LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ook schikking bij verlenging volgens dexia site
-
Ook schikking bij verlenging volgens dexia site
Mijn contract is in 2002 verlopen...omdat ik restschuld destijds niet kon voldoen heb ik onder protest verlengd....in 2004 heb ik deze verlenging "tussentijds"beeindigd en de restschuld voldaan.
Twijfel nu of ik in aanmerking kom voor schikking(2/3e)
Sinds kort staat onderstaande op site dexia wil dit nu zeggen dat ik ook onder de schikking val want begrijp niet goed wat "een afgelopen(na boete looptijd")...inhoud
---------------------------------------------------------------------------------Dexia site
Komt een contract na de een verlengingsperiode van 3 jaar ook in aanmerking voor de schikking?
Ja, een afgelopen (na boete-looptijd) verlengingsovereenkomst komt ook in aanmerking voor de eventuele schikking.
---------------------------------------------------------------------------------
Twijfel nu of ik in aanmerking kom voor schikking(2/3e)
Sinds kort staat onderstaande op site dexia wil dit nu zeggen dat ik ook onder de schikking val want begrijp niet goed wat "een afgelopen(na boete looptijd")...inhoud
---------------------------------------------------------------------------------Dexia site
Komt een contract na de een verlengingsperiode van 3 jaar ook in aanmerking voor de schikking?
Ja, een afgelopen (na boete-looptijd) verlengingsovereenkomst komt ook in aanmerking voor de eventuele schikking.
---------------------------------------------------------------------------------
Re: Ook schikking bij verlenging volgens dexia site
Wanneer 2/3 van die restschuld na de 3 jaar verlenging nog teveel is om in één keer te betalen, zou je dan ook voor dat resterende bedrag een betalingsregeling kunnen krijgen van Dexia?
Wie weet dit.
Wie weet dit.
-
Hallo trudy
Ik had ook verlenging voor 3 jaar maar dan kan je tussentijds stoppen...dan wordt de restschuld berekend en kan je in termijnen betalen...in mijn geval heb ik de restschuld in 6 maanden voldaan.
Zoals ik het begrijp moet wel eerst de hele restschuld hebben voldaan en daarna krijg je pas 2/3 terug...je kan dus niet verrekenen
Waar ik echter benieuwd naar ben of ik uberhaubt in aanmerking kom voor de schikking omdat ik na 2 1/2 jaar verlenging de restschuld voldaan heb.
Ik had ook verlenging voor 3 jaar maar dan kan je tussentijds stoppen...dan wordt de restschuld berekend en kan je in termijnen betalen...in mijn geval heb ik de restschuld in 6 maanden voldaan.
Zoals ik het begrijp moet wel eerst de hele restschuld hebben voldaan en daarna krijg je pas 2/3 terug...je kan dus niet verrekenen
Waar ik echter benieuwd naar ben of ik uberhaubt in aanmerking kom voor de schikking omdat ik na 2 1/2 jaar verlenging de restschuld voldaan heb.
Maar als je niet die restschuld terug kan betalen en je geen lening krijgt i.v.m. die BKR-reg. wat dan? Kan je dus niet in aanmerking komen. Dit klopt toch niet?Zoals ik het begrijp moet wel eerst de hele restschuld hebben voldaan en daarna krijg je pas 2/3 terug...je kan dus niet verrekenen
Ben je dan niet een ex-klant van Dexia waar ze niks meer mee van doen hebben?Waar ik echter benieuwd naar ben of ik uberhaubt in aanmerking kom voor de schikking omdat ik na 2 1/2 jaar verlenging de restschuld voldaan heb.
Ik weet dit echt niet.
Dexia's wegen zijn voorlopig nog ondoorgrondelijk.
Wel geven ze aan, dat verrekening plaats zal vinden met eerdere afgelopen contracten met een positief resultaat.
Ze "plussen" dus steeds in eigen voordeel en dat zal in genoemd voorbeeld helaas niet anders zijn.
Zal me niet verbazen, dat een hoop mensen die zich nu nog steeds bij Leaseverlies melden en betalen ! alsnog zeer boos en teleurgesteld gaan worden.
