LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuw persoonlijk schikkingsvoorstel van Dexia:

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
anne_

Re: Nieuw persoonlijk schikkingsvoorstel van Dexia:

Ongelezen bericht door anne_ »

Ik heb niet het genoegen gehad om een pakket in de brievenbus van Dexia te ontvangen. Maar als ik zo de reactie's lees dan vraag ik me af, wat is het verschil tussen de Duisenbergregeling en dit schikkingsvoorstel? Als ik het goed begrijp is het in alle gevallen eerst betalen, dan afwachten wat je eventueel terug krijgt. Eegaleaser eerst bewijzen dat je gehuwd ben, wat een belachelijk schikkingsvoorstel, kan je net zo goed de Duisenbergregeling accepteren.

Anne.

Elias

Ongelezen bericht door Elias »

Hhmmmm, ik kan niet anders concluderen, dan dat de ingediende verweerschriften - zoals Dexia c.s. natuurlijk al aan zag komen, ze kennen hun zwakke punten voor de rechter als geen ander ! - als een dolk tussen de ribben door in de hartstreek is aangekomen.

Dat verklaart ook het feit dat we al een week of wat geen last meer hadden van ene Belegger + en consorten. Werden natuurlijk terug geroepen voor beraad en zullen nu met die dikke post ook wel weer "op de klep gaan vallen" om te trachten de misleiding weer op oorlogssterkte te brengen
Laat alles maar komen. Een lege envellope terug naar Dexia lijkt me wel een goed en duidelijk signaal.......

Ik geraak er steeds meer van overtuigd dat we ijzersterk staan en dat het verzoek tot AVV de grond wordt ingeboord.

aert0001

Ongelezen bericht door aert0001 »

het is vreemd om te bemerken dat de slachtoffers van Dexia telkens na dit soort acties, bozer, vastberadener, sterker en harder worden, de vele mailtjes en telefoontjes hebben allemaal ditzelfde gemeen,
vermoedelijk doet Dexia zichzelf geen goed met deze acties

T :shock: n

Navarre

Ongelezen bericht door Navarre »

Als je met zekerheid kon zeggen wat Dexia denkt te bereiken met deze acties, zou je je antwoord hebben, maar het blijft gissen.

wreker

Ongelezen bericht door wreker »

het is vreemd om te bemerken dat de slachtoffers van Dexia telkens na dit soort acties, bozer, vastberadener, sterker en harder worden, de vele mailtjes en telefoontjes hebben allemaal ditzelfde gemeen,
Dat is een natuurkundige wet aert001 actie geeft reactie :lol:

Elias

Ongelezen bericht door Elias »

Zeker als je de streken van deze lijpe vos al kent. En ze zijn (nog steeds) niet veranderd...... 8)

Oom Dagobert

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Aan het besluit tot deze actie zal bij Dexia een rekensommetje vooraf gegaan zijn.

Stel deze actie kost Dexia € x
Het is aannemelijk dat er een aantal gedupeerden met een zeer lage inleg alsnog (terecht) toehappen en hun aanklacht bij de rechtbank intrekken waardoor Dexia € y goedkoper uit is.
(want daarover bestaat geen twijfel anders deed ze dit niet)
Indien y-z een positief saldo oplevert is deze actie voor Dexia geslaagd.

Een 2de reden tot deze balpointactie kan zijn dat ze over een paar weken bij de behandeling WCAM graag zal aantonen hoeveel gedupeerden er al vrijwillig* van Duisenberg gebruik gemaakt hebben.
(* vrijwillig betekent overgehaald met kadootjes, eerst €40 met de ja/nee aktie, nu een mooie balpoint en wie weet van de zomer nog een gratis weekend in een bungalowpark in de Ardennen)

En voor het geval DExia toepassing WCAM verliest en Duisenberg dus niet verplicht gaat worden, en dat zien ze nu waarschijnlijk al aankomen, is het voor Dexia zaak voordat het Hof concludeert dat Duisenberg geen algemene oplossing is, om dan al zoveel mogelijk gedupeerden in de tang te hebben, want daarna kan ze het wel schudden.

En tenslotte zal Dexia straks in haar verweer tegen de weigeraars bij de rechtbank opvoeren dat zij haar aanbod in de loop der jaren keer op keer verhoogd heeft in de hoop dat de rechter volgens haar laatste aanbod zal vonnissen en niet waar DExia nu zo bang voor is: geen restschuld en inleg terug.

Dexia weet drommels goed dat ze het volgens de wet gaat verliezen.
Daarom zal ze haar financ. advocaten ingeruild hebben voor slimme adviseurs uit de onderwereld om toch zo weinig mogelijk aan ons uit te keren : vertragingstactiek en een psychologische oorlogsvoering.

Voor mij is deze actie een bewijs dat DExia bang voor een proces is en dus een bevestiging dat ik door moet gaan met procederen, ook al moet ik nog een jaar op mn geld wachten, mijn envelop gaat vandaag retour Dexia.

gr. OD
Laatst gewijzigd door Oom Dagobert op 29 apr 2006 08:36, 1 keer totaal gewijzigd.

kalekip

Ongelezen bericht door kalekip »

het is inderdaad vreemd de verschillen ik krijg 1500 retour voor gemaakte proceskosten daar dit maar een vierde is wat ik al uitgegeven heb aan advocaatkosten gaat ik hier uiteraard niet mee akkoord benieuwd wat mijn advocaat zal zeggen?

