LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SCHIKKEN IS ERKENNING EN GEEN KWESTIE VAN KORTINGEN

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

SCHIKKEN IS ERKENNING EN GEEN KWESTIE VAN KORTINGEN

Ongelezen bericht door Willems »

SCHIKKEN IS ERKENNING VAN ZWENDEL EN GEEN KWESTIE “KORTINGEN”.
MORGAN CHASE vergoedt ENRON beleggers.

De derde grootste Amerikaanse Bank J.P. MORGAN CHASE, gaat gedupeerde investeerders
van het failliete ERON in totaal 2.2 miljard dollar (ruim 1.8 milj €) schikking geld betalen.
Dat had de Bank dinsdag 14 juni 05, na sluiting van de beurs in New York bekend gemaakt.

Morgan Chase volgt daarmee CITIGROUP, die op 10 juni een schikking van 2 miljard dollar
bereikte. Zowel CITIGROUP als MORGAN CHASE zouden ENRON geholpen hebben bij het manipuleren van de boekhouding (m.b.t. de koersen).
De zaak werd opgestart door aandeelhouders en BELEGGERS van ENRON, die beweren 30 miljard dollar verloren te hebben bij de teloorgang van ENRON.
(Deze CITIGROUP is dezelfde groep waaraan Zalm 300 miljoen KPN
(aandelen verkocht had na het contract verloop van de WVD, dat eind jaar 2000 verkocht werden)

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: SCHIKKEN IS ERKENNING EN GEEN KWESTIE VAN KORTINGEN

Ongelezen bericht door woest »

Citigroup schikt Enron-zaak
Claim van aandeelhouders afgekocht voor $ 2 mrd


VAN ONZE REDACTEUR

NEW YORK - Citigroupheeft een schikking getroffen met de aandeelhouders van het in 2001 gefailleerde energieconcern Enron . De grootste bank ter wereld koopt hun samengevoegde claims af voor $ 2 mrd (euro 1,64 mrd).

De schikking is een belangrijke stap in het oplossen van rechtszaken en conflicten met toezichthouders, die de bank al drie jaar achtervolgen. Vorig jaar betaalde de bank $ 2,65 mrd in een schikking met de aandeelhouders van Worldcom en $ 0,4 mrd aan openbaar aanklager Eliot Spitzer, die Citigroup en andere banken vervolgt wegens belangenconflicten rond zijn aandelenresearch.

ABN Amro, dat eerder dit jaar in de zaak Worldcom schikte, zegt dat dit bij Enron niet aan de orde is. ' Enron is voorzover nu te overzien een gesloten boek voor ons', aldus een woordvoerder.

Voor boetes en schikkingen trof Citigroup eerder een voorziening van $ 6,7 mrd. 'De onderneming is niet van plan de voorziening aan te passen, omdat zij die afdoende acht om de resterende risico's te dekken', meldt de bank.

In de drie jaar lopende 'class action', waarin aandeelhouders hun claims tegen bestuurders, banken en adviseurs van Enron hebben gebundeld, zijn nu vijf schikkingen getroffen voor een totaalbedrag van $ 2,5 mrd.Lehman Brothers betaalde eerder $ 223 mln en Bank of America $ 60 mln. De aandeelhouders claimen een schade van $ 30 mrd te hebben geleden.

'Aandeelhouders zetten hun aanspraken voort tegen andere aangeklaagde partijen die zijn beschuldigd van deelname in grootschalige oplichting van Enron -aandeelhouders', zegt de advocaat die de class action leidt in een toelichting.

Onder die aangeklaagden zijn onder meer Citigroups grote concurrenten J.P. Morgan Chase en Merrill Lynch. Effectenbank Merrill heeft twee jaar geleden wel een schikking met de toezichthouders inzake Enron getroffen voor $ 80 mln.

Citigroup schikte ook de Worldcom-zaak sneller dan zijn belangrijkste tegenstrevers. Het oplossen van juridische problemen en het repareren van de reputatie van de bank heeft dan ook de hoogste prioriteit van de in oktober 2003 aangetreden ceo Charles Prince. De kracht van jurist en voormalige 'chief counsel' ligt niet in bankieren, maar in het afwikkelen van de affaires waarbij hij nauw betrokken is.

