LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] What Faeks believes....

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
faeks

What Faeks believes....

Ongelezen bericht door faeks »

Veel mensen beseffen amper hoe het zit, vrees ik En zijn blij dat ze in ieder geval ergens houvast en een luisterend oor hebben gekregen, in de vorm van eerst payback en later ook pal. Prijzenswaardig! Zonder meer. Maar toch, geloof me, die lui zijn echt geen barmhartige samaritanen. Hun doel is om zoveel mogelijk mensen achter zich te krijgen. Zodat ze zélf sterker staan. De enige die enigszins reëel is, is soms, heel soms, Pieter van Payback. Piet biedt een luisterend oor, of het nu de wegwijs- of wegkwijtPiet is maakt niet eens uit. Hij gelooft in zichzelf. Maar waarom? Waarom denk je dat ene Adank zich zo inzet? Omdat het een sociaal figuur is? Forget it. Het gaat bij die lui om heel veel geld. Maarrrrr als ze iets voor een ander kunnen betekenen...soit!Ene JH en ene Idaho werden en worden verguisd omdat ze een soort van eye-openers zijn. Pal is een soort ons kent ons kliekje, dat elkaar niet af durft te vallen. Ene Pipa kon misschien wel begrijpen dat Idaho en JH reageerden zoals ze reageerden, en kijk hoe die de wereld over zich heen kreeg. Deze mensen zijn om die reden (nagenoeg) allemaal weg van dit forum! Eerlijk? Dacht het niet!
Ik (Faeks) ben zelf ook ooit in de praatjes van de Pallers en Paybackers getrapt, net zo goed. Maar ik vond het al heel snel tich een beetje min stelletje met hun persoonlijke vetes. Of ene Piet beseft dat mensen hem als autoriteit zien en wat de consequenties daarvan zijn? Soms denk ik van niet, Mensen hebben iets gecreëerd, een soort van heilge. Het ergste is dat ie zelf in die gecreëerde karikatuur (en ook de mensen om hem heen) is gaan geloven Want door het advies stop met betalen, zijn er mensen bij (niet allemaal, val niet over me heen, maar toch wel een heleboel) die nu niet kunnen schikken omdat ze geen lening krijgen voor het bedrag (door A2 BKR) dat eerst betaald moet worden aan de vijand. Terwijl ze eigenlijk wel willen. Is dat erg? Ik vind van wel!
Blijft trouwens staan dat Dexia en hun produkten natuurlijk absoluut niet deugen, zeker ook niet de manier waarop ze aan de man zijn gebracht. Maar ik vind het idioot advocaten van Dexia kwalijk te nemen dat ze hun werk zo goed mogelijk doen. En het gezeik over goede en slechte rechters is natuurlijk ook achterlijk. Ik vind ook dat een schikking van twee kanten min of meer bekennen is, dat je iets niet goed gekocht of geleverd hebt. Dus allebei water bij de wijn, vind ik eigenlijk toch wel een prima optie. Eegalease uitgezonderd, dat vind ik toch wel een verhaal apart. Hoewel die troeven ook minder sterk zijn dan men verwacht, vrees ik.
Mensen zijn kuddedieren en hebben op de een of andere manier afgeleerd zelf te denken. Dat is jammer, heel erg jammer! Mensen begrijpen vaak hun eigen probleem niet eens, zoals in deze kwestie. Daarom moet je ze er misschien toch wel op blijven wijzen!!! Het is jammer dat de Idaho's en de JH's weg zijn, ze gaven in ieder geval tegengas en hielden mensen scherp. Of je het er mee eens bent of niet. Dat is eigenlijk niet eens belangrijk!
Bovendien, men durft die JH's en Idaho's niet eens openlijk gelijk te geven. Want dan wordt men verguisd. Je bent een Dexiatroll voor je het weet.
Nieuwe zorg: wat moet er toch van die mensen worden als het voorbij is???

Willems

Re: What Faeks believes....

Ongelezen bericht door Willems »

