LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat ik zo raar vind?

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Wat ik zo raar vind?

Ongelezen bericht door croosjes »

Waarom moeten aandelenlease gedupeerden een minimale totaal schuld(restschuld+inleg) van €15000, - hebben om het proces voort te zetten? . Een voorbeeld:
Eegalease proces eerste aanleg €1190, - incl.BTW en alleen wonende € 1800, - incl.BTW.Dit is als u alleen strijd. Dus niet in groepsverband. Want hierna gaat Dexia meestal niet in hogere beroep volgens een hoop advocaten.


Waarom gaan gedupeerden of worden deze geadviseerd om het dexia aanbod aan te nemen als ze een lage totaal restschuld hebben? .Voorbeeld €3000, -



Hoe zit dit dan in een groepsverband, want dan zijn de kosten nog lager? .Dit vind ik heel vreemd.


vrgr.Andre

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Wat ik zo raar vind?

Ongelezen bericht door JH »

het dexia aanbod
croosjes, het is geen dexia-aanbod maar schikkingsvoorstel.

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Wat ik zo raar vind?

Ongelezen bericht door impact »

Waarom wil Dexia schikken? Omdat ze weten dat hun kans om rechtzaken van gedupeerden te verliezen enorm is toegenomen ten opzichte van de situatie in 2002.

Inmiddels zijn er zoveel feiten boven tafel gekomen, waarmee het ongelijk van Dexia kan worden aangetoond, dat Dexia dit schijnaanbod van een "schikkingsvoorstel" doet in de hoop dat de bank voor een koopje van zoveel mogelijk dwarsliggende gedupeerden afkomt.

Intussen wordt er lustig doorgegaan met dreigen en incasseren van maandbetalingen en restschulden bij mensen die niet durven (of kunnen) te stoppen met betalen.

Het is gewoon een kwestie van rekenen: zolang hetgeen er binnenkomt veel meer is dan hetgeen er uitgaat (inclusief de juridische kosten voor Dexia) loont het voor die dievenbende om aan twijfelende slachtoffers een fooi aan te bieden om ze over de brug te trekken.

Bij Dexia wordt uitgegaan van het gegeven dat iedere binnengehaalde euro pure winst is. Waarom zou roofbank Dexia willen "schikken" als ze
werkelijk overtuigd waren van hun gelijk en dat ze hun rechtzaken zonder moeite zouden kunnen winnen van hun slachtoffers?

Het schikkingsvoorstel is aanzienlijk magerder dan hetgeen de meeste gedupeerden er via de rechter uit zouden kunnen slepen!

Dexia is pas in Amsterdam nog veroordeeld om aan aan gedupeerde 100.000 euro terug te betalen.

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Wat ik zo raar vind?

Ongelezen bericht door croosjes »

JH,wat is het verschil tussen de schikking en het aanbod? Ze zijn alle twee misleidend en te mager.

vrgr.Andre

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Wat ik zo raar vind?

Ongelezen bericht door croosjes »

impact,helemaal mee eens


vrgr.Andre

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Wat ik zo raar vind?

Ongelezen bericht door croosjes »

van de site van PAL:http://www.platformaandelenlease.nl/doc ... ilburg.doc


De advocaat vervolgt zijn “toespraak” door aan te geven dat Dexia zich keihard opstelt, en dat je figuurlijk met het “breekijzer” het Fort van Dexia moet binnendringen om uit hun kluis een gouden munt “terug te stelen”.
Dexia zal alleen n.a.v. een gerechtelijke procedure (uitspraak) uitbetalen c.q. ingelegde gelden teruggeven.
Het afwegen om wel of niet te procederen is afhankelijk van de persoonlijke omstandigheden en de hoogte van de restschuld. Kort door de bocht gezegd, procederen loont (vrijwel) altijd wanneer u a) “toevoeging” krijgt, b) u uzelf kunt aansluiten bij een collectieve groepsprocedure, c) uw totale schade groter is dan ca. 5.000 euro en u géén toevoeging krijgt en/ of u uw zelf niet kunt aanmelden bij een groepsprocedure.




