LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vraag over Duisenbergregeling en Dexia

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
tukky
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jul 2007 14:08

Vraag over Duisenbergregeling en Dexia

Ongelezen bericht door tukky »

Beste bezoeker,

Zelf heb ik nu 7 jaar lang het Dexia (Bank La Bouchere) produkt AEX plus effect. Deze ben ik aangegaan voor een periode van maximaal 20 jaar. Zelf wil ik doorgaan met het door mij gekozen produkt omdat ik nog een looptijd van 13 jaar heb. Momenteel gaat de beurs weer omhoog en ook de toekomstverwachtingen zijn relatief gunstig te noemen.

Moet ik ook een op- out...of zoeites dergelijks sturen, of welke aktie zou ik moeten ondernemen om "gewoon"door te kunnen gaan ?
Ik ben zelf van mening dat ik geen stappen hoef te ondernemen omdat ik een contract heb van 20 jaar met een produkt dat nog gewoon door zal lopen. Zelf heb ik met Dexia gebeld en die deelde mij mede dat ik geen stappen hoef te ondernemen en dat ik mijn overeenkomst gewoon voort kan blijven zetten.

Nu vertrouw ik hun ook voor geen meter dus wie kan mij informatie geven hoe ik moet gaan handelen?

flipvanderwaal
Berichten: 390
Lid geworden op: 08 apr 2007 22:47

Re: Vraag over Duisenbergregeling en Dexia

Ongelezen bericht door flipvanderwaal »

Zoals iedereen tegenwoordig begrijpt kan een beurs stijgen en dalen dus het is onmogelijk om te zeggen wat je moet doen.

Beleggen is namelijk hetzelfde als gokken.

In ieder geval moet je niet als een blind paard achter een belangenvereniging aan gaan lopen.

Succes met je keuze.

tukky
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jul 2007 14:08

Re: Vraag over Duisenbergregeling en Dexia

Ongelezen bericht door tukky »

bedankt voor je reactie.
Mijn kernvraag is:
Moet ik een bericht (op out) of zoiets sturen naar een instantie als ik gewoon door wil gaan ( moet anders voor 1 augustus).
Nee ik wil geen gebruik maken van de duisenbergregeling maar misschien kan ik over twee jaar aankloppen en een rechtzaak beginnen. Kortom ik wil alle optie openhouden terwijl ik door wil gaan met het produkt.
Wie kan mij info geven?

flipvanderwaal
Berichten: 390
Lid geworden op: 08 apr 2007 22:47

Re: Vraag over Duisenbergregeling en Dexia

Ongelezen bericht door flipvanderwaal »

L. Blok

Geplaatst op 20 Okt 2002 09:33 door L. Blok

Beste Rob,

In juni jl. heb ik het klaagschrift ingediend bij DSI. Daarna heeft het ongeveer 2 maanden geduurd voordat ik reac-
tie hierop kreeg. Het laatste contact dat ik heb gehad van
DSI is ook al bijna 2 maanden geleden en was een bevestiging
van DSI dat men de ingevulde formulieren had ontvangen.
Ik heb geen idee wanneer mijn zaak in behandeling wordt ge-
nomen. Ook bij DSI malen molens blijkbaar langzaaam. Geduld
is in dit soort zaken, een schone zaak.

m.v.g.

L. Blok
Dit speelt al sinds 2002 en het behandelen van alle rechtzaken zal nog zeker tot 2015 gaan duren.
Het kan zijn dat je aandelen dan 10 keer zoveel waard zijn tegen die tijd als je geluk hebt.

Procesvoerder
Berichten: 689
Lid geworden op: 12 jul 2006 12:26

Re: Vraag over Duisenbergregeling en Dexia

Ongelezen bericht door Procesvoerder »

Beste Tukky, luister maar niet naar die Flipvanderwaal want dat is een medewerker van de oplichtersbank Dexia.

Vanaf de site van PAL is de opt-out-brief te downloaden, dus kijk bij www.platformaandelenlease.nl . Ook voor gratis advies kan je daar terecht, een mailtje naar [email protected] en je krijgt per ommegaande het antwoord daarop.

Wacht vooral niet te lang met die opt-out verklaring op te sturen! Na 1 augustus a.s. is het te laat en val je dan automatisch onder de Duisenbergregeling en heb je je recht om tegen Dexie te procederen uit handen gegeven. In dat geval ben je overgeleverd aan de nukken en grollen van de bank, die je alleen maar wil kaalplukken!

