LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zijn er gedupeerden die zonder advocaat procederen?

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
fraude
Berichten: 151
Lid geworden op: 28 okt 2003 09:35

Zijn er gedupeerden die zonder advocaat procederen?

Ongelezen bericht door fraude »

Ik ben eegaleaser, en ben aangesloten bij de Stichting eegalease en Payback.

Ik wilde meedoen met een class-action, maar voordat ik me kon aansluiten kreeg ik een dagvaarding van Dexia voor de kantonrechter.

Via eegalease kreeg ik het advies een goede advocaat uit te zoeken. Mijn restschuld is ongeveer Euro 10.000,- voor een afgesloten WVD in 2000.

Ik heb mijn verweer zelf geschreven en aan de griffie over gelegd.
Na een maand, kreeg ik een reactie van Dexia, waar ik weer op kon reageren. vandaag heb ik mijn reactie weer naar de griffie gebracht.


Zijn er meer gedupeerden die het zelf doen?


Groet,

Guy

Gast

Re: Zijn er gedupeerden die zonder advocaat procederen?

Ongelezen bericht door Gast »

Er zullen best mensen zijn die wel zelf procederen, maar het is af te raden.
Daar is al vele malen over gesproken geworden op dit forum, immers een Advocaat weet het beter dan jij, bovendien is het ook zo, als een Advocaat een fout maakt waardoor jij de zaak verliest, dan mag zo'n Advocaat de kosten betalen; zij zijn er voor verzekerd, maar jij niet; dus indien jij zelf procedeert; hetgeen het geval is, wat ik begrepen heb en jij verknald de zaak omdat jij het niet goed verwoord of jij begaat een stommiteit, zit jij met de gebakken peren.
Ik weet niet of gebakken peren lekker is, maar dit soort gebakken peren zeer zeker niet.

tc
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 feb 2004 23:40

Re: Zijn er gedupeerden die zonder advocaat procederen?

Ongelezen bericht door tc »

beste fraude

neem contact op met Piet van Pal hij zal je zeker advies geven.
[email protected]

veel sterkte.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Zijn er gedupeerden die zonder advocaat procederen?

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Fraude,

Heb je in je verweer o.a. dit meegenomen:

Vernietiging alle contracten
Kwijtschelden restschuld
Kwijtschelden incasso kosten
Terugbetaling alle ingelegde gelden en gemaakte kosten m.b.t. je contracten (inclusief de eventueel gemaakte kosten en rente voor een tweede hypotheek of geldlening)
De wettelijke rente over bovengenoemd punt
Onmiddellijke verwijdering BKR registratie op straffe van een dwangsom per dag van...

Plus o.a. :
Bewijs vragen van aan- en verkoop aandelen (het rapport van PwC wat dexia als verweer aanvoert is niet voldoende)
Stellen dat de WCK van toepassing is op grond van art....


Als je vergeet ergens verweer tegen te voeren, wordt de tegenpartij in het gelijk gesteld omdat er geen verweer is gevoerd!

Sterkte en groeten,
Piet

fraude
Berichten: 151
Lid geworden op: 28 okt 2003 09:35

Re: Zijn er gedupeerden die zonder advocaat procederen?

Ongelezen bericht door fraude »

Met een restschuld van 10.000 Euro, met het risico in hoger beroep te verliezen, ben je nog eens 10.000 Euro kwijt aan een advocaat. Dat is in totaal 20.000 Euro.

Als ik nu verlies dan kost het me 10,000 Euro dan stop ik er mee.

Dan heeft het onrecht gezegevierd.

groet en bedankt voor de info.

Guy

Gast

Re: Zijn er gedupeerden die zonder advocaat procederen?

Ongelezen bericht door Gast »

dan niet.
Laatst gewijzigd door Gast op 22 dec 2004 01:31, 3 keer totaal gewijzigd.

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Zijn er gedupeerden die zonder advocaat procederen?

Ongelezen bericht door pluutje »

Beste Mensen,

Een dezer dagen heb ik een stuitingsbrief ontvangen van leaseverlies!
Deze heb ik aangetekend verzonden!
Een dag later dacht ik er aan dat ik vergeten was een copie te maken.

Wat te doen?
Ik heb geprobeerd er een uit te printen vanaf de site Stichting Leaseverlies maar dat wil niet lukken. Wel vanaf de site Eegalease maar die is niet hetzelfde uiteraard!

Wie heeft een idee of kan mij helpen?

