LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schikken of niet?

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.

Schikken?

nooit, daarvoor te veel ellende ondervonden;
18
32%
bij volledige inleg terug en kwijtschelding restschuld, heel misschien
23
41%
bij een reëel voorstel, géén dexia aanbod ondertekend
6
11%
bij een reëel voorstel, Dexia aanbod ondertekend.
4
7%
bijna iedere schikking neem ik aan, restschuld weegt niet op tegen procederen.
5
9%
 
Totaal aantal stemmen: 56

Brabant
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 jan 2005 23:32

Re: Schikken of niet?

Ongelezen bericht door Brabant »

Hallo allemaal


Denken jullie dat ze voor al de mensen die het dexia aanbod getekend hebben ook met een oplossing komen??een schikking.
Anders moeten wij toch naar de advocaat om het aanbod nietig te lten verklaren,en dat is een moeilijke zaak schijnbaar.
Ik hoop dat ook wij de mensen met het Dexia aanbod kunnen schikken??

Groeten Brabant

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: Schikken of niet?

Ongelezen bericht door woest »

gemaild naar dexia

Ik raad u aan om het forum van trosradar/legioleasestichting te bekijken. Dan zult u zien hoe WIJ over u denken. Ja, het is bijna ochtend, en ja, dit doet u mij al jaren aan, dat ik niet kan slapen.

Die tijden gaan veranderen!

U zult moeten bewijzen dat u:

* de nodige vergunningen had
* werkelijk aandelen hebt gekocht
* hoeveel
* voor wie
Nee, u komt er niet zo makkelijk af als u wel zou willen. Er is te veel bekend geworden van uw malafide praktijken, nu kunt u niet meer terug!!

Wij zullen voor ons recht opkomen!!!!!!! :twisted:

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Schikken of niet?

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Goed zo woest.

Ze lezen het echt wel en bibberen als nooit tevoren, daarom hebben ze dit achterlijke voorstel van bemiddeling door Duisenberg in het leven geroepen, maar wij laten ons niet pakken.

Liefs Ad

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: Schikken of niet?

Ongelezen bericht door woest »

Weet ik, Ad, tot voor kort wemelde het ervan op dit forum.
Je hoort ze (bijna)niet meer, gelukkig.
Maar ik moest gewoon iets doen. Ik heb het nog erg fatsoenlijk gehouden, vind ik.

Groet,
Loes

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Schikken of niet?

Ongelezen bericht door aert0001 »

als de "heren" eerst eens naar het O.M. stappen en hier volledige openheid van zaken zouden geven!

Als blijk van goede wil!


Ton

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Schikken of niet?

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Wanneer komt jou rechtszaak aan de beurt heer Aart?

Groeten justice

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Schikken of niet?

Ongelezen bericht door aert0001 »

Beste Jus,

dat is bij iedere gedupeerde bekend, i

ik hou n.l. iedereeen persoonlijk op de hoogte,

geef me je e-mail adres, dan kun jij er ook bij horen

Ton

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Schikken of niet?

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Hallo Ton,

Mijn e-mailadres is: [email protected]

Met mijn eigen dagvaarding was ik zeer tevreden, nog op de valreep het wck verhaal mee kunnen nemen en de laatste reactie van dexia in kunnen opnemen/ verwerken.

Qua planning op het juiste moment, toch bekruipt me af en toe de nare gedachte dat ik iets ben vergeten, zodat de uitspraak minder positief wordt dan het geval kon zijn.

Weet jij een site/ link waar je dagvaardingen kunt downloaden en/ of inzien?

Wil graag voorkomen dat ik kansen laat liggen, wanneer er duidelijkheid in mijn zaak komt, zal ik dat uiteraard ook melden aan u.

Groeten justice

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Schikken of niet?

Ongelezen bericht door aert0001 »

hoi Justice,

nee, was er maar zoiets, zou wel makkelijk zijn, maar onzekerheid is er altijd, bij iedereen, er komt nog meer kans, je kunt ook je eisen nog uitbreiden of toevoegingen doen in repliek, in eerste instantie is iedere dagvaarding goed natuurlijk de aanvullingen komen vanzelf, en je hebt nog de tijd, ik kan wel e.e.a. voor je doen, maar dat doen we niet op dit forum, ik zal nog deze week contact zoeken met je,

groeten Ton

a.u.b. justice geen u, de naam is Ton gewoon Ton, of jij, jou, je,

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Schikken of niet?

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Is prima Ton, wacht op uw mailtje.

Samen staan we sterk(er),

Groeten justice

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Schikken of niet?

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Zover je uit de media berichten kunt opmaken, zal dhr. Duisenberg alleen schikken voor de mensen waarbij het contract nog loopt. En bij de mensen waarbij de restschuld nog niet is voldaan.