Via de rechter krijg je altijd een beter resultaat, al is het maar dat Dexia zeker met een beter voorstel gaat komen als je voor opt-out hebt gekozen. Je kunt ook je zaak uit handen geven aan Leaseproces, www.leaseproces.nl , die dan verder op je belangen letten.

flipvanderwaal
Berichten: 390
Lid geworden op: 08 apr 2007 22:47

Re: Vraag over Duisenbergregeling en Dexia

Ongelezen bericht door flipvanderwaal »

Procesvoerder


Geplaatst op 09 Jul 2007 00:36 door Procesvoerder
Ik zou maar oppassen dat je niet een keer in zijn klauwen valt, Flipper, dan zou het droevig voor je aflopen. Ik denk trouwens dat er nog wel een paar anderen zijn, die wel eens hartig met jou zouden willen "spreken". In jouw geval zou ik er voor zorgen niet bij een balustrade op een balcon te staan. Struikelen en over de rand vallen komt nogal eens voor, lees ik soms in de krant. Een ongeluk is zo gebeurd ...
Tukky, lees de bovenstaande reactie en trek je conclusies.
Procesvoerder probeert al jaren dit forum onderuit te halen met bedreigingen en laster.

gerrit dekzeil
Berichten: 110
Lid geworden op: 04 jun 2006 21:40

Re: Vraag over Duisenbergregeling en Dexia

Ongelezen bericht door gerrit dekzeil »

tukky lees deze topic en besluit dan zelf wat je doet. Succes.

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=51230
Nee ik wil geen gebruik maken van de duisenbergregeling maar misschien kan ik over twee jaar aankloppen en een rechtzaak beginnen. Kortom ik wil alle optie openhouden terwijl ik door wil gaan met het produkt.
Wie kan mij info geven?

Procesvoerder
Berichten: 689
Lid geworden op: 12 jul 2006 12:26

Re: Vraag over Duisenbergregeling en Dexia

Ongelezen bericht door Procesvoerder »

Tukky, de zaken liggen wel even anders! Het zijn juist figuren zoals die Flipperdewaal die al jarenlang de gedupeerden op het verkeerde been proberen te zetten. Die Flipper komt onder tal van aliassen in het forum en is (soms niet openlijk) altijd op de hand van Dexia.

Trap er maar niet in en kijk op www.platformaandelenlease.nl voor betrouwbare informatie. In het forum van PAL krijgen de opruiers en Dexiaklanten totaal geen kans om hun gif te spuien!

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Vraag over Duisenbergregeling en Dexia

Ongelezen bericht door Janny »

tukky,

laat je contract door iemand die goed kan rekenen en er verstand van heeft, doorrekenen. en alles op een rij zetten.
Dus wat betaal je,
wat bouw je op. en
wat hou je over nu,
Heb je een lening afgesloten,
en nog veel meer vragen.
Was je alleenstaand ten tijde van het afsluiten, ingeval van een lening.
zou je toen allebei je handtekening hebben moeten zetten. En bedenk bij een lening dat je en rente en de lening moet ophoesten om winst te kunnen maken.
En elke verzekering heeft zijn eigen specifieke onderdelen.

Zit je nu al in de min. dan moet je voor jezelf beraden of je door kunt gaan.
Niet elke verzekering is een verkeerde daad . dus gewoon op een rij zetten wat het kost.en met welk doel je de verzekering hebt afgesloten.
Janny

CvdH
Berichten: 177
Lid geworden op: 23 okt 2006 19:42

Re: Vraag over Duisenbergregeling en Dexia

Ongelezen bericht door CvdH »

Gewoon die opt-out insturen dan kun je altijd nog naar de rechter
als het moeilijke tijden worden.
Niet de deur op slot doen geluk ermee :wink:

Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: Vraag over Duisenbergregeling en Dexia

Ongelezen bericht door Belegger+ »

Tukkie, je wilt van twee walletjes eten en belandt in de sloot. Een tip van mij: laat je vrouw opt outen en opt zelf in, naderhand kan je altijd nog zeggen, dat je het van elkaar niet wist.
Is toch duidelijk zo ?

B+

Procesvoerder
Berichten: 689
Lid geworden op: 12 jul 2006 12:26

Re: Vraag over Duisenbergregeling en Dexia

Ongelezen bericht door Procesvoerder »

Tukky, die Belegger+ is ook zo iemand die constant de draak steekt met de gedupeerden. Pas op voor zijn desinformatie!

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Vraag over Duisenbergregeling en Dexia

Ongelezen bericht door Elias »

De vraag van Tukkie was m.i. duidelijk:
Zelf heb ik nu 7 jaar lang het Dexia (Bank La Bouchere) produkt AEX plus effect. Deze ben ik aangegaan voor een periode van maximaal 20 jaar. Zelf wil ik doorgaan met het door mij gekozen produkt omdat ik nog een looptijd van 13 jaar heb. Momenteel gaat de beurs weer omhoog en ook de toekomstverwachtingen zijn relatief gunstig te noemen.

