LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vervolg WcK beoordeling 22 september Rechtbank Arnhem!

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Vervolg WcK beoordeling 22 september Rechtbank Arnhem!

Ongelezen bericht door Joshua »

22 september WcK te Arnhem

Wie heeft laatste nieuws?

Wie kan aanwezig zijn?

Het wordt nog een hete nazomer.

Voor Dexia
Voor klanten van Dexia
Voor Aandeelhouders van Dexia

Voor het kabinet
Voor onze Queen
Voor de vakbonden
Voor de schrapers
Voor de graaiers

morgen gezond weer op er is nog veel te doen :wink:

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Vervolg WcK beoordeling 22 september Rechtbank Arnhem!

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Joshua,

Ik heb net contact gehad met de advocaat van de gedaagde.
Dexia heeft weer uitstel aangevraagd maar de wederpartij heeft dit afgewezen.

Er zijn nu een paar mogelijkheden:

De rechtbank kan alsnog dexia 2 weken uitstel geven.

Dexia dient zijn verweer in en de rechtbank kan de tegenpartij de mogelijkheid geven tot verweer.
Dexia dient zijn verweer in en de rechtbank kan een datum opgeven dat er uitspraak wordt gedaan in deze zaak.

De rechtbank heeft bij naderen datum uitspraak het recht om het vonnis aan te houden tot een nieuwe datum.
Morgen weet ik meer.

Groeten,
Piet

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Vervolg WcK beoordeling 22 september Rechtbank Arnhem!

Ongelezen bericht door impact »

...
Laatst gewijzigd door impact op 06 dec 2004 00:01, 1 keer totaal gewijzigd.

willy59
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 feb 2004 17:49

Re: Vervolg WcK beoordeling 22 september Rechtbank Arnhem!

Ongelezen bericht door willy59 »

Piet

Is er ook nog een begronding gegeven voor de aanvraag van dexia
voor verder uitstel.
of is er gevraagd om uitstel zonder opgaaf van reden

willy

dejongh1
Berichten: 589
Lid geworden op: 18 okt 2003 13:23

Re: Vervolg WcK beoordeling 22 september Rechtbank Arnhem!

Ongelezen bericht door dejongh1 »

Waarom heeft Dexia zoveel moeite om die aankoopbewijzen te laten zien die ze van Euronext ontvangen heeft?Als het goed is moet
Dexia een heel pakhuis vol hebben liggen met die aankoopbewijzen.
Als de bijna gepensioneerde Mr. Voerman de zaak 22 sept. aanst.
wint van Dexia,dan moet je eens opletten wat die Schonewille dan gaat doen.Nu zal Schonewille wel een kort geding aanspannen tegen Dexia.
Schonewille laat een ander het vieze werk opknappen zodat hij dan
de eer kan opstrijken.Schonewille had al een jaar eerder een kort geding
kunnen aanspannen maar daar had hij de gore moed niet voor.

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Vervolg WcK beoordeling 22 september Rechtbank Arnhem!

Ongelezen bericht door impact »

...
Laatst gewijzigd door impact op 06 dec 2004 00:01, 1 keer totaal gewijzigd.

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Vervolg WcK beoordeling 22 september Rechtbank Arnhem!

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Piet

Morgen wordt er vonnis gewezen in mijn zaak tegen Dexia door de Kantonrechter. De laatste keer dat die uitspraak is uitgesteld, werd door de rechtbank gesteld dat geen stukken of argumenten meer konden worden ingebracht. Betekend dat dan ook dat Dexia geen uitstel meer kan vragen? Ik heb vanmiddag de rechtbank gebeld. Maar ze konden of wilden me daar geen antwoord op geven, en moet morgen gewoon afwachten.
Of weet iemand anders hier misschien een antwoord op?

Lfs Ad

Louis
Berichten: 131
Lid geworden op: 19 sep 2003 20:21

Re: Vervolg WcK beoordeling 22 september Rechtbank Arnhem!

Ongelezen bericht door Louis »

Ad misschien heb je hier wat aan in ieder geval succes gewenst :wink:
Reglement voorlopige voorzieningen kantongerecht.



Algemeen



Er zijn geen vaste dagen en tijdstippen voor de behandeling van kort gedingen.



In het algemeen wordt voor de behandeling van een zaak een uur uitgetrokken.

Indien tevoren duidelijk is dat het om een eenvoudige zaak gaat wordt een half uur uitgetrokken.



