LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OPROEP PB voor landelijke demonstratie 1 juni

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

OPROEP PB voor landelijke demonstratie 1 juni

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Waar blijft de oproep van Payback aan zijn leden voor de demonstratie op 1 juni?

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: OPROEP PB voor landelijke demonstratie 1 juni

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Janneke,

Die oproep via een Nieuwsbrief komt niet omdat PAL zich niet laat chanteren door payback en Beursklacht.
Payback had eisen gesteld om de demonstratie aan te kondigen.
Zo eisten zij spreektijd voor die ex Dexia jongens van Beursklacht op onze informatieavonden in ruil voor de aankondiging van de demonstratie.
PAL laat zich niet chanteren en heeft dit dan ook met de grootste verachting afgewezen.
Als dit de manier moet zijn waarop belangenbehartigers met elkaar om moeten gaan om gedupeerden te helpen, dan kiezen wij toch voor de kwaliteit van de eigen vrijwiligers, advocaten/juristen en een gratis lidmaatschap en niet voor een onbetrouwbaar payback.
Dit laatste blijkt weer uit de posting van Pieter in de Agende, afgelopen nacht na 2 uur.
Ondanks verzoeken om de Agenda schoon te houden en geen eigen reclame te plaatsen, provoceert Pieter weer door hun informatiedagen aan te kondigen.

Ondanks de weigering van payback zal de demonstratie van komende woensdag 1 juni de grootste worden die gehouden is op aandelenlease gebied.

Groeten,
Piet

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: OPROEP PB voor landelijke demonstratie 1 juni

Ongelezen bericht door JH »

ex Dexia jongens van Beursklacht
En zij worden via PB gepromoot om nu ineens de belangen van gedupeerden te behartigen tegen hun ex-werkgever. Ik vraag mij af of dit wel mag en kan. :evil:

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: OPROEP PB voor landelijke demonstratie 1 juni

Ongelezen bericht door Dubio »

Zou ik ook eens op zo'n avand mogen spreken over begrijpend lezen en eigen verantwoordelijkheid. Toch 2 deugden waar je wat aan hebt in het leven.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: OPROEP PB voor landelijke demonstratie 1 juni

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo JH,

In en eerder topic heb ik het volgende geschreven over Beursklacht:
Piet


Geplaatst op 23 Apr 2005 10:57 door Piet


--------------------------------------------------------------------------------

Op bladzij 6 van het oude forum van payback over Dexia vindt je een topic over Beursklacht en wie ze zijn. Deze topic is van 27 januari 2004.
Deze topic is terug te vinden op de website van payback onder oud payback forum

Aert0001 (Ton) en Pallu weten hier alles van.

Inmiddels heeft Beursklacht hun tekst aangepast op hun site en de werkzaamheden bij Bank Labouchere weggepoetst.

Wat was de oorspronkelijke tekst:

Beursklacht is een initiatief van Gerard Burggraeve en Dennis Benschop.

Door hun samenwerking aan een Risico Management project bij Bank Labouchere, en later Dexia Nederland, hebben zij elkaar ruimschoots kunnen aftasten op die eigenschappen, welke voor Beursklacht van essentieel belang zijn:

Gedegen kennis van risicobeheersing en het afhandelen van financiële geschillen.
Ideeën vertalen in een stuk automatisering, teneinde efficiëntere werkomstandigheden te creeëren.
De samenwerking klikte zo goed, dat daar de basis werd gelegd voor de huidige samenwerking.
Enz. enz.

Door hun relatie met Bank Labouchere stond ook het volgende op hun site :

Beursklacht zal zaken niet in behandeling nemen over een periode waarbij 1 of meerdere van de oprichters werkzaam waren bij een instelling, en zal zich onthouden van enige uitspraken over deze zaken, nog direct, nog door tussenkomst van, of inschakeling van derden.