Moet ik ook een op- out...of zoeites dergelijks sturen, of welke aktie zou ik moeten ondernemen om "gewoon"door te kunnen gaan ?
Als je gewoon door wil gaan hoef je inderdaad niets te doen.
Als je nog niet voldoende inzicht in de uitwerking van je contract hebt, zou ik de raad van Janny nog effe opvolgen.
Een ding is zeker: Met de betaling van je premie van AEX Plus Effect is opgenomen, dat je aan het eind van die 20 jaar geen restschuld overhoud vwb de lening. Of je dan meer hebt "gespaard" dan wanneer je dat geld gewoon op de spaarrekening had gezet is natuurlijk de gok.
Na 5 jaar (die zijn dus al gepasseerd) kun je volgens mij op elk gewenst moment boetevrij stoppen, natuurlijk wel onder verrekening van de op dat moment nog openstaande restschuld. De hoogte van de AEXindex is dan natuurlijk bepalend of je iets extra's overhoudt.
In je jaarlijks overzicht zie je eea weergegeven.

PS: laat de tip van Flip, die Gerrit Bekkwijl, Cvd.. en het bedorven kaashapje B+ maar links liggen, die zijn er met misleidende opmerkingen alleen op uit om rotzooi te schoppen.

flipvanderwaal
Berichten: 390
Lid geworden op: 08 apr 2007 22:47

Re: Vraag over Duisenbergregeling en Dexia

Ongelezen bericht door flipvanderwaal »

Belegger+


Geplaatst op 12 Jul 2007 19:09 door Belegger+
Tukkie, je wilt van twee walletjes eten en belandt in de sloot. Een tip van mij: laat je vrouw opt outen en opt zelf in, naderhand kan je altijd nog zeggen, dat je het van elkaar niet wist.
Is toch duidelijk zo ?

B+
Dit heeft procesvoerder, vandale,impact, Bernst enz enz enz enz ook gedaan.
Zich dom houden was geen probleem voor hem.

CvdH
Berichten: 177
Lid geworden op: 23 okt 2006 19:42

Re: Vraag over Duisenbergregeling en Dexia

Ongelezen bericht door CvdH »

Het is duidelijk dat Elias de zoon is van die koekhapper :lol:

Procesvoerder
Berichten: 689
Lid geworden op: 12 jul 2006 12:26

Re: Vraag over Duisenbergregeling en Dexia

Ongelezen bericht door Procesvoerder »

Neem jij nog maar een paar valium, Flipper, dan ga ik nu op vacantie om te genieten van de winsten die Dexia voor mij heeft gemaakt. Hoe gefrustreerder jij wordt, hoe liever het mij is, sukkel. Dag hoor.

CvdH
Berichten: 177
Lid geworden op: 23 okt 2006 19:42

Re: Vraag over Duisenbergregeling en Dexia

Ongelezen bericht door CvdH »

Neem jij nog maar een paar valium, Flipper
Een weekendje Harderwijk dus op de kinder natuurcamping en koekhappen :lol:

flipvanderwaal
Berichten: 390
Lid geworden op: 08 apr 2007 22:47

Re: Vraag over Duisenbergregeling en Dexia

Ongelezen bericht door flipvanderwaal »

Nee hoor, het is het weekendverlof van de TBS kliniek. Mag tie weer naar huis en dat noemt ie vakantie.

Martinvdm

Re: Vraag over Duisenbergregeling en Dexia

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Kinderen toch.... :wink:

ONDERWERP: VRAGEN OVER DE DUISENBERGREGELING....

Geen vragen wel een opmerking:

De laatste tijd krijg ik best veel (aangetekende) post van Dexia dus men kan er van uit gaan dat er iets aan het broeien is. Of ik even wat over wil storten. Dacht et niet. Misschien zit er na 1 augustus nog iets aan te komen.....Duisenberg plus..?

Mocht men nog niet weten wat te doen en geen zin hebben in procederen kan men nog schikken. Anders de opt out invullen en versturen.

Groetjes,
Martin

tukky
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jul 2007 14:08

Re: Vraag over Duisenbergregeling en Dexia

Ongelezen bericht door tukky »

Bedankt allemaal voor jullie reacties.
Iedereen praat door elkaar en er zit totaal geen lijn in.
Ik heb 1 vraag en hoef maar 1 antwoord te hebben.
Graag alle voor en tegenstanders hetzelfde antwoord geven is het makkelijkste omdat er maar 1 nodig en mogelijk is.

Indien ik door wil gaan met het AEX+ effect maar niet onder de duisenbergregeling wil vallen, moet ik dan een opt out voor 1 augustus sturen JA of NEE?

Gesloten