hoe zit het met de niet eegaleasers? worden er nog uitspraken gedaan? of zijn ze weer een nieuwe truc/schikking/uitstelpoging aant uitdokteren?
krijg als t goed is volgende week uitspraak, maar reken op voor de 100e x uitstel.....
![Rolling Eyes :roll:](./../images/smilies/icon_rolleyes.gif)
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Nu is het ditmaal niet aan Dexia om dit te doen, maar aan ons.....zijn ze weer een nieuwe truc/schikking/uitstelpoging aant uitdokteren?
Piet,telt dat ook voor eegaleasers krijgen die ook een voorstel?Of kunnen die gewoon door procederen.Dat klopt.
Dexia heeft de rechtbanken en gerechtshoven gevraagd alle zaken te schorsen tot Dexia alle procederenden heeft benaderd met een voorstel om de zaak buiten rechte op te lossen.
Dexia heeft de rechtbanken en gerechtshoven gevraagd alle zaken te schorsen tot Dexia alle procederenden heeft benaderd met een voorstel om de zaak buiten rechte op te lossen.
Hallo Cornelis,Piet,telt dat ook voor eegaleasers krijgen die ook een voorstel?Of kunnen die gewoon door procederen.
In jouw situatie heb je een sterke zaak.Er is in mijn geval binnen 3 jaar vernietigd,na vernietiging heb ik het aanbod ondertekend, gezien uitspraken die vergelijkbaar zijn met mijn situatie kan ik denk ik [mijn eega]want die heeft het aanbod niet getekend wel door procederen.Wat denk jij daarvan?
no cure no pay maar eerst betalen die willen dus ook hun zakken vullen. Als ze iets bereiken dan kunnen ze pas betaling krijgen tochToch zegt Juridico dat we kunnen procederen op basis van no cure no pay.
Maar wel eerst 495,-- of meer dan 900,-- betalen (minder afdragen bij winst).
Wat bedoel je met Frans.k aka etcAls je een deal hebt met Dexia, heb je waarschijnlijk afgezien van verder rechten... Wanneer dat het geval is, loont het niet meer. Laat de advocaat je afwikkelingsgedoe lezen. Hij of zij kan je informeren.
No cure no pay? Dan ga je risicoloos verder toch? En krijg je ook dat geld terug als het niets oplevert?
Dan heb je niets te verliezen en laat je het aan je advocaat over. Maar ergens vrees ik een addertje onder het gras van een honderdje of wat... zoals Frans.k aka etc.ook al aangeeft.
En jij? Want je vraagt niet zomaar advies hier. Ergens voelt het niet goed voor je. Lees alles goed na!
Maar:Op grond van de berekening zoals weergegeven in de aan dit vonnis gehechte bijlage I is de kantonrechter van oordeel dat nakoming van de onderzoeksplicht zou hebben uitgewezen dat de lease-overeenkomst niet een onaanvaardbare financiële last op [eisers]. zou leggen.
3.11. Gezien de hierna te noemen omstandigheden eist de billijkheid naar het oordeel van de kantonrechter in dit geval een andere verdeling van de schade wat betreft de verschuldigde maandtermijnen dan hiervoor (onder 3.8 en 3.9) is overwogen.
Dus ondanks dat het niet een onaanvaardbare financiële last was oordeelt de rechter toch dat Dexia 2/3 van de inleg moet terugbetalen.3.12. Al het voorgaande betekent dat zowel de uit restschuld bestaande schade als ook de uit de maandelijkse termijnen bestaande schade voor 2/3 deel voor rekening van Dexia moet blijven.
Onder verwijzing naar de in de aan dit vonnis gehechte bijlage II weergegeven berekening, brengt het voorgaande mee dat Dexia € 7.260,49 als schadevergoeding aan [eisers]. dient te betalen.