Het is maar dat je het weet.
Groeten,
Piet

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: OPROEP PB voor landelijke demonstratie 1 juni

Ongelezen bericht door JH »

Ik herinner het mij Piet. :wink: Vandaar mijn eerdere reactie. Ik wist alleen niet meer waar het precies stond. Bedankt.

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: OPROEP PB voor landelijke demonstratie 1 juni

Ongelezen bericht door pluutje »

Geplaatst op 26 Mei 2005 09:45 door Dubio


--------------------------------------------------------------------------------

Zou ik ook eens op zo'n avand mogen spreken over begrijpend lezen en eigen verantwoordelijkheid. Toch 2 deugden waar je wat aan hebt in het leven.
Dubio,

Je leeft je toch al uit op het Forum!
Gedupeerden zullen dat wel ruim voldoende vinden vermoed ik?

Ron2
Berichten: 34
Lid geworden op: 29 okt 2003 19:15

Re: OPROEP PB voor landelijke demonstratie 1 juni

Ongelezen bericht door Ron2 »

nou... zo'n uitgekiende kans om een radar trol in levende lijve te ontmoeten moeten we niet laten lopen......

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: OPROEP PB voor landelijke demonstratie 1 juni

Ongelezen bericht door pluutje »

Ron2,

Zit iets in, niet aan gedacht :wink:
Laat maar komen dan :lol:

shamyrah
Berichten: 395
Lid geworden op: 11 mei 2004 22:52

Re: OPROEP PB voor landelijke demonstratie 1 juni

Ongelezen bericht door shamyrah »

Piet, is dit het hele verhaal of jouw verhaal ??

A3

Kor S
Berichten: 588
Lid geworden op: 26 feb 2005 12:01

Re: OPROEP PB voor landelijke demonstratie 1 juni

Ongelezen bericht door Kor S »

heren a3 en piet, :idea:

kom nu ,s gezamelijk naar den haag. AKTIE. 8)

na afloop nemen jullie samen een neut.
eind goed al goed. simpel? o k maar zie ,t ruim.
Laatst gewijzigd door Kor S op 26 mei 2005 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.

shamyrah
Berichten: 395
Lid geworden op: 11 mei 2004 22:52

Re: OPROEP PB voor landelijke demonstratie 1 juni

Ongelezen bericht door shamyrah »

Jammer voor jouw Kor ik ben geen heer. :wink:

Groetjes A3

Kor S
Berichten: 588
Lid geworden op: 26 feb 2005 12:01

Re: OPROEP PB voor landelijke demonstratie 1 juni

Ongelezen bericht door Kor S »

a3 wist ik niet dame en heer dan ,o k .
maar verlies ons [gezamelijk ] doel niet uit ,t oog. :wink:
h.g kor

h.klaas
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 jan 2005 00:31

Re: OPROEP PB voor landelijke demonstratie 1 juni

Ongelezen bericht door h.klaas »

Sinds wanneer is PAL een vereniging geworden?
Als dit de manier moet zijn waarop belangenbehartigers met elkaar om moeten gaan om gedupeerden te helpen, dan kiezen wij toch voor de kwaliteit van de eigen vrijwiligers, advocaten/juristen en een gratis lidmaatschap en niet voor een onbetrouwbaar payback.
Wilt u zich aanmelden als gratis lid van PAL, klik hier.
Zover ik weet is PAL niets meer dan een prive club van drie mensen die donaties werven voor de gedane arbeid.
In het verleden is dat zeer stellig door PAL en aanhang gesteld.
PAL is geen vereniging, PAL is geen kerk, PAL is geen college, PAL is geen....

lid·maat·schap (het ~)
1 het lid zijn van een vereniging of college of kerkgenootschap


Hoe kun je in hemelsnaam lid worden van iets wat geen vereniging of ietsdergelijks is? of zie ik het verkeerd?