Faeks,

Wat jij hier op dit forum doet, is gewoon uit jouw nek lallen! Jouw verhaal heeft geen diepgang, noch wat betreft het verleden, het heden of de toekomst. Hetgeen waarvoor jij anderen veroordeelt ben jezelf schuldig aan namelijk eigengereidheid. Dat de zaken staan, zoals zij nu staan, is niet uit de hemel komen vallen. Je hebt geen idee, wat voor leed en ellende van velen hier vooraf zijn gegaan. Jij komt van St. Juttemis binnenvallen en grotesk onzinnige waarnemingen hier en daar geplukt, die deze zaak eerder verkracht dan duidelijkheid verschaft die tot een oplossing zal kunnen leiden. Jij bent niet beter dan Idaho of JH en gezien de veelvuldigheid van hun vele valse aliassen, is het best aan te nemen, dat de valse wolven in een andere schapenvel zijn gekropen, nu als bekrompen Faeks!
Wat weet jij van het leed dat Dexia vele moeders en anderen had aangedaan, niet nu, dat jij als een wonderbaarlijke redder uit het niets
komt opdagen, maar in het begin toen iedereen met hun rug tegen de muur stonden. Waar was jij toen, dat jij je nu permiteert het hoogste woord te voeren en anderen af te breken?
Wie waren toen, diegenen die hun nek uitstaken en de harde klappen opvingen, opdat wij vandaag kunnen bereiken wat er bereikt is?
Faeks, jij maalt na en probeert zelf uit eigen belang jouw vinger in de honingpot te steken, terwijl jij anderen hiervoor beschuldigt.
Maar vergis je niet, vergif kan evengoed uitzien als honing. Helaas kan je niet meer vragen aan talrijke, die jou vooraf zijn gegaan. Dit Forum
leeft, ademt en heeft een ziel, hart, handen en voeten, waarmee het kan trappen recht onder jouw staart! Zeker wanneer het gaat om pogingen om eigengereide broodjes aap op dit forum te verkopen!

faeks

Dit Forum
leeft, ademt en heeft een ziel, hart, handen en voeten, waarmee het kan trappen recht onder jouw staart! Zeker wanneer het gaat om pogingen om eigengereide broodjes aap op dit forum te verkopen!
Je ziet het verkeerd Rudy. Dit forum leefde, ademde, had een ziel, hart, handen en voeten. En dan in oorsprong niet om onder iemands staart te trappen, zoals jij over het algemeen doet.
Maar weet je, tegenwoordig mag je zelfs hier niet meer kritisch zijn! Hoewel, jij daarentegen mag hier onzin over de paus uitbraken, onzin kletsen over homo's, in het wilde weg nog iedereen beschuldigen van inbraak en dan ga je er met eigen aliassen nog ff lekker op in ook, maar een beetje kritiek, daar heb je last van. Je doet er maar mee wat je wilt! :roll:

ad snoeren

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Maar ik vind het idioot advocaten van Dexia kwalijk te nemen dat ze hun werk zo goed mogelijk doen. En het gezeik over goede en slechte rechters is natuurlijk ook achterlijk.
Wie denk jij wel dat je bent in het vetgedrukte gelijk te hebben.

Rechters zijn net mensen:

Wijs, Dom, Meewaaiërig, Correct, Corrupt, Bagataliserend, Behoudend, Vooringenomen, Partijdig, Het omgekeerde,
Twee Petten, Verstrengers in belangen, Met lof en Pek behangen, en
Vooral gelijk een God!!!

Tja....Pfffft

leeuwtje

Ongelezen bericht door leeuwtje »

Ad je hebt helemaal gelijk.

Feaks wat zou jij doen als je opgelicht bent door Spaar Select en Dexia voor een bedrag van circa 30.000 euro en eegaleaser bent. Water bij de wijn doen?? Schikken ?? Never nooit. Moet al circa 3 jaar aan mijn kinderen ( nu 5 en 8 jaar) vertellen dat we niet genoeg centjes om een aantal zaken te kunnen aanschaffen/kopen. Dit omdat het juk van de Dexia bende rond mijn nek hangt en waar nog steeds geen duidelijk heid over is. Procedeer door tot het bittere einde. Dat is mijn eigen weloverwogen besluit.

Notenkraker

Ongelezen bericht door Notenkraker »

faeks: "En het gezeik over goede en slechte rechters is natuurlijk ook achterlijk". (Bericht van 10 november 2005, 00:53 uur.)

Dan moet faeks eerst haar licht maar eens gaan opsteken bij www.sdnl.nl en pas daarna deze loze kreet herhalen. Maar misschien is ze hierdoor wel van mening veranderd?

Arjuna*

Ongelezen bericht door Arjuna* »

Prima verhaal Faekes.

Rechters? Ja zijn net mensen, of ze dom zijn durf ik te betwijfelen, ze hebben tenslotte een pittige studie afgerond.

Rechters kijken naar een aantal zaken, maar het uitgangspunt zal altijd het Nederlandse recht zijn, welke is vastgelegd in diverse wetboeken.
Waar mogelijkheid is gelaten tot interpreteren zal een rechter daar al naar gelang hij dat nodig vindt, gebruik van maken.

