| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] St. Eegalease - St. Leaseverlies.
St. Eegalease - St. Leaseverlies.
Zojuist ontvangen, ook van de St leaseverlies voor mijn echtgenoot.
Stichting Eegalease Postbus 13134
2501 EC DEN HAAG
Naam en adres.
Den Haag, 8 december 2005
onze referentie: mailingO8122005afmelding/ko
Betreft: Stichting Eegalease / dossiernummer:
Geachte heer, mevrouw,
Enige tijd geleden hebt u het bestuur van de Stichting Eegalease bericht dat u uw registratie als belanghebbende van de Stichting met onmiddellijke ingang wenst te beëindigen. Deze beëindiging is door u gegrond op het feit dat de Stichting u zou dwingen alsnog akkoord te gaan met de DuisenbergRegeling. U noemt daarbij de Wet Collectieve Afwikkeling Massaschade. Daarmee wordt de beëindiging van uw registratie gegrond op onjuiste uitgangspunten.
Onder de Wet Collectieve Afwikkeling Massaschade is het juist niet mogelijk gedupeerden te dwingen alsnog akkoord te gaan met de Duisenberg-Regeling. Dexia stelde wel voor het bereiken voor het bereiken van de Duisenberg-Regeling als voorwaarde dat zij gebruik kon maken van de mogelijkheid de regeling op grond van de Wet Collectieve Afwikkeling Massaschade aan de rechter voor te leggen teneinde zoveel mogelijk gedupeerden met deze regeling te bereiken. De rechter zal de Duisenberg-Regeling alleen algemeen verbindend verklaren als het naar zijn oordeel een redelijke regeling is. Daar komt bij dat u volgens de Wet Collectieve Afwikkeling Massaschade altijd de mogelijkheid hebt aan algemeen verbindend verklaring van de Duisenberg-Regeling te ontkomen. Iedere cliënt van Dexia die niet aan de Duisenberg-Regeling gebonden wil zijn, kan dat kenbaar maken door middel van een schriftelijke mededeling (de zogenaamde opt-out verklaring). Deze opt-out verklaring kan worden gedaan nadat en indien het gerechtshof heeft besloten de Duisenberg-Regeling verbind te verklaren èn dit is aangekondigd in de door het hof aangewezen kranten. De opt-out periode zal tenminste drie maanden duren.
Ook onjuist is de veronderstelling die uit uw brief spreekt dat u de Stichting Eegalease opdracht/machtiging/lastgeving zou hebben verleend om namens u op te treden. Van een dergelijke rechtsbetrekking tot de Stichting Eegalease is geen sprake en ook geen sprake geweest. De Stichting ontleent haar bevoegdheid aan artikel3:305a BW, welk artikel het de Stichting mogelijk maakt rechtsvorderingen in te stellen die strekken tot bescherming van de gelijksoortige belangen van personen die zij op grond van haar statuten behartigt.
Uw uitdrukkelijke verzoek om uw registratie bij de stichting te beëindigen zal worden ingewilligd.
Met vriendelijke groet,
Secretariaat Stichting Eegalease
-
Stichting Eegalease Postbus 13134
2501 EC DEN HAAG
Naam en adres.
Den Haag, 8 december 2005
onze referentie: mailingO8122005afmelding/ko
Betreft: Stichting Eegalease / dossiernummer:
Geachte heer, mevrouw,
Enige tijd geleden hebt u het bestuur van de Stichting Eegalease bericht dat u uw registratie als belanghebbende van de Stichting met onmiddellijke ingang wenst te beëindigen. Deze beëindiging is door u gegrond op het feit dat de Stichting u zou dwingen alsnog akkoord te gaan met de DuisenbergRegeling. U noemt daarbij de Wet Collectieve Afwikkeling Massaschade. Daarmee wordt de beëindiging van uw registratie gegrond op onjuiste uitgangspunten.
