LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wachten ? wie kan me adviseren?

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
ikbenhetzat
Berichten: 30
Lid geworden op: 31 mei 2005 21:45

wachten ? wie kan me adviseren?

Ongelezen bericht door ikbenhetzat »

Hallo allemaal,
Ook ik zit in de rats en weet het even niet meer.
Ik kan en wil niet akkoord gaan met de schikking, dit is duidelijk, daar kan ik niets aan veranderen. Mjin zogenaamde restschuld is te te hoog en zou geen lening kunnen krijgen. Ik heb geen vast inkomen en nog nooit gehad, mijn man is de hoofdverdiener en we zitten krap bij kas. Wel zijn we eegaleasers, een geluk bij dit ongeluk.
Ik lees dat mensen procederen en dat dat beter is dan niets te doen. Maar wat nou als je in een situatie zit waarin ik zit dat je geen geld hebt om te procederen? We hebben wel een advocaat via rechtsbijstand, hij staat ons bij met goed advies, maar we moeten dus wachten tot Dexia mij voor de rechter sleept? Gaat dit gebeuren of niet? Ik weet het niet.
Moet ik afwachten zoals mijn advocaat zegt? Ik heb eigenlijk geen andere keus of zie ik dit verkeerd?
Ik hoop dat iemand hier iets op weet te vertellen.
Alvast dank daarvoor.

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: wachten ? wie kan me adviseren?

Ongelezen bericht door pluutje »

ikbenhetzat,

Waarom raadpleeg je Piet Koremans niet?
[email protected]

:idea: :wink:

HvdB
Berichten: 1097
Lid geworden op: 25 aug 2004 17:58

Re: wachten ? wie kan me adviseren?

Ongelezen bericht door HvdB »

Waarom schik je niet? Dat is ook een hele goede oplossing.
De rechtzaken gaan nog jááááááren duren en de uitslag zal niet altijd positief voor de "gedupeerde" zijn.

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: wachten ? wie kan me adviseren?

Ongelezen bericht door impact »

Ikbenhet zat, wat je in ieder geval beslist NIET moet doen is afgaan of het advies van HvdB want dat is een vriend van Dexia. Wacht eerst maar eens rustig af wat er verder gaat gebeuren. Je overgeven aan het tuig van Dexia kan altijd nog.

Het voorlopige advies van je advocaat is goed: eerst de kat uit de boom kijken.
Laatst gewijzigd door impact op 08 jul 2005 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: wachten ? wie kan me adviseren?

Ongelezen bericht door pluutje »

ikbenhetzat,

Het lijkt mij verstandig het advies van HvdB te negeren!

Beter is iemand te raadplegen met kennis van zaken. :wink:

macapo
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 jun 2005 21:16

Re: wachten ? wie kan me adviseren?

Ongelezen bericht door macapo »

Lijkt mij dat HvdB een werknemer van dexia is,

Ik wil niet roeren in de pot, maar de opmerkingen tbv dexia worden alleen gedaan door iemand die loyaal is aan een bedrijf/insteling waar hij profijt van heeft.

Net zo loyaal als ik zou zijn tegenover mijn werkgever, als deze aangevallen zou worden.

Verder heeft ook HvdB recht om voor zijn baas op te komen.

Ben je het niet eens met zijn uitspraken, reageer hier niet op negeer het gewoon.
Iemand die deze forums bezoekt kan genoeg uitvinden bij alle toppics.

Een onderlinge strijd maakt de twijfel aleen maar erger.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: wachten ? wie kan me adviseren?

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Ikbenhetzat,

Je advocaat is er voor jou en niet jij voor de advocaat.
Advocaten zijn , net als rechters, vaak luie mensen die liever afwachten tot anderen met rechtszaken en uitspraken komen zodat zij hier alleen maar naar hoeven te verwijzen.
Waarom ben je naar een advocaat gegaan?
Om een rechtszaak te beginnen tegen Dexia en je geld terug te vorderen van Dexia.
Jij betaald de advocaat en je kunt hem vragen om een procedure op te starten tegen Dexia en een dagvaarding te maken.
Een advocaat heeft liever dat de andere partij begint met dagvaarden, dat scheelt hem veel werk want hij hoeft dan alleen maar een verweer te voeren.
Hij vergeet echter dat zijn cliënt een gedupeerde is met slapeloze nachten,stress, onzekerheid, een A-codering bij het BKR en vaak financiële problemen.
Aandelenlease overheerst je leven en de advocaat maar wachten op.........ja wat, en hoe lang nog?
Hoe lang moet je nog in die onzekerheid blijven.
Er is voor de eegaleasers voldoende jurisprudentie om met een gerust hart een rechtszaak te kunnen beginnen tegen Dexia.
Heeft je advocaat daar geen trek in dan kun je gratis en zonder extra kosten naar een andere advocaat overstappen. Dit kan omdat je toevoeging hebt.
Het gaat per slot om JOU en niet om het inkomen van de advocaat, hij ligt er niet wakker van, jij wel.
Bel je advocaat en vraag hem om direct een procedure op te starten.
Wil je hier meer over weten, laat het weten via [email protected]