Citigroup kan zich bovenstaande schikkingen wel veroorloven. De bank zit goed in haar middelen. Zo kwam het nettoresultaat over het eerste kwartaal van dit jaar uit op de recordhoogte van $ 5,44 mrd. Voor het inkopen van eigen aandelen wil het bankconcern in totaal zelfs $ 16,3 mrd uittrekken. Eerder had Citigroup aangekondigd daar $ 1,3 mrd aan te willen besteden.


Copyright (c) 2005 Het Financieele Dagblad

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: SCHIKKEN IS ERKENNING EN GEEN KWESTIE VAN KORTINGEN

Ongelezen bericht door Willems »

Woest,
De grond principes, waarop thans geoordeeld wordt door de Amerikaanse rechters in deze Enron zaak, gelden eveneens min of meer in deze Lease affaire, met het verschil, dat in deze leasezaak, de foute Bank de toon aanzet en rest volgt en in de Enron zaak , de aandeelhouders, beleggers, spaarders, investeerders en de toezichthouders, wat resulteert in forse tegemoetkomingen.
In het begin van deze Lease affaire, stapte een rechter gewoon over het feit, dat de KPN aandelen praktisch failliet waren en bovendien hetgeen criminaliteit zonder meer is, dat een hausse product tijdens een baisse periode verkocht werd. Alleen deze zwendel opzichzelf sluit iedere voordeel, bij IEDEREEN UIT, wat niet overeenkomt met wat het contract beoogt en voldoende om iedere spaarder of belegger bij voorbaat lichter te maken, daarbij ook nog "restschulden"
Ik geloof niet, dat de rechters nu deze cardinale fouten over het hoofd zullen zien, mits men deze argumenten niet onder zijn aandacht brengt. Dexia verliest de boventoon, nu de som der delen langzamer hand het geheel begint te vormen. Daarom moéten zij ook schikken als erkenning van zwendel t.a.v. de gezinnen! De druk moet aangehouden worden, als een reus als ENRON wankelt, dan moet deze graaier ook gekelderd kunnen worden! Een kwestie van de "beuk" en "benen stijf houden" mensen!!

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: SCHIKKEN IS ERKENNING EN GEEN KWESTIE VAN KORTINGEN

Ongelezen bericht door woest »

Ja, Willems, zo langzamerhand beginnen de puzzle-stukjes in elkaar te vallen; jij had altijd al een scherp beeld van & oordeel over deze kwesties (die ik eerlijkgezegd inhoudelijk nog steeds niet goed kan volgen; geef mij maar een gedicht) en het is te hopen, dat de rollen nu eens worden omgedraaid; de aanbieders, en eenieder die ervan profiteerde, zullen nu voelen wat het is, om in een hoek gedreven te worden. Ze hebben het er zelf naar gemaakt. De één na de ander (zie de topic 'rechters houden deur open voor beleggers') gaat voor de bijl. GERECHTIGHEID!

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: SCHIKKEN IS ERKENNING EN GEEN KWESTIE VAN KORTINGEN

Ongelezen bericht door Willems »

Woest,

Je kan het gerechtigheid noemen, maar indien er geen gerichte druk wordt uitgeoefend, zal een zelfde "gerechtigheid" omslaan in het tegenovergestelde. De Tweede Kamer, op een paar na, zweeg uit sollidariteit met Zalm om ook daarmee zijn leugens te af te dekken. Dexia begon 2001 ook het gerecht naar zijn kant toe te trekken, zij het op grond van relatie of belangen verstrengeling, maar zag in een verdere stadium af en trok zich terug. Dit verschijnsel ziet men ook bij de Tweede Kamer, men is minder geneigd geworden om leugens af te dekken, maar inmiddels is het kwade wel geschiedt. Al vijf jaren zitten erop en zekerheid is er nog niet zoals in de Enron zaak. Eén ding is in ieder geval wel zeker, het komt niet vanzelf, daarom zijn mensen als Piet toch wel onmisbaar indien men iets op dit gebied zou willen bereiken!!!!

