Hallo,
Kijken of ik gelijk heb!
Heb eindafrekening gehad daar op gereageerd dat ik nog niet betaal i.a.v. uitspraak rechter toen een eerste accept giro binnen 14 dgn betalen later reactie van dexia dat het wegens drukte even duurt voor ze mij reactie kunnen geven terwijl ik deze brief kreeg kreeg ik 2de accept giro binnen 14 dgn betalen anders BKR en incasso buro! Nu wacht ik dus eerst nog op de reactie van mijn eerste brief aan dexia voordat ik betaal of zie ik het verkeert??????????
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ????????
-
Sara Etty
Re: ????????
Beste Arend,
Uit je verhaal maak ik op dat je Dexia hebt gevraagd de betalingsverplichtingen van jou aan Dexia op te schorten in afwachting van de leaseverlies procedure. Je hebt nog geen reactie gehad maar wel aanmaningen en dreigementen omtrent incasso maatregelen.
Dexia hoeft niet in te gaan op jouw verzoek en zal dat ook niet doen want daar heeft Dexia geen enkele baat bij. Wel is het zo dat ze je een reactie hebben toegezegd maar deze tot op heden is uitgebleven. Je zou nu dus opnieuw een aangetekende brief kunnen sturen waarin je wijst op het feit dat ze zeggen geen tijd te hebben voor een reactie maar ondertussen wel veel corespondentie sturen i.z.v. aanmaningen. Je kunt stellen dat jij ervan uit gaat dat dit op een misverstand berust, dat je vermoed dat de door Dexia genoemde drukte ertoe heeft geleid dat de zaken een beetje scheef lopen nu. Vervolgens verzoek je Dexia vriendelijk doch dringend in elk geval incasso maatregelen aan te houden todat Dexia tijd heeft gevonden inhoudelijk op je eerdere verzoek te reageren. Dit bespaart je misschien wat tijd, maar meer dan dat m.i. niet nu Dexia je verzoek - als ik het verzoek uit je verhaal goed heb begrepen - zonder enige twijfel zal afwijzen.
Groet, SE
Uit je verhaal maak ik op dat je Dexia hebt gevraagd de betalingsverplichtingen van jou aan Dexia op te schorten in afwachting van de leaseverlies procedure. Je hebt nog geen reactie gehad maar wel aanmaningen en dreigementen omtrent incasso maatregelen.
Dexia hoeft niet in te gaan op jouw verzoek en zal dat ook niet doen want daar heeft Dexia geen enkele baat bij. Wel is het zo dat ze je een reactie hebben toegezegd maar deze tot op heden is uitgebleven. Je zou nu dus opnieuw een aangetekende brief kunnen sturen waarin je wijst op het feit dat ze zeggen geen tijd te hebben voor een reactie maar ondertussen wel veel corespondentie sturen i.z.v. aanmaningen. Je kunt stellen dat jij ervan uit gaat dat dit op een misverstand berust, dat je vermoed dat de door Dexia genoemde drukte ertoe heeft geleid dat de zaken een beetje scheef lopen nu. Vervolgens verzoek je Dexia vriendelijk doch dringend in elk geval incasso maatregelen aan te houden todat Dexia tijd heeft gevonden inhoudelijk op je eerdere verzoek te reageren. Dit bespaart je misschien wat tijd, maar meer dan dat m.i. niet nu Dexia je verzoek - als ik het verzoek uit je verhaal goed heb begrepen - zonder enige twijfel zal afwijzen.
Groet, SE
-
arend
bedankt Sarah voor je reactie ook in afwachting van eagalease ik denk laat ze eerst maar een reactie op mijn brief geven voordat ik moet betalen! Waar of niet?
-
arend
mijn contract heb ik geheel betaalt dus geen achterstallige betaling alleen de restschuld!
-
Sara Etty
Met 'ook in afwachting van eegalease' bedoel je dat je in een eegalease situatie zit? Ik neem aan dat in dat geval de vernietiging reeds is ingeroepen. Die krijgt kracht bij ontvangst door wederpartij en vanaf dat moment is er geen contractuele relatie meer. Indien Dexia dit negeert en toch aanmaant en dreigt, dien je m.i. ogenblikkelijk een brief aan Dexia te schrijven waarin je wijst op de vernietiging en de gevolgen daarvan, zijnde het niet langer bestaan van een contractuele relatie, het niet langer bestaan van een vordering van Dexia op jou om die reden terwijl er nu wel een vordering bestaat van jou op Dexia uit onverschuldigde betaling. Wijs erop dat Dexia een niet bestaande vordering niet kan overdragen op een incasso bureau. ER staat hierover vrij veel op het forum. Voopr voorbeeld brieven zie de site van Blok, al kun je natuurlijk het beste dit via een advocaat spelen.