LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ze kunnen ook iets goeds bij Dexia

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
vlambertoe
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 dec 2005 12:47

Ze kunnen ook iets goeds bij Dexia

Ongelezen bericht door vlambertoe »

Hallo,

Ze mogen dan een hoop fout gedaan hebben bij Dexia, maar als je alles met ze wil afhandelen, dan doen ze dat op een nette, snelle en correcte manier. Ik heb recent mijn contract afgekocht omdat ik van die ellende met hen af wilde zijn. Het heeft wat mij betreft lang genoeg geduurd, dus ik heb mijn verlies genomen. Binnen 10 dagen was alles in orde gemaakt, incl. het terugstorten van het door mij teveel betaalde bedrag (o.b.v. de eindafrekening).

Degene die, om principiële of financiële redenen de actie tegen Dexia doorzetten, wens ik hierbij veel succes.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Ze kunnen ook iets goeds bij Dexia

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Oke, proficiat met je behaalde "succes" .

Jouw verlies, wat jij zo edelmoedig genomen hebt, is hun winst...

Nogmaals...
http://www.dft.nl/nieuws/8726076/GA/De_ ... _2006.html
Succesvol jaar
Het jaar 2005 gaat de boeken in met een positief resultaat. Op het moment van schrijven staat de index op ruim 430 punten, hetgeen een jaarresultaat oplevert van ruim 23%. Het gemiddelde resultaat over de afgelopen twintig jaar was ruim 10%

en voor die kans op 10 % lieten ze jou dan 12 % betalen...

Zéér edelmoedig! Nogmaals, proficiat !

dejongh1
Berichten: 589
Lid geworden op: 18 okt 2003 13:23

Re: Ze kunnen ook iets goeds bij Dexia

Ongelezen bericht door dejongh1 »

Beste Valmbertoe,
Dexia blijft alleen correct als je geld komt brengen en niet halen!

Martinvdm

Re: Ze kunnen ook iets goeds bij Dexia

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Ze mogen dan een hoop fout gedaan hebben bij Dexia, maar als je alles met ze wil afhandelen, dan doen ze dat op een nette, snelle en correcte manier. Ik heb recent mijn contract afgekocht omdat ik van die ellende met hen af wilde zijn. Het heeft wat mij betreft lang genoeg geduurd, dus ik heb mijn verlies genomen. Binnen 10 dagen was alles in orde gemaakt, incl. het terugstorten van het door mij teveel betaalde bedrag (o.b.v. de eindafrekening).

Tuurlijk zijn ze erg correct en snel....

Iedereen die schoon schip maakt met Dexia op deze wijze, is weer een eventuele rechtzaak minder...

Groet,
Martin

vlambertoe
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 dec 2005 12:47

Re: Ze kunnen ook iets goeds bij Dexia

Ongelezen bericht door vlambertoe »

Mmmm.... Ik pleit niet voor edelmoedigheid of dergelijke zaken. Ik ben blij dat ik van dexia af ben. En ja, ze hebben fouten gemaakt en ja, ook ik vind dat ze daarvoor moeten "bloeden", MAAR: ik ben NIET bereid om nog jarenlang maandelijks te betalen (incl. de rente) aan Dexia. En ja, de kans bestaat dat ik minder verlies zou hebben geleden als ik door zou zetten. De vraag is wanneer dat dan is, hoeveel minder verlies ik dan zou maken, wat het mij de komende tijd nog zou gaan kosten, etc. Kortom, ik kies daar niet voor, neem de "easy way out" en ben van een hoop ellende verlost. En, zonder daar een waarde-oordeel aan te hechten, dat geldt niet voor iedereen...
Als je er daarbij van uitgaat dat ze bij Dexia verder toch niets goeds doen, is het voor mij een lichtpuntje dat ze wél in staat zijn om e.e.a. snel af te handelen.
Zoals gezegd, succes verder in acties tegen Dexia. Ik hoop voor jou (en alle anderen) dat er snel een regeling komt waar je je wél in kan vinden.
Maar ga in de tussentijd aub niet zeuren over mijn edelmoedigheid.

Notenkraker
Berichten: 835
Lid geworden op: 21 jun 2005 11:29

Re: Ze kunnen ook iets goeds bij Dexia

Ongelezen bericht door Notenkraker »

www.platformaandelenlease.nl in samenwerking met www.leaseproces.nl

www.platformaandelenlease.nl/images/Advertentie.jpg

Bezoek vandaag of morgen ook een van de voorlichtingsbijeenkomsten op verschillende locaties in het land. Gratis entree!