Mvrg,
Pluutje

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Zijn er gedupeerden die zonder advocaat procederen?

Ongelezen bericht door pluutje »

Nog niet gelukt Jaap maar toch bedankt!

Vrg
Pluutje
Laatst gewijzigd door pluutje op 22 dec 2004 00:49, 2 keer totaal gewijzigd.

jantje1111
Berichten: 27
Lid geworden op: 04 mei 2004 00:06

Re: Zijn er gedupeerden die zonder advocaat procederen?

Ongelezen bericht door jantje1111 »

Thanks Piet en anderen.
Mijn vader (gedagvaarde eega voor winstver3dubbelaar) was tot nu toe van plan ook zelf te gaan procederen omdat hij de restschuld niet in verhouding stond staan tot de advocaatkosten. Ik heb hem al gewaarschuwd maar hij 'wil'/kan niet echt veel extra kosten maken en hij ziet het echt niet meer zitten.
Iemand naast de nuttige tips van Piet nog iets te melden?

NB wat die advocaten telkens inleveren moet toch voor vergelijkbare situaties (eega/winstver3dubbelaar) toch wel in grote lijnen hetzelfde zijn, waarom moet het dan allemaal zoveel kosten? Heeft iemand toevallig zo'n reactie/concept die ingediend kan worden tijdens een rechtzaak?

Eventueel enorm bedankt.

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Zijn er gedupeerden die zonder advocaat procederen?

Ongelezen bericht door pluutje »

Beste Mensen,

Een dezer dagen heb ik een stuitingsbrief ontvangen van leaseverlies!
Deze heb ik aangetekend verzonden!
Een dag later dacht ik er aan dat ik vergeten was een copie te maken.

Wat te doen?
Ik heb geprobeerd er een uit te printen vanaf de site Stichting Leaseverlies maar dat wil niet lukken. Wel vanaf de site Eegalease maar die is niet hetzelfde uiteraard!

Wie heeft een idee of kan mij helpen?

Het met de juiste tekst namaken is niet eenvoudig omdat ik de tekst niet exact weet.

Mvrg,
Pluutje

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Zijn er gedupeerden die zonder advocaat procederen?

Ongelezen bericht door impact »

Pluutje, probeer eens het volgende: ga naar de site van Leaseverlies en zoek die brief op. Daarna naar de knop "bestand" helemaal linksboven op je scherm. Dan kan je proberen "opslaan" (zet hem b.v. bij "documenten") of, als dat niet lukt, "importeren" etc. Succes!

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Zijn er gedupeerden die zonder advocaat procederen?

Ongelezen bericht door CB »

Pluutje,

Als je op de site van "Leaseverlies" naar uw gegevens gaat en inlogd, dan staat er onder je gegevens een link

Download hier de stuitingsbrief

Klik hier op, daarna opslaan, dus niet openen. Dan wordt de brief als word document opgeslagen.

mvrgr
CB

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Zijn er gedupeerden die zonder advocaat procederen?

Ongelezen bericht door pluutje »

Beste Impact en CB,

Ben vergeten te vermelden dat ik niet kan inloggen op Leaseverlies! :oops:
Mogelijk is er iets fout gegaan.

Destijds heb ik mij schriftelijk aangemeld bij Leaseverlies en Eegalease!Sinds zeven maanden hebben we internet. Ik heb me later ook aangemeld via internet en de gegevens nog een keer aangepast!
Het blijkt nu dat ik alleen maar kan inloggen op Eegalease.
Omdat de berichten maar sumier en op beide sites hetzelfde waren heb ik al lange tijd alleen maar op de Eegalease site gekeken

Kunnen jullie het nog volgen? :)

Mijn e-mailadres naar LV verzenden heeft ook geen succes.
Is het mogelijk dat iemand de Stuitingsbrief van LV plaatst zodat ik hem kan uitprinten?

Wie maakt me los :?: :wink:

Mvg
Pluutje

heuve319
Berichten: 98
Lid geworden op: 14 okt 2003 08:54

Re: Zijn er gedupeerden die zonder advocaat procederen?

