vraag en antwoorden bemiddeling (faq)
Is het al zeker dat er een schikking wordt aangeboden?
Nee, de Stichting Leaseverlies en de Stichting Eegalease zullen het akkoord aan hun aangeslotenen voorleggen. Zodra de meerderheid van de respondenten positief reageert, is het akkoord definitief.
Ik heb het Dexia Aanbod getekend. Wat betekent de schikking voor mij?
Cliënten die het Dexia Aanbod hebben aanvaard krijgen een vierde optie; bij direct aflossen van de restschuld wordt een korting van éénderde gegeven.
Moet ik mijn maandtermijnen blijven betalen?
Ja, het nakomen van uw contractuele verplichtingen is een voorwaarde om in aanmerking te komen voor een schikking.
Mijn contract loopt zeer binnenkort af of is net afgelopen, moet ik mijn volledige restschuld betalen?
Ja, het nakomen van uw contractuele verplichtingen is een voorwaarde om in aanmerking te komen voor een schikking, dit geldt dus ook voor een eventuele restschuld.
Ik heb mijn restschuld na afloop van mijn contract, in het verleden volledig betaald. Krijg ik daar nu een deel van terug?
In het verleden betaalde restschulden, ontstaan na verstrijken van de looptijd, worden ook meegenomen in de schikking. Dit geldt alleen indien de overeenkomst is beëindigd na 1 januari 1997.
Hoe kom ik in aanmerking voor de schikking?
Hierover wordt u nader geïnformeerd via www.dexialease.nl.
Ik ben niet aangesloten bij Stichting Leaseverlies, kom ik ook in aanmerking?
Ja, om te bepalen of u in aanmerking komt is het lidmaatschap van Stichting Leaseverlies niet relevant.
Ik ben verwikkeld in een juridische procedure met Dexia, wat kan ik het beste doen?
U kunt een verzoek indienen tot aanhouding van de procedure, Dexia zal dit verzoek altijd honoreren.
Wanneer krijg ik te horen wat de schikking in detail inhoudt?
Hierover wordt u nader geïnformeerd via www.dexialease.nl.
Wie zijn er betrokken geweest bij de totstandkoming van de schikking?
Consumentenbond, Stichting Leaseverlies, Stichting Eegalease en de Vereniging van Effecten Bezitters.
Er is in een gerechtelijke procedure tussen mij en Dexia een definitief vonnis uitgesproken, kom ik nog in aanmerking voor deze schikking?
Nee, definitieve vonnissen zullen worden geëffectueerd.
Wat indien mijn echtgeno(o)t(e) de overeenkomst niet mee heeft ondertekend?
Cliënten die op basis van artikel 1:88 Burgerlijk Wetboek (meetekenen van de partner) tijdig en op correcte wijze vernietiging van de overeenkomst hebben ingeroepen krijgen een volledige korting (100%) op de mogelijke restschuld bij afloop van het contract. Eventuele positieve resultaten uit andere overeenkomsten van diezelfde cliënt worden verrekend.
Wat indien overige contracten van mij in het verleden met een positief resultaat beëindigd zijn?
Bij de berekening van een eventuele korting zal rekening worden gehouden met zowel positieve- als negatieve resultaten op overeenkomsten die in het verleden zijn beëindigd.
Ik heb een product waarbij aan het einde van de looptijd geen restschuld kan ontstaan? Kom ik ook in aanmerking voor de schikking?
Cliënten met een product dat niet kan eindigen met een restschuld krijgen de mogelijkheid de overeenkomst te beëindigen met 10% korting op de restschuld die na vroegtijdige beëindiging zou ontstaan.
Ik kan geen maandtermijnen meer betalen. Wat moet ik doen?
U komt wellicht in aanmerking voor de Hardheidsclausule/ coulanceregeling, kijk hiervoor op www.dexialease.nl.
Ik ben aangesloten bij de Stichting Leaseleed. Ik heb een combinatie van producten. Geldt de regeling nu ook voor mij of niet?
Neen, voor u bestaat reeds een regeling. Indien u uw gegevens geeft, zorgen wij ervoor dat u de informatie hieromtrent ontvangt.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] van de site dexialease (faq)
Re: van de site dexialease (faq)
Dit is wat op de site van dexialease staat. de site van dexiabank nederland dus.
Flappie je een regeltje over het hoofd gezien.
Wat zijn de kansen als U tegen Dexia zelf een proces begint?
DEXIA zal dan uw totale restschuld en inleg terugbetalen!
Wat zijn de kansen als U tegen Dexia zelf een proces begint?
DEXIA zal dan uw totale restschuld en inleg terugbetalen!
ik heb dit enkelt gekopieerd van de site van dexiabank (dexialease) meer niet. Dan weet je als je procedeert meer kan halen.
nogmaals UP