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: SCHIKKEN IS ERKENNING EN GEEN KWESTIE VAN KORTINGEN

Ongelezen bericht door woest »

Piet is van grote waarde voor ons, hij is de doener, degene die de mouwen opstroopt en zich niet laat wegjennen door al die (afgunstige?) vuilspuiters. En niet te vergeten Ton, die wat minder in de schijnwerpers staat, maar ontzettend betrokken is en altijd voor ons klaar staat.

Maar onderschat niet het belang van degenen, die de vuile smurrie voor ons helder maken door scherpe analyses. Daar hoor jij ook bij, beste Willems (ook al wordt je hartstochtelijke taalgebruik zeker niet altijd door iedereen in dank afgenomen) en nog enkele anderen, zoals Okerene (Okerene; waar ben je?).

Ik vind het zo langzamerhand tijd worden, dat de analyses en de kritieken de deuren van dit forum uit moeten. Pipa heeft ons een enorme dienst bewezen, door alle e-mail-adressen van de pers en politieke instanties te geven. En individueel doen we ook wat we kunnen. Maar het lijken wel steeds de bekende druppels op de gloeiende plaat. Is het niet mogelijk, dat de analysten onder ons hun krachten bundelen en, net zoals het manifest, met één helder, vernietigend betoog komen?

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: SCHIKKEN IS ERKENNING EN GEEN KWESTIE VAN KORTINGEN

Ongelezen bericht door pluutje »

(Okerene; waar ben je?).
Okerene is waarschijnlijk nog herstellende van een operatie!

Okerene, sterkte en een snel herstel toegewenst!

Groeten,
Anton

:wink:

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: SCHIKKEN IS ERKENNING EN GEEN KWESTIE VAN KORTINGEN

Ongelezen bericht door woest »

Dat wist ik niet, Pluutje. Okerene, heel veel sterkte toegewenst en hopelijk tot gauw!
Hartelijke groet,
Loes

J.L. v. N.
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 mei 2005 11:17

Re: SCHIKKEN IS ERKENNING EN GEEN KWESTIE VAN KORTINGEN

Ongelezen bericht door J.L. v. N. »

Ikzelf heb medio 2003 de contributie van € 45,00 aan de Stichting Leaseverlies betaald. Waarom dan heb ik nog steeds GEEN stemkaart ontvangen? Mijn NEE-stem kan ik dus niet eens kwijt! Klagen bij SLV helpt ook niet omdat persoonlijke e-mails niet worden beantwoord, zoals de stichting mij vandaag nog eens via een algemene mededeling liet weten.

Gelukkig kon mijn man als eegaleaser wel NEE stemmen en is de dagvaarding tegen Dexia allang uitgebracht. Alleen ligt die zaak nu voorlopig stil vanwege het onbegrijpelijke beleid van de rechtbank in Amsterdam.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: SCHIKKEN IS ERKENNING EN GEEN KWESTIE VAN KORTINGEN

Ongelezen bericht door Janny »

JL.v.N

daar snijd u een belangrijk gegeven aan.

Voor ons geld de zelfde situatie, ik ben aangesloten bij Leaseverlies.
,mijn man bij Eegalease.

Toch hebben we eveneens maar èèn stemkaart ontvangen, overigens wel met beide regisstratie nummers erop.

dus 100.000 leaseverlies contibuanten, en daarin verweven 20.000 Eegalease .sers er zijn dus ongeveer 80.000 Leaseverlies klanten

Het is dus niet ++=2 maar ++=1

wel 2 x betalen met 1 stem. weer z'n sluipwesp

Janny

bokkie
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 mar 2005 21:48

Re: SCHIKKEN IS ERKENNING EN GEEN KWESTIE VAN KORTINGEN

Ongelezen bericht door bokkie »

Ik dacht al: Willems heeft al veel te lang geen onzinverhalen over baisse en hausse rondgestrooid, maar daar is de ongevaarlijk gek weer!

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: SCHIKKEN IS ERKENNING EN GEEN KWESTIE VAN KORTINGEN

Ongelezen bericht door trudy »

Heb jij soms iets tegen Willems bokkie?