Het is onrendabel om alleen of vrijwel alleen maar “toevoegingszaken” aan te nemen.
Bij PAL staan vrijwel alleen maar advocatenkantoren op de lijst die op “toevoegingsbasis” werken, wanneer u géén toevoeging krijgt en géén of onvoldoende geld heeft om individueel Dexia te dagvaardige dan is een goed alternatief om u aan te sluiten bij een “groepjes”procedure. De kosten hiervan liggen tussen de ca. 400 en 1.000 euro.




vrgr.Andre

hansol
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 apr 2005 17:37

Re: Wat ik zo raar vind?

Ongelezen bericht door hansol »

Dexia zal nooit en te nimmer schikken als ze in het gelijk staat.!!!!!!!!!!!!!!!
Dus staat ze niet in haar gelijk , want ze schikt wel, zo simpel is het, daar hoef je geen jurist voor te wezen.

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Wat ik zo raar vind?

Ongelezen bericht door croosjes »

Het gaat niet om het schikken maar wat is de totale schade aan het aandelenlease gebeuren en van je zelf. En om dit terug te krijgen heb je toch echt een advocaat nodig die er in thuis is en geen trend volger die zijn er al te veel..


vrgr.Andre

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Wat ik zo raar vind?

Ongelezen bericht door croosjes »

Dexia: Nederlanders nemen meer risico's

Rik Elfrink
Eindhoven - Veel 'gedupeerden' van de aandelenlease- affaire leggen het schikkingsvoorstel van Dexia naast zich neer. Daardoor zal Dexia waarschijnlijk nog jarenlang betrokken zijn in juridische procedures.

Hoewel hij naar eigen zeggen niet bang is om te procederen, wil de Belgische topman Dirk Bruneel van de Dexia Bank maar al te graag van het probleem met de aandelenlease affaire af. ,,We hebben onze verantwoordelijkheid genomen om mee te werken aan een oplossing. Er zijn genoeg beleggers die daarmee hun handen mogen dichtknijpen. Het bemiddelingsvoorstel van Duisenberg is slikken of stikken.''

De strubbelingen rondom aandelenlease vindt Bruneel 'typisch Nederlands'. ,,In België en Frankrijk spelen dit soort zaken niet. In ons land is het bij wet verboden om met geleend geld met aandelen te speculeren. In Nederland niet. Het zit waarschijnlijk in de aard van het Nederlandse volk om meer risico's te nemen. Denk alleen al aan die idiote tulpenhandel van weleer. Aan de andere kant moet je ook toegeven dat Nederland flink heeft geprofiteerd van de lef en durf van het eigen volk. Dan denk ik bijvoorbeeld aan het VOC-verleden.''

Bruneel draait er niet omheen dat Dexia in 2000 door de overname van Legio-Lease - destijds de grootste aanbieder van aandelenlease - een kat in de zak kocht. ,,Intern heeft dit bij Dexia tot de nodige problemen geleid. Of dat voor mij ook nog consequenties heeft? Nee, ik blijf zitten in de raad van bestuur. Ondanks het feit dat we onze activiteiten in Nederland hebben gestaakt. Intern is daarmee de kous af.''

Sinds 2001 zit Bruneel in de raad van bestuur van Dexia. Daarvoor was hij topman bij Artesia Bank, dat in Dexia is opgegaan. In 2002 werd hij directievoorzitter van Dexia Bank Nederland. Hij mocht het lastige klusje met de leasebeleggers opknappen. In eerste instantie was Bruneel daarbij doof voor de protesten in Nederland. Dexia stelde zich hard op en wilde van geen vergoedingen weten. Beleggers vreesden voor restschulden van tienduizenden euro's. ,,Misschien hebben we door onze harde uitgangspositie goodwill verspeeld. Wel wil ik opmerken dat de inzichten over beleggen met geleend geld drie jaar geleden anders waren dan ze nu zijn'', zegt de topman.

