LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tijdsduur terugbetaling

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
seeker5

tijdsduur terugbetaling

Ongelezen bericht door seeker5 »

Ik heb maanden geleden een brief gekregen van dexia dat 2/3 van mn restschuld "zo spoedig mogelijk" op mijn rekening gestort zou worden. Tot op heden nog niet gebeurd. Weet iemand hoe dat zit? Alvast bedankt!

pewi

Re: tijdsduur terugbetaling

Ongelezen bericht door pewi »

Seeker,

Lees die brief nog maar eens heel goed na. Tot nu toe heeft niemand 2/3e van zijn reschtschuld op zijn rekening gestort gekregen. Er wordt hooguit een deel van je restschuld kwijtgescholden maar zeker niet terug betaald.

Vrgr pewi

seeker5

pewi,

ik heb de brief gevonden...het is een financieel overzicht van mijn beeindigde effectenlease overeenkomst... er staat op gegeven moment:

"het door u te ontvangen bedrag bedraagt ....." en dan het bedrag en "de bank zal dit zo spoedig mogelijk op uw rekening storten"

ik had de restschuld dus al betaald he en zou nu dus 2/3 ervan terugkrijgen volgens die brief die overigens al van 23 november 2005 dateert...

Janneke52

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Als de gesmeerde bliksem een brief (aangetekend)sturen naar Dexia waarin je vermeld dat je 25 november al een toezegging hebt gekregen (copie er van bij doen) en dat je ze nog 14 dagen de tijd geeft om dit bedrag over te maken. ook vraag je rente hierover (9 maanden).

Anders uit handen geven aan je rechtsbijstand of een advocaat en dan Dexia de advocaatskosten berekenen.

PP

Ongelezen bericht door PP »

Wie twijfelt er nog aan waar deze maffiabende mee bezig is?
Gewoonweg walgelijk; ze blijven zolang mogelijk proberen zoveel mogelijk aan de strijkstok te laten hangen om vervolgens dit land te moeten verlaten.
Wat me eigenlijk nog het meeste steekt is dat dit in dit land allemaal mogelijk is zonder ingreep van bijvoorbeeld de regering; of alleen maar een bevestiging van het feit dat de regering ook niet vrijuit gaat??!!!

Groetjes,

pp

Martinvdm

Ongelezen bericht door Martinvdm »

En weer een bewijs dat Dexia overal lak aan heeft...

Zelfs wat ze in hun eigen brieven schrijven komen ze niet na...

seeker5

weer een wijze les geleerd over sommige leden van het menselijk ras...beetje laat maar toch... dank jullie wel voor jullie reacties!

ad snoeren

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Wat me eigenlijk nog het meeste steekt is dat dit in dit land allemaal mogelijk is zonder ingreep van bijvoorbeeld de regering; of alleen maar een bevestiging van het feit dat de regering ook niet vrijuit gaat??!!!
Kijk PP
Onderstaande quote geeft wel degelijk aan dat de politiek zich bezig houd met de fraude waar b.v. Aegon, Fortis en alle andere arme verzekerings aandelenlease banken last van hebben.
En je ziet wel dat Donner en Remkes alle aandacht hier voor hebben.

Heemskerk: ‘De overheid en verzekeraars dienen de handen ineen te slaan om verzekeringsfraude te bestrijden. Een nationaal actieplan moet de pakkans van fraude vergroten. Boetes moeten sneller en effectiever worden opgelegd.'

Volgens het PvdA-Kamerlid moet het actieplan concrete afspraken inhouden tussen politie, justitie en verzekeraars. Een betere samenwerking tussen deze partijen is noodzakelijk voor het tegengaan van fraude

Heemskerk pleit er daarnaast voor dat fraudezaken vaker door justitie worden afgehandeld. Boetes in verzekeringsfraude moeten snel en effectief worden opgelegd door het Centraal Justitieel Incasso Bureau.

Heemskerk: ‘Als overheid en verzekeraars hier samen goede afspraken over maken is iedereen beter af. Alle aandacht van de ministers Donner en Remkes gaat vooral uit naar de nieuwe politiewet met alle bijbehorende reorganisaties.
Of gooi ik nu weer dingen door elkaar?

Soms zie ik door de bomen ook het Bos niet meer.

Oh ja natuurlijk het Bos en Heemskerk komen op voor de zwakkeren in de samenleving.

En dat zijn natuurlijk banken en verzekeraars.

Nee die gooien steeds de premies omhoog.

Hoeveel miljard winst hadden ze ook al weer dit jaar?

Ja maar dat telt niet mee, dat hebben ze eerlijk verdiend.

OOOHHHH ZOOOO.