Onder de Wet Collectieve Afwikkeling Massaschade is het juist niet mogelijk gedupeerden te dwingen alsnog akkoord te gaan met de Duisenberg-Regeling. Dexia stelde wel voor het bereiken voor het bereiken van de Duisenberg-Regeling als voorwaarde dat zij gebruik kon maken van de mogelijkheid de regeling op grond van de Wet Collectieve Afwikkeling Massaschade aan de rechter voor te leggen teneinde zoveel mogelijk gedupeerden met deze regeling te bereiken. De rechter zal de Duisenberg-Regeling alleen algemeen verbindend verklaren als het naar zijn oordeel een redelijke regeling is. Daar komt bij dat u volgens de Wet Collectieve Afwikkeling Massaschade altijd de mogelijkheid hebt aan algemeen verbindend verklaring van de Duisenberg-Regeling te ontkomen. Iedere cliënt van Dexia die niet aan de Duisenberg-Regeling gebonden wil zijn, kan dat kenbaar maken door middel van een schriftelijke mededeling (de zogenaamde opt-out verklaring). Deze opt-out verklaring kan worden gedaan nadat en indien het gerechtshof heeft besloten de Duisenberg-Regeling verbind te verklaren èn dit is aangekondigd in de door het hof aangewezen kranten. De opt-out periode zal tenminste drie maanden duren.
Ook onjuist is de veronderstelling die uit uw brief spreekt dat u de Stichting Eegalease opdracht/machtiging/lastgeving zou hebben verleend om namens u op te treden. Van een dergelijke rechtsbetrekking tot de Stichting Eegalease is geen sprake en ook geen sprake geweest. De Stichting ontleent haar bevoegdheid aan artikel3:305a BW, welk artikel het de Stichting mogelijk maakt rechtsvorderingen in te stellen die strekken tot bescherming van de gelijksoortige belangen van personen die zij op grond van haar statuten behartigt.
Uw uitdrukkelijke verzoek om uw registratie bij de stichting te beëindigen zal worden ingewilligd.
Met vriendelijke groet,
Secretariaat Stichting Eegalease
-
-
Oom Dagobert
Re: St. Eegalease - St. Leaseverlies.
Bij Dexia zijn toch alle adressen bekend?aan de rechter voor te leggen teneinde zoveel mogelijk gedupeerden met deze regeling te bereiken.
1 briefje met 1 zinnetje en elke gedupeerde in Nederland weet van het bestaan van de Duisenberg-regeling.
Wat een gehuichel en bedrog.
"Onze" (ex) belangenverenigingen doen alsof er niets aan de hand is met WCAM terwijl Dexia duidelijk zegt het nodig te hebben om te voorkomen dat iedereen individueel gaat procederen.
De insteek van Dexia blijft dat ze met Duisenberg veel goedkoper uit zijn dan bij een veroordeling en dat ze daarom niet aangeklaagd willen worden maar daar hoor de de verenigingen niet over.
En dat alles door deze DExia aktie alles bewust vertraagd wordt in ons nadeel vinden ze blijkbaar ook niet interessant.
OD.
Laatst gewijzigd door Oom Dagobert op 09 dec 2005 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik vind het heel vreemd dat we zolang op antwoord van Eegalease en Leaseverlies hebben moeten wachten, of zou hier over zijn nagedacht het nu pas te sturen?
-
Oom Dagobert
Ik heb ook nog niks van SLV gehoord.
Wellicht wilden ze eerst zekerheid hebben dat het verzoek van Dexia om alles plat te leggen gehonoreerd zou worden.
OD
Wellicht wilden ze eerst zekerheid hebben dat het verzoek van Dexia om alles plat te leggen gehonoreerd zou worden.
OD
Ik heb deze brief vandaag ook ontvangen.
Natuurlijk lekker laat.........
Simpele grappen van Dexia hebben de meeste kans van slagen......nu zijn de meeste mensen sowieso al weer in de poep getrapt.
groetjes Julika
Natuurlijk lekker laat.........
