LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat de doen als de WCAM....

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Martinvdm

Wat de doen als de WCAM....

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Vele handen maken licht werk....Da's al een oud spreekwoord...

Het 'leden'-bestand van Leaseverlies destijds wat aardig in aantal was (ik meen 100.000) was voor Dexia een aanleiding om rond de tafel te gaan zitten...

Misschien een ídee' voor de belangenorganisaties ??

Want ook Dexia wil de affaire laten rusten en vergeten. Nu de WCAM een 'hot issue' aan het worden is houd ook Dexia zijn hart vast.

Eventuele afwijzing van de WCAM motiveert hen meer om aan tafel te gaan zitten met de organisaties denk ik...

Een schikking (nu een acceptabele deze keer ) wordt dan veel interessanter dan nog eens een X aantal jaren uitspraken aan te horen...Waarvan de meeste toch in het voordeel van de gedupeerde zijn)...

Groet,
Martin

Navarre

Re: Wat de doen als de WCAM....

Ongelezen bericht door Navarre »

Misschien een ídee' voor de belangenorganisaties ??
Op zich wel een goed idee martinvdm, want zolang men onderhandelt is er ruimte voor oplossingen.
Er is echter wel een probleem denk ik, wie zou moeten onderhandelen?

PayBack? Zou kunnen, maar wat zou PAL (leaseproces) dan doen?
PAL? Wat zou PayBack (beursklacht) dan doen?

Zijn beiden uberhaupt wel in staat om onderhandelingen op dit niveau te voeren?

Leaseverlies vertegenwoordigde zo'n 100.000 mensen, dat zet enigzins zoden aan de dijk, zeker ook als je in aanmerking neemt dat er vele gedupeerden zijn geweest die zich zonder zich daadwerkelijk te hebben aangesloten bij Leaseverlies, wel degelijk deze lijn hebben gevolgd en dus geschikt hebben, of nog zullen gaan schikken.

Ik denk dat het belangrijk is om eens te weten hoeveel gedupeerden er nu nog zijn, waarvoor men zou moeten onderhandelen, dit kan alleen door samenwerking, waardoor bepaalde bevindingen van deze of gene naast elkaar gelegd kunnen worden.

Vervolgens zou men de handen ineen moeten slaan en eenduidig een front moeten vormen, zodat Dexia ook daadwerkelijk de garantie krijgt, dat wanneer het uiteindelijk tot een schikking zou komen, men ook werkelijk het boek kan sluiten en niet moet vrezen dat er weer een of andere splintergroepering herrie komt schoppen, want dan is Dexia net zo ver als ze nu is, nl het steeds maar weer afslaan van irritante muggen, die op zichzelf weinig in de melk te brokkelen hebben, maar toch wel voor een nare overlast zorgen.

cornelis

Ongelezen bericht door cornelis »

Op zich wel een goed idee martinvdm, want zolang men onderhandelt is er ruimte voor oplossingen.
Voordat er onderhandeld kan worden moet dexia éérst bewijzen dat er aandelen zijn gekocht anders heeft dexia géén recht om maar iets te verzoeken of te proberen maar kennelijk denken de hoge heren daar anders over kan je uit opmaken hoe dit stinkt.
Iets wat er niet is kan ook niet over onderhandeld worden.
Iets wat er niet is kan niet aan worden betaald,iets wat er niet is kan ook geen uitspraak over gedaan worden dus éérts zwart op wit dat er aandelen op naam zijn gekocht zolang dat niet is bewezen heeft dexia geen enkel recht.
Groetjes

Elias

Ongelezen bericht door Elias »

Tja Navarre, zo kan je van Dexia een edele olifant maken...

Maar is Dexia ( en voorgangers ) niet eerder het moeras waar al die muggen uit zijn voortgekomen ????

Dexia zal ook de gemaakte fouten/overtredingen bespreekbaar moeten maken ( wat ze volgens mij nimmer zal doen ) of anders (stilzwijgend) heeeeel veeeel water bij de wijn moeten doen.
Dat laatste ZOU kunnen gebeuren als ze door afwijzing WCAM op de feiten wordt gedrukt door een objectieve rechter.