Gaan ze hierbij vanuit dat de mensen die in een eerder stadium al zijn gestopt met betalen al een dagvaarding hebben lopen of zelf al door Dexia zijn gedagvaard?!

Ik ben van mening dat een schikking alleen interessant is als beide partijen er beter van worden.

Echter met de voor de gedupeerde sterke jurisprudentie van de laatste 3 weken lijkt me dat schikken voor steeds minder mensen een interessante regeling meer is.

Verder zal er een individuele schikking komen voor bepaalde soortgelijke groepen, waarbij je zelf een keuze mag/ moet maken neem ik hem aan of zie ik ervan af.

Dexia wilde altijd zelf procederen, en wilde niet meer doen dan het “beruchte” Dexia aanbod, en nu ze aan de verliezende hand zijn wel.
Dat is net zo misselijk als 2,5 jaar geleden nog roepen aandelenlease is huurkoop en nu het tegenovergestelde beweren!

Ik ga met zulke leugenaars en mensen die niet eens hun professionele taak op amateurniveau kunnen uitvoeren echt geen onderhandse deal maken.

Ze wilden rechtszaken en van mij krijgen ze die ook!

Die a zegt moet ook b zeggen!

Groeten justice

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Schikken of niet?

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Even omhoog gehaald zodat de mensen die nog niet gestemd alsnog hun stem kunnen laten gelden.

m.v.g. justice

WL
Berichten: 31
Lid geworden op: 31 jan 2005 23:00

Re: Schikken of niet?

Ongelezen bericht door WL »

"als de aandelen waren gestegen had je niemand gehoord".

NEE natuurlijk niet, want dan was je er nog niet achter gekomen dat er de mogelijkheid was dat je je inleg kon kwijt raken en erger nog, dat je een restschuld kon overhouden!!! Als mij van tevoren duidelijk was gemaakt dat ik dit risico liep was ik er nooit ingestapt, ik wilde namelijk "sparen"!!!!

dat idee dat al die hoge pieven met veeeeel geld daar wat zitten te overleggen, daar krijg ik ook al geen goed gevoel bij. Misschien is het ook door deze affaire, dat je gewoon niemand meer vertrouwd? Ik heb er iig weinig hoop op dat daar voor ons iets positiefs uit gaat komen.

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Schikken of niet?

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Het komt allemaal goed WB, alleen nog even geduld hebben!

m.v.g. justice man

p.s. heb je al een advocaat?

Jan
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 jul 2003 19:54

Re: Schikken of niet?

Ongelezen bericht door Jan »

Ik snap de uitslagen van deze poll niet zo goed.

Er zijn meer respondenten die zeggen NOOIT te willen schikken dan respondenten die dit wel willen (mits ze hun volledige inleg terugkrijgen en de restschuld wordt kwijtgescholden).

Vreemde uitslag. Als je niet wil schikken en je gaat procederen ga je in dat laatste geval toch voor kwijtschelding en volledige teruggave?? Wanneer dat laatste doel met een schikking zou worden bereikt (volledig hypothetisch want dat gaat niet gebeuren) waarom dan nog extra kosten aan een advocaat uitgeven?

Jan.

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: Schikken of niet?

Ongelezen bericht door woest »

Het gaat goed met de rechtszaken en dat bevalt dexia niet.

Bij een schikking moet er water bij de wijn worden gedaan en dat is niet in ons voordeel, maar in het voordeel van dexia c.s. Als dexia zo 'grootmoedig' zou zijn om in alle gevallen inleggeld, (evt. rente) en restschuld (terug) te willen betalen, was er helemaal geen schikking nodig, want dat is wat wij willen en dan is het probleem opgelost.
Nee, Dexia wordt benauwd en is bang voor "haar" centjes en wellicht zelfs strafvervolging; wil 'snel' en goedkoop van de problemen af en zo haar beerput die nu open gaat weer gauw dichtgooien. Dexia wil van HAAR problemen af en wil niet nadenken over een oplossing voor ONS probleem; kleine, maar belangrijke nuance!

nogmaals: het gaat goed met de rechtszaken en ik wens iedereen die daar mee bezig is nog even sterkte en geduld en daarna veel plezier!
Niet opgeven!
Wij staan in ons recht en "wij": dat zijn héél veel mensen.

vriendelijke groet,
Loes
Laatst gewijzigd door woest op 16 feb 2005 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Schikken of niet?

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Financieel gezien heb je inderdaad grotendeels gelijk.

Naast kwijtschelding restschuld en je inleg terug, zou je in het gunstigste geval van een rechter alleen je advocaatkosten vergoed krijgen en je wettelijke rente krijgen over je reeds betaalde leasetermijnen.