Simpele grappen van Dexia hebben de meeste kans van slagen......nu zijn de meeste mensen sowieso al weer in de poep getrapt.
groetjes Julika
-
Oom Dagobert
Bij thuiskomst lag er dus bij mij ook een bevestiging van SLV op de mat dat mijn registratie beeindigd is.
Zou wel eens willen weten voor hoeveel Dexia het bestuur van SLV heeft omgekocht. Charles Huyskens, Jurgen Lemstra....veel plezier met jullie verradersloon.
Mijn eerste fout was de tussenpersoon van Dexia, Spaarselect, te vertrouwen.
Mijn tweede fout was op de inzet van SLV te vertrouwen.
' t Zal dus wel allemaal aan onszelf liggen....
OD.
Zou wel eens willen weten voor hoeveel Dexia het bestuur van SLV heeft omgekocht. Charles Huyskens, Jurgen Lemstra....veel plezier met jullie verradersloon.
Mijn eerste fout was de tussenpersoon van Dexia, Spaarselect, te vertrouwen.
Mijn tweede fout was op de inzet van SLV te vertrouwen.
' t Zal dus wel allemaal aan onszelf liggen....
OD.
Deze brief eveneens ontvangen!
Hoeveel zouden er verstuurd zijn?
Hoeveel zouden er verstuurd zijn?
-
justice man 007
Deze brief vandaag (09-12-05) ook ontvangen.
Zo te zien een standaard brief die ze honderden keren heeft verzonden…
m.v.g. justice man
Zo te zien een standaard brief die ze honderden keren heeft verzonden…
m.v.g. justice man
Honderden verzonden! hou het maar op duizenden gezien de teller op de website van PAL.
Maar het zijn er nog niet genoeg.
Als het gerechtshof in Amsterdam zich gaat buigen over deze kwestie dan moet het aantal tegenstemmers via het samenwerkingsverband hoger zijn als het restant wat overblijft bij Leaseverlies en Eegalease.
Dus de oproep aan iedereen die aangesloten is bij Leaseverlies en Eegalease, zeg je vertrouwen schriftelijk op via PAL of payback en sluit je aan bij een belangenbehartiger (b.v. PAL) die ook bij het Samenwerkingsverband aangesloten is.
Voorkom dat de verbindendverklaring verplicht wordt en eis het recht om zelf uit te maken of je wilt schikken of niet.
Groeten,
Piet
Maar het zijn er nog niet genoeg.
Als het gerechtshof in Amsterdam zich gaat buigen over deze kwestie dan moet het aantal tegenstemmers via het samenwerkingsverband hoger zijn als het restant wat overblijft bij Leaseverlies en Eegalease.
Dus de oproep aan iedereen die aangesloten is bij Leaseverlies en Eegalease, zeg je vertrouwen schriftelijk op via PAL of payback en sluit je aan bij een belangenbehartiger (b.v. PAL) die ook bij het Samenwerkingsverband aangesloten is.
Voorkom dat de verbindendverklaring verplicht wordt en eis het recht om zelf uit te maken of je wilt schikken of niet.
Groeten,
Piet
Hallo Piet,
Ik kan mij niet aan de indruk ontrekken dat de mensen bedonderd willen worden ; zelfs bij zulke mega-schandalen als aandelen-lease.
Groetjes,
pp
Ik kan mij niet aan de indruk ontrekken dat de mensen bedonderd willen worden ; zelfs bij zulke mega-schandalen als aandelen-lease.
Groetjes,
pp
In aanvulling (optelling) op (bij) de PAL reactie (cijfers).
Aankomende week ploft bij beide stichtingen de eerste golf van opzeggingen die via de website www.slv-nee.nl zijn opgegeven op hunner deurmat. De binnen komende machtigingen loopt elke dag gestaag door.
Beide hebben tot doel het opzeggen bij de stichtingen zoals in het persbericht vermeld staat. http://www.perssupport.anp.nl/Home/Pers ... emId=69439
Een extra aanvulling via www.slv-nee.nl is dat naast het opzeggen, een machtiging kan worden afgeven aan vereniging Payback om op uw naam verweer/bezwaar aan te tekenen tegen de algemeen bindend verklaring van de Duivelsberg-regeling.