Navarre

Maar is Dexia ( en voorgangers ) niet eerder het moeras waar al die muggen uit zijn voortgekomen ????
Helemaal mee eens Elias, maar het ontstaan van de problemen is bij een schikking welke martinvdm voor ogen heeft niet echt meer zo belangrijk, belangrijker is dat men samen uit een voor beiden onplezierige situatie wil komen.
Volgens mij moet je dan gaan kijken naar de situatie zoals die nu is en van daaruit verder werken.

Overigens denk ik dat het een onhaalbare kaart is om nog voor een schikking te gaan, gelet op de eerder genoemde versplintering van bepaalde groeperingen, als men als belangenorganisatie elkaar al niet het licht in ogen gunt, is het onmogelijk om als een front onderhandelingen te voeren.

aert0001

Ongelezen bericht door aert0001 »

Overigens denk ik dat het een onhaalbare kaart is om nog voor een schikking te gaan, gelet op de eerder genoemde versplintering van bepaalde groeperingen, als men als belangenorganisatie elkaar al niet het licht in ogen gunt, is het onmogelijk om als een front onderhandelingen te voeren.
voordat een gesprek en/of schikking besproken kan gaan worden moeten er eerst een paar dingen duidelijk zijn,
1 : Dexia moet de B.K.R. registraties verwijderen ( en wel onmiddellijk )
2 : zowel de belangen-partijen alsook enkel advocaten moeten aansluiten.
3 : Dexia moet bewijzen dat de aandelen er inderdaad zijn,
4 : eegalease contracten zijn ongeldig,

pas dan zou je tot een redelijk gesprek over kunnen gaan,
er moet echter wel bereidheid zijn, zowel bij Dexia alsook de belangen vertegenwoordigers,

Voor de rest moeten de slachtoffers zichzelf eerst eens goed achter de oren krabbelen, willen we wel een schikking,.
Dexia heeft veel kwaad gedaan, veel mensen hebben afschuwelijke jaren achter de rug, is het niet verstandiger en realistischer om in plaats van een schikking een schadevergoeding te vragen, de naam Dexia zal tot in lengte van dagen bij velen het chagrijn naar boven brengen

T 8) n

Willems

Ongelezen bericht door Willems »

Navarre,

Je komt kennelijk recent bij kijken in deze affaire! Alle gedupeerden zijn tot in details haarfijn geregistreerd, zowel welke producten zij bezitten en restschulden, zodat geheel deze zaak kan worden gestuurd en bijgestuurd.
Denk jij werkelijk als noviet enige oplossing te kunnen aandragen door vooroordelende kennis als daadwerkelijke garanties (zoete droom),
splintergroeperingen, herrieschoppen, irritante muggen, nare overlast etc...

Jouw kennis in deze complexe materie is verre van toereikend, jij ziet de oceaan voor een glas water, jouw indrukken zijn vooroordelend, een slag in ijle lucht. Kortom, jij bent niet meer dan puur vergif voor oprechte streven van anderen tegen onrecht en oplichting. Jij mag best aan de andere kant staan, maar wees dan ook sportief wanneer je persoonlijk op de gloedhete rooster wordt gezet als gevolg van jouw naïeve onaanvaardbare uitlatingen.

Van Dalen

Ongelezen bericht door Van Dalen »

Wie of wat is in godsnaam die "Navarre" om zich het recht aan te durven meten een groepering, die zich tegen aanvaarding van de Duisenbergregeling uitspreekt als een "irritante, overlast veroorzakende mug" neer te zetten?

wreker

Ongelezen bericht door wreker »

Navarre = Idaho

Kelder2

Ongelezen bericht door Kelder2 »

NEE is NIET waar.

Janny

Ongelezen bericht door Janny »

Navarre, oogt als een persoon die de handelwijze van Dexia wil verdedigen. In elk geval ons ervan wil overtuigen dat de handelwijze van Dexia acceptabel is.
Tevens probeert ze door onze argumenten een andere draai te geven ons te laten denken dat een schikking zo gek nog niet is.
Verder benoemt ze de belangenbehartigers met een air van. bekijk ze eens, zijn ze wel zo goed. om op die wijze verdeeltheid te zaaien.
De argumenten van ons en de waarheid zijn daaraan ondergeschikt in de ogen van navarre.Dit is heel geslepen.
Mijn advies,
Wees op uw hoede, laat u niet hier een schikking voorstellen die u bij de rechter niet zou accepteren.

