AFM weer op vingers getikt
De AFM is door de rechter op de vingers getikt wegens het onrechtmatig sluiten van een centrum voor aandelenhandel in Amsterdam. One Day Trader bood beleggers de gelegenheid via internet in aandelen te handelen. Dat vereist een vergunning voor effectenbemiddeling, stelde de AFM. De rechter oordeelde echter dat One Day Trader geen adviezen gaf en zelfs niet als tussenpersoon optrad. Vergunning overbodig. (VK, p.9 – Tel, p.27 – FD, p.1)
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wat stelt de AFM eigenlijk nog voor??
Re: Wat stelt de AFM eigenlijk nog voor??
AFM is corrupt dat is inmiddels wel duidelijk het wachten is op een onderzoek van onafhankelijke deskudigen,of door justitie maar die vertrouw ik ook al niet er staat gewoonweg te veel op het spel voor de hoge heren.
AFM heeft beslist dat er in 26 gevallen aandelen zijn gekocht,maar ik wil bewijs dat er voor mij persoonlijk aandelen zijn aangekocht en op naam zijn gezet zoals in de contracten staat.
Toen ik dexia daar om heb gevraagd heb ik een brief gekregen van dexia dat het niet mogelijk is om aan mijn verzoek te voldoen.
Dus dexia zegt zelf al dat het niet mogelijk is om aan mij te bewijzen dat er voor mij aandelen zijn gekocht,maar het AFM neemt voor het gemak maar aan dat er wel aandelen voor mij zijn gekocht omdat het in 26 gevallen is gebeurd en die 26 gevallen zijn ook nog eens door dexia aangeboden aan het AFM dat geeft toch zeer te denken over het reilen en zeilen van de AFM.
Zo mag en kan het toch niet gaan als er in een stad als Amsterdam 26 criminelen wonen is volgens het AFM de hele stad crimineel.
Je moet maar durven
AFM heeft beslist dat er in 26 gevallen aandelen zijn gekocht,maar ik wil bewijs dat er voor mij persoonlijk aandelen zijn aangekocht en op naam zijn gezet zoals in de contracten staat.
Toen ik dexia daar om heb gevraagd heb ik een brief gekregen van dexia dat het niet mogelijk is om aan mijn verzoek te voldoen.
Dus dexia zegt zelf al dat het niet mogelijk is om aan mij te bewijzen dat er voor mij aandelen zijn gekocht,maar het AFM neemt voor het gemak maar aan dat er wel aandelen voor mij zijn gekocht omdat het in 26 gevallen is gebeurd en die 26 gevallen zijn ook nog eens door dexia aangeboden aan het AFM dat geeft toch zeer te denken over het reilen en zeilen van de AFM.
Zo mag en kan het toch niet gaan als er in een stad als Amsterdam 26 criminelen wonen is volgens het AFM de hele stad crimineel.
Je moet maar durven
De afm is een instantie die de belangen behartigd voor malafide/corrupte bedrijven, bescherming biedt aan witteboorden criminelen, nog nooit een
onderzoek goed heeft uitgevoerd, kortom een incompetente geldverspillende instelling met een dubieus personeelsbestand bestaande uit eveneens incompetent personeel.
onderzoek goed heeft uitgevoerd, kortom een incompetente geldverspillende instelling met een dubieus personeelsbestand bestaande uit eveneens incompetent personeel.
De zaken liggen m.i. toch iets genuanceerder.
De AFM is een pas in 2002 door de oveheid opgerichtte overheidstoezichthouder op financiele instellingen. De oprichting van deze organisatie:
1) kwam als mosterd na de maaltijd ten aanzien van tal van malafide activiteiten door de financiele wereld die in de jaren tussen circa 1992 en 2002 plaatsvonden;
2) de AFM is een snel in menskracht gegroeide organisatie met momenteel al meer dan 400 toezichthouders en kost de burgers in ons land inmiddels al ruim 70 miljoen euro per jaar;
3) de AFM is (nog) bezig zich een positie te veroveren die er blijkbaar toe moet leiden dat financiele instellingen zich voortaan wel twee keer bedenken om malafide activiteiten te gaan ontplooien;
4) de AFM schiet daarbij soms zijn doel voorbij (waarna de AFM door de rechter wordt teruggefloten !);
5) de AFM ontplooit met geld dat in feite door de burgers wordt opgehoest ook activiteiten die eigenlijk de taak is van consumentenorganisaties. (de Consumentenbond is altijd voorstander van een krachtige AFM geweest (en maakt zichzelf op dit terrein langzamerhand overbodig), de Vereniging Consument & Geldzaken vindt dat de taken van een AFM beperkt moeten zijn tot zuiver wettelijk toezicht);
6) de AFM is GEEN geschillenbeslechter in het geschil tussen Dexia-gedupeerden en Dexia, daar is de gewone rechter voor.
