Wij hadden 3 contracten (WVD) en werden gedaagd door Dexia. Wij zijn eegaleasers. Het eerste contract is nog net binnen de verjaringstermijn vernietigd door mijn partner.
De rechter heeft de laatste 2 contracten vernietigd, omdat deze onder de WCK vallen. Over huurkoop is met geen woord gerept. Het vonnis luidt: Dexia wordt veroordeeld in de proceskosten en moet de inleg plus de wettelijke rente terug betalen minus de daling van de AEX en kwijtschelding van de restschuld.
Over het eerste contract is helemaal niet gesproken
De advocaat overweegt een klacht tegen deze rechter in te dienen. Mocht Dexia alsnog schikken en zelf geen hoger beroep aantekent, dan berusten we in deze uitspraak en kan het hoofdstuk Dexia afgesloten worden.
Wat een rechtspraak mijn visie is, pakken wat je pakken kunt, alvorens Dexia er als een haas vandoor en je naar je geld kunt fluiten.
De schikking tussen Aegon en Dexia is er één van een zeer bedenkelijk niveau in mijn ogen. Ik ben deels opgelucht maar anderzijds zeer kwaad over de hele gang van zaken van ons rechtsysteem.
De advocaat heeft prima werk geleverd maar tegen zo'n idiote uitspraak van deze rechter, is zelfs de beste advocaat niet opgewassen.
Iedereen succes gewenst.