LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] sprintplan aegon

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Rob Hoegstra
Berichten: 169
Lid geworden op: 01 okt 2004 17:29

Re: sprintplan aegon

Ongelezen bericht door Rob Hoegstra »

Ik had al jaren een rechtsbijstandverzekering en heb ze 3 keer nodig gehad en met succes.

Toen aandelenlease bekend werd en men ging procederen toen werd er een bijvoegsel gestuurd dat effectenlease niet onder de standaardpolis valt, maar je kon je er wel tegen verzekeren.

Waarom kunnen de mensen van Spirit wel een beroep doen op de Arag en de Das volgens Payback!!!!


Waarom antwoord Payback niet..............................
Geplaatst op 06 Feb 2006 00:36 door Rob Hoegstra


--------------------------------------------------------------------------------

Pieter jij weet het antwoord ook wel:

Geplaatst op 05 Feb 2006 21:04 door Rob Hoegstra


--------------------------------------------------------------------------------

Mijn ervaringen met de DAS zijn helemaal niet verkeerd uit het verleden maar als ze nu een speciale regeling treffen met Spirit dan probeer ik het geld van de advocaat te verhalen op de DAS

Dus als Shamyrah hier een antwoord op wil geven dan valt er nog wat te verdienen. Als je zo iets post dan mag je ook een antwoord verwachten toch .

......................................................................................................
Geplaatst op 04 Feb 2006 09:31 door shamyrah


--------------------------------------------------------------------------------

Degene die een rechtsbijstandsverzekering hebben van DAS/ARAG en zich aanmeldne bij de stichting SPiRiT kunnen hun deelname kosten vergoed krijgen.

De gedupeerden moeten zelf het bedrag bij hun verzekering declareren.

www.stichting-spirit.nl

Groetjes A3
Ver. Payback

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: sprintplan aegon

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Geplaatst op 05 Feb 2006 23:57 door Rob Hoegstra


--------------------------------------------------------------------------------

Ik had al jaren een rechtsbijstandverzekering en heb ze 3 keer nodig gehad en met succes.
Ik heb andere ervaringen Rob.
Onderandere om deze reden, en het tarief van de advocatuur.
Doe ik het nu zonder.
En dat bevalt me prima.
Laatst gewijzigd door ad snoeren op 06 feb 2006 00:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Rob Hoegstra
Berichten: 169
Lid geworden op: 01 okt 2004 17:29

Re: sprintplan aegon

Ongelezen bericht door Rob Hoegstra »

Zal wel voor iedereen verschillend zijn Ad ik praat over jaren geleden. Daarom verbaast mij de opmerking van Payback dat je nu via Spirit wel je advocaatkosten kunt declareren :roll:

faeks
Berichten: 958
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:47

Re: sprintplan aegon

Ongelezen bericht door faeks »

Precies, zal voor iedereen anders zijn... Ik heb me samen met Rob. H. ooit sterk gemaakt om e.e.a. vergoed te krijgen via Das. We hebben het uitgezocht tot op het bot. Het verhaal van Shamyrah kan haast niet kloppen. Mocht dat wel het geval zijn, dan kan er met terugwerkende kracht geclaimd worden bij DAS.
Aan de andere kant, toen ik ze voor wat anders nodig had, hielpen ze me goed. Maar toch...nu ik o.a. mijn verzekeringen aan het herzien ben en uitgerekend heb wat ik aan premie betaald heb, denk ik dat het de eerste verzekering is die ik opzeg. Voor die keer dat je juridische hulp nodig hebt, wegen de kosten niet op tegen de baten.
Maar Shamyrah, je bent een ieder wel een antwoord verschuldigd, anders informeer ik morgen bij DAS naar zowel Payback, als stichting Spirit als ook jou, in deze als zegsvrouw!

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: sprintplan aegon

Ongelezen bericht door anne_ »

2. Rechtsbijstandverzekering

In het verleden is ons regelmatig de vraag gesteld of beroep kan worden gedaan op de rechtsbijstand- verzekering. Het antwoord was altijd, dat dit soort verzekeringen een aantal uitsluitingen kent, waaronder vermogensaangelegenheden. Voor dat laatste moet een aanvullende verzekering zijn afgesloten om met succes een beroep te kunnen doen op deze verzekering. In deze situatie is onlangs verandering gekomen. Ons zijn twee uitvoerende partijen bekend, te weten DAS en ARAG, die nu wel rechtsbijstand verlenen aan gedupeerden van aandelenlease, waaronder gedupeerden van SprintPlan. DAS heeft inmiddels een aantal cliënten bij ons aangemeld, m.a.w. ze besteden de uitvoering t.a.v. SprintPlan weer uit aan SPiRiT. Er zijn meerdere verzekeringsmaatschappijen die de uitvoering van hun rechtsbijstandverzekering laten doen door DAS of ARAG. Dus, controleer gelijk uw verzekeringspapieren hierop. Indien de uitvoering bij DAS of ARAG ligt, kunt u uw bijdrage aan de rechtszaak wellicht terugkrijgen. Voor de juiste contactpersonen zie bijlage 2.



