LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat als je nee stemt?

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
tommmy
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 mar 2005 10:53

Wat als je nee stemt?

Ongelezen bericht door tommmy »

Ik lees overal dat als je nee stemt, je zelf moet gaan procederen...
Maar in de brief van Leaseverlies met de stemkaart lees ik dat als de meerderheid nee stemt, Leaseverlies gewoon door procedeert.. Wat klopt nu? Want ik raak een beetje verward door alle verschillende verhalen :(
Groetjes Chantal

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: Wat als je nee stemt?

Ongelezen bericht door Idaho »

Wanneer de meerderheid van de stemmers nee stemt, dan zullen zowel Eegalease en Leaseverlies doorgaan met hun procedures tegen Dexia.
Stemt men voor het schikkingsvoorstel, dan dient iedereen afzonderlijk te procederen, tenzij Dexia iedereen nog individueel een schikking aanbiedt.

Het is overigens aanneembaar, dat wanneer de Stichtingen doorgaan met hun procedures, men na afloop ook nog individueel naar de rechter zal moeten gaan, echter die weg zal dan (bij een gunstige uitspraak vd Hoge Raad) een stuk korter zijn, aangezien er dan een duidelijke jurisprudentie is ontstaan omtrent de diverse leaseconstructies.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Wat als je nee stemt?

Ongelezen bericht door JH »

Het is overigens aanneembaar, dat wanneer de Stichtingen doorgaan met hun procedures, men na afloop ook nog individueel naar de rechter zal moeten gaan, echter die weg zal dan (bij een gunstige uitspraak vd Hoge Raad) een stuk korter zijn, aangezien er dan een duidelijke jurisprudentie is ontstaan omtrent de diverse leaseconstructies.
Dat is van het begin af aan al aangegeven door de SLV en EL.
Iedere gedupeerde zal uiteindelijk individueel de gelden terug moeten halen via de rechter, maar met een eensluidende uitspraak is deze procedure korter dan nu het geval is.

Inderdaad Idaho.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Wat als je nee stemt?

Ongelezen bericht door Janny »

JH en Idaho

juist, dit was vanaf het begin duidelijk gesteld. Echter de vraag komt bij me wel naar boven. Hoe gaat het als er van de 600.000 gedupeerden 300.000 door allerlei acties, niet meer in de races zijn.Blijven er toch nog 300.000 contracten over die op afwikkeling wachten.

Zal het dan voor Dexia en ook voor ons niet riëël zijn om te stellen dat er dan op een gegeven moment toch een generaal pardon zal moeten komen.
Het zal onmogelijk zijn om al deze 300.000 contracten door de rechtelijke macht te laten afwikkelen.
Dit zal de overheid, die de rechters ook voor andere zaken nodig hebben, nooit tolereren.

Dus op een gegeven moment zal er hoe dan ook een streep onder moeten. en dat zal gebeuren of ik het leuk vind of niet.

Hoe lang die tijd nog is daar heb ik geen notie van. Misschien is inderdaad de bemiddeling van Dhr Duisenberg daar wel al een onderdeel van. We zullen niet eindeloos tijd hebben.

Mijn idee is dat zodra er van meerdere soorten contracten een Hoge raad uitspraak is, deze als leidraad voor de rest gebruikt gaat worden. zonder tussenkomst van de rechter voor elk afzonderlijk contract.

toch blijf ik nu vooreerst strijdbaar en hoopvol

Janny

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: Wat als je nee stemt?

Ongelezen bericht door Idaho »

Beste Janny,
Mijn idee is dat zodra er van meerdere soorten contracten een Hoge raad uitspraak is, deze als leidraad voor de rest gebruikt gaat worden. zonder tussenkomst van de rechter voor elk afzonderlijk contract.
Dit is zeer aannemelijk, ik zelf denk dat Dexia in, de voor gedupeerden gunstige uitspraken, dan weer met een voorstel naar de betreffende gedupeerde zal komen die gelijk staat aan de gunstige uitspraak vd Hoge Raad. Zo besparen ze in ieder geval de proceskosten.

In de gevallen waar de uitspraak vd Hoge Raad minder gunstig is voor de gedupeerde, zal Dexia doorgaan tot het gaatje vrees ik.

Vrgr,
Idaho

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Wat als je nee stemt?

Ongelezen bericht door JH »

Zal het dan voor Dexia en ook voor ons niet riëël zijn om te stellen dat er dan op een gegeven moment toch een generaal pardon zal moeten komen.
Een generaal pardon is in feite ook een schikking. In dat geval doen beide partijen water bij de wijn en zijn zowel verliezer als winnaar. :wink:

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Wat als je nee stemt?

Ongelezen bericht door Janny »

Precies. We zullen moeten accepteren ,ook al wil ik tot de bodem toe gelijk hebben, Ik weet ,dat niet alles wat ik wil ook zal krijgen.

Maar !!!!! ik vecht wel voor een eerlijk vergelijk.
Ik ga Dexia niet iets geven, waar ze geen recht op hebben. !!!!!


Dus alles pas na een uitspraak van de Hoge Raad.