De AFM is een pas in 2002 door de oveheid opgerichtte overheidstoezichthouder op financiele instellingen. De oprichting van deze organisatie:
1) kwam als mosterd na de maaltijd ten aanzien van tal van malafide activiteiten door de financiele wereld die in de jaren tussen circa 1992 en 2002 plaatsvonden;
2) de AFM is een snel in menskracht gegroeide organisatie met momenteel al meer dan 400 toezichthouders en kost de burgers in ons land inmiddels al ruim 70 miljoen euro per jaar;
3) de AFM is (nog) bezig zich een positie te veroveren die er blijkbaar toe moet leiden dat financiele instellingen zich voortaan wel twee keer bedenken om malafide activiteiten te gaan ontplooien;
4) de AFM schiet daarbij soms zijn doel voorbij (waarna de AFM door de rechter wordt teruggefloten !);
5) de AFM ontplooit met geld dat in feite door de burgers wordt opgehoest ook activiteiten die eigenlijk de taak is van consumentenorganisaties. (de Consumentenbond is altijd voorstander van een krachtige AFM geweest (en maakt zichzelf op dit terrein langzamerhand overbodig), de Vereniging Consument & Geldzaken vindt dat de taken van een AFM beperkt moeten zijn tot zuiver wettelijk toezicht);
6) de AFM is GEEN geschillenbeslechter in het geschil tussen Dexia-gedupeerden en Dexia, daar is de gewone rechter voor.
STE wordt AFM
27-2-2002
De Stichting Toezicht Effectenverkeer (STE) is per 1 maart 2002 de Autoriteit Financiële Markten (AFM). Deze wijziging vloeit voort uit de nota 'Herziening van het toezicht op de financiële marktsector' van het Ministerie van Financiën: de sectorale indeling van het toezicht maakt plaats voor een functionele indeling in prudentieel en gedragstoezicht. De AFM is vanaf 1 maart gedragstoezichthouder op de financiële markten. Dat toezicht heeft als doel het bevorderen van een ordelijk en transparant marktproces, zuivere verhoudingen tussen marktpartijen en in dat verband bescherming van de consument. Omdat dit gedragstoezicht een breder werkterrein omvat dan het effectenverkeer verandert de STE haar naam in Autoriteit Financiële Markten.
De verdere ontwikkeling van de AFM tot gedragstoezichthouder gaat in stappen. De eerste stappen zijn het toezicht houden op de invoering van de Financiële Bijsluiter en het toezicht houden op de naleving van de Wet consumentenkrediet (nu nog een taak van de Nederlandsche Bank, DNB). Volgende stappen zijn aanvaarding van het gedragstoezicht op beleggingsinstellingen (nu nog taak van DNB) en overdracht van het prudentieel toezicht op effecteninstellingen aan DNB. Die stappen worden per 1 juli van dit jaar gezet. Alle overige taken van de STE zijn gedragstoezichttaken. De uitvoering daarvan wordt dus door de AFM voortgezet.
De Autortiteit-FM zal de financiële instellingen de komende periode via mailings, nieuwsbrieven en presentaties informeren over de ontwikkelingen. Ook op deze website besteden we uitgebreid aandacht aan de verandering van STE naar AFM. In de rubriek veel gestelde vragen is een aparte categorie vragen opgenomen over de verandering naar AFM. Uw kunt hier ook zelf uw vragen stellen. Gebruik daarvoor het Contactformulier. U vindt dit boven aan de homepage van de website.
AFM
Daar heb ik nog gesolliciteerd in 2002
Ik had hellaas niet gestudeerd, jammer.
Ik werkte als trader bij een britse bank, ik heb vaak boetes voorbij zien komen voor een vergeten stempel enzo.. ook moest ik 80euro lidmaatschap per jaar zelf gaan betalen om uberhaupt mijn bevoegdheid te betalen voor wat??
Nu hoor ik dat het nodig is om de transacties terug te halen bij Dexia.. ha.. daar heb ik ook gezeten.. jammer ik had ze zo gevonden....of eigelijk niet natuurlijk
hopelijk heeft de AFM ervaren mensen in dienst want ik heb ook nog zo een rot spaarlease personeelsplan.
Ik hoop dat ze extra de Aegon transacties hebben nagekeken.. dat was de mama van Labouchere.. die zijn vast niet allemaal via de beurs gegaan...of gewashed.
Nou ben erg benieuwd naar de rechter
Daar heb ik nog gesolliciteerd in 2002
Ik had hellaas niet gestudeerd, jammer.
Ik werkte als trader bij een britse bank, ik heb vaak boetes voorbij zien komen voor een vergeten stempel enzo.. ook moest ik 80euro lidmaatschap per jaar zelf gaan betalen om uberhaupt mijn bevoegdheid te betalen voor wat??
Nu hoor ik dat het nodig is om de transacties terug te halen bij Dexia.. ha.. daar heb ik ook gezeten.. jammer ik had ze zo gevonden....of eigelijk niet natuurlijk
Ik hoop dat ze extra de Aegon transacties hebben nagekeken.. dat was de mama van Labouchere.. die zijn vast niet allemaal via de beurs gegaan...of gewashed.
Nou ben erg benieuwd naar de rechter