Natuurlijk maakt dexia gebruik van alle mogelijkheden die ze hebben binnen de wet om hun zaak te verdedigen, ze zouden dom zijn als ze dat niet deden.
Uiteindelijk zal er recht worden gesproken, dit houdt natuurlijk niet in dat dat automatisch in het voordeel van de "gedupeerde" is. En als zo'n uitspraak niet geheel in de verwachting ligt, dan is het niet de rechter die dom is, het is meer dat het verwachtingspatroon in desbetreffende zaak waarschijnlijk te hoog lag.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Uiteindelijk zal er recht worden gesproken, dit houdt natuurlijk niet in dat dat automatisch in het voordeel van de "gedupeerde" is.

Daar heb jij volkomen gelijk in!
Misschien moet ik nu de honneurs waarnemen, maar ik zeg hierbij, er moet eerst onomstotelijk vast komen te staan dat die oplichtersbank geen aandelen gekocht heeft.
Ik heb begrepen dat maandag a.s. Dexia voor de Arnhemse Rechtbank met bewijzen moet komen, kunnen ze het bewijzen dat ze inderdaad aandelen gekocht hebben dan word het een stuk moeilijker, maar kunnen ze dat niet, dan hebben wij het recht om te gaan zeggen wij gaan allemaal winnen, vooralsnog totdat dus de Arnhemse Rechter geen uitspraak gedaan heeft, moeten wij gedupeerden met ons beide benen op de grond blijven staan.
Idaho werd door vele afgebrand o.a. Dexia-figuur, ik zeg bij deze Idaho is geen Dexia-figuur, in het berichten uitwisselen met hem kwam hij zeer correct op mij over en wat hij zei van o.a. de Mohicanen gaan door, maar 90 % zal het winnen en 10% niet, daar kon hij nu op dit moment weleens gelijk in hebben, wat er verder gaat gebeuren hangt dus van maandag a.s. af.
Voor de goede orde wil ik benadrukken dat ik beslist geen Dexia-figuur ben en ook geen Idaho, ik ben dus Monument Valley die het hele gebeuren met argusogen aankijkt en verder denkt dan alleen maar van wij gaan lekker bieren.

Ps. Indien maandag a.s. mocht blijken dat Dexia geen aandelen ingekocht had waardoor er nooit een restschuld geweest is, dan neem ik van jullie allemaal afscheid, Piet krijgt van mij dan een uitnodiging om samen met mij ergens een biertje te gaan drinken voor zijn goede werk.
Laatst gewijzigd door Gast op 10 nov 2005 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.

ad snoeren

of ze dom zijn durf ik te betwijfelen, ze hebben tenslotte een pittige studie afgerond.
Arjuna

Als jij denkt dat mensen met een afgeronde studie per defenitie niet dom zijn, zul je nog veel teleurstellingen op je pad vinden

Groet Ad

faeks

Niet zo boos Ad, want eigenlijk zeg ik dat ook. Rechters zijn ook maar mensen, die nooit helemaal objectief zijn, allemaal hun kwaliteiten en beperkingen hebben, eigen referentiekader hebben en ook nog eens allemaal ruzie met hun partner kunnen hebben, of met hun verkeerde been uit bed gestapt kunnen zijn. Wat ik bedoel is dat wanneer een rechter in het voordeel van Dexia vonnist, het niet zo kan zijn dat dit per definitie een slechte rechter is, en een goede wanneer ie in het voordeel van een gedupeerde vonnist. W.b. de advocaten: die worden ervoor betaald om hun werk goed te doen, wanneer zij worden ingehuurd door Dexia kun je het hen toch niet kwalijk nemen dat zij er net zo voor gaan als de advocaten van de tegenpartij? En als ze dan beter zijn, is het balen.
Dat eeuwige uitstel kun je ook de rechters niet aanrekenen, wat dat betreft handelen zijn naar de policy van de rechtbank. Zit je in Amsterdam, dan heb je pech!

Arjuna*

Arjuna

Als jij denkt dat mensen met een afgeronde studie per defenitie niet dom zijn, zul je nog veel teleurstellingen op je pad vinden
Er is een wezenlijk verschil tussen dom en stom Ad.

ad snoeren

Voor mij is dom, dat ik in een contract met legiolease ben getrapt.
En het was behoorlijk stom om dat toen niet te zien.

Zoek de verschillen!!!

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 10 Nov 2005 13:05 door ad snoeren

--------------------------------------------------------------------------------

Voor mij is dom, dat ik in een contract met legiolease ben getrapt.
En het was behoorlijk stom om dat toen niet te zien.
Wat een onzin Ad Snoeren!
Die gasten kwamen zeer overtuigend over waardoor wij erin trapten, sommige mensen kunnen nu eenmaal met een gladde tong overtuigend overkomen waardoor men erin trapt.
Wij zijn allemaal mensen met gevoel en geen machines!
Dus hou op met jezelf de grond in te trappen, vecht voor je behoud.
Misschien kunnen wij na maandag a.s. allemaal gaan feesten, alles staat en valt nu met Arnhem.