Om geen dubbele namen op verweer/bezwaar schrift te laten voorkomen verzoeken wij u vriendelijk doch dringend om eerst met uw juridische hulpverlener kort te sluiten of hij/zij alsdan wel of geen verweer/bezwaar schrift op uw naam indient alvorens u een machtiging verleent aan de vereniging Payback.
Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback
Aankomende week ploft bij beide stichtingen de eerste golf van opzeggingen die via de website www.slv-nee.nl zijn opgegeven op hunner deurmat. De binnen komende machtigingen loopt elke dag gestaag door.
Beide hebben tot doel het opzeggen bij de stichtingen zoals in het persbericht vermeld staat. http://www.perssupport.anp.nl/Home/Pers ... emId=69439
Een extra aanvulling via www.slv-nee.nl is dat naast het opzeggen, een machtiging kan worden afgeven aan vereniging Payback om op uw naam verweer/bezwaar aan te tekenen tegen de algemeen bindend verklaring van de Duivelsberg-regeling.
Om geen dubbele namen op verweer/bezwaar schrift te laten voorkomen verzoeken wij u vriendelijk doch dringend om eerst met uw juridische hulpverlener kort te sluiten of hij/zij alsdan wel of geen verweer/bezwaar schrift op uw naam indient alvorens u een machtiging verleent aan de vereniging Payback.
Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback
Laatst gewijzigd door Pieter op 10 dec 2005 00:56, 1 keer totaal gewijzigd.
[/quote]Aankomende week ploft bij beide stichtingen de eerste golf van opzeggingen die via de website www.slv-nee.nl zijn opgegeven op hunner deurmat. De binnen komende machtigingen loopt elke dag gestaag door. [quote]
Nu maar hopen dat de stichtingen deze "tsunami" aankunnen..........
Nu maar hopen dat de stichtingen deze "tsunami" aankunnen..........
-
Notenkraker
Dexia schijnt in ieder geval de vloedgolf aan dagvaardingen van de gedupeerden NIET meer aan te kunnen en klampt zich wanhopig vast aan het lekke reddingsvest WCAM. Het is nu echt pompen of verzuipen voor boevenbank Dexia geworden.
Ja dat wordt ook al een paar jaar geroepen, nou we zullen zien.Het is nu echt pompen of verzuipen voor boevenbank Dexia geworden.
-
Notenkraker
Ja Bruce, dat zullen we zeker zien. Hopelijk binnen niet al te lange tijd gaat het deksel van de beerput open. Mijn fles Chateau d'Yquem 1982 ook, die ligt te wachten tot die dag.
Gezien alle berichten over de ontvangen brief. moet nu dus doorgedrongen zijn dat we van de "diensten"van deze 2 stichtingen niet meer gediend zijn.
Maar wil iedereen ook even controleren of de gegevens nu ook echt zijn verwijdert!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Want dat doen ze dus vervolgens niet.
Onderstaand de website.'s
http://www.eegalease.nl/
http://www.leaseverlies.nl/
Wat nu ook kan is via de website afmelden. ,
https://secure.leaseverlies.nl/index.ph ... n/main.php
Tegencontrole: naar uw gegevens en met uw codes door u eerder ontvangen inloggen, zijn ze weg , als u een foute code gebruikt kunt u niet controleren.
mijn gegevens zijn nog niet verwijderd.
Janny
Maar wil iedereen ook even controleren of de gegevens nu ook echt zijn verwijdert!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Want dat doen ze dus vervolgens niet.
Onderstaand de website.'s
http://www.eegalease.nl/
http://www.leaseverlies.nl/
Wat nu ook kan is via de website afmelden. ,
Tegencontrole: naar uw gegevens en met uw codes door u eerder ontvangen inloggen, zijn ze weg , als u een foute code gebruikt kunt u niet controleren.
mijn gegevens zijn nog niet verwijderd.
