LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wel of niet betalen

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Jan St
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 aug 2004 14:08

Wel of niet betalen

Ongelezen bericht door Jan St »

Vandaag weer een aangetekende dreigbrief van Dexia mogen ontvangen. Ik heb een jaar geleden mijn WvD verlengd in de hoop dat de aandelen zouden stijgen. Dat doen ze wel, maar ik zit nog steeds met een zeer forse restschuld. N.a.v de vele berichten op deze site heb ik een half jaar geleden besloten te stoppen met betalen en heb ik elke maand de automatische incasso laten terugboeken.
Als ik nu niet binnen 5 dagen betaal, beeindigt Dexia de overeenkomst en verkoopt de aandelen waardoor de restschuld ca. € 20.000 bedraagt, waarbij ik ook de achterstallige termijnen moet voldoen.
Zijn er mensen die dezelfde brieven hebben gehad en wat is wijsheid indeze?
Ik vind het schandalig dat Dexia gewoon deze brieven blijftt sturen, terwijl er nu een bemiddeling gaande is. Voor mijn gevoel proberen ze nog zoveel mogelijk geld binnen te halen.
Graag jullie advies/reactie

annemaria
Berichten: 43
Lid geworden op: 01 nov 2003 20:42

Re: Wel of niet betalen

Ongelezen bericht door annemaria »

Het is duidelijk dat bij de rechtbank alles wordt stopgezet (wat op een vertraging wijst), maar dat hun eigen administratie gewoon ongewijzigd verder gaat. Is toch niet normaal; ook intern zou Dexia alles moeten stilleggen. Een advocaat is nu in jouw situatie onmisbaar denk ik.

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: Wel of niet betalen

Ongelezen bericht door Hans A »

Ik heb het zelfde bericht gekregen, "binnen 8 dagen betalen of anders wordt contract beëindigd". Het mooiste is dat het bij mij om administratiefouten bij Dexia gaat!!!!
Dexia wil gaan schikken met klanten die nog een lopend contract hebben. Het lijkt nu wel alsof Dexia hals over kop nog vlug een hoop contracten zelf probeerd te beëndigen zodat er minder over blijven!!
Lekker stinkbende, niet?
Gelukkig ben ik eegaleaser en daartegen mag Dexia toch geen zaak starten en dat voorlopig wel zo blijven.

Groeten, Hans A

annemaria
Berichten: 43
Lid geworden op: 01 nov 2003 20:42

Re: Wel of niet betalen

Ongelezen bericht door annemaria »

Hoe hebben dan al die andere mensen dat gedaan die al heel lang niet meer betalen? Zijn ook bij hun de äandelen" verkocht en hebben ze een restschuld?

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Wel of niet betalen

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Annemaria

Ook ik ben al heel lang geleden gestopt met betalen.
Ze hebben toen de aandelen verkocht althans dat beweren ze zonder enig bewijs ervan.

De restschuld bleef staan. Na veel bedreigingen van het incasso buro, ben ik gedagvaard door dexia bij de kantonrechter.

Daar tussen zat ongeveer een maand of 7. Die rechtszaak loopt al meer als een jaar, en er zou vandaag weer uitspraak volgen na een tussenvonnis in november vorig jaar., maar kreeg weer te horen voor de zoveelste keer Uw zaak is aangehouden voor 4 weken.

Zo gaat dat ongeveer dus.

Sterkte met jou zaak

Liefs Ad

villa_cees
Berichten: 313
Lid geworden op: 02 okt 2003 18:14

Re: Wel of niet betalen

Ongelezen bericht door villa_cees »

Ja, Annemaria inderdaad.

Aandelen verkocht en een restschuld van 55000 euri.
Dat was in november 2003 (!)

Na een telefoontje en 2 dreigbrieven met acceptgiro niets meer gehoord.
Ook geen incassoburo's.

vr.gr. Cees

annemaria
Berichten: 43
Lid geworden op: 01 nov 2003 20:42

Re: Wel of niet betalen

Ongelezen bericht door annemaria »

Bedankt voor de uitleg! Bij "verkoop"is wel de consequentie dat restschuld hoger is omdat de koersen ondertussen wel langzaam aan wat oplopen. Hogere koersen betekenen een lagere restschuld, maar ja: dan betaal je wel nog steeds de "rente". Weet niet wat uiteindelijk voordeliger uitkomt.

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Wel of niet betalen

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Was student, had ca 300 euro uit een bijbaantje en moest 250 euro per maand aan rente betalen.
Tel uit je winst.

Logica: op een andere planeet misschien.

Heb ca 25.000 euro schuld en ben ca. 6000 inleg kwijt.

Nu jij weer.

Groeten justice

annemaria
Berichten: 43
Lid geworden op: 01 nov 2003 20:42

Re: Wel of niet betalen

Ongelezen bericht door annemaria »

Echt hopeloos, hoor! Dan moet je wel stoppen met betalen! Geen keus meer mogelijk. Ik hoop echt op een redelijke schikking voor iedereen. Ik ben WAOer met 1175 euro per maand; ik betaal al 5 jaar 200 euro per maand. Ik had heel wat ruimer kunnen leven zonder die ellende.

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Wel of niet betalen

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Annemaria

Jij moet zo snel mogelijk een advocaat zoeken of neem contact op met Piet Korenmans. want in jou geval is er grove schending van de zorgplicht., en die 200 euro niet meer betalen potverdorie.


Liefs Ad

annemaria
Berichten: 43
Lid geworden op: 01 nov 2003 20:42

Re: Wel of niet betalen

Ongelezen bericht door annemaria »

Ja, bedankt Ad, ga zeker een advocaat zoeken en dan kan ik mijn betalingen stopzetten. Zal gelijk al verlichting geven. Liefs, Anneke.

Gesloten