Indien het andere partijen dan DAS of ARAG betreft, is het verstandig om dit toch nog eens bij uw verzekering aan te kaarten. Hoewel het doel van een (SprintPlan)overeenkomst inderdaad een vermogensaangelegenheid is, gaat het in deze rechtszaak niet om uw vermogen maar gaat het erom of uw overeenkomst wel op een correcte wijze tot stand is gekomen. Het betreft immers o.a. het schenden van de zorgplicht en/of dwalen bij het afsluiten van de overeenkomst!


Contactpersonen DAS en ARAG



Niet alle medewerkers van DAS en ARAG zijn ervan op de hoogte dat deelname aan Spirit voor vergoeding in aanmerking komt. Om afwijzing te voorkomen raden wij u aan om alleen met onderstaande personen contact op te nemen.

DAS Rechtsbijstand
ARAG

Mw. mr. M.E. Culbard of Mw.mr.S. Filali

Postbus 23000

1100 DM Amsterdam

Email: [email protected] of [email protected]

Telefoon: 020-6518888 of 020-6969834
Dhr. mr. A.F. van Mourik

Kastanjelaan 2
3833 AN Leusden
tel.: 033 - 43 42 342

Als Payback dan geen antwoord wil geven dan heb je misschien hier iets aan.

Bron:http://www.stichting-spirit.nl/

faeks
Berichten: 958
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:47

Re: sprintplan aegon

Ongelezen bericht door faeks »

Bedankt Anne maar het is me toch zeker ook een telefoontje aan DAS waard! Waarom ze met twee maten meten bijvoorbeeld. Misschien kunnen er nog een aantal mensen morgen even bellen of mailen??
Overigens was het beter geweest als Shamyrah zelf haar verhaal kracht had bijgezet, maar goed.... :wink:
De aktie mbt DAS toentertijd was zelfs met behulp van een advocaat die zelf een aantal aandelenleasezaken onder zich had. Het waren dus niet zomaar wat losse flodders richting DAS. Enfin, misschien kunnen er nu via hem een aantal mensen wat advocaatkosten terugkrijgen. Ik laat mijn verzekering dus toch nog maar even lopen..... :wink:
Laatst gewijzigd door faeks op 06 feb 2006 00:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Rob Hoegstra
Berichten: 169
Lid geworden op: 01 okt 2004 17:29

Re: sprintplan aegon

Ongelezen bericht door Rob Hoegstra »

Shamyrah bedankt voor het lekken en anne voor de bijdragen is prima :lol:

faeks
Berichten: 958
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:47

Re: sprintplan aegon

Ongelezen bericht door faeks »

Mijn argument dat het om onterecht tot stand gekomen contracten en NIET om "vermogensbeheer" bracht mij niet verder. Daarna een klacht ingediend bij het klachteninstituut voor verzekeringen, maar die gaven Aegon gelijk.
Zelfde verhaal inzake DAS. Aan SKV had je ook niets! Terwijl er voldoende uitspraken waren dat het huurkoop was en dus geen vermogensbeheer.
Maar we gaan allemaal claimen nu!! Met of zonder muts :wink:

Rob Hoegstra
Berichten: 169
Lid geworden op: 01 okt 2004 17:29

Re: sprintplan aegon

Ongelezen bericht door Rob Hoegstra »

Ik vind dit bericht van Shamyrah van Payback pure misleiding alleen als je verzekerd bent tegen vermogensbeheer kun je in aanmerking komen gewoon goedkope reclame dus :twisted: :roll:


Geplaatst op 04 Feb 2006 10:31 door shamyrah


--------------------------------------------------------------------------------

Degene die een rechtsbijstandsverzekering hebben van DAS/ARAG en zich aanmeldne bij de stichting SPiRiT kunnen hun deelname kosten vergoed krijgen.

De gedupeerden moeten zelf het bedrag bij hun verzekering declareren.

www.stichting-spirit.nl

Groetjes A3
Ver. Payback

Bij Arag b.v. moet je een module D polis hebben om voor juridische bijstand in aanmerking te komen.

DAS Polisvoorwaarden, artikel 4, de uitsluitingen:

d. in geschillen over de verhuur of exploitatie van goederen of zaken door een verzekerde of vermogensbeheer (de eigendom, het bezit, de aan- of verkoop van effecten, aandelen, obligaties en pandbrieven daaronder mede begrepen);

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: sprintplan aegon

Ongelezen bericht door anne_ »

Rob heb jij al inlichtingen ingewonnen bij Das/Arag of het bericht klopt van Payback?

Gr. Anne.

Rob Hoegstra
Berichten: 169
Lid geworden op: 01 okt 2004 17:29

Re: sprintplan aegon

Ongelezen bericht door Rob Hoegstra »

Ja anne ik heb de DAS gebeld en ze hebben mijn verhaal bevestigd als je niet verzekerd bent voor Vermogensbeheer , dan kun je geen beroep doen op de rechtsbijstandverzekering.

De Arag heeft het zelfde verhaal. Dus mensen die wel zo'n dekking hebben, weten heus wel dat ze hun claim bij deze maatschappijen kunnen indienen.

