LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slimme zet van Dexia?

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
TwinCamDude
Berichten: 107
Lid geworden op: 17 apr 2006 21:58

Slimme zet van Dexia?

Ongelezen bericht door TwinCamDude »

[img=http://img270.imageshack.us/img270/4234 ... xp2.th.jpg]
[img=http://img270.imageshack.us/img270/9955 ... kc1.th.jpg]

Ik zit niet te diep in de materie, dus een onwetende zou dit slikken als zoete koek? Iig, slimme zet van Dexia... :wink:

Navarre
Berichten: 663
Lid geworden op: 26 apr 2006 16:21

Re: Slimme zet van Dexia?

Ongelezen bericht door Navarre »

Waarom zou dit een slimme zet van Dexia zijn?
Ze geven middels deze brief hun kijk op de zaken weer.

Je mag toch aannemen dat de mensen die met Leaseproces bv een overeenkomst zijn aangegaan deze brief met Leaseproces doornemen.

*
Berichten: 287
Lid geworden op: 29 jan 2005 10:02

Re: Slimme zet van Dexia?

Ongelezen bericht door * »

Dexia zit kennelijk wel met Leaseproces in de maag.
Je moet een behoorlijke plank voor je hoofd hebben als je denkt dat Dexia deze brief verstuurt omdat ze het beste met u voor hebben.
Dexia probeert uit dit schrijven echt wel weer een voordeel te halen.
Al is er maar één slachtoffer die door deze brief van procederen afziet, denkt Dexia.
En weer probeerd Dexia u op het verkeerde been te zetten.

Dexia probeert alle rechtzaken tegen te houden. Slechts die zaken die Dexia denkt te winnen gaan door. Er komen dus maar mondjesmaat uitspraken.
En tóch heeft Leaseproces inmiddels 2 zaken gewonnen.
Dexia probeert in zijn schrijven deze situatie op zijn kop te zetten en doet net alsof het er sléchts 2 zijn. Er wordt niets gezegt over verloren zaken, die zijn er dus kennelijk niet!!!!! 2-0 voor Leaseproces dus!!!
Voor de rest staat er eigenlijk niets bijzonders in de brief.
Tja, dat je wel een zaak tegen Dexia kan aanspannen maar dat dat nu toch geen zin heeft daar alle zaken op verzoek van Dexia worden tegen gehouden. Vervolgens doet Dexia alsof je het Leaseproces moet aanreken dat ze nu geen proces starten nu dat nutteloos is.
Ach we kennen de streken van Dexia wel.

Dit maakt weer eens duidelijk dat Dexia weet dat procederen voor Dexia geen nut meer heeft.
Toch lief zo'n brief van Dexia, die goeierds!!!

Navarre
Berichten: 663
Lid geworden op: 26 apr 2006 16:21

Re: Slimme zet van Dexia?

Ongelezen bericht door Navarre »

Dexia probeert uit dit schrijven echt wel weer een voordeel te halen.
Al is er maar één slachtoffer die door deze brief van procederen afziet, denkt Dexia.
En weer probeerd Dexia u op het verkeerde been te zetten.
Wat een onzin.
Men krijgt een brief thuis en is gelijk weer onder de boze ban van Dexia.
Gewoon even lezen en als je vragen hebt dan stel je die aan Leaseproces of aan Dexia.

Stel je toch niet altijd op als een monddood kind wat zelf niks kan.


Leaseproces is een bedrijf, het zijn geen filantropen die de arme gedupeerde bijstaan uit morele overwegingen.
Ze staan je bij om geld te verdienen. Niks mis mee, maar ze hebben dus wel degelijk belangen.

*
Berichten: 287
Lid geworden op: 29 jan 2005 10:02

Re: Slimme zet van Dexia?

Ongelezen bericht door * »

Stel je toch niet altijd op als een monddood kind wat zelf niks kan.
Inderdaad, dus waar bemoeid Dexia zich mee?
Kennelijk zit jij ook met Leaseproces in je maag, gezien je ofgefokte reactie.

Sorry hoor dat ik iets vervelends zei over Dexia, ligt bij sommige eeeeeeruuuug gevoelig.

Je hoeft verder niet te reagereren, doe ik ook maar niet meer op jou.
Doei.

Luigi
Berichten: 75
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Slimme zet van Dexia?

Ongelezen bericht door Luigi »

Wat me wel opviel is dat die brief in een envelop zat zonder het Dexia logo. Waarschijnlijk was Dexia bang dat die brief meteen in de prullenbak zou verdwijnen als mensen dat logo zouden zien. En blijkbaar is Dexia toch bang voor Leaseproces, waarom anders deze brief?

