LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie zijn de gedupeerden?

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
MartijnA3
Berichten: 62
Lid geworden op: 17 jan 2005 15:59

Wie zijn de gedupeerden?

Ongelezen bericht door MartijnA3 »

Elke keer hoor je in het nieuws dat er geld wordt vrijgemaakt om de "gedupeerden" tegemoet te komen.

Ik zou wel eens willen weten wie de gedupeerden zijn?

Zijn dat alleen de mensen die nog een contract hebben lopen?
Zijn dat de mensen die zich verzetten tegen Dexia en helemaal niet betalen maar wel een restschuld hebben?
Zijn dat de mensen die een afbetalingsregeling zijn aangegaan? (met behoud van rechten)

Of zijn dat ook de mensen waarvan het contract al is afgelopen en die de restschuld al hebben betaald dmv een lening, hypotheek, of met zuurverdiend spaargeld?

Is er iemand die daar duidelijkheid over kan geven?

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Wie zijn de gedupeerden?

Ongelezen bericht door pluutje »

MartijnA3,

Volgens mij is een definitie van Gedupeerden van Lease-constructies zij die meer geld hebben verloren door deze constructies dan zij met een normaal gemiddelde belegging hadden kunnen verliezen!!

Stel dat je inleg/rente met 75% zou zijn gedaald met ''normaal'' beleggen dan is dat altijd nog veel gunstiger dan inleg kwijt+ restschuld+advocaatkosten en eventueel een tweede hypotheek etc. door een Lease-constructie!!

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: Wie zijn de gedupeerden?

Ongelezen bericht door cornelis »

Volgens mij zijn we dus allemaal gedupeerden.

Want het zijn oplichters,ik zat vandaag nog maar weer eens in de papieren te snuffelen,en kwam daar nog het telefoon nummer tegen van die ***** die mij die rotzooi heeft aangepraat.
Dat was destijds zijn prive nummer,had hij mij gegeven als ik nog vragen had,ook heb ik zijn mobiele nummer nog,ook voor vragen.
Heb vaandaag gebeld,maar hij is op dat nummer niet neer te bereiken,is maar beter voor hem en mij.
Groetjes

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Wie zijn de gedupeerden?

Ongelezen bericht door pluutje »

Cornelis,

Mijn WVD ben ik via folders aangegaan!
Ongeveer anderhalf jaar voor het einde mijn contract belde ik naar die Legio-Lease [troep] met de vraag hoe ik er voor stond!

Ik vertrouwde de zaak niet meer!

Krijg ik als antwoord van die ''adviseur''; u staat nog tweehonderd gulden in de plus!
Op mijn vraag hoe dat dan nog wel kon bleek dat er van mijn inleg van 18.000,= gulden al 17.800,= gulden verdamt was!

200,= gulden in de plus ja! :evil:

De naam van deze ''adviseur'' weet ik nog maar wat kan ik er mee!

Groet,

Anton

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Wie zijn de gedupeerden?

Ongelezen bericht door peewee »

De benaming "gedupeerde" is uiteraard subjectief. Iedereen die zich gedupeerd "voelt" door Dexia of een van de andere effectenleasebanken is ook gedupeerde. De gedupeerde moet dan vervolgens wel actie ondernemen. Iemand die passief achter de geraniums blijft zitten, nalaat zich aan te sluiten bij een van de collectieve procedures en ook niet individueel actie onderneemt (zelf of via een advocaat), die kan ik moeilijk een gedupeerde noemen. Dit is blijkbaar iemand die zich neerlegt bij hetgeen hem/haar overkomen is.

Gesloten