LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waarom kan ik geen aandelen meer leasen?

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Luigi

Waarom kan ik geen aandelen meer leasen?

Ongelezen bericht door Luigi »

Vorige week heb ik Dexia een bericht gestuurd of ik bij hun aandelen kon leasen. Eind jaren negentig vonden ze dit nl. een prachtig product waar je veel geld mee kon verdienen.
Je kunt nu echt bij geen één instelling meer terecht om aandelen te leasen. M.a.w. banken en verzekeringsmaatschappijen geven nu dus indirect toe dat dit product van geen kanten deugt. Ook het willen toepassen van de WCAM(Wet Collectieve Afwikkeling Massaschade), geeft aan dat dit soort producten alleen maar schade oplevert.
Wanneer ziet de politiek en rechterlijke macht nu ook in dat de aandelenlease affaire één van de grootste oplichtingszaken in de Nederlandse geschiedenis is? Bedenkers van dit wangedrocht horen achter de tralies te zitten!!!

wreker

Re: Waarom kan ik geen aandelen meer leasen?

Ongelezen bericht door wreker »

Niet alleen de bedenkers horen achter de tralies, maar ook de financieel adviseurs ed die deze producten met veel leugens en misleiding aan de man hebben gebracht.

Hollander

Ongelezen bericht door Hollander »

De afgelopen jaren is Dexia wel doorgegaan met aandelenlease. Alleen, het ging dan om langlopende leaseplannen waarbij je de hoofdsom helemaal zou aflossen.

Echter, de Dexia Bank is helemaal gestopt op de Nederlandse markt wegens alle negatieve publiciteit. DUS kun je nu geen aandelen meer bij ze leasen. Je kan helemaal niks meer bij ze doen.

Luigi

En hoe zou dat komen dat men niet meer met Dexia in zee wil? Ze hebben dat aan zichzelf te danken, die oplichters!
Strafrechterlijk vervolgen die handel! Maar ja, ze worden gesteund door de Nederlandse overheid en hebben een aantal topadvocaten in dienst die hun proberen vrij te pleiten. En gek genoeg gaat ze dat ook nog lukken, vrees ik :cry:

wreker

Let wel, als ze dat gaat lukken is misleiding en oplichting dus normaal in dit normen en waarden land. Naar mijn mening mag dan iedereen dit soort praktijken toepassen.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Luigi,

Sluit een persoonlijke lening/krediet af , en koop van het verkregen geld zelf een mandje aandelen.

wreker

16again,

Wat is "een mandje aandelen"

Notenkraker

Ongelezen bericht door Notenkraker »

Risicospreiding over een breed aantal fondsen in een aandelenportefeuille. Dus niet alles op een paar fondsen inzetten.

wreker

De betekenis van "mandje aandelen" kende ik niet. Wel heb ik "mandje aandelen" eerder gehoord. Dit in combinatie met de volgende uitdrukkingen: "gegarandeerd minimaal inleg terug" "volkomen veilig" "ik heb ze zelf ook" "als u uw geld op een rekening laat staan word het alleen maar minder waard" enz.

Luigi

Nou, als La Bouchere mij destijds hetzelfde advies had gegeven als 16again, had ik dat ook gedaan.
Maar zij kwamen met andere geweldige verhalen, aandelenlease! Je inleg komt niet in gevaar, hetzelfde als een spaarrekening(alleen iets meer rendement) etc.
Waarom hoor je dit soort verhalen nu niet meer van Dexia? Iets wat een paar jaar geleden een geweldig product was, is het nu ineens niet meer? Typisch kenmerken van oplichting.
Maar een vraagje aan 16again: wil jij misschien aandelen leasen van mij? Ik stuur je een contract toe met onbegrijpelijke tekst(waar het lijkt of je een spaarrekening opent) en uiteraard hoef ik niet te bewijzen dat ik daadwerkelijk aandelen koop voor jou. Jij betaalt mij 20 jaar lang een fikse rente en op het einde van het contract kan ik je gemakkelijk uitbetalen. En uiteraard heb ik geen WCK vergunning nodig, volgens dhr. Zalm is dit nl. niet van toepassing op aandelen leasen.
Hebben we een deal? Zo ja, een aantal vrienden van jou willen dan misschien ook wel aandelen leasen bij mij :D

Elias

Ongelezen bericht door Elias »

Pas op Luigi !

Als je zoiets doet als enkelvoudig persoontje, zonder een grote (ogenschijnlijk) "eerlijke" organisatie achter je (met stevige relaties in overheid en zakenwereldje, dan hangen "ze" je zo op. Kijk maar naar onze tennisleraar die slim dacht te zijn....

Elias.

Ikwaseenbeetjedom

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Luigi, natuurlijk kun je nu geen aandelen meer leasen, daar valt als bank nu, behalve de woekerrente toch niets meer aan te verdienen...

http://forum.trosradar.nl/?url=forum/vi ... hp?t=32287

Het is waarschijnlijker dat aandelen de komende jaren wat zullen stijgen i.p.v. dalen dus dan kun je als bank geen 'restschuld' meer fantaseren.

Albert

Ongelezen bericht door Albert »

:lol:
Laatst gewijzigd door Albert op 03 sep 2005 01:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Idaho

Ongelezen bericht door Idaho »

ikwaseenbeetjedom, deze constructies bestonden ook toen er flinke winsten waren te halen en ook uitgekeerd zijn, dus dat is niet helemaal waar wat je zegt.

Ikwaseenbeetjedom

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

klopt, maar toen was het nog niet dexia.
Die voorzag extra winsten door de zgn. 'restschuld' .

Idaho

Ongelezen bericht door Idaho »

Ik denk niet dat Dexia vooruit kon zien, anders waren ze hier nooit in getrapt.

pewi

Ongelezen bericht door pewi »

Dexia is destijds door meerdere personen gewaarschuwd:
http://www.platformaandelenlease.nl/Nieuws/12082004.htm
Vrgr Pewi

Notenkraker

Ongelezen bericht door Notenkraker »

Idaho kan het denken blijkbaar beter aan de paarden overlaten ...

Gesloten