Er stond verder ook niets bijzonders in die brief vond ik, alleen de ondertekening. Heb ik eindelijk de handtekening van Ben Knüppe, jippie!!! :wink:

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Slimme zet van Dexia?

Ongelezen bericht door Elias »

Hmmm,
wat heeft Dexia eigenlijk de laatste vijf jaar allemaal uitgevreten c.q. nagelaten dat bij een eerlijk en menselijk beleid Dexia had kunnen sieren........... Genoeg wapenfeiten van Dexia om zich nog 100 jaar diep te schamen en uit Nederland maar weg te blijven.
Typische rioolpersmentaliteit van Dexia.

Dat "broodjesaap" Knuppe deze brief mede ondertekent zegt al genoeg....

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Slimme zet van Dexia?

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Typische rioolpersmentaliteit van Dexia.

Dat "broodjesaap" Knuppe deze brief mede ondertekent zegt al genoeg....
Naar boven
Elias toch.

Je weet nu toch onderhand wel dat dexia het volste recht heeft om schurkenbank te spelen.
Het is gewoon een spelletje, en eh, ach dat er zoveel slachtoffers vallen moet toch kunnen.
Logisch toch dat dexia voor zichzelf opkomt.
Corruptie moet toch kunnen.
Het is gewoon een kwestie van voor jezelf opkomen.
Ieder voor zich dus. Als 51% van dit land vindt dat oplichten mag, dan is dat gewoon democratie.
En je moet de strijders voor deze democratie niet zo maar afvallen.
Want dat is niet eerlijk.

Calimero.

ben .bridel
Berichten: 195
Lid geworden op: 06 sep 2005 23:14

Re: Slimme zet van Dexia?

Ongelezen bericht door ben .bridel »

Reactie op de vandaag ontvangen brief van Dexia.

We hebben ons aangesloten bij Leaseproces om te procederen tegen Dexia. Ze zijn betaald door ons, dus waarom zouden we in vredesnaam annuleren. Dus het hoofdstuk annuleringskosten is voor ons niet van belang.
Als de griffierechten betaald moeten worden dan moet dat maar. Als we winnen is dit toch weer terug te verhalen op Dexia.
De grote boze wolf Dexia blokkeert de rechtsgang, zodat Leaseproces niets of weinig kan doen.
Clienten die het Dexia Aanbod hebben geaccepteerd kunnen geen procedures tegen Dexia aanspannen.Dit was voor ons gelijk de reden om het Aanbod niet te accepteren. Heb je het toen wel geaccepteerd, dan weet je van te voren dat het daarna heel moeilijk wordt om alsnog te procederen.

Dexia hoopt door middel van de brief, die ze aan alle gedupeerden die bij Leaseproces aangesloten zijn, hebben gestuurd te bereiken dat zoveel mogelijk mensen alsnog af gaan zien van procederen.

We zullen zien wie de langste adem heeft. Wat ons aangaat: DOORGAAN !!!!!!!!!

Laat het recht zijn gelijk krijgen en daar oordelen wij niet over.
Ook al gaat het tot hoger beroep.

Groeten van Ben en Yvonne

Navarre
Berichten: 663
Lid geworden op: 26 apr 2006 16:21

Re: Slimme zet van Dexia?

Ongelezen bericht door Navarre »

Navarre heeft liever dat je je zaak bij Leaseproces intrekt
Onzin.

Leaseproces zijn slimme mensen die een gat in de markt gevonden hebben en daar goed mee omgaan.
Waarom zou iemand ze dat misgunnen?

Wat mij betreft gaan die jongens straks lang genieten van hun verdiende centen.
Ik gun het ze van harte, zoals ik ook de echte gedupeerden alles gun.

En zelfs de meelifters gun ik een deel van hun centen terug, daar hebben ze recht op.

Uiteindelijk krijgt iedereen wat 'm toekomt.

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Slimme zet van Dexia?

Ongelezen bericht door Pieter »

Hetgeen mij een beetje steekt is dat de brieven van Dexia ook niet volledig zijn.

Dexia beticht Leaseproces van verkeerde informatie echter met deze brief doen zij dat zelf ook.

Dexia maakt geen melding waarom het proefproces Dexia aanbod van de vereniging Payback is verloren, namelijk er is alleen geoordeeld over dat het onder dwang zetten van een handtekening niet heeft plaats gevonden. echter dat er hoger beroep tegen de uitspraak wordt aangetekend wordt niet vermeld. Immers in hoger beroep wordt aangekaart dat als het contract niet rechtsgeldig is de voortbouwende overeenkomst (Dexia aanbod) ook niet rechtsgeldig kan zijn.
* Noot, Het hoger beroep (Dexia Aanbod) is door tussenkomst van PAL overgedragen aan stichting Platformaandelenlease.