Willems

Ongelezen bericht door Willems »

Feakes of wie je mag wezen, jij bent volkomen in de war. Je klets maar wat!
Kritisch is geheel wat anders dan chatten en het forum misbruiken voor vermaak en plezier dagverblijf en zeker anoniem. Nu betrek je de paus erbij, straks de koning van Spanje, zoals het jou goed uitkomt. De vraag is alleen maar, wat hebben deze mensen met aandelenlease te maken?
Feaks in één woord jij behoort hier niet thuis, evenmin jouw nietszeggende commentaren en het is zeer terecht, dat je weggejaagd wordt!

Arjuna*

Feaks in één woord jij behoort hier niet thuis, evenmin jouw nietszeggende commentaren en het is zeer terecht, dat je weggejaagd wordt!
Komt er nu of in de toekomst nog eens wat zinvols uit die broodmolen van jou Willems?
Anders kun je beter je rariteiten op het pal forum kalken!

Misschien ook een goed idee, ga met de collectebus door de belgische straten en haal geld op voor alle moedertjes waar je zo vreselijk mee te doen hebt, kijk dan doe je tenminste iets nuttigs, want al die moedertjes van jou kopen voor dit gebazel nog geen droge broodkruimel.

geldweg

Ongelezen bericht door geldweg »

feaks heeft wel zeker een punt, je blind staren op de woorden van 1 of 2 personen is niet slim. Of Piet of wie dan ook het uit puur eigenbelang doen laat ik me niet over uit, ken de beste man niet om daar over te oordelen.

En Willems, moet je geen kozijnen verkopen?
Je studie economie heeft je dus niet verder gebracht dan het hangen van kunstofkozijnen. Alleen die studie heb je niet gedaan vermoed ik.
Wat je aan racistische taal over homo's hebt geroepen werkt ook niet in je voordeel. Feaks maakt in deze thread meer indruk dan jouw loze argumenten. Zoals je KPN Zalm connectie als zijnde mede bestuurder aldaar. Kijk de corporate info van KPN eens na en zalm komt noch in raad van bestuur of rvc voor.

ReginaO

Ongelezen bericht door ReginaO »

Jeetje, het onderwerp van dit onderwerp raakt wel erg ondergesneeuwd door al dat gekat zeg!

Wat ik over legiolease kwijt wil is het volgende: Ik verbaas me werkelijk over de verontwaardigde toon waarop alle gedupeerden over legiolease (alias Dexia) praten. Een ieder kan (en kon!) toch weten dat wanneer je in aandelen investeerd, dat je dan het risico loopt dat de aandelen kelderen. Natuurlijk gebruikte legiolease in haar promoties prachtige taal, maar ook dat neem je toch met een korreltje zout? Dat gebeurd toch niet alleen bij het produkt aandelenlease, maar ook bij reclames voor anti-rimpel creme's, wasmiddel en wat je verder maar kunt bedenken. Volgens mij heb je daar alleen wat boerenverstand nodig om daar doorheen te prikken.

Ik acht een ieder die een aandelenlease pakket of iets soortgelijks gekocht heeft absoluut niet dom of stom. Diegenen hebben een risico genomen en helaas moeten ervaren dat ze dat net op de top van een economische hoogconjunctuur gedaan hebben. Vreselijk jammer voor alle betrokkenen, maar "it's all part of the game".

Voor diegenen die denken dat ik ook slechts iemand langs de zijlijn ben, dat ben ik zeker niet. Ook ik had een aandelenlease pakket en ook ik heb verloren.

Copla

Ongelezen bericht door Copla »

feaks geeft een duidelijk standpunt weer en iedereen heeft een beetje gelijk, door het uitstellen van de rechtzaken raakt een ieder soms iets verhit in zijn/haar reacties.

Het is duidelijk dat Dexia geen list achterwege laat om de zaken te vertragen en de rol van de Stichtingen, CB en de VEB is ook niet bepaald fris te noemen.

De Tros gaat maandag a.s. dus weer aandacht aan dit onderwerp besteden, hopelijk komt er dan weer meer duidelijkheid in deze zo langzamerhand tragische affaire.

pewi

Ongelezen bericht door pewi »

Regina0,
En alle zaken zoals; huurkoop/eegalease, dwaling, zorgplicht, geen wck vergunning, aankoop van aandelen?, colportage, enz.... schuiven we voor het gemak maar effe onder de deurmat.
Vrgr Pewi.

nooitmeeraandelen

Ongelezen bericht door nooitmeeraandelen »

sluit me helemaal aan bij de vorige spreker.

Recht is recht, krom is krom!

Gesloten