Op 7 april en op 28 april heeft de rechtbank in Amsterdam Dexia veroordeeld en de gedupeerde krijgt al zijn geld terug.
Op 4 mei heeft de rechtbank in Maastricht Dexia veroordeeld tot het terugbetalen van alle gelden aan een gezin in de eegalease situatie.
Hetzelfde is op 25 mei en 15 juni gebeurd door de rechtbank in Alkmaar.
Zelfs het Gerechtshof veroordeelt Dexia in hoger beroep zaken.
Op 5 juli zijn er door het Gerechtshof weer twee uitspraken gedaan in het voordeel van de gedupeerden.
Alle uitspraken staan op onze site.

Wacht niet langer en ga procederen, nu.

Groeten,
Piet
Stichting Platform Aandelen Lease

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: wachten ? wie kan me adviseren?

Ongelezen bericht door woest »

Ikbenhetzat; als je een laag inkomen hebt, heb je waarschijnlijk recht op een advocaat met toevoeging en kun je procederen voor weinig geld. Wat is toevoeging?


Van de site www.platformaandelenlease.nl:
Toevoeging is de populaire naam voor gesubsidieerde rechtsbijstand (Vroeger Pro Deo genoemd).

Gedupeerden die onder een bepaalde grens zitten met inkomen en vermogen, kunnen via een VIV form. (Verklaring omtrent Inkomen en Vermogen) een aanvraag indienen om in aanmerking te komen voor toevoeging.

I.p.v. het gebruikelijke uurtarief van advocaten wordt dan een éénmalige bijdrage betaald.

Alle informatie hierover is te vinden op www.platformaandelenlease.nl onder Procedure toevoeging en op www.rvr.org bij infobalie
Misschien dat jullie rechtsbijstandverzekering wel voorziet in een advocaat voor advies, maar niet voor een proces. De mijne, bijvoorbeeld, wijst alle medewerking aan processen die met incasso te maken hebben, af.

Neem de tijd om het allemaal rustig en grondig uit te zoeken; er is helemaal geen haast bij.

In ieder geval heel veel sterkte gewenst,
groet,
Woest

P.S. Tijdens het typen van mijn antwoord,was Piet al met zijn antwoord aan jullie bezig. Des te beter. :wink:

Nog even een voorbeeldje (RtlZ):
Jurisprudentie
Als voorbeeld noemt jurist Ger van Dijk een cliënt uit Hoorn die een bedrag van ruim € 42.000.- bij Dexia heeft ingelegd en die een restschuld heeft van bijna € 7.000,-. Zijn echtgenote heeft niet meegetekend. Bij de Duisenberg-regeling wordt de schuld van € 7.000,- kwijtgescholden, maar is hij zijn inleg kwijt. Bij de rechter krijgt hij echter, ingevolge de laatste jurisprudentie, het bedrag van € 42.000,- volledig terug en wordt zijn restschuld eveneens kwijtgescholden.

Overdonderen
,,Door de gedupeerden niet behoorlijk voor te lichten over hun mogelijkheden, maakt Dexia weer dezelfde fout als bij de verkoop van de aandelenleaseconstructie,” zegt Van Dijk in een persbericht. “In plaats van de mensen in de gelegenheid te stellen om advies in te winnen over een toch ingewikkelde materie, probeert zij hen te overdonderen.’’
Ikbenhetzat: Goeie naam!

ikbenhetzat
Berichten: 30
Lid geworden op: 31 mei 2005 21:45

Re: wachten ? wie kan me adviseren?

