Leaseproces werpt zich sinds 2004 op als dé grote belangenbehartiger voor aandelenleasegedupeerden van Dexia. Inmiddels hebben 25.000 cliënten zich bij Leaseproces aangesloten, circa 5.000 hiervan hebben op dit moment een procedure bij de Rechtbank lopen.
20.000 zaken liggen dus gewoon op de plank stof te vergaren.
Van mensen die wel al direct minimaal 350 euro "behandelingskosten" en "griffierecht" moesten betalen. Dat was 1-4 jaar geleden.
Voor die 350 euro heeft Leaseproces in de meeste gevallen (80% van alle zaken) dus nog niets gedaan.
Ondertussen trekt zij wel mooi rente over deze betaalde "voorschotten". Als Ger van Dijk er met de buit vandoor gaat of Leaseproces morgen failliet gaat is iedereen ook dit geld kwijt en wordt de ellende nog groter.
In hoeverre vertrouw jij Leaseproces nog?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wie vertrouwt Leaseproces nog?
-
Re: Wie vertrouwt Leaseproces nog?
Als dit zo zou zijn, wat ik betwijfel, ligt dat dan aan Leaseproces of aan de rechtbanken die bedolven zijn onder het werk? Wij zijn maar nummers en moeten gewoon op onze beurt wachten (Behalve als je Beatrix heet) en dat is frustrerend maar de werkelijkheid.20.000 zaken liggen dus gewoon op de plank stof te vergaren.
In mijn geval dan weer wel. Ben ik de enigste dan?Voor die 350 euro heeft Leaseproces in de meeste gevallen (80% van alle zaken) dus nog niets gedaan.
Ger van Dijk gaat er niet vandoor en failliet geloof ik ook niet in. Dit zijn argumenten die voortkomen uit emotie en onvrede die niet aan Van Dijk is toe te rekenen maar aan de rechtbank Amsterdam en natuurlijk Dexia. Vind het erg jammer dat je laatstgenoemde niet noemt als gezwel wat alles al jaren frustreert, ophoudt en vertraagd.
Ik vertrouw Leaseproces wel, ze zijn volop bezig aan zaken en doen zeer zeker hun best maar kunnen niet meer doen dan, en jawel, het effectenteam aankan.
Als jij niet het geduld kan opbrengen, en ik kan me voorstellen dat het frustrerend en slopend is, kun je beter een regeling treffen met Dexia om er van af te zijn.
Is beter voor je gemoedsrust ipv. jezelf nog dieper in een putje praten door deze uitspraken.
-
Flauwekul, Leaseproces kan gewoon verdergaan met het aanbrengen van dagvaardingen bij de Rechtbank. Er is niemand die dat in de weg staat.
Het is gewoon een kwestie van pure onwil.
En zolang de Rechtbank niet weet hoeveel dagvaardingen er nog aankomen zal de capaciteit niet worden uitgebreid.
Leaseproces schreeuwt dus tegen een muur die zij zelf omhoog houdt.
Nep-betrokkenheid noem ik dat.
Het is gewoon een kwestie van pure onwil.
En zolang de Rechtbank niet weet hoeveel dagvaardingen er nog aankomen zal de capaciteit niet worden uitgebreid.
Leaseproces schreeuwt dus tegen een muur die zij zelf omhoog houdt.
Nep-betrokkenheid noem ik dat.
-
Prima, i rest my case.
Ach, nu de rechtbank Amsterdam blijkbaar met die categoriemodellen werkt, kan iedere zaak ook door een computer worden beslist. Je stopt wat inkomen- en opleidingsgegevens erin en er rolt een vonnis uit.En zolang de rechtbank niet weet hoeveel dagvaardingen er nog komen, zal de capaciteit niet worden uitgebreid
Daar zijn -op die manier- helemaal geen rechters meer voor nodig. Hooguit een goede programmeur.
Van echt ''rechtspreken'' is al langere tijd geen sprake. Vorderingen wegens misleiding of wegens dwaling worden consequent gepasseerd (dat wil zeggen, daar wordt niet eens serieus meer naar gekeken) door de rechtbank.
Voor niet-eegaleasers ligt er een blokkade bij het Gerechtshof Amsterdam. Zolang die blokkade door de HR niet is opgeheven, is het aanbrengen van zaken bij de Rechtbank alleen maar een beetje zinvol voor de gedupeerde. Bij een veroordelend vonnis van de Rechtbank dat uitvoerbaar bij voorraad wordt verklaard, moet Dexia wel direct uitkeren aan de gedupeerde. Maar omdat de kans groot is dat Dexia daarna in hoger beroep gaat en Leaseproces (en de gedupeerde) nog niet van de zaak af is (en er nog veel tijd en dus kosten gespendeerd moet worden aan het hoger beroep) zal Leaseproces geen haast maken met deze niet-eegalease zaken.
Een snel ''blokkade-opheffend-arrest'' van de Hoge Raad is nu brelangrijker.
Een snel ''blokkade-opheffend-arrest'' van de Hoge Raad is nu brelangrijker.