Ja nu snap ik het!!!
Laatst gewijzigd door ad snoeren op 13 aug 2006 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Piet

Ongelezen bericht door Piet »

Op de website van Leaseverlies staat het volgende over het uitblijven van de terugbetaling door Dexia :

Kan Dexia gedwongen worden rente te betalen over de periode dat ze terugbetaling opschorten?
Ja. Dexia zal binnen vier weken na de totstandkoming van een individuele Vaststellingsovereenkomst Duisenberg-Regeling het eventueel door haar verschuldigde bedrag moeten betalen. Doet zij dat niet dan zal zij vanaf dat moment – zonder dat een ingebrekestelling nodig is – de wettelijke rente (thans: 4%) over het verschuldigde bedrag moeten vergoeden.

Vindt er controle plaats bij de uitvoering van de Duisenberg-Regeling (bij Dexia)?
Ja. Er zijn duidelijke afspraken gemaakt tussen Dexia en de Stichtingen Leaseverlies, Eegalease, de Consumentenbond en de Vereniging van Effectenbezitters over het toezicht op de uitvoering van de Duisenberg-Regeling. Daarnaast houdt De Nederlandsche Bank (mede namens de Autoriteit Financiële Markten) toezicht op de uitvoering van de Duisenberg-Regeling door Dexia en kunnen effectenlease-contractanten zich wenden tot de onafhankelijke Geschillencommissie Duisenberg-Regeling in geval van onenigheid over de toepassing van de Duisenberg-Regeling in hun situatie.

Op de website van Dexia staat het volgende als je een klacht wilt indienen over de nakoming van de Duisenberg regeling door Dexia :

Geschillencommissie
De Stichtingen Leaseverlies en Eegalease, de Consumentenbond, de Vereniging van Effectenbezitters en Dexia hebben ten behoeve van de Duisenberg-Regeling een onafhankelijke geschillencommissie ingesteld. De geschillencommissie bestaat uit de volgende leden:
Mw. Mr. G.G. van Erp Taalman Kip-Nieuwenkamp, vice-president bij de Hoge Raad der Nederlanden (voorzitter geschillencommissie);
Mr Th.R. Bremer, adviseur en oud-advocaat (lid);
Mr H.Th. Bouma, advocaat (lid).
Het adres van de geschillencommissie is:
Geschillencommissie Duisenberg-Regeling
Postbus 61301
2506 AH Den Haag
U kunt aan deze commissie geschillen voorleggen uit hoofde van de Vaststellingsovereenkomst Duisenberg-Regeling. U kunt hierbij denken aan een geschil over de uitvoering van de Vaststellingsovereenkomst door Dexia. Aan de commissie kunnen tevens geschillen worden voorgelegd over het al dan niet toekennen van een vergoeding zoals bedoeld in de Hoofdovereenkomst en/of de hoogte daarvan. (Zie voor de complete tekst artikel 10, pagina 19 van de brochure 'De Duisenberg-Regeling'.)
Wilt u een geschil aan de geschillencommissie voorleggen, dan gaat de geschillencommissie ervan uit dat u uw bezwaren over de uitvoering van de Duisenberg-Regeling of de hoogte van uw vergoeding, reeds eerder schriftelijk aan Dexia heeft voorgelegd. U dient die schriftelijk bij Dexia in te dienen: Dexia Bank Nederland N.V., Postbus 808, 1000 AV Amsterdam. Dexia zal dan daarop reageren. Mocht dit niet tot een bevredigend antwoord leiden, dan kunt u uw geschil aan de geschillencommissie voorleggen. Als u vragen heeft, kunt u natuurlijk ook op werkdagen van 9.00-17.00 uur telefonisch contact opnemen met de afdeling Klantenservice 0900-339 4222 (€ 0,15 per minuut).
Op grond van artikel 19.4 van de Hoofdovereenkomst kan de geschillencommissie een reglement opstellen. Het Reglement Geschillencommissie Duisenberg-Regeling vindt u hier :
http://www.dexialease.nl/tds_images/reg ... missie.pdf

Er zijn al meerdere gedupeerden die problemen hebben met het beloofde nakomen van de Duisenberg regeling door Dexia.
Helaas is dit ook weer een lange lijdensweg.
Degene die en klacht hebben ingediend kunnen hiervan meepraten.
Het heeft vele maanden geduurd eerdat de commissie aan het werk kon gaan en vervolgens werden de ingediende klachten aan dexia voorgelegd voor commentaar.
Of er al een uitspraak is geweest over een klacht is mij niet bekend.
Gelukkig dat onze “vrienden”van Leaseverlies dit goed in de gaten houden en als ” belangenbehartiger” uitstekend onze belangen behartigen..... of toch niet ?

