LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vraag

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Isaja
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 jul 2003 21:42

Vraag

Ongelezen bericht door Isaja »

Mijn man is toentertijd een contract aangegaan wvd zonder mijn handtekening, ik heb een vernietigingsbrief gestuurd maar dat is allemaal afgewimpeld.
Mijn man heeft een betalingsregeling onder protest getekend ook zonder mijn handtekening.
3 mnd later hebben we de hele schuld betaald.
We hebben een opt out brief naar de notaris gestuurd en we hebben ons aangemeldt bij leaseproces.

Kan iemand mij vertellen hoe wij er nu voor staan???
Heb naar leaseproces gebelt maar volgens hun moeten wij afwachten, maar ik vind het erg stil worden na de doorbraak van de eegalease affaire.

En in mijn ogen sta ik vrij sterk om dat noch onder het contract noch onder de betalingsregeling mijn handtekening vermeldt staat.

Hiawathaatje
Berichten: 151
Lid geworden op: 19 nov 2007 10:56

Re: Vraag

Ongelezen bericht door Hiawathaatje »

Heeft u het contract binnen drie jaar na afsluiten vernietigd?
Het bewijs van die vernietigingsbrief en dat ie aangekomen is, heeft u ook nog.

Isaja
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 jul 2003 21:42

Re: Vraag

Ongelezen bericht door Isaja »

Ik heb zeker 2 a 3 x vernietigd en aangetekend verstuurd alle protestbrieven zijn ook aangetekend verstuurd en heb inmiddels een heel boekwerk van Dexia met alle kopieen die verstuurd en ontvangen zijn.
De 1e vernietingsbrief is in april 2003 verzonden dus binnen de 3 jaar.

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Vraag

Ongelezen bericht door peewee »

binnen drie jaar NA WAT ?
Binnen drie jaar na het sluiten van de overeenkomst door je echtgenoot ?
Zo ja, dan zal Dexia vermoedelijk het vonnis van de Hoge Raad respecteren. Helemaal zeker is dit niet omdat de acceptatie van de betalingsregeling in de optiek van Dexia een kink in kabel kan hebben gelegd. Die optiek van Dexia is overigens (juridisch) fout, want het accepteren van de betalingsregeling is een rechtshandeling door je echtgenoot. De vernietiging is een rechtshandeling van jou zelf. Deze handelingen staan los van elkaar.

De rechtsregels schrijven voor dat de vernietiging dient plaat te vinden binnen 3 jaar nadat de andere partner van het bestaan van de leaseovereenkomst weet heeft gekregen. Onder omstandigheden kan dus iets later zijn dan binnen 3 jaar na het sluiten van de overeenkomst. Het is immers lang niet per definitie zo dat de ene partner de andere partner informeert over het afsluiten van zo'n overeenkomst. Dat laatste situaite, vernietiging later dan drie jaar na het sluiten van de overeenkomst, accepteert Dexia blijkbaar nog niet en daarover zal nog strijd gevoerd moeten worden

Isaja
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 jul 2003 21:42

Re: Vraag

Ongelezen bericht door Isaja »

Ik heb voordat het contract afliep een vernietigingsbrief gezonden naar Dexia dus binnen de tijd van afsluiten en beeindigen van het contract.

Mijn man heeft toentertijd de betalingsregeling getroffen onder protest hij wilde eerst doorgaan met de aandelen omdat hij het geld op dat moment niet had. maar ze waren volgens Dexia al verkocht. Een hoop tegenstrijdige verhalen over en weer maar mijn man trok gewoon aan het korste end en moest gewoon betalen.

Maar goed nergens maar dan ook nergens staat mijn handtekening vermeldt behalve op de vernietigingsbrieven en volgens leaseproces moesten wij nog even afwachten omdat mijn man een soort van dexia aanbod heeft aangenomen.
Zelf zien wij dat niet als een dexia aanbod maar een betalingsregeling onder dwang, zelfs over deze correspondentie is alles netjes gearchiveerd in onze dikke dexia :twisted: map.
Ik heb zelfs geopperd bij leaseproces om maar zelf een advocaat in handen te nemen maar dan zou het nog langer duren omdat alles weer van voren af aan opgepakt zouden worden.

Dus vroeg me af wat wijs is

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Vraag

Ongelezen bericht door Janny »

Bij leaseproces mag het op het eerste oog dan goedkoper zijn om te procederen, maar wachten tot de 20.000 wachtende voor u zijn afgewerkt is ook geen pretje.
Wat ik lees over de al verkochte aandlen kan ik onderschrijven. daar waren ze inderdaad verschrikkelijk snel mee. daar was niet tegen te lopen. Zelfs al voor het eindigen van het contract, melden ze : wij hebben verkocht"nou hoe dat allemaal in elkaar stak zullen we wel nooit te weten komen. Ik denk dat ze helemaal niet graag wilden verkopen, want daar zijn geen aanwijzingen geweest dat er mensen zijn die die kans kregen.
Jullie hebben naar ik las onder protest betaald. Ik zou toch zelf een advocaat nemen, en zo waarschijnlijk sneller aan de beurt zijn. omdat die grote massa,(20.000 bij leaseproces voor vestoppingen zorgt(lijkt mij zo)Bovendien zal een advocaat die is ingewerkt, zonder procedure wel kunnen inschatten wat de juridische kansen/mogelijkheden zijjn. en naar de uitkomst daarvan een advies kunnen geven. En misschien kan een advocaat zelfs met een uitspraak in de hand een vordering naar Dexia doen uitgaan.( een optie, geen zeker gegeven) Maar zoek wel een advocaat die van wanten weet.
Janny

Isaja
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 jul 2003 21:42

Re: Vraag

Ongelezen bericht door Isaja »

Allemaal bedankt voor jullie reactie

Math
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2003 13:08

Re: Vraag

Ongelezen bericht door Math »

Janny en ook Isaja, op het oog lijkt Leasproces goedkoper maar maar het duurt het langer. Ik kan je vertellen dat in een van onze pas gewonnen zaak het precies 4 jaar heeft geduurd met Euro 861 onkosten ( wel met toevoeging). Gr Math

Gesloten