Veel aandelenleasecontracten lopen op dit moment nog steeds. Daardoor is de exacte schade die Dexia door alle tumult heeft geleden, niet vast te stellen. ,,Op dit moment rekenen we op een totale verliespost van ongeveer een miljard euro. Daarvoor zijn al voorzieningen getroffen'', aldus Bruneel. Mochten de beurkoersen de komende maanden instorten, dan kan de schade nog oplopen. Dexia is daarvoor niet verzekerd. ,,Dat doen we pas op het moment dat het schikkingsvoorstel van Duisenberg door beleggers omarmd wordt.''

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Wat ik zo raar vind?

Ongelezen bericht door pluutje »

Jammer Croosjes, oud nieuws!

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Wat ik zo raar vind?

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Geplaatst op 08 Mei 2005 14:55 door croosjes

Waarom gaan gedupeerden of worden deze geadviseerd om het dexia aanbod aan te nemen als ze een lage totaal restschuld hebben? .Voorbeeld €3000, -

Hoe zit dit dan in een groepsverband, want dan zijn de kosten nog lager? .Dit vind ik heel vreemd.

Dat komt omdat advocaten, zelfs de allerslimsten die er voor gestudeerd hebben en die alles in de helft van de tijd doen, een bovengemiddeld uurloon hebben.

Ergens ligt die grens, dat je als je de advocaatkosten en niet te vergeten al die telefoonrekeningen bij elkaar optelt, dat je dan meer geld kwijt bent dan te schikken met dexia.

Het vervelende is alleen dat als je schikt, dat die BKR notering gewoon blijft staan.
Misschien is voor die groep mensen gewoon niets meer betalen en afwachten nog wel het beste, dexia gaat heus nog met een alweer verbeterd aanbod komen.

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Wat ik zo raar vind?

Ongelezen bericht door croosjes »

Ikwaseenbeetjedom,


A) iedereen wordt betaald naar kwaliteit. Wij gaan voor een vaste prijs en in groepsverband nog veel goedkoper.


B) Wie geen moeite doet weet de nieuwste ontwikkelingen niet en loopt achter de feiten aan.


C) Afwachten/schikking of aanbod afwachten is het domste wat er is. En BKR blijft bij schikking zeker nog vijf jaar genoteerd staan.



Gedupeerden moeten zelf de keus maken want er zijn genoeg belangen verenigingen of stichtingen dus voor ieder wat wils.


vrgr.Andre

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Wat ik zo raar vind?

Ongelezen bericht door croosjes »

Schikking treft winst Dexia
De Belgisch-Franse bank-verzekeraar Dexia heeft de winst in het eerste kwartaal met bijna 9% zien dalen. De winstdaling is onder meer het gevolg van voorzieningen voor claims van aandelenlease-klanten.

Dit maakte Dexia gisteren nabeurs bekend. Voorafgaand aan de publicatie daalde het aandeel Dexia gisteren in Brussel met 2,6%.

Duisenberg dicht bij schikking Dexia-zaak van 29 april 2005
Dexia biedt schikking aan bij depotlease van 12 april 2005
Dossier: Legio-klachten
De bank-verzekeraar boekte een winst van euro 475 mln, tegen euro 519 mln in dezelfde periode het jaar ervoor. Zonder de eenmalige lasten steeg de kwartaalwinst met 12%.

Het concern trof een eenmalige voorziening van euro 83 mln voor claims van gedupeerde klanten die een aandelenlease-product hadden gekocht en daar grote verliezen op leden. Dexia deed vorige maand voor het eerst een voorstel om de zaak te schikken.

100 mln gereserveerd

De bank-verzekeraar maakte eind april bekend circa euro 100 mln extra voor de schikking te reserveren. Daarmee komt ongeveer euro 1 mrd beschikbaar. Bij Dexia lopen nog 276.000 contracten met euro 610 mln restschuld.