Ongelezen bericht door ikbenhetzat »

Beste Piet, Pluutje, Impact en Woest,
Ik dank jullie hartelijk voor jullie opbeurende reacties.
Ik heb inderdaad een eenmalige bijdrage betaald aan de advocaat en met dat briefje van onvermogen en inkomen ben ik bij hem terchtgekomen. Ik heb wel vertrouwen in hem, maar Piet heeft me wel even wakker gemaakt.
Ik wist uberhaupt niet dat ik ook recht heb om met mijn onvermogen een procedure te starten, ik dacht dat ik alleen recht had op bescherming. Ik ben niet goed voorgelicht, daar heb ik nu wel even mijn bedenkingen over. Ik weet echt helemaal niets van dit soort zaken zoals jullie wel zien, daarom ben ik dankbaar dat dit forum er is, met mensen zoals jullie en vooral ook Piet. Ik leer veel van dit Forum!
Ik ga er wel werk van maken en dit nader uit zoeken, maar zal niet overhaast te werk gaan. Maar Piet heeft gelijk, deze zaak maakt me onzeker, ik heb angst, het zit mijn toekomst in de weg, ik kan geen plannen maken, geen opleiding beginnen, zelfs als er nu een kindje zou komen... Die hele Dexia zaak staat me zo erg in de weg!!! En dan die A-codering bij de BKR ook nog. Ik wil heel graag aktie ondernemen en niet langer in de afwachtende houding zitten.
Als jullie eens wisten waartoe Dexia mij en mijn man al toe heeft gedreven...Als ik het even kort mag samen vatten..Toen we die schuld op de deurmat kregen ben ik me echt kapot geschrokken en heb familie en vrienden huilend op de hoogte gebracht, ik zag mijn wereld instorten. Meteen ben ik naar buro voor rechtshulp gegaan en ondertussen kwamen de incasso brieven al binnen. Zo ben ik bij de sociale zaken terecht gekomen voor het briefje van onvermogen en toen bij de advocaat. Maar nog steeds bang dachten we, dan gaan we Nederland uit, dan kunnen ze ons niets maken. Terwijl we niets te verliezen hadden, bahalve onze schamele bezittingen. Uit angst zijn we officieel geemigreerd om een jaar in het buitenland te werken. We hebben onze woning en banen opgezegd en spullen opgeslagen, met koffers en poes gingen we op weg, na bijna een jaar was het weer tijd om terug te keren, we hoopten dat de zaak of in de doofpot was gestopt of dat er iets was gebeurd wat op meer duidelijkheid zou wijzen. Maar niets, we moesten weer van nul beginnen, huis zoeken, werk zoeken, alles weer opbouwen. Inmiddels is er weer een jaar voorbij en nu op dit punt beland. Pfff, vandaar mijn naam..IK BEN HET ZAT
Nu echter ben ik nog steeds bang en onzeker, maar de boosheid komt nu ook meer.
Bedankt dat ik dit met jullie mag delen op dit forum. Ik wens jullie allemaal ook veel sterkte en succes.
Laat het recht zegevieren!!!
Met vriendelijke groet, ikbenhetzat

henkgeluk
Berichten: 302
Lid geworden op: 29 apr 2005 20:05

Re: wachten ? wie kan me adviseren?

Ongelezen bericht door henkgeluk »

geen geluk,

toch kan ik het me van ikbenhetzat wel voorstellen wat ze schrijven!
ik zelf heb ook in de beginfase met dat idee rondgelopen!

door bijzondere omstandigheden zouden wij ook alle schepen achter ons willen verbranden! (heeft niets met dexia te maken) maar dat kan niet wegens ziekte echtgenote.

ik heb een aanbieding om in slowakije een nieuw bestaan op te bouwen (heb daar slowaakse vrienden zitten) ik hoef alleen maar de energie kosten ed te betalen (omgerekend € 75 p.m alles)
een nieuw bestaan bedoel ik niet op financiele gronden maar op basic gronden dus alleen voor het leven zelf!

terug naar ikbenhetzat , ik kan me goed indenken dat mensen als ibhz,dit overwegen ,de hersenspinsels van mensen (zeker in moeilijke omstandigheden) zijn ondoorgrondelijk!

ibhz ,vanaf deze plaats veel succes en laat je niet intimideren door dexia! bedenk dat er zoals jullie ,honderden zo niet duizenden zijn.

nogmaal hou je taai.

samen staan we sterk! zou piet koremans zeggen,en daar sluit ik me volmondig bij aan.

vrgr

henk geluk

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: wachten ? wie kan me adviseren?