Dat je niet aan hem kan tippen was mij reeds lang duidelijk.

Jaloers? ach......wat zielig nou toch.......

bokkie
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 mar 2005 21:48

Re: SCHIKKEN IS ERKENNING EN GEEN KWESTIE VAN KORTINGEN

Ongelezen bericht door bokkie »

Jaloers op de dwazen die Piet blind volgen? :roll: Ik hoop slechts dat door mijn hameren op zelf nadenken, minder slachtoffers door Pietus Bhagwanus worden gemaakt.

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: SCHIKKEN IS ERKENNING EN GEEN KWESTIE VAN KORTINGEN

Ongelezen bericht door pluutje »

Ik hoop slechts dat door mijn hameren
Kijk maar uit voor je bokkepootjes met je gehamer. :!: :idea:

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: SCHIKKEN IS ERKENNING EN GEEN KWESTIE VAN KORTINGEN

Ongelezen bericht door Willems »

Bok,
Indien jij twee en een half jaar geleden gelezen had, wat ik toen schreef over koersen vervalsing door manipulatie in de boekhoudingen, en wat nu naar boven komt, zal je eerder jouzelf en vervolgens jouw moeder, jouw vader en geheel jou familie voor gek verklaren, voordat ik aan de beurt kom, miserabele stinkbok. Het verhaal over verkopen van een hausse product onder baisse omstandigheden, wat uitsluitend verlies veroorzaakt, is niet van mij, maar van een voormalige bestuursvoorzitter van Dexia zelf. Zo zie je weer, jouw naam zegt het zelf, stinkbeest, alleen een uitsproken zot noemt zichzelf een stomme bok, in zo'n rijkelijke elegante dierenwereld. Hoe durf je anderen gek te noemen, zo te zien moet je zelf behoorlijk lijden onder een natte hersen-diaree! Geen wonder dat je stinkt, vooral wanneer je hier op het forum mekkert!

Harry Steenhoven
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:25

Re: SCHIKKEN IS ERKENNING EN GEEN KWESTIE VAN KORTINGEN

Ongelezen bericht door Harry Steenhoven »

Jeetje meneer Willems. Kan u echt niet normaal wat zeggen?

Rasputin
Berichten: 101
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:34

Re: SCHIKKEN IS ERKENNING EN GEEN KWESTIE VAN KORTINGEN

Ongelezen bericht door Rasputin »

Harry Steenhoven = H v d B = Bokkie??????

Bokkenslachter
Berichten: 49
Lid geworden op: 17 jun 2005 00:35

Re: SCHIKKEN IS ERKENNING EN GEEN KWESTIE VAN KORTINGEN

Ongelezen bericht door Bokkenslachter »

Mijnheer Willems, ik help u graag om van dit gehoornde ondier en zijn misselijkmakende baas af te komen! :lol:

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: SCHIKKEN IS ERKENNING EN GEEN KWESTIE VAN KORTINGEN

Ongelezen bericht door Willems »

Steenhoven,
Lees het begin van deze posting, dat is ook van mij en lees dan de posting van Bokkie, dan zal jij dan zwijgen!!

piano
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 mei 2005 15:46

Re: SCHIKKEN IS ERKENNING EN GEEN KWESTIE VAN KORTINGEN

Ongelezen bericht door piano »

Ik begrijp niet dat er nog iemand is op dit forum is die op deze misselijke
Boktroll of andere trollen reageerd. Het forum wordt bewust door deze trollen om zeep geholpen. Ik ben van mijn problemen af, dus heb ik het forum niet meer nodig, Maar onder andere dankzij dit forum ben ik van mijn zorgen af. Ik zou graag nog mensen van dienst willen zijn, die nog zoekende zijn in dit misselijkmakende schandaal. Maar dit soort troll gedrag weerhoud me ervan.
En zolang er nog op gereageerd wordt zal dat niet veranderen.

Jammer.

Ps Ik las dat Okerene ziek is. Die wil ik in ieder geval nog sterkte en beterschap wensen. want zijn inbreng en integerheid zijn onbetaalbaar.

Gesloten