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: Ze kunnen ook iets goeds bij Dexia

Ongelezen bericht door Willems »

Dexia iets goeds doen??
Vlambertoe, edelmoedigheid in de zin van blind, stom en doof!
Indien jij je realiseert, dat Dexia inmiddels jouw beide vleugels ingekort had en jou nu een wassen vleugel gretig aanbiedt, lijkt ook veel op edelmoedigheid.
Tenslotte blijf je, in al jouw blijdschap, wel aan de grond genageld.
Je bent een bijzonder geval apart, toppunt van naïveteit: Dexia zal wel meer van die soort pap lusten!

pewi
Berichten: 679
Lid geworden op: 16 feb 2005 20:52

Re: Ze kunnen ook iets goeds bij Dexia

Ongelezen bericht door pewi »

Dames en Heren,

Het is de keus van Vlambertoe, en die valt te respecteren.

Vrgr pewi
Laatst gewijzigd door pewi op 13 dec 2005 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.

vlambertoe
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 dec 2005 12:47

Re: Ze kunnen ook iets goeds bij Dexia

Ongelezen bericht door vlambertoe »

@Willems
Indien jij je realiseert, dat Dexia inmiddels jouw beide vleugels ingekort had en jou nu een wassen vleugel gretig aanbiedt, lijkt ook veel op edelmoedigheid.
Tenslotte blijf je, in al jouw blijdschap, wel aan de grond genageld.
Je bent een bijzonder geval apart, toppunt van naïveteit:
Je beeldspraak is bijzonder vermakelijk. Ik neem aan dat je de afloop van het verhaal met de wassen vleugels ook kent? En dat je bekend bent met de moraal?
Aan de grond genageld? Ik heb het Dexia verhaal afgesloten en ga zonder nog door te zeuren verder. Niks aan de grond genageld dus. Naïef? Tja...Het kan ook naïef zijn te denken dat je via een procedure bij de rechter zoveel meer krijgt, dat de kosten die je in de tussentijd maakt, volledig gecompenseerd zullen worden. Laat staan alle frustraties die het je op zal leveren de komende jaren. Als mijn keuze dat te voorkomen naïef is, so be it.

Toch jammer dat je persoonlijk reageert. Ik laat jou toch ook in je waarde, ondanks dat je een andere keuze hebt gemaakt dan ik?

Nogmaals: er zijn weinig andere instellingen die het net zo bont hebben gemaakt als Dexia. Daarentegen zijn er ook heel weinig bedrijven die 3 dagen nadat je een bedrag hebt overgemaakt (de volledige restschuld), het teveel betaalde bedrag (de Duisenberg-korting) op je rekening hebben gestort.

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: Ze kunnen ook iets goeds bij Dexia

Ongelezen bericht door Willems »

Vlambertoe,

Pewi heeft gelijk, jouw keuze dient gerespecteerd te worden en dit zonder meer!
Wel, nu je vraagt naar de afloop met de wassen vleugels: dat je hoog in de lucht ging vliegen en capriolen uithalen in de wolken, dan op jouw rug en weer op jouw buik. De zon genoot van jouw vlucht, terwijl jouw vleugels wel langzaam wegsmelten. Einde moraal: Wie genoegen neemt met minder i.p.v. meer komt tenslotte mateloos bedrogen uit!

Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: Ze kunnen ook iets goeds bij Dexia

Ongelezen bericht door Belegger+ »

Wie nooit genoegen neemt met iets minder ....en altijd meer wil, komt tenslotte mateloos bedrogen uit!


B+

empie
Berichten: 258
Lid geworden op: 19 sep 2005 13:46

Re: Ze kunnen ook iets goeds bij Dexia

Ongelezen bericht door empie »

Iets minder ! Belegger+,

was het maar zo, ik kan nog niet eens 1% van wat het gekost heeft krijgen, dus mooi niet!

