LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 1-0 voor Dexia??

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Tonton

1-0 voor Dexia??

Ongelezen bericht door Tonton »

Raad eens wat mij nu weer overkwam. Ik heb dus een aandelenlease die betaald wordt uit de overwaarde van mijn huis. Een soort leenhypotheek dus. De betaling geschied uit depot. Nu wilde ik mijn huidige 1e hypotheek oversluiten tegen een aanzienlijk lagere rente en dito maandlasten. Vond de bank prima en alles was bijna rond. Tot er een telefoontje kwam van mijn bank. Waar al die bedragen bij het BKR voor stonden. Ze begrepen er geen snars van en ik nog minder. Maar zo goed en kwaad als het ging heb ik toch het een en ander uitgelegd.
Ze vonden het een dure en gevaarlijke "hobby" met die hoge maandbedragen.

Maar nu komt het: op het moment dat we bijna onze handtekening moesten zetten ( de concepten waren al klaar) werd alles afgeblazen door mijn bank. De leenhypotheek van Dexia (Intrafin) is nu op dit moment 2e hypotheek maar heeft het toen zo in de hypotheekakte laten zetten dat ze 1e worden bij het oversluiten van mijn hypotheek.
En dat wil mijn bank niet, want als er restschuld is (en dat is wel zeker)
zal eerst dexia komen en dan pas de bank. Daar passen ze voor.
Leuk hé!! Ik heb nog min. 3 jaar looptijd op deze lease maar kan nu al niks meer.

Tonton

j.moret

Re: 1-0 voor Dexia??

Ongelezen bericht door j.moret »

met jouw zullen er echt wel meer zijn bij ons is toen spaar seect geweest onder mom van kijken voor ouderdoms pensioen bij mijn moeder maar het ging toen ook er snel over voor een tweede hypotheek nemen en dat zal geld op leveren en zelf hoefde je niks te betalen nou dat weten we ook die mensen die dat ook gedaan hebben schuld schuld geukkig hebben wij het nooit gedaan al heeft spaar select er wel veel op toe gedrongen en zeer veel gebeld maar geluukig hebben wij dat ook niet gedaan toen maar sterkte er mee

ed45

Ongelezen bericht door ed45 »

Ja als ik dit lees, dan weet ik weer waarom we allemaal zo enorm te grazen genomen zijn. Ik denk wel eens dat we in werkelijkheid al lang geregeerd worden door de maffia in dit land. Die lui die in directies hebben gezeten, zijn er een voor een allemaal vandoor gegaan met onze centen. Het zijn waardeloze figuren die hun eigen bedrijven te gronde hebben gericht omdat ze alleen maar bezig waren hun toekomstige bonussen zeker te stellen en te vergroten. En nou dit voorbeeld ook weer: jij kunt dus drie jaar lang niet eens meer verhuizen als je zou willen of zelfs moeten. Alleen maar omdat je in de tang van die criminelen terecht bent gekomen. Dit moet toch niet mogen? Ik zou langzamerhand toch wat meer actie willen zien van de Stichting Leaseverlies. Mijn vertrouwen in die lui daalt omdat ik zo weinig van ze zie/hoor. Op jouw probleem moeten ze toch direct inspringen?

Benno

Ongelezen bericht door Benno »

Daar is SLV niet voor. Het zijn niet je persoonlijke advocaten. Tonton ik vind het niet leuk voor je maarje lijkt me slim genoeg om een alternatief te vinden.

Succes Benno

Luc

Ongelezen bericht door Luc »

Mijn respect voor de SLV neemt met de dag af.

On-be-grij-pe-lijk dat ze nog niets van zich hebben laten horen. Ze hadden er rekening mee kunnen houden dat Dexia ooit een eerste rechtszaak zou starten. Dat betekent dat je een scenario klaar hebt liggen. Als ze dat nu nog moeten verzinnen....

Zou hun jaarverslag al in de maak zijn? Zou toch graag weten wat daar allemaal gebeurt. Of bestaan ze nog niet zo lang?

Luc

Ab S.

Ongelezen bericht door Ab S. »

Ik ben het niet helemaal met je eens, hoewel zoals jij al eerder suggereerde, SLV juridische steun zou verlenen aan de eerste die door Dexia gedagvaard zou worden.

Ik weet er ook niet zo veel van, maar SLV heeft namens alle deelnemers een proces aangespannen. Oké straks zal er persoonlijk gerecht moeten worden, althans die kans is aanwezig.

Nu heeft Dexia tegen 150 mensen een proces aangespannen. Is het dan fair om van SLV voor een ieder juridische bijstand te verwachten?

Ik bedoel dit is toch een hele moeilijke materie.

