Wat vinden jullie van het voorstel van mijn vrouw om het stukje als brief naar het Eindhovens Dagblad te sturen?
Uiteraard onder de naam Anne Hardeman!
Mijn vrouw wil dit met alle plezier proberen.
Wie weet?
![Wink :wink:](./../images/smilies/icon_wink.gif)
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Tonth,De Eega regeling
In de Hoofdlijnen is aangegeven dat Clienten op basis van art 1:88 BW () een korting 100% van de restschuld krijgen.
Er worden verder geen toevoegingen vermeld, wanneer je hier geen recht op zou hebben.
TonthOp 7 juli jl. ontdekt bij toeval, dat Dexia bij het antwoord op deze vraag op de website even iets heeft toegevoegd, nl. ""tenzij u het Dexia aanbod heeft getekend."
(...)
Het is wel "toeval" dat de implementatie van Dexia pas gekomen is na de stemming
27 juli uitspraak over de rechtsgeldigheid van het Dexia Aanbod.Dexia moet in twee zaken volledige inleg terugbetalen aan belegger
’s-Hertogenbosch, 5 juli 2005 – Het gerechtshof ’s-Hertogenbosch heeft vandaag uitspraak gedaan in twee zaken tegen Dexia.
Dexia vorderde onder meer op grond van artikel 6:278 BW betaling van het verschil in waarde van de aandelen op het moment van de vernietiging van de overeenkomst ten opzichte van de waarde bij de aanvang van de overeenkomst. Het is immers aannemelijk dat de overeenkomst niet zou zijn vernietigd als de aandelenkoersen zouden zijn gestegen in plaats van gedaald.
Volgens het hof is artikel 6:278 BW niet van toepassing indien de echtgenoot van de belegger de aandelenlease-overeenkomst terecht heeft vernietigd wegens het ontbreken van toestemming. Concreet betekent dit dat Dexia de volledige inleg moet terugbetalen aan de belegger.
LJ Nummers
AT8691
AT8689
17. LJN: AT8691, Gerechtshof 's-Hertogenbosch, C0401475/RO
18. LJN: AT8689, Gerechtshof 's-Hertogenbosch, C0401462/RO
Bron: Gerechtshof 's-Hertogenbosch
Datum actualiteit: 5 juli 2005
Natuurlijk niet meneer de rechter, immers dan zou het product waargemaakt hebben hetgeen ons werd beloofd.Het is immers aannemelijk dat de overeenkomst niet zou zijn vernietigd als de aandelenkoersen zouden zijn gestegen in plaats van gedaald.
.kan in aanmerking komen voor de Duisenberg-Regeling
Ik heb van Dexia een ontvangstbevestiging van mijn aanmeldingsformulier gekregen en hierin wordt nog eens duidelijk gesteld, dat in oktober een definitief voorstel tot schikken in de bus zal vallen, verder wordt vermeld, dat indien je daarmee akkoord gaat, je afziet van je recht om Dexia verder nog aansprakelijk te stellen.Ik blijf het ergste vrezen voor de schikkers.
Iedereen met een effectenlease-overeenkomst met Dexia die is beëindigd na 1 januari 1997 of die nog loopt, kan in aanmerking komen voor de Duisenberg-Regeling. Zowel de mensen die het Dexia Aanbod destijds wèl geaccepteerd hebben als zij die dat niet hebben gedaan, kunnen, elk op eigen wijze, in aanmerking komen. De regeling geldt verder zowel voor diegenen die niet of tegen hebben gestemd alsook voor hen die niet bij de stichtingen Leaseverlies of Eegalease zijn aangesloten. Wilt u weten of u in aanmerking komt voor de Duisenberg-Regeling, kijk dan op het schema."
Kan in aanmerking komen is het zelfde als,
kan misschien in aanmerking komen
Citaat van Piet uit een andere topic.Geen enkele advocaat die ik tot heden gesproken heb, geeft de garantie dat je, na ondertekening en terugsturen van het Aanmeldingsformulier, vrijblijvend kan zeggen, ik doe het toch maar niet
EliasMaar gaan deze vaststellingen ook naar die rechter, die alle in- en outs van de affaire en "in alle redelijkheid" de massaschikking als mogelijkheid gaat bekijken/beoordelen ???
Die rechter/rechtbank dient toch ALLES zwart-op-wit voor zijn neus of aangezegd te krijgen. Wie zorgt daarvoor ?