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: Ze kunnen ook iets goeds bij Dexia

Ongelezen bericht door Willems »

Belegger+

Indien jij toch zo moedig bent, waarom ga jij jouw visie niet verkondigen aan de rechters? Zij zullen jou onmiddellijk in de bak gooien en degraderen tot Belegger-

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Ze kunnen ook iets goeds bij Dexia

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Ik wacht al 4 weken op mijn geld. 17 november coulance regeling retour gestuurd en NOG geen geld.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Ze kunnen ook iets goeds bij Dexia

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Geplaatst op 13 Dec 2005 13:21 door vlambertoe

Ze mogen dan een hoop fout gedaan hebben bij Dexia, maar als je alles met ze wil afhandelen, dan doen ze dat op een nette, snelle en correcte manier. Ik heb recent mijn contract afgekocht omdat ik van die ellende met hen af wilde zijn. Het heeft wat mij betreft lang genoeg geduurd, dus ik heb mijn verlies genomen. Binnen 10 dagen was alles in orde gemaakt, incl. het terugstorten van het door mij teveel betaalde bedrag
Geplaatst op 13 Dec 2005 15:19 door vlambertoe

Nogmaals: er zijn weinig andere instellingen die het net zo bont hebben gemaakt als Dexia. Daarentegen zijn er ook heel weinig bedrijven die 3 dagen nadat je een bedrag hebt overgemaakt (de volledige restschuld), het teveel betaalde bedrag (de Duisenberg-korting) op je rekening hebben gestort.
waren het nu 10 of 3 dagen.. ?
of zijn dit lokkertjes van dexia om nog wat mensen over te halen?
Ik geloof eerder de mensen die zeggen nog steeds niets te hebben ontvangen en ik vrees dat ze straks een brief krijgen dat ze niet in aanmerking komen... die zijn er nl. al.

vlambertoe
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 dec 2005 12:47

Re: Ze kunnen ook iets goeds bij Dexia

Ongelezen bericht door vlambertoe »

@iwebd:
Vanaf de dag dat ik Dexia belde om e.e.a. te beëindigen t/m het ontvangen van het teveel betaalde bedrag, duurde 10 dagen. Op dag 7 kreeg ik de eindafrekening die ik direct betaald heb. Vervolgens had ik drie dagen later het teveel betaalde bedrag terug ontvangen op mijn rekening.

Het geloof kan ik je niet geven. Maar een beetje meer vertrouwen in mensen die iets anders ervaren dan jij zou geen kwaad kunnen.

Overigens had ik alle formaliteiten m.b.t. de Duisenberg-regeling vooraf al in orde gemaakt. En wellicht is e.e.a. in mijn geval sneller afgehandeld dan normaal omdat ik had aangegeven dat ik wilde beëindigen ivm het afsluiten van een hypotheek?

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Ze kunnen ook iets goeds bij Dexia

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Ze hadden me ZELF een aanbod gestuurd dus neem ik aan dat ik wel in aanmerking kom.

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Ze kunnen ook iets goeds bij Dexia

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Les 1 uit de leaseaffaire: Neem nooit iets zonder meer aan.

Ook ik kreeg diverse Duisenbergbrieven, sloegen echt helemaal nergens op, wat een * daar bij Dexia, niet geschoten altijd mis is hun motto.

OD.

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Ze kunnen ook iets goeds bij Dexia

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Nou Oom Dagobert, het geld is door Dexia gestort, en nog wel 2000,-- meer als in de berekening waarvoor ik getekend had.
Dus ze hebben zich (eindelijk eens) aan hun woord gehouden.

Wij zijn nu overal van af en ik wens iedereen in de toekomst heel veel succes met de strijd en hoop dat jullie er beter af komen dan wij.

Allemaal heel gezellige kerstdagen en een gezond en gelukkig 2006.

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Ze kunnen ook iets goeds bij Dexia

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

en hoop dat jullie er beter af komen dan wij.
@J52,
Ik ben blij met elke gedupeerde die met een goed gevoel van Dexia af is.
Minder blij ben ik telkens weer te lezen dat Dexia dankzij SLV
weer van een gedupeerde af is om reden van te hoge advocaatkosten
en eindelijk van alles af te willen zijn.

Ook al is het vrije keus en is de gedupeerde blij met de Duisenbergregeling, Dexia plukt de vruchten van haar gemene strategie:
Een paar jaar lang dreigen met incassokosten en deurwaarders en net zo lang rekken tot de gedupeerde eieren voor zijn geld kiest.

Ik denk dat we Dexia in vele gevallen tegelijkertijd ook moeten feliciteren met het geld wat ze heeft uitgespaard.

Des al niet te min, gefeliciteerd met de afsluiting van een nare periode en prettige feestdagen, je hoeft je frustraties tijdens de Kerstdagen niet meer op het Trosforum af te reageren zoals ondergetekende en vele anderen met mij.
(ben benieuwd wanneer Dexia mij klein krijgt, 'k lust ze nu nog rauw)

vr.gr OD.
Laatst gewijzigd door Oom Dagobert op 22 dec 2005 20:35, 2 keer totaal gewijzigd.

Gesloten