Voorts doet Dexia zich voor als een filantropische instelling is door te zeggen dat Leaseproces een commerciele instelling is en derhalve winst moet maken. Ze vermeld er niet bij dat dexia ook een commerciele instelling is die winst moet maken en in dit geval de schade moet beperken die voortvloeit uit eventuele processen die clienten van Dexia tegen haar voeren.

Last but not least verzwijgt dexia de aantallen verloren procedures waarbij dexia in meer of mindere mate in het stof heeft moeten bijten. Dexia laat achterwegen dat jhet gross van processen gewonnen is door clienten van dexia. en niet zoals de brief suggereerd het gros gewonnen is door dexia.

tevens bevreemd het mij dat dexia nu ineens wel gebruik kan maken van haar adressen bestand. Tegen het Hof te amsterdam (WCAM procedure) heeft ze gezegd dat indiviueel aanschrijven niet of nauwelijks mogelijk was en dat daarom vermelding van de verbindend verklaring via een paar kranten en internet volstaat om iedereen op de hoogte te stellen van de verbindend verklaring.

Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback

dejongh1
Berichten: 589
Lid geworden op: 18 okt 2003 13:23

Re: Slimme zet van Dexia?

Ongelezen bericht door dejongh1 »

ben.bridel,
Jij schrijft;'de grote boze wolf Dexia blokkeert de rechtsgang,zodat leaseproces weinig of niets kan doen'.Dit is niet helemaal waar.Het is de Nederlandse overheid die er belang bij heeft de rechtsgang te blokkeren,anders was Dexia allang veroordeeld geweest.
Leaseproces kan altijd bij het Europese Hof eisen dat deze blokkade
door de Nederlandse overheid wordt opgeheven.Leaseproces kan
bij het Europese Hof ook Zalm ,AFM ,DNB,,FIOD etc aanklagen.Er
zijn mogelijkheden genoeg om je stoutste dromen waar te maken.Je moet het wel durven!
Als de Nederlandse rechtelijke macht beslist dat ze gewoon doorgaan met alle rechtszaken ,dan is er niets dat Dexia hiertegen kan doen.Maar ,zoals ik al eerder schreef heeft Bruneel tegen Zalm,AFM,DNB
gezegd;'als wij zinken dan zinken jullie met ons mee'.En dan staat de Nederlandse overheid gelijk te boek als het meest corrupte land in Europa.

Martinvdm

Re: Slimme zet van Dexia?

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Helaas lees ik stukjes zoals 'Leaseproces zijn geen filantropen' en 'Leaseproces zijn slimme mensen die een gat ik de markt gevonden hebben'' en 'ze willen geld verdienen' en daar heeft die persoon ook gelijk in vind ik...

Alleen is het wel zo dat Leaseproces is ontstaan omdat Dexia zijn verantwoording niet wil nemen tov een hoop gedupeerden. Dexia probeerde van ons af te komen door een magere regeling in de strot te duwen. Dat daar een bedrijf (LP) op inspringt is niks nieuws. Ook Dexia is een bedrijf dat geld wil verdienen en de schade zo laag mogelijk wil houden.

Over de inhoud van de 2 brieven wil ik het niet hebben want die staan vol met onzin. Helaas is dit weer een stukje 'tactiek' van Dexia om weer wat gedupeerden over de streep te trekken.

Groet,
Martin

ben .bridel
Berichten: 195
Lid geworden op: 06 sep 2005 23:14

Re: Slimme zet van Dexia?

Ongelezen bericht door ben .bridel »

Beste de Jongh

Blijkbaar ben je net zo pissig als ik en zoveel gedupeerden over de gang van zaken. We wachten nog even af, maar als er voor de gedupeerden geen redelijke regeling komt, dan is het Europese Hof een goed idee. En dat zullen we zeker doen.Van niet durven is totaal geen sprake.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Slimme zet van Dexia?

Ongelezen bericht door Piet »

Van de website www.platformaandelenlease.nl :

Dexia probeert bres te slaan in eenheid aandelenlease gedupeerden

De vele verloren rechtszaken door Dexia, o.a. de laatste twee uitspraken van Almelo en Arnhem, geven de gedupeerden moed om via een gerechtelijke procedure hun verloren geld terug te vorderen.
Dexia blaast hoog van de toren en zegt contract is contract, maar de rechter denkt daar gelukkig anders over.
Dexia komt steeds verder in de problemen, niet alleen omdat steeds meer gedupeerden gaan procederen en hun zaak winnen waardoor Dexia verplicht wordt door de rechter om de gedupeerden al (of voor een groot gedeelte) hun geld terug te betalen , maar ook omdat steeds meer gedupeerden stoppen met betalen.

