LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Winst over de rug van degene die schikt met Dexia

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Winst over de rug van degene die schikt met Dexia

Ongelezen bericht door peewee »

In het laatste nummer van ''Geldzaken", het ledenblad van de Vereniging Consument & Geldzaken, staat een interview met Mr. Anton Weenink, de jurist die de rechtszaken tegen Spaarbeleg (SprintPlan) en tegen Fortis bankdochter GroeiVermogen coördineert. Het interview gaat voornamelijk over Spaarbeleg en Fortis, maar zijdelings ook over Dexia en de Duisenberg schikking. Een aardig citaat wil ik jullie niet onthouden

Over de schikking en het kostenplaatje voor Dexia, merkt hij op

(...)
Het hele kostenplaatje voor de leasebanken om deze kwestie de wereld uit te helpen lijkt mij nogal opgeblazen. De Duisenberg-schikking betreft alleen een kwijtschelding, meestal slechts ten dele, van een pas na afloop blijkende restschuld. Honderdduizenden klanten hebben dan wel eerst jarenlang excessief voor deze producten betaald. Dexia zal zich vermoedelijk al lang hebben ingedekt tegen de negatieve koersrisico's in de aandelenportefeuille van nog lopende contracten. Een beetje bankier weet met de optieconstructies die daarvoor gebruikt worden meestal nog een flinke winst te maken....'"
De conclusie die hieruit getrokken kan worden is duidelijk. Door te schikken stel je Dexia alsnog in staat om winst te maken........over de rug van degene die schikt.........

Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: Winst over de rug van degene die schikt met Dexia

Ongelezen bericht door Belegger+ »

Neen peewee, als je goed leest en niet door jouw beslagen oranje groene duikbril met zuignap mechanisme, dan zie je, dat Dexia in feite al lang klaar is en in principe heel weinig geeft in die schikking. De winst is al lang gemaakt. Ze hadden ook niets (nul=geen cent) hoeven geven en dat is dan ook het maximum dat Duisenberg heeft kunnen bereiken, Geen enkele bank geeft ooit een cent van z'n winst vrijwillig terug. Dus ze worden niet rijker over de rug van de schikker, slechts minimaal een pietsie armer, en dat bedrag is al lang en breed gereserveerd.

Goed lezen is een vak, dat leer je op de middelbare school en als je 't goed doet, kan je later geld verdienen.

B+

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Winst over de rug van degene die schikt met Dexia

Ongelezen bericht door peewee »

Belegger+

Ik heb blijkbaar een gevoelige Dexia-snaar geraakt !

Bovendien de lopende rechtszaken zie je blijkbaar -anders dan Dexia- voor het gemak maar even over het hoofd. In de psychiatrie noemen ze dat: cognitieve dissonantie.

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Winst over de rug van degene die schikt met Dexia

Ongelezen bericht door Elias »

Zo, die (B+/-) is ook weer effe rustig.
Zit zich nu waarschijnlijk af te vragen wat voor cognitieve dissonantie-bril meneer Anders in zijn maag had gesplitst.

Joop(K)
Berichten: 325
Lid geworden op: 24 mei 2004 08:02

Re: Winst over de rug van degene die schikt met Dexia

Ongelezen bericht door Joop(K) »

Citaat Elias:
Zit zich nu waarschijnlijk af te vragen wat voor cognitieve dissonantie-bril meneer Anders in zijn maag had gesplitst.
Ik vraag me af of peewee zelf wel weet wat cognitieve dissonantie is.
Belegger + zal, vermoed ik, nauwelijks onder de indruk raken van dit soort interessantdoenerige en nietszeggende kretologie. Ik in ieder geval ook niet.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Winst over de rug van degene die schikt met Dexia

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

ik begrijp hieruit dat ook deze schikking weer een poging tot het verhogen van de winst van dexia inhoudt.

En wie gaat dat allemaal betalen.. juist, de vele dexia-slachtoffers.

En wat krijgen ze ervoor... voor de rest van hun leven een watjes gevoel.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Winst over de rug van degene die schikt met Dexia

Ongelezen bericht door Janny »

En wat krijgen ze ervoor... voor de rest van hun leven een watjes gevoel
.

Nou dacht het niet.

strijden tot het bittere eind. en bitter is het, maar wel met een opgeheven hoofd verder , we worden geen watjes. !!!!!!!!
De mouwen omhoog en aanpakken de handel.

janny

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Winst over de rug van degene die schikt met Dexia

Ongelezen bericht door Truus2004 »

:arrow:
Laatst gewijzigd door Truus2004 op 31 okt 2005 21:28, 2 keer totaal gewijzigd.

piloot
Berichten: 28
Lid geworden op: 13 sep 2005 13:58

Re: Winst over de rug van degene die schikt met Dexia

Ongelezen bericht door piloot »

heb je eindelijk een goeie regeling begint men weer te zeuren. wees blij dat je nog wat terug krijgt.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Winst over de rug van degene die schikt met Dexia

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Geplaatst op 15 Okt 2005 14:58 door piloot

heb je eindelijk een goeie regeling begint men weer te zeuren. wees blij dat je nog wat terug krijgt.
Zo is dat !
Want welke dief geeft nu zo maar (een deel van) je gestolen en afgeperste geld terug?

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Winst over de rug van degene die schikt met Dexia

Ongelezen bericht door peewee »

(Brokken)piloot,

Een gedeeltelijke kwijtschelding van een restschuld EN geld terug krijgen. Leg mij dat eens uit !

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Winst over de rug van degene die schikt met Dexia

Ongelezen bericht door peewee »

Geen enkele bank geeft ooit een cent van zijn winst vrijwillig terug
Belegger +

Ten aanzien van dit (zeldzame) punt ben ik het helemaal met je eens.
Pas door middel van rechtens afdwingbare vonnissen zullen banken gedwongen moeten worden tot terugbetaling. Daarbij gaat het om wel iets meer dan een cent.

Gesloten