LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vaststellingsovereenkomst Eega-lease

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Van Dalen

Re: Vaststellingsovereenkomst Eega-lease

Ongelezen bericht door Van Dalen »

teejee, je schrijft dat het eegalease betreft. In dat geval zou je wel gek zijn als je tekent! Mits je natuurlijk het contract tijdig hebt vernietigd. Dexia geeft bovendien aan dat je saldo -/-€ 1000,-- bedraagt. Dat betekent dat ze willen dat je toch nog moet toebetalen.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Vaststellingsovereenkomst Eega-lease

Ongelezen bericht door Janny »

foutje van de Bank.

net als bij Monoppoly.

want ik geloof niet in € 1000,== uitbetalen door Dexia, maar wel in betalen aan Dexia.!!!!

dit in vergelijk met anderen met ook een winst op vorige producten. werden ook mooi eerst afgetrokken van door hun te ontvangen gelden.

ze geven tot nog toe geen cent weg.

Maar waarom ze steeds de juiste afrekening pas kunnen tonen als er een handtekening onder een velletje papier staat van de gedupeerde, betekend toch dat je altijd al hebt goedgekeurd datgene wat je nog niet eens hebt kunnen narekenen.
En waarom moet dat altijd on een mom aan de gedupeerde gezonden worden. en niet naar de zaakwaarnemer, betekent voor mij tel eerst je vingers.

Janny

bromtol
Berichten: 648
Lid geworden op: 22 mei 2005 16:29

Re: Vaststellingsovereenkomst Eega-lease

Ongelezen bericht door bromtol »

Volgens mij krijg je een "kwijtschelding of vergoeding" van 1.000,-- namelijk het niet betaalde negatieve saldo van 4500 min de koerswinst uit het verleden. Betekent dat je 4.500 -/- 1000 = 3500 moet bij betalen....

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Vaststellingsovereenkomst Eega-lease

Ongelezen bericht door aert0001 »

Morgen eerst maar eens even bellen met Dexia
Lijkt me het beste, probeer daarna wel even te lachen of iets leuks te gaan doen,

T :) n

teejee
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 jun 2006 11:20

Re: Vaststellingsovereenkomst Eega-lease

Ongelezen bericht door teejee »

Voor de duidelijkheid geef ik hier de uitleg van Dexia wat de DB-regeling voor ons betekend:
Beeindigde effectenlease-overeenkomsten die onder de DB-regeling vallen, maar waarover geen vergoeding plaatsvindt. Het koersresultaat kan echter verrekend worden:

R=Resultaat P=Persoonlijk saldo
Contract A WVD beeindigd in 2002 + 1.500(R) + 1.500(PS)
Contract B Bel met korting beeidnigd in 2000 + 2.000(R) + 3.500(PS)

Beeindigde effecten-lease overeenkomsten die onder de DB-regeling vallen waarover, behoudens de verrekening van bovenstaande koersresultaten, wel een vergoeding plaatsvindt:

Contract C WV3D beeindigd 2004 - 4.500(R) -1.000(PS)
Restschuld bij dit contract n.v.t./geen
Basis voor vergoeding = persoonlijk saldo :arrow: % vergoeding = 100% (Eega)

Dexia vraagt aan of ik mijn banknummer wil controleren zodat de terugbetaling kan plaatsvinden.

Na de terugbetaling bedraagt mijn persoonlijk saldo € 0,00.

Het bedrag van de vergoeding zal door Dexia aan u worden uitbetaald, of geheel worden verrekend met bedragen die u nog aan Dexia bent verschuldigd. Dit kan zijn een eventueel aflopende overeenkomst waarbij een restschuld kan optreden, een betalingsregeling of een betalingsachterstand. U dient er in dat geval rekening mee te houden dat u uiteindelijk nog geld aan Dexia bent verschuldigd.
Ze zeggen toch duidelijk bij contract C dat er geen restschuld is, en dat na terugbetaling het persoonlijk saldo € 0,00 is.

Toch zal het wel zo zijn dat de 4.500 koersverlies bij contract C dan betaald moet worden.

Waarom mensen doen geloven dat ze geld terugkrijgen om ze vervolgens een poot uit te trekken.

Nou, ik ga morgen eens bellen.

Ik laat nog van me horen.

Van Dalen

Re: Vaststellingsovereenkomst Eega-lease

Ongelezen bericht door Van Dalen »

Wat denk je van Dexia dan nog voor nieuws te horen? Denk er ook om dat alles wat jij zegt wordt opgenomen en later tegen je kan worden gebruikt!
Als eegaleaser (met een binnen- of buitenrechtelijk vernietigd contract) kan je beter eisen dat jij je gehele inleg + rente +kosten terug wil krijgen. De azijn kan in dit stadium voor jou toch nauwelijks nog zuurder worden. Kijk eerst naar de vele uitspraken waarbij eegaleasers alles terugkregen, krab eens op je kop en neem een neut. Gewoon even afwachten en niets doen lijkt me in jouw geval stukken beter.
Eigenlijk is het heel eenvoudig: van één handtekening kan Dexia geen twee maken en die zijn toch echt vereist volgens artt. 88 en 89 boek I B.W.

teejee
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 jun 2006 11:20

Re: Vaststellingsovereenkomst Eega-lease

Ongelezen bericht door teejee »

Er zal, na het hele mooie bericht van vandaag (advies werkgroep rechters) wel geen doorkomen aan zijn bij Dexia.

Ga maar eens even rustig afwachten tot de hele inleg ook nog terugkomt.

Chapeau ... :P

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Vaststellingsovereenkomst Eega-lease

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Geplaatst op 01 Jun 2006 12:02 door teejee

Ben ik nou gek, of is dit nou weer een slinkse manier om mensen over te halen te tekenen. Mij bekruipt het vreemde gevoel dat na ondertekening Dexia een eindafrekening gaat versturen waarbij wij dan toch weer worden verzocht om de restschuld van 4.500 euro te voldoen.
Wat wordt hier nu weer geprobeert te zaaien !
Tjee !!! Dexia gaat jou echt geen 1000 Euro betalen als jij zelf eerst nog 4500 Euro aan dexia moet betalen. Het is net als bij de belasting.. je kunt niets terugkrijgen als je het eerst niet betaald hebt !!
Als je tekent, hang je er aan vast om een bedrag van 3500 Euro aan dexia te betalen.. TRAP ER NIET IN !!!

Gesloten