Echter de reden dat veel mensen nu niet meer willen schikken ligt niet geheel financieel meer.
Als je bedankt dat duizenden mensen met incassobureau’s bestookt zijn worden, en waarbij toch vaak op een meer dan gemiddeld intimiderende toon op de mensen is ingepraat worden, dat Dexia ca. 2 jaar geleden zelf helemaal niks van schikken wilde weten en dus ook de bemiddelingspoging van Oosting bewust in de soep heeft laten lopen,dan kun je je voorstellen dat de gedupeerde (zeker na de recente positieve uitspraken) nu ook zoiets hebben van, dan maar liever het risico op extra advocaatkosten weg, maar de waarheid moet boven tafel en verder geeft een gerechtelijke uitspraak toch meer voldoening dan een schikking met wanbestuurders.

Twee jaar geleden wilden wij en zij niet, nu de (juridische) positie van Dexia helemaal niet zo sterk is als ze twee jaar geleden verkondigden willen ze wel weer praten, nu is het tijd om zelf door te gaan met procederen, iets wat ze altijd wilde.
Volgens Dexia moest iedere “gedupeerde” zelf naar de rechter stappen en werd er a.d.h. van zijn specifieke situatie door de rechter bepaald of en zo ja voor welk percentage deze persoon in aanmerking kwam voor schadevergoeding of dat zelfs zijn hele contract werd ontbonden of nietig verklaard.

Ik ben daar heel kort en eerlijk in, als ik nu zou gaan schikken, zou ik me neerleggen dat Dexia’s wil wet wordt.

Eerst roepen ze massaal aandelenlease is huurkoop, nu blijkt dat huurkoopcontracten nietig verklaard worden als de echtgenoot niet heeft mede getekend gaan ze opeens volmondig roepen dat aandelenlease géén huurkoop meer is.
Ook wordt de registratie bij het BKR aangepast.

Twee jaar terug moesten we voor ons recht maar gaan procederen, daar veel mensen geen geld hadden, niet naar een advocaat durfden toe te stappen (wellicht niet wetende dat ze toevoeging kregen), zijn veel mensen netjes hun maandtermijnen blijven betalen. Nu ze via diverse media op de nieuwe mogelijkheden zijn gewezen worden inzake schadevgoeding omdat er meerdere (grove) fouten zijn gemaakt worden bij Dexia en de mensen met hulp van diverse groepen personen nu wel de stap durven maken naar een advocaat en de hieruit komende (nieuwe) jurisprudentie ook meer moed geeft aan nieuwe mensen om alsnog hun contract aan te vechten, dreigt er voor Dexia een debacle af te tekenen.
Op de eerste plaats is hun (juridische) positie niet sterk en op de tweede plaats (wat weer een logisch gevolg is uit het eerste) stappen de mensen nu gemakkelijker naar een advocaat toe.
Zie bijv. al het feit dat in de laatste maand SLV er alweer 250 nieuwe klanten bij heeft gekregen. Als hiervan 20% een advocaat in de arm neemt, betekend dat weer 50 nieuwe dagvaardingen komende maand voor Dexia ook het mond- tot- mond reclame wordt gemakkelijker wanneer je weet dat mensen vrijwel altijd recht hebben op een deelse schadevergoeding en in sommige gevallen wel gehele schadeloosstelling.

Dexia had naar mijn mening nooit verwacht dat duizenden en wellicht tienduizenden mensen zouden gaan procederen. Het enige positieve voor Dexia is dat 80.000 mensen het Dexia aanbod hebben geaccepteerd en vooralsnog kansloos zijn op een betere regeling.

Mijn advies: laat je advocaat de zaak niet stilleggen en vecht voor je recht, want er zijn namelijk nog veel meer dingen misgegaan bij Dexia anders zouden ze nu niet halsoverkop schikken met Aegon en dhr. Duisenberg (vermoedelijk zelf vragen) voor een nieuwe bemiddelingspoging!

Laten we één front vormen met als doelstelling dat de echte waarheid (misschien wel zoals dhr. Willems wel eens suggereerde) boven komt!

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: Schikken of niet?

Ongelezen bericht door woest »

hier stond overzicht legio-klachten (financieel dagblad): nu apart geplaatst
Laatst gewijzigd door woest op 17 feb 2005 00:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Okerene
Berichten: 529
Lid geworden op: 08 apr 2004 16:40

Re: Schikken of niet?

Ongelezen bericht door Okerene »

Justice man 007,

Duidelijk en recht voor z'n raap.

Okerene :D

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Schikken of niet?

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Ben af en toe een beetje te recht voor de raap, maar draai niet graag om zaken heen.

Ben overigens erg verheugd jouw mening achter me te hebben, in mij opvatting en opinie inzake de recente (schikkings) ontwikkelingen.

Groeten justice

Gesloten