Ongelezen bericht door trudy »

.Als ik het even kort mag samen vatten..Toen we die schuld op de deurmat kregen ben ik me echt kapot geschrokken en heb familie en vrienden huilend op de hoogte gebracht, ik zag mijn wereld instorten.
Dit, ikbenhetzat, is velen van ons overkomen. Wat mezelf betreft, ik dacht niet goed te lezen en dat minnetje voor die duizenden € schuld, dat begreep ik niet. Dacht dat het een typefout was. Het heeft lang geduurd voordat ik begreep dat ik drie jaar had ingelegd en tot slot nog 3x zoveel moest bijleggen. Ook mijn wereld stortte in.

Ik heb een man gesproken tijdens een demonstratie, die zijn huis moest verkopen, zijn huwelijk was kapot, die boven op het flatgebouw is gaan staan, waar hij inmiddels een klein appartementje had, en eraf wilde springen. Hij durfde niet vertelde hij me. Inmiddels had hij een schuldsaneringsregeling. Zijn leven was totaal verwoest.

Jullie zijn gaan emigreren.

Van hoeveel mensen weten we niet wat er voor dramatische dingen zijn gebeurd? Waar deze producten en deze bank je toe hebben gebracht?

Inmiddels zijn de meesten van ons een stuk wijzer geworden en van bang en kwetsbaar zijn we vechters geworden, wat zonder dit forum nooit gelukt zou zijn.

Zonder Internet en Trosradar waren we allemaal door Dexia vermaald. We zouden jarenlang die schuld hebben moeten aflossen en totaal kaalgeplukt zijn, zonder enige hoop op een beetje normale toekomst.

Ik praat dus niet over mensen met een goede baan en een kleine restschuld, maar over mensen met torenhoge schulden en een modaal of minder inkomen.

Ook voor jullie, ikbenhetzat, zijn er voldoende mogelijkheden om hier goed uit te komen.

Sterkte en succes toegewenst.

henkgeluk
Berichten: 302
Lid geworden op: 29 apr 2005 20:05

Re: wachten ? wie kan me adviseren?

Ongelezen bericht door henkgeluk »

trudy,

prima verwoord , je hebt net als ik ikbenhetzat een hart onder de riem gestoken!

wij weten allemaal hoe het is gegaan in de beginfase!

altijd naar de brievenbus kijken wat er weer op de deurmat ligt!

nu niet meer, het is nu als of we alles van onze schouders af hebben laten glijden! mede dankzij trosradar ,maar bovenal piet koremans!

ik heb piet dikwijls aan de telefoon gehad en op de demo's en bijeen komsten bij de advocaten gesproken .

mensen zoals piet kom je maar weinig tegen op deze aardbol!
hij weet van mijn situatie af ! en deze is niet best dat mag je weten(ziekte echtgenote) maar piet heeft altijd gezegd kop op!
de rug recht en borst naar voren! echte militaire taal ,omdat ik zelf ook beroeps militair ben geweest,was dat het dat mij motiveerde om door te gaan en de moed niet te laten zakken! hulde aan piet koremans

vrgr

henk geluk

figar
Berichten: 45
Lid geworden op: 19 mei 2005 00:17

Re: wachten ? wie kan me adviseren?

Ongelezen bericht door figar »

ook wij het heel benauwd gehad.
maar alle dreigementen stuur ik nu door naar de advocaat.
ik zie wel wat er gebeurt.
die a status is wel iets waar ik van baal want ik kon daardoor niet eens een extra salariskrediet krijgen dus moet ik heel voorzichtig met m'n geld omspringen en houd de hand op de knip.
en dat is iets waar de overheid van baalt dus zou ik zeggen DOE ER IETS AAN....
ik vertrouw er op dat het goed komt
HET KOMT GOED...............
het is een kwestie van volhouden en je tanden laten zien
sterkte!!!!!!!!!1

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: wachten ? wie kan me adviseren?

Ongelezen bericht door trudy »

Helemaal mee eens, zonder Piet Koremans en andere vechters (ieder op zijn manier) op dit forum, hadden we het absoluut niet gered tegen deze bende van bovenaf die ons constant probeert klein te krijgen met alle middelen die ze hebben.

