LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuws: dexia

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Nieuws: dexia

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Googel eens op

dexia + oplichting

heel interessant wat je dan allemaal tegenkomt.

en

http://www.belegger.nl/koersen.php?page ... naam=DEXIA

misschien iets voor belegger+, speculeren in dexia's overname..

Eyedaho
Berichten: 138
Lid geworden op: 09 jul 2007 16:12

Re: Nieuws: dexia

Ongelezen bericht door Eyedaho »

De bankgroep Dexia start met een Ecokrediet Woning, een lening op afbetaling voor het financieren van werken die energiebesparingen opleveren. Het Ecokrediet is voor dezelfde looptijd ongeveer 0,75 % goedkoper dan een klassieke lening op afbetaling. Het Ecokrediet Woning geldt voor ramen met dubbele beglazing, verwarmingsinstallaties, thermostatische kranen, warmwaterketels, isolatiemateriaal en zonne-energie. (MH) bron: De Standaard

Blijkbaar een bank die meegaat met z'n tijd. Prachtig initiatief zo'n millieubewuste kredietverstrekking, wat jij nietenwerper?

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: Nieuws: dexia

Ongelezen bericht door cornelis »

Blijkbaar een bank die meegaat met z'n tijd.
Alleen jammer dat deze bank op ander gebied zo ver achter loopt,en blijkbaar denkt dat ze zonder vergunnigen de mensen op mogen lichten

Eyedaho
Berichten: 138
Lid geworden op: 09 jul 2007 16:12

Re: Nieuws: dexia

Ongelezen bericht door Eyedaho »

Daar moeten ze nu dan ook voor betalen, van fouten leert men.

flipvanderwaal
Berichten: 390
Lid geworden op: 08 apr 2007 22:47

Re: Nieuws: dexia

Ongelezen bericht door flipvanderwaal »

denkt dat ze zonder vergunnigen de mensen op mogen lichten
Iedereen is onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: Nieuws: dexia

Ongelezen bericht door cornelis »

Iedereen is onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
Hoe kan je dan verklaren dat er vaak wordt beweerd dat het eigenschuld is.
Of vind je dat dexia geen schuld mag hebben en dat het sowieso eigenschuld is,en kom a.u.b niet met het verhaal van dollar tekens dat is wel erg makkelijk.

flipvanderwaal
Berichten: 390
Lid geworden op: 08 apr 2007 22:47

Re: Nieuws: dexia

Ongelezen bericht door flipvanderwaal »

en kom a.u.b niet met het verhaal van dollar tekens dat is wel erg makkelijk.
Waarvoor tekende u dat contract dan? Om geen geld te verdienen?

onfer
Berichten: 41
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:00

Re: Nieuws: dexia

Ongelezen bericht door onfer »

Een heleboel mensen tekenden omdat ze dachten dat ze spaarden, en geen benul hadden van beleggen, laat staan van beleggen met geleend geld. Hoe vaak moet dat nog gezegd worden? We weten zo langzamerhand wel hoe dom deze groep (waar wij ook bij horen) is, o.k. En waar wij ons dan ook hard voor maken is het feit dat wij beter voorgelicht hadden moeten worden, eerlijk en recht doorzee.
"Meneer, weet u dat u gaat beleggen met geleend geld, en dat de beurs op het ogenblik (2001) aan het kelderen is....". Kijk, dán hadden we NIET getekend....

Navarre
Berichten: 663
Lid geworden op: 26 apr 2006 16:21

Re: Nieuws: dexia

Ongelezen bericht door Navarre »

"Meneer, weet u dat u gaat beleggen met geleend geld, en dat de beurs op het ogenblik (2001) aan het kelderen is....". Kijk, dán hadden we NIET getekend....
De beurs was aan het kelderen, dat wil echter niet zeggen dat deze daling zich nog lang zou voortzetten. Indien iedereen op de hoogte zou zijn van schommelingen op de effectenmarkt, dan zouden er geen verliezers en winnaars meer zijn.
Een heleboel mensen tekenden omdat ze dachten dat ze spaarden
Met alle respect, deze mensen hadden zich toch iets beter kunnen verdiepen in hetgeen ze destijds aanschaften.
Zelfs uit de simpele en "zonnige" foldertjes kon men nog wel opmaken dat men zich met effecten inliet.
Dat heeft mijn inziens niks met domheid te maken maar meer met het niet willen zien vd risico's.

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Nieuws: dexia

Ongelezen bericht door Elias »

Even terug naar het onderwerp.
De bankgroep Dexia start met een Ecokrediet Woning, een lening op afbetaling voor het financieren van werken die energiebesparingen opleveren. Het Ecokrediet is voor dezelfde looptijd ongeveer 0,75 % goedkoper dan een klassieke lening op afbetaling. Het Ecokrediet Woning geldt voor ramen met dubbele beglazing, verwarmingsinstallaties, thermostatische kranen, warmwaterketels, isolatiemateriaal en zonne-energie. (MH) bron: De Standaard

Blijkbaar een bank die meegaat met z'n tijd. Prachtig initiatief zo'n millieubewuste kredietverstrekking,.......
Zou het misschien zo kunnen zijn, dat deze ( in de Belgische overheid verweven ) bank hiervoor overheidsubsidie ontvangt, de belastingbetaler in Belgie deze korting dus zelf al betaalt, Dexia hiermede gratis reclame mag maken, in feite oneerlijke concurentie bedrijft en de door Eyehado toebedeelde ( of bevooroordeelde ) pluim eigelijk de Belgische overheid toekomt .....? :roll:

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: Nieuws: dexia

Ongelezen bericht door cornelis »

niet willen zien vd risico's.
En verhullen van de risico's door dexia.