Tot de laatste snik zal Dexia het achterste van haar tong niet laten zien.
Wel de voorzijde daarvan ( en dat is zo'n gespleten dingetje).
Dexia kan en mag nog steeds zo veel manipuleren als ze zelf wil, als ware ze nog steeds een van de twee partijen die een overeenkomst aangingen.
En de meeste contracten zijn ongeldig, nietig, vernietigd, vernietigbaar, op zijn minst corrupt, kortom nog minder dan lucht.
Daarom is het bovenal zo smerig, dat Consumentenbond, st. LV etc. zich hebben laten hoereren en dat over onze rug.
Elias
Wel geven ze aan, dat verrekening plaats zal vinden met eerdere afgelopen contracten met een positief resultaat.
Ze "plussen" dus steeds in eigen voordeel en dat zal in genoemd voorbeeld helaas niet anders zijn.
Zal me niet verbazen, dat een hoop mensen die zich nu nog steeds bij Leaseverlies melden en betalen ! alsnog zeer boos en teleurgesteld gaan worden.
Tot de laatste snik zal Dexia het achterste van haar tong niet laten zien.
Wel de voorzijde daarvan ( en dat is zo'n gespleten dingetje).
Dexia kan en mag nog steeds zo veel manipuleren als ze zelf wil, als ware ze nog steeds een van de twee partijen die een overeenkomst aangingen.
En de meeste contracten zijn ongeldig, nietig, vernietigd, vernietigbaar, op zijn minst corrupt, kortom nog minder dan lucht.
Daarom is het bovenal zo smerig, dat Consumentenbond, st. LV etc. zich hebben laten hoereren en dat over onze rug.
Elias
-
Ben je dan niet een ex-klant van Dexia waar ze niks meer mee van doen hebben?
Ik weet dit echt niet.
Ben inderdaad een ex klant die voldaan heeft aan alle betaalverplichtingen....en zal inderdaad wel als 1 van de laatste aan de beurt zijn voor "compensatie"maar over mensen die velengd hebben kan ik maar weinig info vinden over rechten op schikking.
Iemand anders wellicht een idee?
Zo te lezen kom je toch in aanmerking voor die schikking.Komt een contract na een verlengingsperiode van 3 jaar ook in aanmerking voor de schikking?
Dit las ik op de Dexia-site.
richard 789 ,
ik zou er maar niet voor 100% vanuit gaan dat je daaronder valt!
dexia hult zich altijd in nevelen als het om terug betalen gaat.
na boete looptijd is zo'n nevel!!
laat een jurist of deskundige er zich overuit spreken!
succes
vrgr
henk geluk
ik zou er maar niet voor 100% vanuit gaan dat je daaronder valt!
dexia hult zich altijd in nevelen als het om terug betalen gaat.
na boete looptijd is zo'n nevel!!
laat een jurist of deskundige er zich overuit spreken!
succes
vrgr
henk geluk
-
trudy dat stukje had ik dus ook gequote maar ik ben dus gestopt na 3 jaar(nomrale looptijd)+ 2 1/2 jaar verlenging en de quote is
een afgelopen (na boete-looptijd) verlengingsovereenkomst
Maar wat houdt dat in???
een afgelopen (na boete-looptijd) verlengingsovereenkomst
Maar wat houdt dat in???
Richard,
Wat let je om Dexia hierover te bellen? Uiteindelijk ben je altijd een keurige betaler geweest. Zelfs je restschuld betaald toch?
Dan heb je wel zekerheid.
Wat let je om Dexia hierover te bellen? Uiteindelijk ben je altijd een keurige betaler geweest. Zelfs je restschuld betaald toch?
Dan heb je wel zekerheid.
Halo ik heb ook verlengt omdat ik schuld niet kan betalen. Kan ikdit nu stopzetten? Ik snap niets meer van. Ik kom uit indonesie. Heb dat konrak getekent, maar sprak niet eens nederland toen. Nu wel, maar schrijfen niet zo goed. Wat moet ik doen. Ik heb verlengt. Krijg ik terug of moet ik nu betalen? met groetem. sarmila