Het interesseert ze niet in het minst of ze ons de vernieling in helpen, hoe wij ons voelen, wat ons is aangedaan.

Recht in Nederland is totaal KROM !

Ik ben hier wel veel wijzer van geworden, in positieve en negatieve zin.

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: wachten ? wie kan me adviseren?

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Trudy

Jij hoort ook bij die vechters hoor, laat dat even gezegd zijn :wink:

Lfs Ad

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: wachten ? wie kan me adviseren?

Ongelezen bericht door trudy »

Met een spandoekje achter Piet Koremans aanlopen, veel meer was het niet hoor. Er zijn mensen die heel wat meer gedaan hebben.

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: wachten ? wie kan me adviseren?

Ongelezen bericht door anne_ »

Trudy je mag ook best spreken over slachtoffers met een meer dan modaal inkomen.
Ik praat dus niet over mensen met een goede baan en een kleine restschuld, maar over mensen met torenhoge schulden en een modaal of minder inkomen.
Wij hebben een boven modaal inkomen, de pijn is net zo erg als bij iemand met een lager inkomen. Dat heeft er niets mee te maken. De schuld bij ons is ook torenhoog. Het is het gevoel bij iedereen, of je nu een laag of een hoog inkomen hebt, dat het merendeel van ons gewoon belazerd is. Door mooie praatjes, prachtige versluierde folders, etc. etc.

En het gevoel van ikbenhetzat, is bij ons precies hetzelfde zoals bij heel veel. Wij zijn het allemaal zat maar ondanks alles moeten we strijdbaar blijven en vechten voor ons recht.

Jonge mensen die aan hun toekomst willen werken...triest dat het Dexia gebeuren in de weg zit.

Iets oudere mensen die bijvoorbeeld een pensioengat wilde opvullen.......triest Dexia heeft dit op zijn geweten.

Bejaarden die een spaarpotje wilde voor hun kinderen of kleinkinderen....triest niks geen spaarpotje betalen aan Dexia.

Ik wil alleen maar zeggen dat de pijn voor iedereen geldt hoog of laag jong of oud.

Gr. Anne.
Laatst gewijzigd door anne_ op 12 jul 2005 21:50, 2 keer totaal gewijzigd.

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: wachten ? wie kan me adviseren?

Ongelezen bericht door trudy »

Ik wil alleen maar zeggen dat de pijn voor iedereen geldt hoog of laag jong of oud.
Helemaal mee eens Anne, maar als ik een bovenmodaal inkomen had en een kleine restschuld, dan zou ik die in het beginstadium al betaald hebben omdat ik bang zou zijn geweest voor een deurwaarder en geen zin zou hebben om ook nog eens incassokosten te moeten betalen en vergeet die BKR-registratie niet.

Er is toch wel duidelijk verschil tussen mensen met een kleine schuld of met een hoge schuld, met een klein inkomen of met ruimere middelen.

Maar boos zou ik dan ook geweest zijn, dat is absoluut waar. Uiteindelijk zijn we allemaal in de maling genomen en dat is beslist geen prettig gevoel.

figar
Berichten: 45
Lid geworden op: 19 mei 2005 00:17

Re: wachten ? wie kan me adviseren?

Ongelezen bericht door figar »

wij bungelen ergens onderaan modaal en heb een paar kleine leaseprodukten.
het gaat mij om het principe.
zij zitten fout en daar ga ik niet voor bloeden.

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: wachten ? wie kan me adviseren?

Ongelezen bericht door anne_ »

Er is toch wel duidelijk verschil tussen mensen met een kleine schuld of met een hoge schuld, met een klein inkomen of met ruimere middelen
Trudy ik geef je geen gelijk, het gaat gewoon om het principe. Als het een eerlijke zaak was geweest dan had niemand moeten betalen. Het merendeel van de slachtoffers dacht te sparen. Kijk naar al die mooie namen die Dexia aan al zijn producten gaf die aan werden geboden!!!! Het ene spaarplan was nog mooier dan het andere. Nee, mijn mening blijft dat het er niet toe doet of je nu een hoge of een lage restschuld hebt. Er had helemaal geen restschuld moeten zijn. Het gaat erom dat we in de maling zijn genomen.

Ik begrijp ook wel dat het voor de een dragelijker is om door deze periode heen te komen dan een ander. Maar het principe blijft hetzelfde.

Vr. gr. Anne.

Gesloten