LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opt-out hoe te handelen?

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
ben .bridel
Berichten: 195
Lid geworden op: 06 sep 2005 23:14

opt-out hoe te handelen?

Ongelezen bericht door ben .bridel »

Ik ga niet accoord met de Duitenberg regeling.
Ik wil graag dat er in mijn zaak zo spoedig mogelijk actie wordt ondernomen. Ik ben aangesloten bij Leaseproces. Moet ik wachten tot hun mij een opt- out brief sturen, of moet ik er een zelf maken, bijvoorbeeld een voorbeeldbrief te vinden op www.platformaandelenlease.nl ?
Verder ben ik eegaleaser. Moeten wij dan een of twee opt- out brieven
opsturen?
Gaarne reacties.

hathor
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 mei 2005 10:44

Re: opt-out hoe te handelen?

Ongelezen bericht door hathor »

Waarschijnlijk krijg je net als ik de komende week een brief van Leaseproces waarin staat dat je een opt-outbrief kunt sturen naar de notaris. Ik heb zelf de voorbeeldbrief gebruikt van PAL en heb hem gisteren gelijk aangetekend verstuurd. Aangezien je al klant bij Leaseproces bent, zou ik dat zeker doen. Ik heb een kopie opgestuurd aan Leaseproces. Veel succes ermee!

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: opt-out hoe te handelen?

Ongelezen bericht door Pieter »

Beste Ben,

Als je al voor je zelf besloten hebt om te gaan procederen. De voor en nadelen goed tegen elkaar hebt afgewogen. Dan volstaat één opt-out brief waarin partner mede verklaard af te zien van de vaststellingovereenkomst DR.
Je kunt de voorbeeld opt-out gebruiken van de PAL website of leaseverlosser. En deze aanpassen naar de eigen situatie.
Op de Payback website is een Opt-out brief samen te stellen al naar gelang van vereiste gegevens. Na een keuze van burgelijke staat en wel of niet al een Rechtshulpverlener ingeschakeld komt er een invulscherm waarin de vereiste gegevns ingevuld dienen te worden.Vervolgens wordt een op maat gesneden opt-out brief getoond. Deze uitprinten ondertekenen 2 x kopieren, een voor eigen administratie een voor eventueel je rechtshulpverlener en het orgineel ondertekende op sturen naar de notaris.


http://www.pay-back.nl/optout.asp

Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback

CvdH
Berichten: 177
Lid geworden op: 23 okt 2006 19:42

Re: opt-out hoe te handelen?

Ongelezen bericht door CvdH »

Slimmer is dat iedere partij een aparte, opt-out, stuurt als je eegaleaser bent 8)

Althans zo doen wij dat en dan nog één met beide handtekeningen :shock:

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: opt-out hoe te handelen?

Ongelezen bericht door Pieter »

Slimmer is dat iedere partij een aparte, opt-out, stuurt als je eegaleaser bent
Cvdh
Slimmer denk ik niet, apart toesturen heeft geen toegevoegde waarden. Alleen dat je de notaris het moeilijker maakt. Er kan zelfs een miniscuul klein foutje onstaan. Stel een van de opt-out brieven komen niet aan of worden door gelijke tenaamstelling bijvoorbeeld relatie nummer wat overeenkomt niet verwerkt. Dan heb je een klein probleempje, Welleenswaar een klein weinig van toepassing zijnde probleem want kopietje overleggen met verzend en ontvangst bewijs maakt duidelijk dat allebei de opt-out hebben ingestuurd.

Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback

ben .bridel
Berichten: 195
Lid geworden op: 06 sep 2005 23:14

Re: opt-out hoe te handelen?

Ongelezen bericht door ben .bridel »

Iedereen bedankt.
Aan HvdC. Waarom is het beter om ieder apart een opt-out te sturen.
Op het voorbeeldformulier van PAL staan beide handtekeningen op een formulier. Wat is het verschil?

CvdH
Berichten: 177
Lid geworden op: 23 okt 2006 19:42

Re: opt-out hoe te handelen?