Al eerder heeft Dexia geprobeerd om onzekerheid te zaaien door het sturen van een brief naar alle gedupeerden die het Dexia Aanbod hebben getekend
Het gerechtshof in Amsterdam zal zich uitlaten over het Dexia aanbod en niet Dexia.

Vandaag, 30 september, hebben de aangeslotenen bij Leaseproces een brief van Dexia ontvangen.
Deze brief is hier te lezen:
http://www.platformaandelenlease.nl/Bri ... 092006.htm

PAL roept alle gedupeerden op om niet te twijfelen aan Leaseproces, de advocaten of de andere echte belangenbehartigers die vechten voor het recht van de gedupeerden en vechten tegen het onrecht wat ons is aangedaan.
De rechter vindt dit ook gezien de vele positieve uitspraken van de diverse rechtbanken en gerechtshof die er zijn.
Dexia probeert onzekerheid en onenigheid te zaaien in het kamp van de aandelenlease gedupeerden.
Sorry Dexia, maar daar trappen wij niet in.
Dit soort brieven door Dexia geschreven sterkt ons alleen maar meer om met vertrouwen te vechten tegen het onrecht en de ellende die Dexia ons heeft aangedaan.
Velen zitten in grote financiële, maarschappelijke en sociale problemen, veroorzaakt door Dexia. Velen worden door de brief die zij van Dexia hebben gekregen in onzekerheid gebracht
De rechter kan dit recht zetten in een rechtszaak en Dexia probeert van alles om dit te voorkomen.
Het is een ongelijke en oneerlijke strijd, maar toch wij gaan dit winnen omdat wij een eenheid zijn die het recht aan onze kant hebben en ons gesterkt voelen door de vele gedupeerden die ook vochten tegen Dexia en hun rechtszaak wonnen.
Samen staan wij sterk en trotseren wij een grote en gemene bank als Dexia.
Wij trekken ons niets aan van de propaganda oorlog van Dexia en hun poging om ons onzeker te maken en de strijd op te geven.
De rechter zal beslissen en niet Dexia!

30 september 2006, Stichting Platform Aandelen Lease

Van Dalen

Re: Slimme zet van Dexia?

Ongelezen bericht door Van Dalen »

..
Laatst gewijzigd door Van Dalen op 22 okt 2006 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.

RuudVC
Berichten: 137
Lid geworden op: 01 mar 2004 23:07

Re: Slimme zet van Dexia?

Ongelezen bericht door RuudVC »

Goed stuk van jou Piet, waarvoor mijn dank.
Jij en PAL zijn stabiele bakens die de moed bij de gedupeerden erin houden.
Overigens, deze vreemde brief van Dx. maakt op mij de indruk van een wanhoopsoffensief en dat ze echt niet goed meer weten waar ze mee bezig zijn.
En nu trachten ze ons de gedupeerden te "adviseren".
Deze "bank" heeft mij lang geleden iets geadviseerd en daar pluk ik en met mij vele anderen nu de zure vruchten van.

Bij mij heeft het in ieder geval tot effect dat ik mij vrijwel zeker ga aanmelden bij Leaseproces. Ik hoop (en verwacht zelfs een beetje) dat LP de schade die Dx. veroorzaakt heeft voor ons gedupeerden zoveel mogelijk weet te beperken. En daar mogen ze van mij een goede vergoeding voor krijgen want ik zou niet weten welke andere organisatie op een dergelijke effectieve manier ons, de gedupeerden, terzijde kan staan.
vr.groet Ruud
Laatst gewijzigd door RuudVC op 01 okt 2006 19:04, 3 keer totaal gewijzigd.

jll
Berichten: 453
Lid geworden op: 10 feb 2004 21:34
Contacteer:

Re: Slimme zet van Dexia?

Ongelezen bericht door jll »

Afijn, terug naar het onderwerp:
http://www.platformaandelenlease.nl/Bri ... 092006.htm
iemand nog een inhoudelijke reactie?

Durga
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 aug 2006 20:17

Re: Slimme zet van Dexia?

Ongelezen bericht door Durga »

iemand nog een inhoudelijke reactie?
doen wat jezelf het beste dunkt

oneliner
Berichten: 48
Lid geworden op: 27 sep 2006 19:22

Re: Slimme zet van Dexia?

Ongelezen bericht door oneliner »

Je kunt het misschien ook zo zien, dat Dexia de mensen waarschuwt want zo leuk is het niet om annuleringskosten in rekening te brengen.

Dexia doet water bij de wijn en een advocaat is heel duur !!

Gesloten