Dexia verdient het meeste met het uitzetten van kredieten aan lokale overheden. Om de winstgevendheid op te voeren, gaat Dexia zich meer richten op consumentenbankieren.

Dexia was niet de enige Europese bank met somber nieuws. Ook de aandelen van de Britse bank Barclays stonden gisteren onder zware druk. De koersdalingen volgden op waarschuwingen van de bank dat verliezen op de kredietportefeuille hoger worden dan de bank in februari van dit jaar aangaf. Daardoor zullen de voorzieningen moeten toenemen.

Koersen

Het aandeel Barclays sloot gisteren in Londen 4% lager. Eerder op de dag stond het aandeel nog op een verlies van bijna 6%, de grootste koersdaling in ruim twee jaar.

Het zijn volgens Barclays voornamelijk de creditcardactiviteiten die zorgen baren. De stijgende voorzieningen en kosten deden de verbeterde omzet daar weer teniet.

Ondanks de bijstelling van de kredietvoorzieningen, leverde de derde bank van Groot-Brittannië beter dan verwachte resultaten over het eerste kwartaal van 2005. In februari meldde Barclays een een 20% hogere winst voor belasting in 2004. Toen werd ook bekend dat de voorzieningen voor slechte leningen dit jaar naar £ 1,4 mrd zouden stijgen, van £ 1,1 mrd in 2004.

Barclays

Barclays is de eerste grote Britse bank die de markt een actualisering geeft van de handelsverwachtingen voor de rest van het lopende boekjaar. Alleen concurrent HSBC, de grootste bank van Europa, zei vorige week al dat de kwaliteit van de consumentenkredieten aan het verslechteren is.

De slechte consumentenleningen in Groot-Brittannië nemen toe nadat de centrale bank de officiële rentetarieven vanaf november 2003 in vijf stappen heeft verhoogd. De Bank of England deed dit om de prijsinflatie en de stijgende huizenprijzen af te remmen.

Het gemiddelde krediet dat bij een Brit uitstaat is in de afgelopen vijf jaar met 45% toegenomen. Het totale Britse consumentenkrediet is inmiddels opgelopen tot meer dan £ 1000 mrd.

Toezichthouders en overheid hebben de Britse banken vermanend toegesproken dat ze consumenten ertoe aanzetten meer te lenen dan verantwoord is.

Barclays maakte gisteren een toename in het eerste kwartaal bekend van creditcardleningen die mogelijk niet kunnen worden terugbetaald. Ook bij hypotheken en gewone consumentenkredieten komen betalingen steeds later.

Schikkingen

Oud-ECB-president Duisenberg bemiddelt in lease-affaire
Eind april reserveerde Dexia euro 100 mln voor schikking
Daarmee komt euro 1 mrd voor gedupeerden beschikbaar
Dexia heeft nog 276.000 leasecontracten lopen
Zaak begon met Labouchere, dat werd overgenomen door Aegon en later door Dexia

Copyright (c) 2005 Het Financieele Dagblad

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Wat ik zo raar vind?

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Dat vind ik nu ook zo raar croosjes,
Geplaatst op 29 Mei 2005 20:04 door croosjes

Schikking treft winst Dexia
De Belgisch-Franse bank-verzekeraar Dexia heeft de winst in het eerste kwartaal met bijna 9% zien dalen. De winstdaling is onder meer het gevolg van voorzieningen voor claims van aandelenlease-klanten.

Ze zeggen zgn. 1 miljard (!) te gaan verliezen door de schikking en toch houden ze nog gigantisch veel winst over in alleen al het 1e kwartaal. Slechts een daling van 9 %... hoeveel winst maken die lui (banken) dan wel niet.. en dat allemaal van ons geld !

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Wat ik zo raar vind?

Ongelezen bericht door croosjes »

Ikwaseenbeetjedom,strategié van de banken



vrgr.Andre

Gesloten