Martinvdm

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Ook wij hebben post gehad van Dexia.

Gelijk even alles ingescand en doorgemaild naar Leaseproces. Natuurlijk ga ik hier nooit mee accoord omdat er WEER niet gepraat word over inleg.

Vraag me af of de egaleasers alleen benaderd zijn of of nog mensen in een andere situatie.

Groet,
Martin

Oom Dagobert

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Iedereen is benaderd.
OD.

painter

Ongelezen bericht door painter »

Dit zijn de laatste stuiptrekkingen van de zwijnenbank dexia, ze knijpen hem als een dief en als de laatste mensen over de streep zijn getrokken, dan zullen de overgeblevenen een beter aanbod krijgen zoals de restschuld weg, of 25% van de inleg terug.
Let maar eens op.

Groet

aert0001

Oom Dagobert

Geplaatst op 29 Apr 2006 10:12 door Oom Dagobert

--------------------------------------------------------------------------------

Iedereen is benaderd.
OD.

Neen, dat is ook weer niet het geval!
niet iedereen heeft post gekregen,

T 8) n

Cees O

Ongelezen bericht door Cees O »

Waarschijnlijk dachten ze dat ik heel makkelijk over te halen was want ik krijg slechts 125 euro vergoed voor kosten van een advocaat.
Ze hebben er dus flink werk van gemaakt door ieder een apart voorstel te doen
Ze krijgen van mij de pen en de envelop retour met iets zwaars er in. :twisted: :evil:

hathor

Ongelezen bericht door hathor »

Dan begint het er toch op te lijken dat de mensen die een zeer grote kans hebben een rechtszaak te winnen (en dan bedoel ik de eegaleasers) dit nieuwe voorstel van Dexia hebben ontvangen. Dan gaat het hier om de Duisenbergregeling + als extra een vergoeding van de advocaatkosten. In mijn brief stond EUR 125 voor advocaatkosten Leaseproces met een extra alinea, dat als ik EUR 895 had betaald (en dat is inderdaad zo) ik dit laatste bedrag extra zou ontvangen. Verder was het natuurlijk het bekende optel- en aftrekwerk met als uiteindelijk resultaat dat ik ongeveer EUR 4000 zou moeten betalen. Wat mij betreft kunnen zij vrolijk op het dak gaan zitten. I'll take my chances. Ik heb niet voor niets vorig jaar een advocaat ingeschakeld. Het gaat er bij mij niet in dat nu een rechter in een duidelijke eegaleasezaak ineens ten nadele zou gaan beslissen. Maar om heel eerlijk te zijn: ik zal blij zijn als eindelijk alles achter de rug is en ik denk dat dat voor heel veel mensen geldt.

Willems

Ongelezen bericht door Willems »

Dexia blijft het link spelen!!

De mens is vergeetachtig, gauw vermoeid en smacht maar geestelijke bevrijding, waarbij dikwijls alles goed is zelfs het nadeel!!
Dexia speelt handig hierop in: De zaak uittrekken, tenslotte geestelijke vermoeidheid veroorzaken om dan die handig uit te buiten: geestelijke bevrijding door eieren voor het geld te kiezen.

Er zijn altijd mensen die het echt beu zijn, hiervoor te vinden en beschouwen dit aanbod als een gunstige verlossende uitweg, wat tevens
door Dexia graag meegenomen wordt als voordeel.
Het lijkt gunstig, maar wie kan bewijzen dat het ongunstig is wanneer het als bevrijding geldt?
Zo wordt onrecht, recht en welke rechter heeft de moed om te zeggen, dit kan niet dit is onrechtmatig t.a.v. de maatschappij!
Zolang het volk dit soort dingen zonder meer slikt, zal het hen voorgeschoteld worden en velen zullen het ook rauw inslikken!!

Martinvdm

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Klopt Hathor...

Dit is nu de 3e keer dat Dexia een schikking of voorstel aanbied. Natuurlijk ga ik hier niet mee accoord omdat ik denk dat ik bij de rechter een veeeel beter resultaat kan halen. Immers, over de betaalde inleg kan ik niks terug vinden in dit 'mooie' voorstel.

Dexia gaat naar mijn mening eindelijk beseffen dat Hollanders ondanks het tolerante karakter toch niet belazerd willen worden en daar voor zullen knokken tot de hoogste rechter !! IK WEL IN IEDER GEVAL !!

Ik hoop dat er meer mensen zo zullen denken en alsnog dit voorstel naast zich neer leggen. Natuurlijk is dit een besluit dat iedereen voor zichzelf moet maken.

Groet,
Martin

aert0001

IK WEL IN IEDER GEVAL !!
ik ook, dat zijn er dus minstens 2

T :wink: n

empie

Ongelezen bericht door empie »

En hier is nummer 3! :wink:

carmen112

Ongelezen bericht door carmen112 »

Wij hebben ook het voorstel gehad en gaan ook zeker niet accoord.

Janny

Ongelezen bericht door Janny »

dit is nr 5

Gesloten