Groet

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: sprintplan aegon

Ongelezen bericht door anne_ »

Dank je wel Rob, conclusie is dat het bericht van Shamyrah onzorgvuldig, onvolledig dus onjuist is.
Geplaatst op 04 Feb 2006 09:31 door shamyrah


--------------------------------------------------------------------------------

Degene die een rechtsbijstandsverzekering hebben van DAS/ARAG en zich aanmeldne bij de stichting SPiRiT kunnen hun deelname kosten vergoed krijgen.

De gedupeerden moeten zelf het bedrag bij hun verzekering declareren.

www.stichting-spirit.nl

Groetjes A3
Ver. Payback
Gr. Anne.

faeks
Berichten: 958
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:47

Re: sprintplan aegon

Ongelezen bericht door faeks »

Maar waar blijft de reactie van Payback??

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: sprintplan aegon

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Die lezen enkel nog het Palforum, omdat ze in de gaten krijgen dat enige correctie wel nodig is op hun gedachten spinsels, en ze weten inmiddels dat op het Palforum geen onzin wordt geplempt :D

shamyrah
Berichten: 395
Lid geworden op: 11 mei 2004 22:52

Re: sprintplan aegon

Ongelezen bericht door shamyrah »

Beste Rob,

Sorry dat ik nu pas reageer, ik lees niet alle dagen dit forum meer.

Voor declaratie moet je je wenden tot mr. A.F. van Mourik, Postbus 230, 3830 AE Leusden.

Mensen die een verzekering hebben lopen bij SRK in Zoetermeer kunnen hun declaratie indienen bij mr. E.J. van Dijk, ook hier worden de kosten vergoed.

Groetjes A3
Ver. Payback

Rob Hoegstra
Berichten: 169
Lid geworden op: 01 okt 2004 17:29

Re: sprintplan aegon

Ongelezen bericht door Rob Hoegstra »

Hallo Shamyrah,

Is dit alles :lol:

Groet.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: sprintplan aegon

Ongelezen bericht door Piet »

En weer komt payback met misleidende informatie.

Hoe zit het nu wel in elkaar.
Alleen als je bij DAS een + pakket hebt en bij Arag een D pakket, dan kom je in aanmerking voor een vergoeding voor de kosten.
Maar dan wel op de voorwaarden van de verzekeringsmaatschappij.
Zij maken uit hoe en door welke advocaat de zaak wordt behandeld.

DAS geeft aan veel e-mails en telefoontjes over deze “vergissing” van payback binnen te krijgen.
Binnenkort zal payback met een correctie bericht komen over deze miskleun.

Jammer dat een belangenbehartiger als payback op deze manier probeert zieltjes te winnen en geld binnen te halen.
Gedupeerden zijn al onzeker en worden hierdoor nog onzekerder.
In een eerdere reactie heb ik geschreven bij wij je terecht kunt met je Sprintplan

Groeten,
Piet

Rob Hoegstra
Berichten: 169
Lid geworden op: 01 okt 2004 17:29

Re: sprintplan aegon

Ongelezen bericht door Rob Hoegstra »

Beste Shamyrah,

Volgens mij kan ik mijn advocaatkosten nu declareren bij Payback !

Groet :wink:

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: sprintplan aegon

Ongelezen bericht door anne_ »

Degene die een rechtsbijstandsverzekering hebben van DAS/ARAG en zich aanmeldne bij de stichting SPiRiT kunnen hun deelname kosten vergoed krijgen.

De gedupeerden moeten zelf het bedrag bij hun verzekering declareren.
Dus als ik het goed begrijp krijg je bij Das/Arag alleen de kosten vergoed van deelname bij de stichting SPIRTIT. Dat is net zoiets als lid worden van de SLV of EL en bij een compromis tussen Dexia en de z.g. belangenbehartigers krijg je je geld terug. Mooie reclame voor Das/Arag.

Wat zijn de kosten om je aan te melden bij de Stichting SPIRIT???????

faeks
Berichten: 958
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:47

Re: sprintplan aegon

Ongelezen bericht door faeks »

Degene die een rechtsbijstandsverzekering hebben van DAS/ARAG en zich aanmeldne bij de stichting SPiRiT kunnen hun deelname kosten vergoed krijgen.
Dus als ik het goed begrijp krijg je bij Das/Arag alleen de kosten vergoed van deelname bij de stichting SPIRTIT.
Nee Anne, je conclusie klopt (volgens mij) niet. Die van Piet wel. Je krijgt de advocaatkosten, evenals ieder ander - dus niet alleen via deelname aan Spirit - alleen vergoedt als je een aanvullende verzekering hebt bij Das of Arag. Een aanvullende verzekering dekt nml. de kosten voor vermogensbeheer; de standaardpolis doet dat NIET. Ook niet als je aangesloten bent bij Spirit en/of Payback. Het is dus volstrekt foutieve, en erger nog misleidende informatie die Shamyrah blijft geven! Laten we het er voorlopig op houden dan Shamyrah deze onzin op persoonlijke titel post. Payback heeft dan de kans het te corrigeren....

Gesloten