Heb je ook problemen met de beloofde terugbetaling of korting die je (nog) niet hebt gekregen, dien dan een klacht in bij de Geschillencommissie.
Wij zijn erg benieuwd naar de ervaringen van degene die een klacht hebben ingediend en hoe het vervolg is verlopen.
Ook gedupeerden die van alles is beloofd op het Acceptatieformulier Vaststellingsovereenkomst Duisenberg regeling, maar vinden dat ze voor de tweede keer zijn misleid, laat het ons weten via [email protected]

Groeten,
Piet

pewi

Ongelezen bericht door pewi »

Seeker,
ik had de restschuld dus al betaald he en zou nu dus 2/3 ervan terugkrijgen volgens die brief die overigens al van 23 november 2005 dateert...
Dit had je er ook niet bij verteld.

Dexia is snel met geld vorderen maar terug betalen, daar zijn ze niet zo goed in. Wat eventueel ook mogelijk is, dat je eerder een contract met een positieve einduitkering hebt gehad. De "winst" hiervan meent dexia te mogen verrekenen.

Succes, pewi

faeks

Ongelezen bericht door faeks »

Ja maar dat telt niet mee, dat hebben ze eerlijk verdiend.
Je krijgt inzicht ;-)

pluutje

Ongelezen bericht door pluutje »

Geplaatst op 13 Aug 2006 11:28 door seeker5

Ik heb maanden geleden een brief gekregen van dexia dat 2/3 van mn restschuld "zo spoedig mogelijk" op mijn rekening gestort zou worden. Tot op heden nog niet gebeurd. Weet iemand hoe dat zit? Alvast bedankt!
Geplaatst op 13 Aug 2006 12:52 door pewi

Seeker,

Lees die brief nog maar eens heel goed na. Tot nu toe heeft niemand 2/3e van zijn reschtschuld op zijn rekening gestort gekregen. Er wordt hooguit een deel van je restschuld kwijtgescholden maar zeker niet terug betaald.

Vrgr pewi
Geplaatst op 13 Aug 2006 15:33 door Janneke52

Als de gesmeerde bliksem een brief (aangetekend)sturen naar Dexia waarin je vermeld dat je 25 november al een toezegging hebt gekregen (copie er van bij doen) en dat je ze nog 14 dagen de tijd geeft om dit bedrag over te maken. ook vraag je rente hierover (9 maanden).

Anders uit handen geven aan je rechtsbijstand of een advocaat en dan Dexia de advocaatskosten berekenen.
Ls,

Wat Janneke schrijft is de juiste weg!
Na 5 brieven, waarvan 1 aangetekend, 3 e-mails en 4 telefoontjes heb ik met behulp van mijn advocaat 2/3 van mijn betaalde [restschuld :?: ] ad 14.500 euro incl. advocaatkosten op mijn rekening bijgeschreven gekregen!
Voorwaar geen sinecure.

jajekelaars

Ongelezen bericht door jajekelaars »

Beste mensen,

Ik volg dit forum reeds enkele jaren, heb nooit de behoefte gehad ergens op te reageren, maar voel me nu genoodzaakt om iets recht te zetten n.a.v. onjuiste postings.
Ik heb vorig jaar bijna 3000 euro van Dexia ontvangen.
Heb 2 WV3-dubbelaars gehad, periode 1998-2001 en periode 2000-2003.
De eerste leverder niets op, kreeg "winst" uitgekeerd die net de inleg vergoedde.
De tweede gaf een restschuld die ik overigens meteen heb voldaan.
Na intakegesprek bij leaseverlies op hun advies besloten tot acceptatie Duisenbergregeling en binnen 3 weken na retourneren ondertekende formulieren was mijn geld van Dexia binnen.

Ik sta overigens achter de gedupeerde, niet achter Dexia maar vond het nodig om dit toch recht te zetten.

Ben overigens benieuwd wat er allemaal nog staat te gebeuren in deze zaak. Niet zozeer voor mezelf want i.p. heb ik alles afgesloten maar wat gebeurt er wanneer er nieuwe (Duisenberg II) richtlijnen komen n.a.v. alle rechtzaken en wat er in Belgie allemaal is toegewezen.

Iemand Netwerk gezien gisteravond over het vertrouwen in de Nederlandse rechtstaat ?

m.v.g.
Jajekelaars.

jajekelaars

Ongelezen bericht door jajekelaars »

Leaseverlies moet uiteraard Leaseproces zijn

ad snoeren

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Heel goed jaJekelaars.

Al zou men bijna crimineel gaan denken, het hoort zuiver te blijven.

Gesloten