De procedure



1. De vordering tot het treffen van een voorziening bij voorraad (artikel 254 Rv.) wordt ingesteld bij gewone dagvaarding tenzij de kantonrechter in enig bijzonder geval op verzoek van de eiser anders mocht bepalen.



2. De eisende partij biedt een concept aan van het exploot waarin de vordering tot het geven van een voorziening is neergelegd aan het kort geding bureau van de kantonsector te Haarlem of te Zaandam ter bepaling van een datum en een tijdstip van de behandeling van de zaak en ter vaststelling van de termijn welke voorafgaand aan de zittingsdatum bij het uitbrengen van het exploot in acht genomen dient te worden.



3. De gewone termijn van dagvaarding bedraagt tenminste een week. De termijn vangt aan op de dag, volgend op die waarop het exploot wordt uitgebracht. De dag van de zitting wordt niet meegerekend.



4. In het hoofd van het exploot dient vermeld te worden dat de zaak strekt tot het verkrijgen van een voorlopige voorziening.



5. Het exploot dient overigens te voldoen aan de gebruikelijke eisen die aan een dagvaarding voor de kantonrechter worden gesteld, met dien verstande dat in het exploot vermeld dient te worden:

• dat indien de gedaagde op de bepaalde zittingsdatum noch in persoon noch bij gemachtigde verschijnt, de kantonrechter de eis bij verstek zal toewijzen, tenzij de eis hem onrechtmatig of ongegrond voorkomt;

• dat de gedaagde voorafgaande aan de mondelinge behandeling ter zitting een schriftelijke reactie ter griffie van de kantonsector kan laten bezorgen, maar dat hem dit niet ontslaat van de verplichting om ter terechtzitting in persoon of bij gemachtigde te verschijnen en dat, als hij niet aan die verplichting voldoet, de zaak ondanks de schriftelijke reactie bij verstek zal worden afgedaan;

• dat als de gedaagde van deze mogelijkheid tot indiening van een schriftelijk antwoord gebruik wil maken, hij er zorg voor dient te dragen dat dit antwoord met alle eventuele bijlagen tenminste drie dagen voor de in de dagvaarding vermelde zittingsdatum zowel ter griffie van de kantonsector als bij de wederpartij wordt bezorgd.



6. Indien de eiser bij overlegging van het inleidend exploot schriftelijk verhinderdata meedeelt, zal daarmee zoveel mogelijk rekening worden gehouden.



7. Nadat het inleidend exploot is uitgebracht moet het origineel onverwijld ter inschrijving worden ingediend ter griffie van de kantonsector. Indien de indiening achterwege is gebleven, dient dit uiterlijk op de zitting te worden overgelegd.



Verstek



8. Ingeval de veroordeelde gedaagde tegen een bij verstek gewezen vonnis inzake een voorlopige voorziening in verzet wenst te komen kan hij, met inachtneming van de gewone dagvaardingstermijn en de termijn waarbinnen het verzet dient te zijn geschied, dagvaarden voor de behandeling van het verzet tegen een door de kantonrechter te bepalen dag en uur op de manier zoals hiervoor is vermeld.



9. De behandeling van het verzet geschiedt bij voorrang.



Reconventie



10. De gedaagde partij kan uiterlijk ter zitting schriftelijk of mondeling een vordering in reconventie indienen. Indien de reconventionele vordering niet voor de zitting is aangekondigd aan de eisende partij, zal de kantonrechter de eisende partij, op diens verzoek, de gelegenheid geven zich gedurende een korte schorsing daarover te beraden.



Wijziging eis



11. In geval van een wijziging van de eis ter zitting zal de kantonrechter de gedaagde partij de gelegenheid geven zich daarover uit te laten, desgewenst na een korte schorsing.



Verzoeken tot uitstel



12. Verzoeken tot uitstel worden in beginsel afgewezen. Alleen als beide partijen uitstel vragen onder opgave van deugdelijke gronden kan een uitstel worden verleend.



In het geding brengen van stukken



13. Een partij die zich beroept op stukken moet deze aan zijn wederpartij en de kantonrechter sturen, zo mogelijk uiterlijk twee dagen voor de behandeling van de zaak.