Ongelezen bericht door CvdH »

Beste Pieter,

Zo sluit je alle mogelijkheden uit vinden mijn man en ik :lol:

Waarom nog vertrouwen stellen in boeven :oops:

Carla

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: opt-out hoe te handelen?

Ongelezen bericht door Pieter »

Zo sluit je alle mogelijkheden uit vinden mijn man en ik

Waarom nog vertrouwen stellen in boeven
Beste Cvdh,

De notaris heeft niets van doen met Dexia SLV etc. Ze registreert alleen maar wat men verklaard op papier, niets meer en niets minder, vervolgens geeft ze het door.
Twee of drie keer insturen valt mijn inziens onder de noemer notarisje pesten wat geen enkel doel heeft.

Één optout (beide) ondertekend (kopie eigen administratie), aangetekend met ontvangstbevestiging is meer dan voldoende indien nood aan de man komt, om te bewijzen dat je (beide) op tijd voor de opt-out hebt gekozen.

Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback

concept
Berichten: 28
Lid geworden op: 24 jan 2007 12:12

Re: opt-out hoe te handelen?

Ongelezen bericht door concept »

Wij zijn het geheel eens met CvdH.
Bij Eegaleasers hebben beide partners verschillende (juridische) redenen om niet akkoord te gaan met Duisenberg, dus is het niet meer dan logisch dat beiden een afzonderlijke opt-out brief sturen. Kleine moeite, weinig kosten, maar wel zo zuiver. Als Dexia of de notaris vervolgens administratieve fouten gaan maken, is dat hun probleem.

ben .bridel
Berichten: 195
Lid geworden op: 06 sep 2005 23:14

Re: opt-out hoe te handelen?

Ongelezen bericht door ben .bridel »

Wij hebben gisteren de opt out brief opgestuurd naar de notaris.
Tevens hebben wij een copy daarvan naar Leaseproces gestuurd.
Wij hebben Leaseproces ook gevraagd om zo snel mogelijk te gaan handelen.
Wij houden jullie op de hoogte.

PS : Wij hebben de handtekeningen op een formulier gezet.
Daarbij hebben wij de voorbeeldbrief van PAL gebruikt.

Weet iemand te vertellen hoe lang het gaat duren voordat alles weer op rol wordt gezet en wanneer gaat de Dexiakamer aan het werk?

Lepie
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 dec 2005 16:34

Re: opt-out hoe te handelen?

Ongelezen bericht door Lepie »

Zojuist brief ontvangen van Leaseproces met Opt-out ondertekeningsbrief als bijlage.

Kan iemand zeggen waarom mijn partner deze ook mee moet ondertekenen?

Zij heeft door het niet zetten van de handtekening (egaleaser) op de contracten er juist toch niets mee te maken.....

Procesvoerder
Berichten: 689
Lid geworden op: 12 jul 2006 12:26

Re: opt-out hoe te handelen?

Ongelezen bericht door Procesvoerder »

Lepie, neem beter het zekere voor het onzekere. Stuur allebei de opt-out brief, dan krijgt Dexia niet toch jullie twee handtekeningen op één papier.

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: opt-out hoe te handelen?

Ongelezen bericht door Pieter »

(Lepie)
Zojuist brief ontvangen van Leaseproces met Opt-out ondertekeningsbrief als bijlage.

Kan iemand zeggen waarom mijn partner deze ook mee moet ondertekenen?

Zij heeft door het niet zetten van de handtekening (egaleaser) op de contracten er juist toch niets mee te maken.....

(Procesvoerder)
Lepie, neem beter het zekere voor het onzekere. Stuur allebei de opt-out brief, dan krijgt Dexia niet toch jullie twee handtekeningen op één papier.
De wettelijke partner valt volgens WCAM overeenkomst onder de zogenaamde gerechtigde. Zie hiervoor artikel 2.4 http://www.dexialease.nl/tds_images/200 ... deerde.pdf Wat dus inhoud dat beide moeten ondertekenen indien je wilt optouten.
Op-out een van beide niet dan doet zich een rare situatie voor. Je partner wordt verplicht de DR opgelegd en de contracttant die opout en heeft het nakijken.

Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: opt-out hoe te handelen?

Ongelezen bericht door Janny »

oké pieter, .
krijg weer van die pas op wees voorzichtig, let op ,gevoelens als we samen een handtekening onder een Dexia stuk moeten plaatsen.
Mijn allarmbellen zeggen: liever 2 formulieren dan één gezamenlijk.
Als ik het formulier wat ik douwnlode doorlees bekruipt me namenlijk het gevoel dat we erg gezamenlijk moeten optrekken, maar in deze affaire staan we juist lijnrecht tegenover elkaar. Ik als dader, en mijn man als degene die er volkomen tegenover staat als boze man.
Hij protesteerd tegen mij!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
Janny

Lepie
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 dec 2005 16:34

Re: opt-out hoe te handelen?

Ongelezen bericht door Lepie »

Bedankt voor de reacties.

@ Janny, ik en mijn vrouw kregen ditzelfde gevoel.
@ Pieter, ik snap wat je zegt maar mag dit op twee formulieren of moeten deze handtekeningen op één verklaring staan? (het maakt volgens mij, als ik jouw reply lees, niet uit wat je doet, klopt dit?)

Ik zal morgen Leaseproces ook hierover eens bellen en vragen hoe zij dit zien.

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: opt-out hoe te handelen?

Ongelezen bericht door Pieter »

Janny,

Ik snap dat je de kriebels ervan krijgt en achterdochtig wordt. Een neven effect van het gedraai en gekonkel van Dexia en andere aanbieders. Vertrouwen in recht is in dit leasegate affaier enrnstig geschaad op allerlei fronten. De opt-out is echter geen Dexia stuk. Het is een verklaring die notarieel wordt vastgelegd zodat niemand meer (Ook dexia niet) er aan kan tornen om je toch maar de vaststellingsovereenkomst in je maag te splitsen.

Lepie,
Het maakt inderdaad niet uit of je ieder appart of tesamen op-out. Voornaamste is dat je beide opt-out, en dat je beide een ontvangst bevestiging hebt van verstuurde opt-out en bevestiging van de notaris dat deze is verwerkt.

Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback

Lepie
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 dec 2005 16:34

Re: opt-out hoe te handelen?

Ongelezen bericht door Lepie »

@Pieter, bedankt voor je advies, zal het ter harte nemen.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: opt-out hoe te handelen?

Ongelezen bericht door Janny »

pieter,

Klopt, Dexia is hierin niet de aansturing, maar ze hebben mij een veel te grote stem in het koor.
Mijn advocaat, vertrouw ik gelukkig nog wel, en zij hebben toegezegd een advies te geven. zodat we een besluit kunnen nemen. Echter ik heb wel besloten, maar het moet allemaal volgens de regels gebeuren.
En als ik de laatste uitslag zie, gemeld op Pal 15-02-2007 , maakt de toekomst me niet bang
Janny

Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: opt-out hoe te handelen?

Ongelezen bericht door Belegger+ »

ik en mijn vrouw kregen ditzelfde gevoel
Kan ik me goed voorstellen.
Eegaleasers worden terecht nerveus, aangezien ze de niet de waarheid zeggen, in NL: liegen.
Ze hebben een maas in de wet ontdekt om alsnog hun blunder te herstellen. Zij moeten elkaars onwetendheid veinzen en schaamrood kan dan tot de kaken stijgen. Liegen voelt onnatuurlijk.

B+

Procesvoerder
Berichten: 689
Lid geworden op: 12 jul 2006 12:26

Re: opt-out hoe te handelen?

Ongelezen bericht door Procesvoerder »

Om een term van Jort Kelder te gebruiken (toelaatbaar volgens de Amsterdamse rechtbank): daar hebben de gedupeerden vaak 'beroepsleugenaars' voor ingehuurd die voor hen het vuile werk opknappen. Bovendien: liegen? Bewijs graag, voor zulke smerige lasterpraatjes, Temeier+. :lol:

Gesloten