H. Klaas

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: OPROEP PB voor landelijke demonstratie 1 juni

Ongelezen bericht door pluutje »

Wat maakt het uit hoe 'het heet' als de bedoeling maar goed is. Toch?

Steph
Berichten: 35
Lid geworden op: 31 mar 2005 22:03

Re: OPROEP PB voor landelijke demonstratie 1 juni

Ongelezen bericht door Steph »

JUIST,

In tegenstelling tot echte stichtingen danwel verenigingen is Piet(PAL) volkomen afhankelijk. Een Advocaat of een juridisch onderlegt iemand zullen voorzien van een onafhankelijk en tenminste (hoogstwaarschijnlijk) juist advies. (In tegenstelling tot een gepensioneerd militair).

Piet dit is geen belediging. Ik heb respect voor uw inzet en ik begrijp dat u laaiend bent omdat u (waarschijnlijk) uw zuurverdiende pensioensvoorziening kwijt bent. Wanneer iemand persoonlijk advies aan u vraagt dan moet u maar adviseren wat u wilt maar probeer niet op een openbaar forum mensen te beïnvloeden tot iets wat misschien in zijn/haar situatie niet verstandig is.

h.klaas
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 jan 2005 00:31

Re: OPROEP PB voor landelijke demonstratie 1 juni

Ongelezen bericht door h.klaas »

Nou Pluutje,

Ik denk toch dat het wel wat uitmaakt.
Het hebben van leden brengt verplichtingen met zich mee. Zoals een gekozen bestuur, statuten of iets dergelijks. Inzage financiele stukken en ga zo maar door. Daarbij denk je als je aanmeld dat je lid bent van PAL terwijl het geeneens mogelijk is in de huidige vorm van PAL.
Tenzij PAL getransformeerd is tot een vereniging. Dan mijn vraag.
Is PAL een vereniging met volledige rechtsbevoegdheid of met beperkte?
Waar zijn de statuten te raadplegen.?
Rechtsvormen: De vereniging

Een vereniging is een samenwerkingsvorm tussen twee of meer personen (leden), die volgens bepaalde regels een bepaald doel willen verwezenlijken. Dit doel mag niet zijn het maken van winst ter verdeling onder de leden. Een vereniging mag dus wel winst maken, maar die moet dan ten goede komen aan het gemeenschappelijke doel.
De hoogste macht bij de vereniging ligt bij de Algemene Ledenvergadering, waarin in principe ieder van de leden ten minste één stem heeft. Deze Algemene Ledenvergadering benoemt het bestuur meestal uit haar midden. Het bestuur heeft de leiding over de dagelijkse gang van zaken in de vereniging.

Oprichtingsvereisten
Aansprakelijkheid
Belastingen
Sociale zekerheid
Continuïteit

Oprichtingsvereisten
Alle verenigingen hebben rechtspersoonlijkheid. Er zijn twee soorten:

Verenigingen met volledige rechtsbevoegdheid. Dit zijn verenigingen die zijn opgericht bij notariële akte, waarin de statuten zijn opgenomen. Verenigingen met volledige rechtsbevoegdheid moeten worden ingeschreven in het handelsregister. Zolang dit niet gebeurt, is iedere bestuurder naast de vereniging hoofdelijk aansprakelijk.

Verenigingen met beperkte rechtsbevoegdheid. Dit zijn verenigingen waarvan de statuten niet zijn opgenomen in een notariële akte. Deze verenigingen kunnen geen erfgenaam zijn en geen registergoederen verkrijgen. Een vereniging met beperkte rechtsbevoegdheid mag, maar hoeft niet te worden ingeschreven in het handelsregister.
In de statuten worden de belangrijkste regels van de vereniging vastgelegd. Als de vereniging bij notariële akte wordt opgericht, moeten de volgende punten in de statuten worden opgenomen:
de naam en de plaats van vestiging
het doel
de verplichtingen van de leden tegenover de vereniging
de wijze van bijeenroeping van de algemene vergadering
de wijze van benoeming en ontslag van de bestuurders
de bestemming van het batig saldo van de vereniging na ontbinding
Voor wijziging van de statuten van een vereniging die bij notariële akte is opgericht, is ook een notariële akte vereist. Naast statuten wordt er door verenigingen vaak een huishoudelijk reglement gehanteerd, waarin de meer specifieke regels voor de vereniging zijn opgenomen.
Aansprakelijkheid
De bestuurders en leden van een vereniging met volledige rechtsbevoegdheid zijn niet aansprakelijk voor de verplichtingen van de vereniging, ook niet na ontbinding en faillisement.