Uitspraak



14. De uitspraak volgt een week na de behandeling tenzij ter zitting een andere termijn is meegedeeld.



Voorlopige voorziening tijdens een al aanhangig geding



15. Indien een voorlopige voorziening niet wordt gevorderd op de voet van artikel 254 Rv., maar in een al lopende procedure (artikel 223 Rv.), moet de eisende partij in de aanhef van het processtuk waarin de vordering is geformuleerd vermelden dat een voorlopige voorziening wordt gevorderd. Na ontvangst van dit processtuk zal een datum voor de behandeling van de vordering worden vastgesteld.



Vastgesteld op 14 mei 2003





rust
Berichten: 516
Lid geworden op: 13 jan 2004 21:39

Re: Vervolg WcK beoordeling 22 september Rechtbank Arnhem!

Ongelezen bericht door rust »

ad, hoeveel keer is jouw zaak al uitgesteld door die dexia honden?

Laat even weten hoe het afloopt, succes morgen.

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Vervolg WcK beoordeling 22 september Rechtbank Arnhem!

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Bedankt Louis.

Ik vind hier niet direct een antwoord, alleen dat als er nog stukken zouden worden ingevoerd, of uitstel wordt gevraagd, dat minstes 2 dagen voor de zitting zou moeten gebeuren. Dat is dus niet gebeurt, dus ga ik er maar vanuit dat morgen eindelijk die uitspraak komt.
Of het zou moeten zijn dat de rechtbank zelf ook de boel kan uitstellen
omdat ze hun huiswerk niet op tijd klaar hebben.
Nou ja ik wacht maar af, Toch bedankt.
En voor Rust. Dit was de zevende keer, vanaf Jan -04.

Lfs Ad

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: Vervolg WcK beoordeling 22 september Rechtbank Arnhem!

Ongelezen bericht door Hans A »

Ad

in welke situatie zit jij?
Huurkoop, zorgplicht, misleiding?
Heb in het verleden veel van je gelezen, maar ben het door de vele namen en zaken op het forum even kwijt.
Meen me wel te herrineren dat jij door Dexia zelf bent gedaagt.

SUCCES mogen!

Groeten Hans

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Vervolg WcK beoordeling 22 september Rechtbank Arnhem!

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Hans

Mijn situatie is armoe, dus zorgplicht. Mijn Partner heeft niet meegetekend, dus Huurkoop. en mijn mening is dat ik ben misleid.
Verder heb ik bij mijn laatste inbreng de rechter gewezen op de WcK die van toepassing zou moeten zijn. Dus alles is mogelijk, want mijn eis is alles terug tot voor de ondertekening. Inleg, Kwijtschelding restschuld,
plus wettelijke rente en verwijdering uit BKR bestand.

Dus Heftig

Lfs Ad

Gast

Re: Vervolg WcK beoordeling 22 september Rechtbank Arnhem!

Ongelezen bericht door Gast »

Gefeliciteerd dan maar want jij gaat morgen winnen :wink:

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Vervolg WcK beoordeling 22 september Rechtbank Arnhem!

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Als dat zou kunnen Jan.



Lfs Ad

Gast

Re: Vervolg WcK beoordeling 22 september Rechtbank Arnhem!

Ongelezen bericht door Gast »

natuurlijk boy je voldoet toch aan de eisen van huurkoop :wink:

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Vervolg WcK beoordeling 22 september Rechtbank Arnhem!

Ongelezen bericht door aert0001 »

Beste Ad

Ik kan me niet voorstellen dat er morgen een uitspraak komt, ik hoop het wel hoor Ad, maar ik verwacht dat het lijntje waaraan ze je houden nog even zal blijven zitten, toch zeker nog tot oktober/november,

voor morgen véél sterkte, je staat er door de huurkoop, zoals j. j. zegt goed voor,
maar nu al uitspraak? lijkt mij iets té vroeg,

Ton

Gast

Re: Vervolg WcK beoordeling 22 september Rechtbank Arnhem!

Ongelezen bericht door Gast »

En dan krijgt Ad zijn geld terug het duurt niet lang meer hoor Ad een paar weken kunnen er nog wel bij. Gaan we samen een biertje drinken ik verwacht mijn uitslag ook in oktober :wink:

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Vervolg WcK beoordeling 22 september Rechtbank Arnhem!

Ongelezen bericht door aert0001 »

Oktober is een mooie maand,

Ton

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Vervolg WcK beoordeling 22 september Rechtbank Arnhem!

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Dat staat Jan




Lfs ad

Michiel Luidens

Re: Vervolg WcK beoordeling 22 september Rechtbank Arnhem!

Ongelezen bericht door Michiel Luidens »

Wordt het bieren Ad ?

Gesloten