Groet,

Ab S.
Laatst gewijzigd door Ab S. op 01 jul 2004 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Luc

Hoi Ab,

Ik bedoel het feit dat ze voor wat betreft deze eerst aankomende rechtszaak van Monique nog niets van zich hebben laten horen. Zoals je al zei: dat is door hen toegezegd.

Dat je hiermee 400.000 gedupeerden nog meer op de kast zit te jagen vind ik nogal grof. Duidelijkheid en openheid is een eerste vereiste om mensen houvast te geven. Beide eigenschappen ben ik tot nu toe absoluut niet bij de SLV tegengekomen. Dit kun je m.i. niet maken als stichting die zich zegt op te werpen voor gedupeerden.

Vgr,

Luc

Ab S.

Ik heb het niet zo goed gevolgd van Monique, maar als zij lid is van SLV en deze nog geen contact met haar hebben opgenomen, ja dan begin ik ook een rare smaak in mijn mond te krijgen van SLV.

Maar aan de andere kant las ik, dat Monique haar eigen raadsman heeft en in dat geval zou het SLV sieren, om de advocaat van haar te betalen.

En nu begrijp ik beter wat je bedoelt daar heeft Monique recht op, want het zijn onze centen en niet die SLV.

Prachtig Luc, jouw inbreng in deze, je hebt wederom gelijk.

Groet,

Ab
Laatst gewijzigd door Ab S. op 01 jul 2004 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Luc

Hoi Ab,

Pay-Back heeft zover ik weet kontakt met Monique. Zij posten veelvuldig op dit forum en heb via hen niet begrepen dat er al een reactie van de SLV is geweest.

Hoe lang is het al bekend dat die rechtszaak op 20 augustus is? Een week of twee? Ik weet het niet uit mijn hoofd.

Monique is zo slim geweest haar advocaat erbij te halen. Maar van de SLV had ze tot op heden dus niets vernomen. Ze zijn overigens ook niet bereikbaar.

Een hele kwalijke zaak.

Vgr,

Luc

Ab S.

Bedankt dat je me op de hoogte heb gebracht. Het is allemaal niet leuk, velen worden er niet goed van, van deze toestanden. En ik hoop dat het recht zal zegevieren.

Fijne avond nog Luc en als je nog op het forum blijft, veel plezier. Ik ga lekker buiten zitten.

Groetjes en tot horens,

Ab.
Laatst gewijzigd door Ab S. op 01 jul 2004 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.

PLUKKER

Ongelezen bericht door PLUKKER »

PLUKKER is het voor de verandering eens met Luc: De SLV, wat moet je ermee?

PLUKKER - sponsort Schonewille gelukkig niet

Gerdi

Ongelezen bericht door Gerdi »

Plukker who cares wat jij denkt. :shock: :shock:

Jan-Willem

Ongelezen bericht door Jan-Willem »

Yes Gerdi who cares 8) 8) :wink:

J-W

PLUKKER

Nou ja zeg, wat een nare opmerking! PLUKKER hoopt dat zulke medemenshatende lui als jullie krijgen wat jullie verdienen! J-W, waar blijft je spannende mail?

PLUKKER - wordt steeds dieper teleurgesteld door de gemiddelde 'gedupeerde'

Jan-Willem

Ongelezen bericht door Jan-Willem »

Je denkt toch niet dat ik jou een e-mailtje stuur. Ik weet wel met wie ik liever mail :lol: :lol:

Nou vooruit Plukker nog één voor jou dan, omdat je zo lekker ruikt.

"Ik vergeet nooit een gezicht, maar voor jou maak ik graag een uitzondering"

Doei Plukker. 8)

J-W

PLUKKER

PLUKKER dacht al dat het een loos dreigement betrof. Veel stoere taal, maar geen enkele inhoud. Met recht een verliezer. Geeft niet, maar hou alsjeblieft op PLUKKER verder te vermoeien.

PLUKKER - vindt het knap dat J-W PLUKKERs gezicht kan vergeten terwijl 'ie PLUKKER niet kent

Francien

Ongelezen bericht door Francien »

Jan-Willem,

Reageer niet meer heeft geen enkele zin. Anders wordt het een puinbak. Het m/v haalt het bloed onder je nagels vandaan.

Prettig weekend,

Francien :D :oops: :wink:

Gerdi

Ongelezen bericht door Gerdi »

Plukker , als jij de diepere betekenis niet doorhebt en zelf niet verder kunt komen, dan smakeloze opmerkingen en andere te beledigen, dan is de tijd gekomen om van het forum te verdwijnen.

Gerdi :twisted:

p.s. J-W geen reactie meer geven. :wink:

Porum

Ongelezen bericht door Porum »

Dus Plukker rugzakje inpakken en wegwezen. 8) 8) 8)

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Te makkelijk, kinders... :wink:

Gesloten