Als de vereniging onder de vennootschapsbelasting valt, is echter de anti-misbruikwetgeving van toepassing en kunnen bestuurders onder omstandigheden aansprakelijk worden gehouden (zie bij BV).

Bestuursleden van een vereniging met beperkte rechtsbevoegdheid zijn, naast de vereniging zelf, hoofdelijk aansprakelijk. Zoals hiervoor vermeld, kan het bestuur van een vereniging met beperkte rechtsbevoegdheid de vereniging inschrijven in het handelsregister. Het voordeel van de inschrijving is, dat de bestuurders slechts hoofdelijk aansprakelijk zijn voorzover de wederpartij aannemelijk maakt dat de vereniging niet aan haar verplichtingen zal voldoen.

Belastingen
Als een vereniging een onderneming drijft, moet over de winst uit die onderneming vennootschapsbelasting worden betaald. Er is, grofweg gesteld, sprake van een onderneming als er voldoende mate van arbeid en organisatie bestaat waarmee stelselmatig winst wordt gemaakt en als er concurrerende werkzaamheden worden verricht.

Zeer complex is de vraag of een vereniging BTW moet afdragen. Raadpleeg hiervoor een belastingdeskundige of de belastingdienst.

Sociale zekerheid
Bestuurders van verenigingen zijn in principe niet in loondienst en vallen daarom niet onder de werknemersverzekeringen. Vanzelfsprekend kunnen verenigingen wel werknemers in dienst hebben.

Continuïteit
Verenigingen worden aangegaan voor onbepaalde tijd. Ze worden onder meer in de volgende gevallen ontbonden:

als de algemene vergadering besluit de vereniging op te heffen
door het ontbreken van leden
als gevolg van een faillissement
Laatst gewijzigd door h.klaas op 26 mei 2005 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: OPROEP PB voor landelijke demonstratie 1 juni

Ongelezen bericht door trudy »

Hoe kun je in hemelsnaam lid worden van iets wat geen vereniging of ietsdergelijks is? of zie ik het verkeerd?

H. Klaas
M u g g e n z i f t e r i j

h.klaas
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 jan 2005 00:31

Re: OPROEP PB voor landelijke demonstratie 1 juni

Ongelezen bericht door h.klaas »

Trudy als jij het muggezifterij vindt dan heb je toch een paar kleine oogklepjes op.

Noem je zelf een vereniging en vervolgens zijn de rechten van de leden niet vastgelegd in statuten en of huisregels. Mooie nieuwe dictatuur van een verenigingsvorm is dat.

Nog wat anders wat me opvalt als PAL inderdaad een vereniging is geworden krijgen ze naast inkomsten belasting-aanslag te maken met venootschapbelasting.
Belastingen
Als een vereniging een onderneming drijft, moet over de winst uit die onderneming vennootschapsbelasting worden betaald. Er is, grofweg gesteld, sprake van een onderneming als er voldoende mate van arbeid en organisatie bestaat waarmee stelselmatig winst wordt gemaakt en als er concurrerende werkzaamheden worden verricht

H. Klaas

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: OPROEP PB voor landelijke demonstratie 1 juni

Ongelezen bericht door Janneke52 »

AUB dames en heren.

Wat PAL ook is maakt me niet uit.
Ik sta pal achter PAL.

Gesloten