LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] TUSSENVONNIS II
-
TUSSENVONNIS II
Vandaag ontving ik een brief van mijn advocaat met als mededeling van de rechtbank te amsterdam dat ik op dinsdag 4 november 09.30 a.s. moet verschijnen,samen met mijn advocaat.
Het gaat hier om een minnelijke regeling met dexia.
Het gaat hier om een minnelijke regeling met dexia.
Re: TUSSENVONNIS II
Hoi,
Wat houd een minnelijke schikking in!. Ik wacht ook op bericht voor een zitting. Dit gaat om contracten die ik na 3 jaar vernietigd heb. Wel zijn alle contracten niet getekend door mijn man.
Wat houd een minnelijke schikking in!. Ik wacht ook op bericht voor een zitting. Dit gaat om contracten die ik na 3 jaar vernietigd heb. Wel zijn alle contracten niet getekend door mijn man.
-
Ja, Gelukkig zijn wij ook uitverkoren om eindelijk na 5 jaar ons zegje bij de rechtbank in Amsterdam te kunnen doen.
Er begint nu eindelijk een beetje schot in te komen.
Wellicht komt de uitspraak dan binnen 4 weken.
Deze ellende heeft dan 10 jaar geduurd.
Er zal door de hoorzitting niet veel meer veranderen want alle gegevens
en hoor en wederhoor zullen wel al ingediend zijn.
Maar goed dan toch dit jaar van de hele zooi af.
Er begint nu eindelijk een beetje schot in te komen.
Wellicht komt de uitspraak dan binnen 4 weken.
Deze ellende heeft dan 10 jaar geduurd.
Er zal door de hoorzitting niet veel meer veranderen want alle gegevens
en hoor en wederhoor zullen wel al ingediend zijn.
Maar goed dan toch dit jaar van de hele zooi af.
-
Quote : Geplaatst op 03 Sep 2008 14:24 door anni
--------------------------------------------------------------------------------
Hoi,
Beste Anni ,
De hoorzitting is er voor dat de rechter nog wat aanvullende gegevens nodig heeft .
Daarnaast is er een mogelijkheid om met Dexia over een schikking te praten.
--------------------------------------------------------------------------------
Hoi,
Beste Anni ,
De hoorzitting is er voor dat de rechter nog wat aanvullende gegevens nodig heeft .
Daarnaast is er een mogelijkheid om met Dexia over een schikking te praten.
Anni,
Wanneer de contracten door je echtgenoot zijn vernietigd op een tijdstip later dan 3 jaar na het aangaan van de overeenkomsten, dan zal je advocaat vooral veel aandacht moeten schenken aan het verjaringsvraagstuk. Met andere woorden: de vraag of de vernietiging door je echtgenoot te laat was. Vooral zal hierbij aandacht geschonken moeten worden aan het feit dat mogelijk ten tijde van de vernietiging door je echtgenoot er sprake was van COLLECTIEVE STUITING VAN DE VERJARING als gevolg van de rechtsprocedure van de Stichting Egaalease/Consumentenbond tegen Dexia.
Ik ben nog geen vonnis tegengekomen waarin de Rechtbank aandacht schenkt aan dit laatste punt.
Wanneer de contracten door je echtgenoot zijn vernietigd op een tijdstip later dan 3 jaar na het aangaan van de overeenkomsten, dan zal je advocaat vooral veel aandacht moeten schenken aan het verjaringsvraagstuk. Met andere woorden: de vraag of de vernietiging door je echtgenoot te laat was. Vooral zal hierbij aandacht geschonken moeten worden aan het feit dat mogelijk ten tijde van de vernietiging door je echtgenoot er sprake was van COLLECTIEVE STUITING VAN DE VERJARING als gevolg van de rechtsprocedure van de Stichting Egaalease/Consumentenbond tegen Dexia.
Ik ben nog geen vonnis tegengekomen waarin de Rechtbank aandacht schenkt aan dit laatste punt.
Een minnelijk schikking is een compromis waarbij beide partijen ''water bij de wijn doen'' en de zaak met een gedeeltelijk schaderegeling buiten de rechter om wordt afgedaan.
Rechters zijn hier voorstanders van, scheelt ze weer het werk om een vonnis te (laten) maken.
Rechters zijn hier voorstanders van, scheelt ze weer het werk om een vonnis te (laten) maken.
-
Mijn partner heeft 2 maanden na een periode van 3 jaar na het aangaan van het contract ( profit effect ),een vernietigingsbrief naar dexia gestuurd.
Deze werd afgewezen door dexia.
Is dit te laat?
Deze werd afgewezen door dexia.
Is dit te laat?
Dexia wijst alle vernietigings brieven af!!!
Het betekend wel dat ze de brief gelezen en ontvangen hebben. anders kunnen ze iets niet afwijzen!
Vermoedelijk hebt u in de vernietigingsbrief een ultimatum genoemd?
voor welke datum zij het geld moesten terug storten, doen ze niet( nee dus) dan bent u weer aan zet om te doen wat u dreigde te doen.
Sucses Janny
Het betekend wel dat ze de brief gelezen en ontvangen hebben. anders kunnen ze iets niet afwijzen!
Vermoedelijk hebt u in de vernietigingsbrief een ultimatum genoemd?
voor welke datum zij het geld moesten terug storten, doen ze niet( nee dus) dan bent u weer aan zet om te doen wat u dreigde te doen.
Sucses Janny