Janny
-
Oom Dagobert
Als straks de Raad van rechters gaat controleren of SLV een goede belangenvereniging was tijdens de onderhandelingen met Duisenberg en aan Dexia vraagt hoeveel mensen zij vertegenwoordigt zal Dexia echt niet zeggen:
" Het waren er 90.000 maar na ons verraad hebben er ...duizend leden hun lidmaatschap opgezegd"
En als de RvR vervolgens het ledental gaat controleren zal Dexia zeggen:
"De ontbrekenden hebben hun lidmaatschap opgezegd nadat ze de €45 hebben geaccepteerd, zonder opgaaf van reden, of omdat ze ons aanbod geaccepteerd hebben".
Wie controleert straks wie?
Wat ik bedoel is dat verwijderen gegevens alleen maar zin heeft als het ledenverlies bij de Raad van Rechters bij beoordeling toepassing WCAM bekend wordt.
Wat een k.tzooi allemaal.
OD.
" Het waren er 90.000 maar na ons verraad hebben er ...duizend leden hun lidmaatschap opgezegd"
En als de RvR vervolgens het ledental gaat controleren zal Dexia zeggen:
"De ontbrekenden hebben hun lidmaatschap opgezegd nadat ze de €45 hebben geaccepteerd, zonder opgaaf van reden, of omdat ze ons aanbod geaccepteerd hebben".
Wie controleert straks wie?
Wat ik bedoel is dat verwijderen gegevens alleen maar zin heeft als het ledenverlies bij de Raad van Rechters bij beoordeling toepassing WCAM bekend wordt.
Wat een k.tzooi allemaal.
OD.
Laatst gewijzigd door Oom Dagobert op 10 dec 2005 16:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Okê, denk erover zo je wilt.
Mijn overtuiging is, "ik wil daar niet meer staan geregistreerd."
en hoe de rechter dat nou wel of niet controleerd, zal me eerlijk gezegd worst wezen.
Wat voor mij van belang is:, dat ze niet uit mijn naam kunnen werken. maw. ik wil hun niet steunen.
Mijn punt is en blijft, van deze organisaties wil ik geen lid/contribuant zijn.
Ik kus niet de hand die me slaat.
En mocht op een voor mij nu onbegrijpelijk moment de rechter vragen, steund u de handelwijze van deze 2, dat ik eerlijk kan zeggen NEE
Janny
Mijn overtuiging is, "ik wil daar niet meer staan geregistreerd."
en hoe de rechter dat nou wel of niet controleerd, zal me eerlijk gezegd worst wezen.
Wat voor mij van belang is:, dat ze niet uit mijn naam kunnen werken. maw. ik wil hun niet steunen.
Mijn punt is en blijft, van deze organisaties wil ik geen lid/contribuant zijn.
Ik kus niet de hand die me slaat.
En mocht op een voor mij nu onbegrijpelijk moment de rechter vragen, steund u de handelwijze van deze 2, dat ik eerlijk kan zeggen NEE
Bovendien een lege organisatie klinkt hol., en dat is wat we nu nog horen. Holle vaten klinken het hartst.Wat ik bedoel is dat verwijderen gegevens alleen maar zin heeft als het ledenverlies bij de Raad van Rechters bij beoordeling toepassing WCAM bekend wordt
Janny
-
ad snoeren
Janny
Als je dit aanklikt kom je inderdaad bij afmelden, maar als je dat wil doen moet je eerst aanvinken welke schikking je hebt geaccepteerd.
Weer misleiding dus.
Janny
Als je dit aanklikt kom je inderdaad bij afmelden, maar als je dat wil doen moet je eerst aanvinken welke schikking je hebt geaccepteerd.
Weer misleiding dus.
-
Oom Dagobert
Raad van rechters heb ik verkeerd benoemd, moet geloof ik Raad van rechtszaken zijn of zoiets....
OD
OD