Janny

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Wat als je nee stemt?

Ongelezen bericht door JH »

Janny, jouw strijdlust en je gevoel voor rechtvaardigheid en realiteit is waarlijk uniek. :wink: Waren er maar meer zoals jij :!:

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Wat als je nee stemt?

Ongelezen bericht door Janny »

die zijn er wel.

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Wat als je nee stemt?

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Zeker JH, ook ik ga door tot het einde (eegalease)

tommmy
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 mar 2005 10:53

Re: Wat als je nee stemt?

Ongelezen bericht door tommmy »

Ok, das dus duidelijk..., dankjulliewel!! :D
Het enige waar ik dus bang voor ben, is dat als ik het stembiljet invul, mijn dossiernummer eraan verbonden is, en dat het straks tegen me gebruikt wordt omdat ik niet heb meegewerkt aan het schikkingsvoorstel...
Ik ben helemaal niet thuis in hoe de wet hier in elkaar steekt :oops:

leeuwtje
Berichten: 192
Lid geworden op: 01 mei 2005 13:47

Re: Wat als je nee stemt?

Ongelezen bericht door leeuwtje »

Ik procedeer ook door tot het bittere einde. Ben een mens van principe's. Ook al moet ik en mijn gezin er veel voor laten nu en in de toekomst. Ik roei met de riemen die ik heb. Ook heb ik veel steun van mijn naaste omgeving. Dat helpt.

Sterkte allemaal.

pewi
Berichten: 679
Lid geworden op: 16 feb 2005 20:52

Re: Wat als je nee stemt?

Ongelezen bericht door pewi »

Beste tommmy
Het enige waar ik dus bang voor ben, is dat als ik het stembiljet invul, mijn dossiernummer eraan verbonden is, en dat het straks tegen me gebruikt wordt omdat ik niet heb meegewerkt aan het schikkingsvoorstel...
Iedereen die procedeert, en dus ook tegenstemt, zal nooit het vriendje van Dexia worden. Dat is logisch. Maar gelukkig spreken de rechters recht, en niet Dexia. De rechters zullen zich niets aantrekken van het feit dat je een schikkingsvoorstel niet hebt aangenomen. Sterker nog, als je voor het schikkingsvoorstel stemt, en vervolgens gaat procederen, dan kom je pas ongeloofwaardig over. Dus stem NEE.
En nu ik er over nadenk, dit kan dexia wel eens tegen je gaan gebruiken.
Vrgr Pewi.

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Wat als je nee stemt?

Ongelezen bericht door pluutje »

Sterker nog, als je voor het schikkingsvoorstel stemt, en vervolgens gaat procederen, dan kom je pas ongeloofwaardig over. Dus stem NEE.
En nu ik er over nadenk, dit kan dexia wel eens tegen je gaan gebruiken.
Vrgr Pewi.
Goed geredeneerd Pewi :wink:

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Wat als je nee stemt?

Ongelezen bericht door Pieter »

De stemkaart is alleen om te stemmen of het schikkingsvoorstel verder uitgewerkt of verder geprocedeerd moet worden.

Ja Stemmen houd niet automatisch in dat je ook akkoord gaat met de uiteindelijke schikking.

Nee stemmen houd ook niet in dat je, als schikkingsvoorstel doorgang vindt, niet alsnog gebruik kan maken van de Duivelsberg schikking.

In het geval je Ja gestemd hebt en uiteindelijk bevalt het uitgewerkte schikkingsvoorstel je niet, dan staat het je nog steeds vrij om te gaan procederen. Het voor de voeten gooien dat je Ja gestemd hebt bij een rechtszaak zal naar mijn overtuiging geen stand houden. Immers de stemronde is niet voor dat doeleinde bedoeld.

Met vriendelijk groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback

J.L. v. N.
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 mei 2005 11:17

Re: Wat als je nee stemt?

Ongelezen bericht door J.L. v. N. »

Dexia trekt nu ook al alles tegen jou, als gedupeerde, uit de kast. Daar kan dus een "nee" tegen het schikkingsvoorstel ook nog wel bij. Of je moet je als een gedwee schaap naar de slachtbank willen laten sturen?

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Wat als je nee stemt?

Ongelezen bericht door trudy »

Bovendien lijkt het mij, dat, wanneer er geen handtekening op het stemblaadje staat, dit voor een rechter van nul en generlei waarde is.

Wat is de reden van Leaseverlies dat ze het niet laten ondertekenen? Ik heb geen flauw idee.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Wat als je nee stemt?

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Geplaatst op 15 Jun 2005 18:00 door Pieter

In het geval je Ja gestemd hebt en uiteindelijk bevalt het uitgewerkte schikkingsvoorstel je niet, dan staat het je nog steeds vrij om te gaan procederen.
Ik kan me niet voorstellen dat dexia met een uitgewerkt schikkingsvoorstel gaat komen wat ons gaat bevallen..

nee natuurlijk doen ze dat niet, ze willen alleen maar tijd rekken, veel tijd..

.. en dan gaat alles weer van voor af aan beginnen.

Deze dexia truck.. gaat nog héél lang duren

Gesloten