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Nieuws: dexia

Ongelezen bericht door pluutje »

Pardon ''Eyehado'' :roll: :wink:

Eyedaho
Berichten: 138
Lid geworden op: 09 jul 2007 16:12

Re: Nieuws: dexia

Ongelezen bericht door Eyedaho »

Even terug naar het onderwerp
:lol: Die Elias, je bent toch niet echt in de veronderstelling dat dit werkelijk een onderwerp is? :lol: :lol:

Als ikwaseenbeetjedom/b17 weer eens een loze kreet doet rondgaan wil dat toch niet zeggen dat daar ook maar enigzins serieus op ingegaan dient te worden?

Begrijp me niet verkeerd hoor, van mij mag je over het, door ikwaseenbeetjedom gekozen onderwerp nog jaren doorkletsen.
Mijn reaktie eerder was alleen maar een poging om te laten zien dat je hier voor alles wel een een onderwerp kunt openen en er vervolgens nietszeggende reacties op kunt geven, waar dan ook weer, ongelovelijk maar waar, op gereageerd wordt.

Nou succes verder he! :wink:

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Nieuws: dexia

Ongelezen bericht door Janny »

Dexia opgelicht voor € 300 miljoen

VRIJDAG 11 MEI 2007, 09:06



Dexia is door een gewezen werknemer voor ongeveer € 300 miljoen opgelicht. Dat werd door de bankverzekeraar bevestigd. De fraude wordt door het Brusselse gerecht onderzocht. De fraude werd gepleegd door een obligatiehandelaar van Dexia. De man zou de interne controleprocedures van de bank hebben omzeild om uiterst risicovolle beleggingen te doen. De risico's waren niet ingedekt. De fraude van € 300 miljoen is groter dan aanvankelijk werd gemeld. Al in 2001 werd Dexia door de Commissie voor het Bank-, Financie- en Assurantiewezen (CBFA) verplicht de affaire naar buiten te brengen. Toen werd er echter een bedrag genoemd van € 108 miljoen. De betrokken obligatiehandelaar is inmiddels ontslagen. In 2001 werd ook een gerechtelijk onderzoek opgestart. Naast de obligatiehandelaar werden daarbij ook twee ex-werknemers van een Zwitserse bank in verdenking gesteld. Zij zouden de hoofdverdachte hebben geholpen bij het uitvoeren van de uiterst risicovolle beleggingen. Dexia heeft zich burgerlijke partij gesteld. (MH)
Dit was onderwerp!
Kijk eens naar de datum!!! 2001.
Ook in eigen huis had dexia luizen.
Janny

Eyedaho
Berichten: 138
Lid geworden op: 09 jul 2007 16:12

Re: Nieuws: dexia

Ongelezen bericht door Eyedaho »

Dit was onderwerp!
Jij ziet blijkbaar ook door de bomen het bos niet meer Janny, met dank aan al die non-onderwerpen die geplaatst worden.

Het onderwerp over die oplichting van Dexia door een eigen medewerker, is op 12 juli aangemaakt door Bromtol "Hoe zou Dexia zich nu voelen", je hebt bij dat onderwerp zelf ook nog een bijdrage geleverd.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Nieuws: dexia

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Je komt nog véél meer tegen als je Googelt op

dexia + oplichting


zo'n lachertje als eyedaho er van probeert te maken is het m.i. zeker niet.

Julika
Berichten: 403
Lid geworden op: 30 nov 2003 18:50

Re: Nieuws: dexia

Ongelezen bericht door Julika »

De non-onderwerpen
van Eyedaho
zijn het niet eens waard mijn nederlands op te frissen.

LG Julika -

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Nieuws: dexia

Ongelezen bericht door pluutje »

Geplaatst op 18 Jul 2007 08:16 door Eyedaho
--------------------------------------------------------------------------------
Quote:
Even terug naar het onderwerp

Mijn reaktie eerder was alleen maar een poging om te laten zien dat je hier voor alles wel een een onderwerp kunt openen en er vervolgens nietszeggende reacties op kunt geven, waar dan ook weer, ongelovelijk maar waar, op gereageerd wordt.


Jou reacties zijn vaak ook ongelovelijk..! :roll:

Martinvdm

Re: Nieuws: dexia

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Of ongelooflijk maar waar... :wink:

We weten wat je bedoeld Eydehado .. :wink: en daar gaat het om...

Eyedaho
Berichten: 138
Lid geworden op: 09 jul 2007 16:12

Re: Nieuws: dexia

Ongelezen bericht door Eyedaho »

:lol: Anton en Martin hartelijk dank dat jullie mij aanspreken op deze vreselijke taalfout.

Toen ik jullie corrigerende post las dacht ik bij mezelf, zou ik de enige zijn die zulke grove taalfouten maakt? Dus ik heb even 5 minuutjes gebruik gemaakt van de zoekfunctie op dit forum.

Anton heb ik maar buiten beschouwing gelaten, want die zegt toch niks.

Maar Martin.....na 5 minuutjes de volgende foutjes gevonden;
Mijn vader is in 1987 100.000 gulden verspeeld
Ik zal ook vast niet de enigste zijn
(deze vond ik wel erg komisch, nee hoor Martin je bent niet de enige :wink: )
Men sluit een contract af in maart 1998 en vernietigd dit
Men verondersteld een termijn van 5 jaar NADAT de partner op de hoogte was van het contract...
Een kat in het nauw doet rare sprongen
(Wat doet de kat? Die maakt rare sprongen! :wink: )

Geeft niks hoor Martin, ik begrijp ook wel wat jij zegt. :lol: :wink:

Gesloten