Ongelezen bericht door heuve319 »

AANTEKENEN MET BERICHT VAN ONTVANGST
Dexia Bank Nederland N.V.
Piet Heinkade 55
1019 GM AMSTERDAM

datum: [...datum...]
Geachte heer, mevrouw,

Betreft: Stuiting verjaring vorderingen effectenlease-overeenkomst

In het verleden ben ik een of meerdere effectenlease-overeenkomsten aangegaan met Dexia (dan wel één van haar rechtsvoorgangers). Het gaat om de volgende overeenkomst(en):

datum contractsnaam contractsnummer
[...datum...] [...contractsnaam...] [...contractsnummer...]
[...datum...] [...contractsnaam...] [...contractsnummer...]
[...datum...] [...contractsnaam...] [...contractsnummer...]
enz.

Terzake van deze overeenkomst(en) bestaan diverse vorderingen op Dexia. Niet alleen is sprake geweest van misleidende reclame door Dexia en ben ik van oordeel dat een vordering tot vergoeding van de daardoor geleden schade op Dexia bestaat, ook is er sprake geweest van schending van de zorgplicht, schending van het know-your-customer-beginsel en schending van de saldibewakingsplicht. Terzake van al deze schendingen bestaan vorderingen op Dexia tot vergoeding van de dientengevolge ontstane en door mij geleden schade.
Daarnaast is de overeenkomst naar mijn oordeel nietig in verband met het bepaalde in (artikel 33 van) de Wet op het Consumentenkrediet, hetgeen meebrengt dat naast de bovengenoemde vorderingen een vordering bestaat tot terugbetaling van hetgeen terzake van de effectenlease-overeenkomst onverschuldigd is betaald.

Aan geen van de hierboven genoemde vorderingen heeft Dexia tot op heden voldaan. U bent direct en/of indirect gehouden tot nakoming van mijn vorderingen. Gezien het bovenstaande:
 stel ik u aansprakelijk;
 stel ik u in gebreke;
 sommeer ik u tot betaling;
 zeg ik u – voorzover vereist – de wettelijke rente aan, indien en voorzover u de door mij onverschuldigd verrichte betalingen niet binnen zeven dagen na dagtekening van deze brief op mijn [bank/giro*]rekening met nummer […bank of gironummer invullen…] hebt bijgeschreven.

Refererend aan artikel 3:317 BW wijs ik u erop dat bovenstaande beschouwd wordt, althans dient te worden, als een aanmaning, alsmede een ondubbelzinnig voorbehoud van alle rechten van mij jegens u op nakoming door u van alle aangaande bovenstaande op u rustende verbintenissen, zodat met deze brief overeenkomstig bedoeld wetsartikel tevens de verjaring is gestuit.

Hoogachtend,


Naam :………………………………………………………………………………….
Straat + huisnummer :………………………………………………………………………………….
Postcode + woonplaats: :………………………………………………………………………………….

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Zijn er gedupeerden die zonder advocaat procederen?

Ongelezen bericht door aert0001 »

Pluutje, waarom ga je stuiten? jullie zitten toch in een procedure?

Ton

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Zijn er gedupeerden die zonder advocaat procederen?

Ongelezen bericht door pluutje »

Geachte heuve 319,

Helemaal goed! Hartelijk dank. Hier kan ik iets mee! :wink: :wink:


Ton,

Dit stond in de brief van Leaseverlies;

Stuiting verjaring

Om onze collectieve procedure zo veilig mogelijk te kunnen afwachten, vinden Leaseverlies, de Consumentenbond en de VEB het wenselijk dat onze aangeslotenen individueel een zogenaamde ''stuitingsbrief'' versturen. Die brief moet ervoor zorgen dat de verjaring van uw vordering zoveel als mogelijk wordt [gestopt]. Een concept daarvoor treft u als bijlage bij deze brief aan.
-------------------------------------------------------------------------------
Ik hoop Ton, dat ik mijn procedure met het versturen van deze brief[ongewild] niet in de wielen gereden heb. Wat denk je er van?

Deze week was ''hectisch'' door allerlei beslommeringen

Vriendelijke groet,
Pluutje

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Zijn er gedupeerden die zonder advocaat procederen?

Ongelezen bericht door impact »

Pluutje, ik denk dat het gegeven dat je al in een procedure tegen Dexia bent verwikkeld, een stuitingsbrief eigenlijk overbodig maakt. Maar kwaad kan het ook niet al is het eigenlijk dubbelop.

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Zijn er gedupeerden die zonder advocaat procederen?

Ongelezen bericht door pluutje »

Impact,

Klopt, en ook nog een keer de aantekenkosten! :) En de moeite.

Ik had liever een andere ''hobby'' gehad voor al dat geld :lol:

Gesloten