Bedenk dat velen onder ons procederen, en om dat hier vooraf uit te kouwen is niet zinvol, ja zelfs heel gevaarlijk. we worden hierdoor murf gemaakt om eventueel bij de rechter gemakkelijker een schikking te accepteren.

Wees op uw hoede voor stille personen die ogenschijnlijk met ons meeleven.

Janny

fonie

Ongelezen bericht door fonie »

Sommige mensen zijn te laat begonnen met procederen en zitten nu met de gebakken peren !!!!

Ikwaseenbeetjedom

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Geplaatst op 08 Mei 2006 21:52 door Martinvdm

Want ook Dexia wil de affaire laten rusten en vergeten. Nu de WCAM een 'hot issue' aan het worden is houd ook Dexia zijn hart vast.

Eventuele afwijzing van de WCAM motiveert hen meer om aan tafel te gaan zitten met de organisaties denk ik...
Vooral ook omdat ze er dan aan ontkomen te moeten toegeven dat er geen of onvoldoende aandelen gekocht zijn (afpersing / bedrog / dreiging BKR) en dus strafbaar, dat ze geen vergunning hadden en dat de eega's hadden moeten meetekenen en dus die contracten eveneens ongeldig zijn.

Zouden ze daar nu echt zo makkelijk nog mee wegkomen...

Janny

Ongelezen bericht door Janny »

Zouden ze daar nu echt zo makkelijk nog mee wegkomen...
als wij dat gaan accepteren als onvermijdelijk wel.

we moeten dus de punten waarop er fouten gemaakt zijn door de diverse verkopers, niet laten ondersneeuwen.
Dus steeds de zaak helder houden en niet verflauwen.Strijdbaar blijven en weten waarvoor je vecht, zijn mede voorwaarden om te winnen

Als wij gaan toegeven, zullen zij dat niet afslaan.!

Janny

Zij zijn: Dexia , fortis, enzovoort.

*

Ongelezen bericht door * »

Helemaal mee eens Elias, maar het ontstaan van de problemen is bij een schikking welke martinvdm voor ogen heeft niet echt meer zo belangrijk, belangrijker is dat men samen uit een voor beiden onplezierige situatie wil komen.
Navarre probeerd de beerput dicht te houden, Navarre vindt dat het in de doofpot moet. Navarre gaat de misdaden uit de weg. Navarre probeerd ons voor de DB-regeling te winnen. Navarre wil dat er een einde aan deze zaak komt. Dat gedupeerde dan het slachtoffer zijn maakt Navarre niets uit.
Wie zou hier toch achter zitten?

En nou weet ik nog steeds niet of deze personen per uur of per posting betaald worden..........

Navarre

Een schikking (nu een acceptabele deze keer )
Hier sprak martinvdm over * en daar gaf ik een reaktie op.
Navarre probeerd ons voor de DB-regeling te winnen
En dat ging dus niet over de Duisenbergregeling!

Janny, Willems, van Dalen en jij reageren op mijn postings als ware ik de duivel zelf, geen idee waarom die angst bij jullie toch zo diep zit.
Ik geef simpel een reaktie op een goede posting van martin en ventileer daarmee mijn visie op het geheel, indien je die visie niet deelt, geen probleem, maar probeer een ander eens in z'n waarde te laten, op deze manier zul je nooit iets bereiken en enkel en alleen maar mensen tegen je in het harnas jagen.
Reakties uit frustratie leiden tot niks en geven een vervormd beeld van de situatie zoals die werkelijk is.

*

Ongelezen bericht door * »

Angst?
De angst zit al geruime tijd in Amsterdam.
Bij onze angsthazen.

Ik kan gewoon niet tegen mensen die met de vijand heulen en die misdaad/fraude tolereren!
Als je dat zo simpel weg wimpeld en je het lot van de slachtoffers ondergeschikt vind, wat moet je dan zelf wel niet voor karakter hebben?

Een voorbeeld van het feit dat jij doet alsof Dexia slachtoffer is, ons lastige muggen noemt en spreekt over overlast voor Dexia tewijl wij juist het slchtoffer zijn:
Vervolgens zou men de handen ineen moeten slaan en eenduidig een front moeten vormen, zodat Dexia ook daadwerkelijk de garantie krijgt, dat wanneer het uiteindelijk tot een schikking zou komen, men ook werkelijk het boek kan sluiten en niet moet vrezen dat er weer een of andere splintergroepering herrie komt schoppen, want dan is Dexia net zo ver als ze nu is, nl het steeds maar weer afslaan van irritante muggen, die op zichzelf weinig in de melk te brokkelen hebben, maar toch wel voor een nare overlast zorgen.
Je moest je schamen!
Het gaat niet om Dexia het gaat om ONS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Martinvdm

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Jongens en meisjes ...even on topic blijven graag...

