlijk is gedaan of niet, SLV heeft kaartjes met JA erop..

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: nachtmerrie: CB/SLV laten schikking algemeen verbindend verk

Ongelezen bericht door anne_ »

Pewi ons werd een organisatie door de strot geduwd die onze belangen zou behartigen. Radar stond daar vierkant achter, Mr. Schoneville werd naar voren geschoven die zou de klus wel even klaren voor de gedupeerden. Waar is deze schone ziel gebleven???? Moeten we nu weer een slachtoffer organisatie op gaan richten? Wederom lid worden van iets wat door hogerhand de grond in wordt geboord? Hier wordt ik helemaal niet goed van. Ben echt even sprakeloos.

Anne.
Laatst gewijzigd door anne_ op 02 jul 2005 01:08, 1 keer totaal gewijzigd.



Gesloten