Ons gedupeerden met 'lastige muggen' vergelijken vind ik te ver gaan. Daar zit het leed TE diep voor beste Navarre !!
Denk daar over na voordat je weer zoiets plaatst a.u.b.

Op dit forum heb ik ook een bericht gevonden dat ING in Dexia een overnamekandidaat ziet...

Kan me eigenlijk niet voorstellen dat een bank zomaar wil samengaan op een of andere manier als er nog een aantal rechtzaken en dito schadeclaims in het vooruitzicht zijn...

Hoe langer het leasedebacle duurt, des te meer dat de naam van Dexia eraan gaat. Dit is zeker geen reclame voor de Frans/Belgische bank !!

De WCAM gaat denk ik niet door...Ik kan me niet voorstellen dat de rechterlijke macht een regeling verplicht gaat stellen op basis van een wet die in feite helemaal niet bestaat. Welke rechter zou hier zijn handtekening onder zetten wetende dat hij in hoger beroep teruggefloten kan worden ??

Als ik 50 LCD TV's verkoop die niet in orde zijn en er komen klachten en boze mensjes dan verzin ik met b.v. de C-bond een regeling die zeker niet coulant is, maak ik ff een wetje en stap naar de rechter...

ONDER HET MOM VAN SLIKKEN OF STIKKEN !!

Misschien komt mijn verhaaltje helemaal hierboven (aan het begin) nog wel eens een keer uit. Ik ga geen criteria op dit forum plaatsen van HOE en op WELKE manier een bepaalde schikking voor een bepaalde groep eruit moet zien. Daar is de materie TE complex voor...

Ik wil wel mezelf aanmelden als vrijwilliger om mee te denken en om de schikking vorm en gestalte te geven.

Groet,
Martin

Navarre

Ik kan gewoon niet tegen mensen die met de vijand heulen en die misdaad/fraude tolereren!
Dit moet voortkomen uit een gebrek aan inzicht, danwel mij moedwillig een stempel proberen op te leggen. Als ik mijn eerlijke mening geef, dan heeft dat niks met heulen met wie dan ook te maken, maar ach waarvoor doe ik eigenlijk de moeite om mijzelf hiervan te vrijwaren, als je het zo ziet sterretje dan zie je het maar zo, ik kan er niet wakker van liggen.

Mocht de vergelijking van een irritante mug mank gaan, ook best, ik wil daar best een kudde vervaarlijke beesten van maken hoor, als dit beter in jullie belevingswereld past.

Willems

Ongelezen bericht door Willems »

Navarre,
Jij bent er niet zo bewust van, dat je uit een valse bijbel preekt.
"Reakties uit frustraties leiden tot niks en geven een vervormd beeld van de situatie zoals die in werkelijkheid is". Dat is juist wat jij hier op dit forum komt doen, echter onbewust: snuif je weleens? Jouw ignorantie en geen kennis van zaken hebben, leiden tot verkeerde opvattingen en waardeloosheid, terwijl je zeer ten onrechte smeekt om je in eigen waarde te laten, wat voor waarde veronderstel je dan?
Het is geen kwestie van angst, een duidelijke misvatting bij jou: Laat jij eens een keer opgelicht of bestolen worden en vervolgens over jouw eigen bezit moet gaan schikken!
Jij behoort meer respect te tonen uit meest elementaire goed fatsoen en opvoeding; jouw visie is provocatie en onder deze omstandigheden laag aan de grond met het gevolg dat wij gewoon over jou lopen.
Wij streven naar wat wij zonder enige twijfel recht op hebben en mocht dat oplichters in het harnas jagen, het zij zo; jouw zaak zal het niet zijn.
Jouw hypocriete stijl bevalt niemand evenals jouw hypocriete prietpraat.
Bewaar je eigen mening voor thuis, hier op dit forum heersen andere meningen waarbij die van jou niet van te pas komt.

Gesloten